20-09-2017: Excelsior - sc Heerenveen (1-2; beker)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 24-09-2017 23:40

van der Steen
1
4%
Dumfries
0
Geen stemmen
Høegh
0
Geen stemmen
Næss
0
Geen stemmen
Woudenberg
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
0
Geen stemmen
Ødegaard
5
22%
Rojas
0
Geen stemmen
Zeneli
16
70%
Veerman
0
Geen stemmen
van Amersfoort
0
Geen stemmen
Vlap
1
4%
Mihajlovic
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 23

AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ik hou er niet van om over de scheids te klagen, maar die Higler is echt niet goed bij zijn hoofd. De eerste penal kun je nog geven, al zullen de meeste scheidsrechters daar oordelen dat Dumfries van die afstand eigenlijk niets kan doen. Bij de tweede penal doet Hoegh er werkelijk alles aan om de bal te ontwijken en geeft ie hem weer! Krankzinnig. Wil hij dat we de armen van onze spelers amputeren?

Gelukkig valt er voor de rest niets te klagen: het team staat prima op de rails en het blijkt dat we aanvallend meer dan genoeg opties hebben. Zolang we niet te veel blessures krijgen, zouden we een vergelijkbare eerste seizoenshelft als vorig jaar moeten kunnen draaien. Ik schat ons namelijk sterker in dan vorig jaar, maar de concurrentie ook.

Dan toch klein kritiekpuntje: ik ben absoluut geen fan van het sparen van spelers in de beker. Zeker niet tegen eredivisieclubs. Nu loopt het goed af, maar het blijft een flinke gok. Dit zou Streppel in de competitie nooit doen, maar waarom dan wel in de beker, waar elk verlies meteen exit is?
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Je zit met reservespelers die ook willen spelen. Het is niet zo dat er extreem veel veranderd was gisteren. Naess was logisch, vd Steen is geen slechtere keeper dan Hansen en die verdiend de kans ook wel op basis van zijn twee competitieduels. Alleen Rojas en Veerman waren dus 'onnodige' aanpassingen. Ik heb bij Rojas niet het idee dat we er minder van worden.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Woudenberg kan mij nog niet echt overtuigen. Hij heeft bij wijze van spreke wel de uitstraling maar het komt er niet uit.
Vind hem (nog) kwetsbaar. Ongelukkig in de balbehandeling
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Satyr schreef:Je zit met reservespelers die ook willen spelen. Het is niet zo dat er extreem veel veranderd was gisteren. Naess was logisch, vd Steen is geen slechtere keeper dan Hansen en die verdiend de kans ook wel op basis van zijn twee competitieduels. Alleen Rojas en Veerman waren dus 'onnodige' aanpassingen. Ik heb bij Rojas niet het idee dat we er minder van worden.
Dat wissels speeltijd willen is logisch. Maar zoals Allard zegt. Doe dat lekker in de competitie. Een misstap in de bekerronde met wat pech en je ligt eruit!! Kun je je niet permitteren. Daarnaast wordt er op dit moment, vroeg in de competitie, nog gewoon gewerkt aan automatismen. Ik heb echt het idee dat Streppel zich volkomen blind staart op het halen van de Play offs. Alsof dat een prijs is. Ik kan hem snel uit de droom helpen. Het is niets, nul, nada, noppes. De beker moet altijd op 1 staan. In de competitie kun je misstappen herstellen in volgende rondes. In de beker niet.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

De beker altijd op één staan tem koste van de competitie. En dat loot je een topclub uit en is de kans groot dat er er uit ligt. Ver komen in de beker is vaak een kwestie van gunstig loten, met een beetje pech krijg je een wedstrijd die je meestal verliest.

De competitie daarentegen speel je tegen iedereen en weet je wat je kunt bereiken, de rangschikking is zeer belangrijk voor bijvoorbeeld tv gelden.

De beker serieus nemen, zeker, maar serieuzer dan de competitie, nee!
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Aan de andere kant gaf deze wedstrijd een unieke gelegenheid om onder relatief dezelfde omstandigheden te experimenteren met een aantal spelers in het elftal. Wat is het effect van Odegaard op 10 en Veerman in de spits.

Het is ook niet zo dat Streppel onverantwoorde risico's heeft genomen, maar slechts een aantal huidige basis spelers heeft vervangen door andere potentiële basis spelers.

