19-08-2017: sc Heerenveen - Heracles Almelo (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste

Peiling eindigde op 23-08-2017 21:14

van der Steen
28
49%
Dumfries
13
23%
Høegh
0
Geen stemmen
van Aken
0
Geen stemmen
Woudenberg
0
Geen stemmen
Schaars
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
2
4%
Ødegaard
10
18%
Zeneli
0
Geen stemmen
Ghoochannejhad
0
Geen stemmen
Rojas
0
Geen stemmen
Veerman
0
Geen stemmen
Mihajlovic
4
7%
 
Totaal aantal stemmen: 57

oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Hoe kun je ( BK ) met droge ogen beweren dat Odegaard de oplossing naar voren niet ziet? Dat doet hij nu juist wel. Beter dan welke teamgenoot dan ook.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Odegaard speelt twee klassen beter dan vorig seizoen. Maak hem nog belangrijker en zet hem op 10!
Verder onze grote vriend Yuki maar eens banken. Komt creatief zo weinig uit en vertragend veelal. (vooral het bekende balletje breed)
Reza ben ik nooit een fan van geweest maar die zal Streppel wel laten staan (puur vanwege de statistieken) Nu ook weer 1 uit 2.
Van Aken vind ik een veel te onrustige wat te druistige speler. Altijd goed voor een paar kaarten in een seizoen. Daar moet wat aan veranderen! Hoegh vond ik iets beter spelen dan tegen Groningen. (geef die jongen even de tijd)
Backs prima!
Doelman prima!

Verder zou ik Veerman graag eens een hele helft willen zien. Maar aangezien Reza op schema loopt zal dit (nog wel niet) gebeuren.

Verder ben ik het met velen hier eens dat Zeneli zijn kansen nu wel een beetje op zijn. Start maar met Mihaljovic. Die jongen heeft direct vertrouwen opgedaan in zijn debuut, lijkt me prima ventje evenals Rojas.

Odegaard dient gewoon altijd te spelen. Verreweg het meeste inzicht. Baltechniek. En is ook best sterk in meeverdedigen.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

oldtimer schreef:Hoe kun je ( BK ) met droge ogen beweren dat Odegaard de oplossing naar voren niet ziet? Dat doet hij nu juist wel. Beter dan welke teamgenoot dan ook.
Op het moment dat hij assists gaat geven, wedstrijden beslist en goals maakt ben ik om hoor.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Kees Kist, die gaf van Aken een 7,5 tegen Groningen, hou toch op.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Satyr schreef:Kees Kist, die gaf van Aken een 7,5 tegen Groningen, hou toch op.
Kees Kist heeft alleen al in zijn kleine teen meer verstand van voetbal dan jij en Rules samen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

BK2007 schreef:Kees Kist heeft alleen al in zijn kleine teen meer verstand van voetbal dan jij en Rules samen.
Dat kan best, maar hij heeft Groningen - Heerenveen óf niet gezien, óf hij heeft een van Aken pyjama aan in bed
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

BK2007 schreef: Kees Kist heeft alleen al in zijn kleine teen meer verstand van voetbal dan jij en Rules samen.
Die enorme kenner die niet verder gekomen is dan het trainen van FC Wolvega? Kist is trouwens fan van Odegaard. Maar ja, dat is elke kenner.....
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Goeiedag zeg. 9 stemmen voor Odegaard??

Uren met de bal rond kuieren en hem dan inleveren levert je 9 stemmen op?? Bijzonder.

Fantastische voetballer, die ons nog veel kan brengen, maar afgelopen zaterdag deed hij meer verkeerd dan dat hij goed deed. De trainer, Schaars, van Aken, ze gaven na afloop allemaal aan dat de bal in de 1e helft veel te langzaam verplaatst werd. Odegaard was daar de hoofdschuldige aan. Die meende dat hij elke keer als hij de bal kreeg, het ding eerst 15 seconden aan zijn voet moest houden. Dribbel naar links, man uitspelen, terug draaien, dribbel naar rechts en dan nog eens een keer passen. Dat gaat niet werken Martin.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Dat is statistisch gewoon niet waar Otsje; Hoegh, Van Aken en Schaars zijn allemaal vaker en langer in balbezit geweest dan Odegaard. Dit in mijn ogen het grootste probleem: de verdedigers kunnen de bal niet kwijt. Als je verder naar de cijfers kijkt valt op dat Thorsby en Reza nauwelijks aan de bal zijn geweest (ook als je er rekening mee houdt dat Thorsby maar een uur heeft gespeeld). Bijna alles ging over rechts en dat is natuurlijk erg voorspelbaar.

