13-08-2017: FC Groningen - SC Heerenveen 3-3

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 23-08-2017 23:00

Hahn
0
Geen stemmen
Dumfries
12
40%
Høegh
0
Geen stemmen
van Aken
0
Geen stemmen
Woudenberg
0
Geen stemmen
Schaars
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
14
47%
Ødegaard
0
Geen stemmen
Zeneli
0
Geen stemmen
Ghoochannejhad
0
Geen stemmen
van der Steen
4
13%
Veerman
0
Geen stemmen
Rojas
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 30

Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Gatverdamme, hier ben ik goed ziek van!

1e helft 0-2, niks aan de hand. 2e helft kappen we er gewoon mee. We scoren nog een keer per ongeluk, maar zelfs dat is niet genoeg.
badfrisianboy
Wereldspeler
Berichten: 1003
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Schaars en van Aken en Zeneli de slechtsten aan onze kant. Schaars lijkt het beste vanaf. En als er strijd geleverd moet worden is Yuki ook helemaal nergens. Twee punten verloren in plaats van er één gewonnen. Wat een matige ploeg is dat FC Groningen en wij weten het te presteren om zelfs na een 0 - 2 ruststand daarvan niet eens te winnen. Het enige wat FC Groningen de tweede helft gedaan heeft is lange ballen spelen op Lars Veldwijk en wij raken daar als ploeg totaal van in de war. Nog altijd onvolwassen en zoveel domheid in de ploeg, die totaal in paniek raakt als er alles of niets gespeeld word bij de tegenstander. De tweede helft totaal geen voetbal meer in de ploeg en de bal niet meer in de ploeg kunnen houden.

Had Thorsby de 1 - 3 maar gemaakt......pfff
Laatst gewijzigd door badfrisianboy op 13-08-2017 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Zweed1.0
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 20-07-2017 16:32

Bericht door Zweed1.0 »

Scheidsrechter was erg matig maar verder een compleet onnodig gelijkspel. Met 2-0 voor en dan laat ons middenveld zich totaal overlopen door het matige Groningen.

Schaars en Yuki hebben het niet er moet dringend een breker bij op het middenveld zo komt er steeds teveel onnodige druk. Het middenveld moet veel eerder er bovenop zitten.

Je mag dit toch eigenlijk niet gelijkspelen tegen zo,n matige ploeg met een veel kleinere begroting en nauwelijks spelers die er bovenuit steken.
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Dacht 10 minuten voor tijd dat we niets te klagen hadden over de scheidsrechter todat hij 2 penalty's gaf wat wel erg zwaar was...
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Hele matige scheids vandaag. Groningen verdiende een penal maar kreeg daarna twee veel te makkelijk. Het willen goedmaken van een fout lag er wel erg duidelijk boven op.

Al met al denk ik dat een gelijkspel op basis van het spel wel terecht is maar zonde dat je (weer) een voorsprong niet tot het eindsignaal vast kan houden.
The two most powerful warriors are patience and time.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ik vond het niet best. Eerste helft nog wel aardig met de opkomende backs. Tweede helft slecht. Punt maar in de zak steken.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Van Boekel durfde niet met een driepunter voor Heerenveen van het veld te stappen daar in knauwland. Wat een waardeloze scheidsrechter is dat zeg!
Maar komt wel goed. Ik heb goede dingen gezien. Rojas beviel me wel evenals Woudenberg en Dumfries. Kobajassie mag overigens van mij morgen wel terug op t vliegtuig. Die vertraagd alleen maar.
Miereneukert!
Inferno182
Nieuw talent
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-08-2011 11:29

Bericht door Inferno182 »

NIet zo negatief allemaal zeg. Tuurlijk is het zonde dat het het weggeeft, maar ik heb genoeg hele goeie dingen gezien. Dumfries is een topaankoop, dat durf ik na 1 wedstrijd wel te zeggen. Wat een kracht en loopvermogen. Odegaard wordt/is een hele goede speler. Zoveel voetballend vermogen hij heeft is echt een genot om na te kijken. Hij was echt bij vlagen onnavolgbaar. Rojas viel goed. We hebben een prima reservekeeper met van der Steen en Thorsby kan wel goals maken en was met z'n duelkracht enorm belangrijk en lijkt wat simpeler te voetballen in balbezit.