Vind het wel een goede beslissing om het zo te doen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Naar mijn mening een prima beslissing van Streppel en co. (dat is natuurlijk wel gemakkelijk om zeggen na afloop van de wedstrijd).
Feit is dat de keuze voortkomt om Schaars bewust vrijaf te geven (hij heeft vorig seizoen al aangegeven niet teveel wedstrijden op kunstgras te willen spelen). Dan is de keuze er om met een vervanger te spelen of om hoger druk te zetten tegen een tegenstander als Excelsior en dus Odegaard op '10' te zetten. Dit laatste ligt natuurlijk ook erg voor de hand; daarmee speel je met Odegaard op z'n favoriete positie en geef je Rojas eens speeltijd vanaf de start. Verder heb je alleen Naess voor de geblesseerde Pieri en Van der Steen, die al in de basis stond voor Hanssen en een prima indruk achterliet, geef je een stukje tevredenheid en motivatie door hem te laten spelen. Daarnaast is hij nauwelijks minder dan Hanssen.
De meest opmerkelijke keuze was voor mij Veerman voor Reza. Echter die keuze valt ook uit te leggen gezien de perikelen rond Veerman aan het begin van het seizoen. Hij heeft z'n kans nu gehad op speeltijd, maar heeft niet laten zien beter te zijn dan Reza. Henk moet dus minder mopperen, maar hard blijven werken voor z'n kansen.
Zoals fuotbalgek al stelde heeft de competitie de hoogste prioriteit. De beker is uiteraard de snelste weg richting Europa, maar heeft heel wat meer hobbels en risico's. Daarnaast betekent een hoge plek op de ranglijst een goede uitgangspositie voor de komende jaren voor televisiegelden, waar een extra ronde in de beker eenmalig extra geld kan opleveren.
Bovendien, wanneer je wat meer rouleert, krijg je een bredere selectie en concurrentie voor de basis, wat uiteindelijk de spelers weer meer uitdaagt. Je moet dit soort dingen niet te vaak doen natuurlijk, maar tegen een JL-club of een club uit het rechterrijtje zou dit toch moeten kunnen.
Wat mij het meest pleziert zijn de 2 overwinningen op Excelsior. Niet alleen omdat het overwinningen zijn, maar vooral omdat Excelsior al jarenlang een angstgegner is van wie we heel moeilijk kunnen winnen. Dit geeft vertrouwen voor de toekomst.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

2x uit winnen bij Excelsior is knap. Hier gaan nog heel veel ploegen punten laten liggen in de competitie.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Wizard schreef:Naar mijn mening een prima beslissing van Streppel en co. (dat is natuurlijk wel gemakkelijk om zeggen na afloop van de wedstrijd). Feit is dat de keuze voortkomt om Schaars bewust vrijaf te geven (hij heeft vorig seizoen al aangegeven niet teveel wedstrijden op kunstgras te willen spelen). Dan is de keuze er om met een vervanger te spelen of om hoger druk te zetten tegen een tegenstander als Excelsior en dus Odegaard op '10' te zetten. Dit laatste ligt natuurlijk ook erg voor de hand; daarmee speel je met Odegaard op z'n favoriete positie en geef je Rojas eens speeltijd vanaf de start. Verder heb je alleen Naess voor de geblesseerde Pieri en Van der Steen, die al in de basis stond voor Hanssen en een prima indruk achterliet, geef je een stukje tevredenheid en motivatie door hem te laten spelen. Daarnaast is hij nauwelijks minder dan Hanssen. De meest opmerkelijke keuze was voor mij Veerman voor Reza. Echter die keuze valt ook uit te leggen gezien de perikelen rond Veerman aan het begin van het seizoen. Hij heeft z'n kans nu gehad op speeltijd, maar heeft niet laten zien beter te zijn dan Reza. Henk moet dus minder mopperen, maar hard blijven werken voor z'n kansen.
Toto zover heb je gelijk.
Het onbegrijpelijke zat wat mij betreft in de wissels.
Als je Reza voor Rojas brengt, Schaars voor Thorsby, pak je de controle wel weer terug.

Nu was het zwemmen, wat mij betreft grote gok door naast in jou analyse genoemde spelers ook Vlap en van Amersfoort er in te brengen, en Zenelli er af te halen.
Gelukkig zijn we door, maar de beker moet op 1!!!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

De eerstvolgende wedstrijd is altijd de belangrijkste. En de bekerwedstrijd vind ik belangrijker dan een competitiewedstrijd. Aan de PO heb je helemaal niks omdat je mocht je die winnen, eerst 3 voorrondes moet spelen. Bekerwinst is voldoende voor EL. Dus daar vol voor gaan. Altijd spelen met je beste 11 in de beker.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ik durf te wedden dat alle mensen die de keuze van Streppel nu toejuichen bij verlies steen en been hadden geklaagd. Achteraf kijk je de koe in de kont, zou Foppe zeggen.

Feit is dat Streppel meerdere aanpassingen heeft gedaan - waarvan alleen Pierie/Naess noodgedwongen - waar hij in de competitie altijd halsstarrig vasthoudt aan de basiself. Hij neemt dus bewust risico's in de beker en dat vind ik onverantwoord tegen een eredivisieclub. Het pleasen van wisselspelers vind ik een kulargument; tevredenheid van de spelers is altijd ondergeschikt aan het resultaat. Bovendien weten deze jongens ook heus wel dat ze de volgende wedstrijd weer op de bank zitten.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Er is geen club die zegt: We gaan dit jaar voor de beker. Al was het maar omdat je afhankelijk bent van de loting. De enige reden om met je sterkste 11 te starten, is een wedstrijd tegen Ajax, Feyenoord, AZ, Utrecht of PSV.

