19-08-2017: sc Heerenveen - Heracles Almelo (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste

Peiling eindigde op 23-08-2017 21:14

van der Steen
28
49%
Dumfries
13
23%
Høegh
0
Geen stemmen
van Aken
0
Geen stemmen
Woudenberg
0
Geen stemmen
Schaars
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
2
4%
Ødegaard
10
18%
Zeneli
0
Geen stemmen
Ghoochannejhad
0
Geen stemmen
Rojas
0
Geen stemmen
Veerman
0
Geen stemmen
Mihajlovic
4
7%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

19-08-2017: sc Heerenveen - Heracles Almelo (1-1)

Bericht door Robert »

Vorig seizoen: http://www.sc-heerenveen.nl/voetbal/wed ... atch=78888

Heracles heeft het ons in het recente verleden vaak lastig gemaakt.
Ook kennen ze met de 2-1 op Ajax natuurlijk een droomstart.

Kuwas was vorig jaar in beide wedstrijden de gevaarlijkste speler en kent ook nu een goede start. Laten we hopen dat Streppel hier maatregelen tegen neemt.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Vorig jaar troffen we Heracles in onze beste periode van het seizoen en wonnen met 3-1. Kuwas scoorde vorig seizoen in die wedstrijd. Hij is nu ook weer hun gevaarlijkste man, sowieso zit Heracles er lekker in nu natuurlijk.

Verwacht zaterdag wel een aantrekkelijke wedstrijd. Wel eentje die 3 punten oplevert graag. :wink:
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Eerste thuiswedstrijd van dit seizoen, en zeker niet de makkelijkste.
Ik weet niet wat ik er van moet verwachten. Het is altijd zo lastig te voorspellen zo aan het begin van het seizoen. Heracles kent een goede start en wij iets minder maar ook niet al te slecht.

Ik hoop natuurlijk dat het winst word want de meeste punten kunnen we alleen thuis halen.
HEERENVEEN
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Heracles is al een tijdje een vervelende tegenstander voor ons maar ik hoop er het beste van. Tegen Groningen heb ik een mooi fris elftal gezien die alleen nog wat aan elkaar moeten wennen, maar dat gaat zeker komen.
Wat Ajax betreft, die starten het seizoen nooit geweldig. En een eerste uitwedstrijd bij Heracles is dan ook wel een vervelende om tegen te beginnen.
Ik hoop wel dat Stijn weer wat stabieler wordt en dat Hoegh laat zien waarom hij gehaald is. Dit waren de mindere schakels in Groningen afgelopen weekend.
Hoop dat het stadion een beetje vol komt.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Heracles kan je altijd moeilijk peilen.
Speelt thuis op nepgras en uit vrij wisselvallig.
Hebben uiteraard een goede start en in Kuwas een hele gevaarlijke speler.
Snap niet zo goed waarom SCH 2 buitenlandse jongens haalt (voor mij vrij onbekend) terwijl er zo'n voetballer uit de Eredivisie op te pikken is.
Ik zou zeggen: maak hem de kop gek en roep vlak voor de wedstrijd in de media dat je interesse in hem hebt :lol:
Zeg maar niks!
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Baas schreef:Heracles kan je altijd moeilijk peilen.
Speelt thuis op nepgras en uit vrij wisselvallig.
Hebben uiteraard een goede start en in Kuwas een hele gevaarlijke speler.
Snap niet zo goed waarom SCH 2 buitenlandse jongens haalt (voor mij vrij onbekend) terwijl er zo'n voetballer uit de Eredivisie op te pikken is.
Ik zou zeggen: maak hem de kop gek en roep vlak voor de wedstrijd in de media dat je interesse in hem hebt :lol:
en dan zal hij zeggen dat hij totaal geen belang heeft bij clubs als Heerenveen, AZ, Utrecht en Groningen, zoals hij al vaker heeft aangegeven.
Spijt heb je morgen maar!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Baas schreef:Heracles kan je altijd moeilijk peilen.
Speelt thuis op nepgras en uit vrij wisselvallig.
Hebben uiteraard een goede start en in Kuwas een hele gevaarlijke speler.
Snap niet zo goed waarom SCH 2 buitenlandse jongens haalt (voor mij vrij onbekend) terwijl er zo'n voetballer uit de Eredivisie op te pikken is.
Ik zou zeggen: maak hem de kop gek en roep vlak voor de wedstrijd in de media dat je interesse in hem hebt :lol:
Kuwas is helemaal niet meer haalbaar voor een club als Heerenveen.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Knipecity schreef: Kuwas is helemaal niet meer haalbaar voor een club als Heerenveen.
Dat klopt, daar hadden ze wel eerder werk van mogen maken. Niks meer aan te doen.