Ja als de tegenstander er een schepje bovenop gooit, kunnen we met Schaars en Yuki niet goed genoeg duelleren op het middenveld. Dan breng je in het vervolg dus Pelle i.p.v. Yuki en haal je Thorsby iets naar achter, dan is er niks aan de hand. Hoop dat Streppel dat nu ook inziet.

Ik zie best een mooi seizoen in het vooruitzicht. AZ, VItesse en Utrecht zijn verder, maar wij komen daarna en er zit nog veel rek in dit elftal.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ook Schaars speelde onder de gewenste maat. En Thorsby naar zijn kunnen, maar dat is positioneel en voetballend te weinig.
Hamstra heeft gelijk wanneer hij zegt dat er op de midden wat bij moet. Laat het dan ook maar écht een versterking zijn. Want dit biedt weinig positief perspectief natuurlijk.
badfrisianboy
Wereldspeler
Berichten: 1003
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Inferno182 schreef: Ja als de tegenstander er een schepje bovenop gooit, kunnen we met Schaars en Yuki niet goed genoeg duelleren op het middenveld. Dan breng je in het vervolg dus Pelle i.p.v. Yuki en haal je Thorsby iets naar achter, dan is er niks aan de hand. Hoop dat Streppel dat nu ook inziet.
En ik ben dus bang dat Streppel dat niet ziet. Heeft niks gedaan om het middenveld te versterken. Ik twijfel echt aan zijn tactisch inzicht en lijkt maar één manier van spelen in zijn hoofd te hebben en daarvan niet af te kunnen wijken.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het meest teleurstellende vind ik dat we er verdedigend helemaal niks beter op geworden zijn. Ons centrum mist agressie en duelkracht. Het is veel te slap. Zowel Hoegh als van Aken. Als de tegenstander opportinistisvh gaat spelen dan zijn we de klos. Onze backs waren de eerste helft goed op dreef, wel een verademing tov obze twee backs van vorig jaar. Vooral genoten van Dumfries.

Voor de neutrale kijken een prachtpot, wij hebben twee punten weggegooid. Als Thorsby wel rustig was geweest dan was hey 1-3...
Inferno182
Nieuw talent
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-08-2011 11:29

Bericht door Inferno182 »

Heerenveen rules schreef:Het meest teleurstellende vind ik dat we er verdedigend helemaal niks beter op geworden zijn. Ons centrum mist agressie en duelkracht. Het is veel te slap. Zowel Hoegh als van Aken. Als de tegenstander opportinistisvh gaat spelen dan zijn we de klos. Onze backs waren de eerste helft goed op dreef, wel een verademing tov obze twee backs van vorig jaar. Vooral genoten van Dumfries.