De kans dat we de beker winnen in gewoon niet groot. Wisselspelers inzetten in de competitie is wel één van de vreemdste dingen die ik gehoord heb. Dat gaat over tonnen aan geld, tv geld op basis van de eindranking!

Nee, dan kun je beter Veerman en vd Steen tegen Excelsior in de beker opstellen. Misschien loten we straks VVSB oid thuis, dan ga je toch niet met je beste 11 starten?
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Je kunt tijdens de competitie wel met de sterkste opstelling spelen, wat op zich best logisch is, maar PSV, Ajax en Feyenoord eindigen sowieso boven ons. Stel dat je vierde wordt zit je met die play-offs waarvan de kans dat je die wint ook 1 op 4 is.

Als je de beker wint heb sowieso 6 Europese wedstrijden wat meer oplevert dan een 6e of een 8e plek.
Tuurlijk is de competitie belangrijk, maar als de loting in de beker meezit kan je hem zo winnen, zie Zwolle, Groningen en Vitesse.
Ik vond het een groot risico van Streppel.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef:Je kunt tijdens de competitie wel met de sterkste opstelling spelen, wat op zich best logisch is, maar PSV, Ajax en Feyenoord eindigen sowieso boven ons. Stel dat je vierde wordt zit je met die play-offs waarvan de kans dat je die wint ook 1 op 4 is.

Als je de beker wint heb sowieso 6 Europese wedstrijden wat meer oplevert dan een 6e of een 8e plek.
Tuurlijk is de competitie belangrijk, maar als de loting in de beker meezit kan je hem zo winnen, zie Zwolle, Groningen en Vitesse.
Ik vond het een groot risico van Streppel.
Zwolle wint de finale 5-1 van Ajax, dat heeft weinig met loting te maken..

Streppel heeft een prima keuze gemaakt, sterker nog, we begonnen beter dan in de competitie tegen dezelfde tegenstander.
Laatst gewijzigd door fuotbalgek op 21-09-2017 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Nieuwe poll geopend voor the Man of the Match, stemmen maar weer!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

fuotbalgek schreef:Zwolle wint de finale 5-1 van Ajax, dat heeft weinig met loting te maken..

Streppel heeft een prima keuze gemaakt, sterker nog, we begonnen beter dan in de competitie tegen dezelfde tegenstander.
Ajax was dan ook meteen de enige fatsoenlijke tegenstand die ze dat seizoen kregen in de beker. Als ik me niet vergis troffen ze pas in de halve finale hun eerste eredivisieploeg en dat was dan ook nog eens NEC, die toen ook nog eens hekkensluiter waren. Ik durf wel te stellen dat PEC dat seizoen in de beker erg veel geluk had met de loting en in die finale viel toen ook nog eens alles voor hen op zijn plek. Als je 10x PEC tegen Ajax laat spelen zal Ajax zeker 6 a 7 keer winnen. PEC zal misschien 1 a 2 keer winnen, laat staan met 5-1.

Conclusie van dit verhaal: PEC had die bekereditie wel degelijk veel mazzel. Dus met een beetje geluk qua loting kan je zomaar die beker winnen en dus moet je dat wel degelijk serieus nemen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Mijn hele punt is dat het afhangt van geluk of pech met de loting, en dat je de beker zeker serieus moet nemen, maar nooit ten koste van de competitie. De kans dat je de beker wint is erg klein.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

fuotbalgek schreef:Mijn hele punt is dat het afhangt van geluk of pech met de loting, en dat je de beker zeker serieus moet nemen, maar nooit ten koste van de competitie. De kans dat je de beker wint is erg klein.
Absoluut. Daarnaast is de competitie financieel veel aantrekkelijker, omdat de ranking hiervan meerdere jaren doorwerkt en bepalend is voor de tv-gelden.
Verder is het een ideaal moment om wisselspelers, die zeer dicht tegen een basisplek aanzitten, speeltijd te geven. Dat niet iedereen dat wil begrijpen, is een mening, maar het is ook niet voor niks dat de sfeer in het team er beter van wordt. Je hoort dan ook van meerdere spelers dat de sfeer in de groep beter is dan vorig seizoen. Een roulatie-systeem is ook niet sinds vorig jaar uitgevonden, waarbij de sterkste spelers in de belangrijkste wedstrijden spelen.

@Huntelaar: Ik begrijp het wisselbeleid van Streppel ook niet altijd. Enfin, dat staat dan ook geheel los van mijn vorige post. Wat mij betreft was de basis waarmee Streppel speelde een prima te verantwoorden keuze.
Plaats reactie