Het leeft hier nog niet heel erg, maar ik moet zeggen dat ik wel trek heb in een avondje ALS.
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Edit: gelukt!
Laatst gewijzigd door wijzijnscheerenveen op 19-08-2017 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Jazz
Beheerder
Berichten: 2493
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Kuwas had geen interesse om naar ons te komen.
Heerenveen fan in Leiden
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Streppel, ideetje: zullen we bij corners tegen eens iemand bij de tweede paal zetten?
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

95% balbezit, 0,0 kansen gecreëerd en één corner tegen, 0-1
Denk dat wij vermoeider zijn door dat gebrei dan Heracles
Jazz
Beheerder
Berichten: 2493
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Maak eens een paar kansen man...
Heerenveen fan in Leiden
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Het is nu toch wel duidelijk dat Streppels tactiek niet werkt? Ja, we komen steeds snel in balbezit, maar kunnen daar helemaal niets mee vanwege een schrijnend gebrek aan creativiteit. De spelers worden ondertussen moe en elke lange bal van de tegenstander is gevaarlijk. En de manier waarop we corners verdedigen slaat natuurlijk nergens op. Daar hebben we verdorie een hele zomer aan kunnen werken.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

We missen een klasbak in de punt, klaar. Reza en Veerman zitten op hun top, eigenlijk zou je daar door moeten selecteren. Geld is er genoeg.

Larsson op links of Zeneli scheelt ook nogal. Zeneli komt helemaal niemand voorbij.

Odegaard moet in zo'n wedstrijd veel eerder op '10'. Waarom ziet Streppel dat toch weer veel te laat?
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Met een paar lange ballen zijn we veel gevaarlijker geweest dan 80 minuten breien. En ik vond de gelijkmaker niet eens verdiend. Of dat nu door de manier van voetballen is of het goede verdedigen van Heracles. Een punt was het maximaal haalbare en Heracles heeft een paar goede kansen gehad voor de 0-2
Dumfries en keeper vd Steen echt dikke voldoendes. Vd Steen paar uitstekende reddingen en durft ook zijn 5-metergebied wel uit te komen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

En we gaan vrolijk door waar we vorig seizoen gebleven zijn. Niet winnen onder Streppel. Hoelang mag deze man nog blijven zitten? Reza als spits, Zeneli op links en Odegaard op rechts lijkt nergens op. Rojas op rechts, Henk in de punt en laat het Mihajlovic maar proberen op links.

Maar ik wist dat ons scheidsrechterskorps dramatisch is, maar wat de Graaf liet zien was toch wel erg treurig. Wat een aanfluiting deze clown. Speelden tegen 12 man. Dus in dat opzicht is een punt nog knap.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Gearard schreef:We missen een klasbak in de punt, klaar. Reza en Veerman zitten op hun top, eigenlijk zou je daar door moeten selecteren. Geld is er genoeg.

Larsson op links of Zeneli scheelt ook nogal. Zeneli komt helemaal niemand voorbij.

Odegaard moet in zo'n wedstrijd veel eerder op '10'. Waarom ziet Streppel dat toch weer veel te laat?
Geen onaardige samenvatting. Zeneli paar keer net niet, maar blijft het iig proberen. Streppel is nog geen genie gebleken, maar ook hij blijft het iig proberen....