Dit alles neemt niet weg dat mensen die Odegaard tot MOTM hebben gekozen een andere wedstrijd hebben gezien dan ik.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Erg kortzichtig Otsje. Odegaard staat op rechts en heeft weinig afspeelmogelijkheden omdat Reza erg statisch is en weinig vrijloopt. Het is lastig om de bal snel door te spelen als een tegenstander zo compact staat en er weinig afspeelmogelijkheden zijn. Odegaard kiest dan voor balbezit. Heb je geturfd hoe vaak hij de bal heeft ingeleverd?
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Heerenveen rules schreef:Erg kortzichtig Otsje. Odegaard staat op rechts en heeft weinig afspeelmogelijkheden omdat Reza erg statisch is en weinig vrijloopt. Het is lastig om de bal snel door te spelen als een tegenstander zo compact staat en er weinig afspeelmogelijkheden zijn. Odegaard kiest dan voor balbezit. Heb je geturfd hoe vaak hij de bal heeft ingeleverd?
In ieder geval 4 keer vrij knullig, vaak in de 1-2 met Dumfries. Die moeten elkaar nog beter leren kennen. Verder met je eens hoor, met een Heracles dat met 11 man op eigen helft speelt is het handballen, geen reet aan.
E. Kloosterman
Nieuw talent
Berichten: 69
Lid geworden op: 13-09-2009 12:11

Bericht door E. Kloosterman »

AllardP schreef:Dat is statistisch gewoon niet waar Otsje; Hoegh, Van Aken en Schaars zijn allemaal vaker en langer in balbezit geweest dan Odegaard. Dit in mijn ogen het grootste probleem: de verdedigers kunnen de bal niet kwijt. Als je verder naar de cijfers kijkt valt op dat Thorsby en Reza nauwelijks aan de bal zijn geweest (ook als je er rekening mee houdt dat Thorsby maar een uur heeft gespeeld). Bijna alles ging over rechts en dat is natuurlijk erg voorspelbaar.

Dit alles neemt niet weg dat mensen die Odegaard tot MOTM hebben gekozen een andere wedstrijd hebben gezien dan ik.
Je geeft aan dat de verdedigers de bal niet kwijt kunnen. Ik vond het in het stadion juist heel opvallend hoe vaak het wel kon richting het middenveld, maar de keuze gewoon niet gemaakt / gedurfd werd. Te vaak ging de bal van links naar rechts, terwijl er kansen zat waren om in het middenveld een speler over te slaan en aan te spelen. Vooral Kabayashi was bijna constant aanspeelbaar, maar werd echt telkens genegeerd.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Het ging inderdaad nog te vaak op de veilige manier (uit angst voor de counter). Vooral bij de verdedigers en Schaars die weinig durfden in en door te spelen.
Je ziet dat wanneer Odegaard aan de bal is, de tegenstander er onmiddellijk 1-2 man extra naar toe stuurt aangezien hij met een actie of een pass uit het niets iets kan creëren. Fantastisch om zo'n beweeglijke speler met inzicht in je elftal te hebben. Helaas stonden hij en z'n medespelers muurvast ( Dumfries mag er wat meer overheen mag komen en Kobayashi staat te vaak achter de bal staat als hij vrij staat). Los van de laatste 10 min. speelde Odegaard een prima pot (hij was op).
Zelf heb ik op Dumfries als MotM gestemd. Puur vanwege het feit dat hij z'n mannetje de baas was, gevaarlijk in de aanval was en elke counter over zijn kant/door het midden eruit haalde.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Stegeman geeft zelf ook aan: Ik moest wel zo spelen, anders waren we er met 4-0 af gegaan. Niet leuk voetballen, niet leuk om naar te kijken.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Kaz_SCH schreef:Stegeman geeft zelf ook aan: Ik moest wel zo spelen, anders waren we er met 4-0 af gegaan. Niet leuk voetballen, niet leuk om naar te kijken.
Resultaatvoetbal. Geef hem eens ongelijk met het budget van Heracles.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Wizard schreef: Resultaatvoetbal. Geef hem eens ongelijk met het budget van Heracles.
Nee hij heeft groot gelijk inderdaad, alleen blij dat wij daar niet een heel seizoen naar hoeven te kijken als supporters.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:
Op het moment dat hij assists gaat geven, wedstrijden beslist en goals maakt ben ik om hoor.
Maar wel voor van Amersfoort blijven opperen. Alsof hij een garantie is voor goals en assists. Ødegaard hoort te spelen. Als van Amersfoort er in moet zal hij of Morten of Yuki moeten vervangen. Morten speelt op dit moment beter dan Yuki, dus die keus lijkt niet heel lastig. Maar zelfs met de meest simpele beslissingen heeft Streppel het al te lastig....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat ziet Streppel in hemelsnaam in Yuki....
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Wat ziet Streppel in hemelsnaam in Yuki....
Dat zeiden we vorig seizoen ook van Thorsby :) Maar die lijkt zich na een paar interlands helemaal herpakt te hebben. Op de 1e training grapte ik meen Schaars daar ook al over: Morten, wat heb je in hemelsnaam allemaal gedaan in de vakantie? Een snorretje, een baardje. Scoren en assists bij het Noors elftal. Ik herken je bijna niet meer terug.

Over Yuki en Streppel. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Streppel hem laat spelen in de rol waarvoor de club hem gehaald heeft. Misschien moet Hamstra eens een gesprek aangaan met Streppel. Maar een TM die mede op advies van de hoofdtrainer bij ons is aangesteld, ik weet het niet of die wel zo kritisch zal zijn. In december maar snel met 2 seizoenen verlengen gok ik....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Plaats reactie