Zou ADO blij zijn dat sc Heerenveen volgende week op bezoek komt?
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Vorige week 3-3 verloren, nu 1-1 gewonnen, al is het natuurlijk zuur dat je neit wint.
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Wat een dramatisch, statisch middenveld hebben we toch op deze manier.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik ben van mening dat je Kobayashi eens op de bank moet zetten. Die vertraagd iedere aanval, niet normaal! Van Amersfoort er maar eens weer in.
Ik vond Odegaard de beste man vandaag. Creatief en nog een harde werker ook.
Verder toch maar eens proberen met Veerman ipv Reza.
Laatstgenoemde maakt nooit weer zoveel goals als vorig jaar ben ik bang.
Keeper houdt ons uiteindelijk in de wedstrijd. Klasse!
Miereneukert!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Yuki op de bank mee eens, maar van Amersfoort er niet in. Thorsby op de plek van Yuki, Odegaard op "10" en Rojas, Mihajlovic en Zeneli mogen uitvechten wie er op de vleugels komen
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik vond het van Heerenveen kant niet best. Vanuit het middenveld kwam niet veel en de bal werd in een veel te laag tempo rond gespeeld. Te vaak moest de bal aangenomen worden, kappen, draaien en dan stond de organisatie bij Heracles al weer. Ook te vaak leek het net of moest de bal er op de doellijn in geplast worden. Vanaf de vleugels (vooral rechts) kwam er dreiging maar de ruimte en zwakte lag bij Breukers en daar werd ook niet goed op gereageerd.

Uiteindelijk blij met 1 punt waar gezien de kansen en kansjes er meer gescoord had kunnen worden. Uiteindelijk toch blij met van der Steen die Heerenveen twee keer op een cruciaal moment redde en natuurlijk een puike assist gaf.
scheerenveen.supporterswereld.nl
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Het begon pas een beetje te draaien toen Rojas voor Thorsby kwam en Odegaard echt een rol op het middenveld kwam. Daarmee kwam er meer snelheid in het spel en diepgang op die vleugel waardoor het al gevaarlijker werd. Zou goed zijn om eens met Rojas en Mihailovic te beginnen Odegaard op het middenveld.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als ik Streppel hoor dan is het een kwestie van tijd dat Rojas en Mihajlovic basis worden. Mooi! Met Veerman in de punt en Odegaard erachter.
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Ben het met de 'kenners' hier eens,Rojas en Mihaljoviic in de Basis met Odegaard op 10,En Schaars en Thorsby de overige 2 middenvelders, Veerman of Reza verkopen en daar nog een spits voor kopen voor de basis.V/d Steen doet het ook goed,als hij dit niveau vasthoudt hadden we in mijn ogen ook wel met hem als eerste keeper kunnen beginnen en was de aankoop van Hahn niet nodig geweest.de backs ben ik ook wel tevreden over lekker aanvallend,hoe vaak Dumfries al de achterlijn heeft gehaald.Helaas bleak maar weer dat Heracles een angstgegner is en we geen 3 punten konden pakken.
Zweed1.0
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 20-07-2017 16:32

Bericht door Zweed1.0 »

Streppel heeft dit jaar een goede selectie tot zijn beschikking. Centraal achterin te dun want bij blessure of schorsingen hebben wij eigenlijk geen vervanger. Op het middenveld ontbreekt een sterke controleur. Tot nu toe blijkt dat Schaars niet in goede doen is. Dus in mijn optiek moet daar nog wat gebeuren. Ik zou Xandro Schenk en Pelupessy proberen te halen kan gemakkelijk kwa loongebouw en transferbalans.

In mijn optiek nu twee keer gelijk tegen mindere teams Streppel heeft erg veel moeite om er een team van te maken. Heracles met een matige selectie en ook nog zonder Armrnteros zou geen enkel probleem moeten zijn. Probleem ligt voornamelijk op het middenveld. Yuki zou ik passeren want die voegt erg weinig toe. Verder Odegaaard op 10 en Schaars moet snel op niveau komen anders ook gaan banken.

Het wordt wel tijd dat het gaat lopen want al 4 punten onnodig kwijt in mijn optiek.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Schaars gaan banken? En wie wou je op zijn plek zetten dan? Schaars is de motor van dit team. Twee wat mindere potten en maar op de bank? Dan wordt het helemaal los zand, want er is verder geen enkel leiderschap.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Heerenveen rules schreef:Schaars gaan banken? En wie wou je op zijn plek zetten dan? Schaars is de motor van dit team. Twee wat mindere potten en maar op de bank? Dan wordt het helemaal los zand, want er is verder geen enkel leiderschap.

Schaars zal normaliter als eerste op het formuliertje van Streppel komen, en inderdaad niet zonder reden. Vraag me wel af hoe het volgende week moet op dat vreselijke kunstgras van ADO.

Goede backup voor die positie is nogal eh.. schaars.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Bij ADO is het daarnaast ook nog een schopperij.
Je moet er niet aan denken dat Schaars de wedstrijd wordt uitgetrapt.
Samen maken we de club sterk.
Plaats reactie