Voor de neutrale kijken een prachtpot, wij hebben twee punten weggegooid. Als Thorsby wel rustig was geweest dan was hey 1-3...
Sorry dat ik het zo zeg hoor HR, maar wat een onzin praat je hier weer. Omdat we 3 goals tegen krijgen? 2 waren een penal mind you, waarvan de laatste zwaar discutabel. De backs zijn sowieso beter dan vorig jaar en Veldwijk is ongeveer de (kop)sterkste spits in de eredivisie. Tuurlijk heeft het centrum daar moeite mee, maar dat gaat ook voor een heleboel andere clubs gelden. Je hebt ook nog te maken met de kwaliteit van een tegenstander he.
badfrisianboy
Wereldspeler
Berichten: 1003
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Verdedigend was het niet eens zo slecht. Er zit meer lengte in de achterhoede en die zag ik weinig kopduels verliezen. Het probleem zat hem vandaag, en ook vorig seizoen vaak, in het middenveld wat duelkracht miste toen FC Groningen alles of niets ging spelen met lange ballen op Veldwijk. Een Yuki die nooit de strijd aan zal gaan en een Schaars die zijn beste tijd heeft gehad, heeft ons in mijn optiek de das omgedaan. Streppel moet leren dat wanneer de tegenstander strijd gaat leveren Yuki niks meer op het veld heeft te zoeken. En in deze vorm is het maar de vraag of Schaars niet eens gewisseld moet worden.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Iedereen heeft wel eens een slechte dag, dus Schaars ook.
Qua coaching is hij al enorm belangrijk en ik zag hem een bal van 50m op maat geven op Odegaard toen hij alleen op Padt afkwam en licht vastgehouden werd. Hij is de eerste speler op het wedstrijdformulier
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Drie tegengoals weer en het hadden er ook 6 kunnen zijn. En dan zeggen dat ik onzin praat. Jezus, hoe laag begint het niveau hier te worden? Perez zei het ook al. Leuk om te zien, verdedigend slaat het nergens op. Maar ik praat onzin. Welterusten.

Schaars geeft eens wat slechte ballen en heeft zijn beste tijd gehad en moet maar eens gewisseld worden. Echt niet te geloven. Wat een dom praat.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Heerenveen rules schreef:Drie tegengoals weer en het hadden er ook 6 kunnen zijn. En dan zeggen dat ik onzin praat. Jezus, hoe laag begint het niveau hier te worden? Perez zei het ook al. Leuk om te zien, verdedigend slaat het nergens op. Maar ik praat onzin. Welterusten.
Eenzijdig verhaal. Ik heb dit weekend Arsenal - Leicester, Palace - Huddersfield en 4 Eredivisie duels gezien. Die hadden allemaal in 6-6 kunnen eindigen. Maar alleen Heerenveen is dus kut?

Thorsby had een hattrick kunnen maken, daar krijg je op Unibet een miljard voor. Kansen zat, voor en tegen, zo werkt het. Ja, verdedigend zijn we niet goed, net als de rest van de Eredivisie. Leuk man :D
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2495
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

HR, heb je ook iets positiefs te vertellen/zeggen over de club, of benoem je alleen 99% van de dingen die in jouw ogen negatief zijn?
Heerenveen fan in Leiden
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat goed is is goed, wat slecht is is slecht. En deze wedstrijd hadden we nooit weg mogen geven. Maar er waren ook genoeg positieve punten zoals Dumfries en Woudenberg de eerste helft opkomend. Maar ik ben wat anders dan de meesten hier. Die benoemen alleen de goede dingen en wat slecht gaat is goed. Beetje onrealistisch als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Het is dat ik een leven heb, anders had ik alle 65.098 negatieve posts over de club en spelers van de afgelopen week even voor je gequote.

Er is meer dan voldoende kritiek richting de club op dit forum. Maak van jezelf alsjeblieft niet meer dan de zuurpruim die je bent.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Jammer dat er niet gewonnen is maar ik heb een selectie met voldoende perspectief voor een mooi seizoen gezien. Dumfries en Woudenberg zijn twee heerlijke backs die een heerlijk kwartet vormen met Zeneli en Odegaard. Dat is wel eens anders geweest. Schaars is er nog, evenals Reza. Enfin, als Van Aken hier niet twee keer een Groningen-shirt door midden probeert te scheuren win je gewoon 1-3 o.i.d.
nou nou
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik heb een een dubbel gevoel, eerste helft zoveel controle en de tweede helft zo matig. Dat baart me zorgen.

Pluspuntje Thorsby kan scoren! Ik reken hem niet af op een actie maar Hoegh laat zich wel heel makkelijk uitspelen bij die 1-2.
Spijt heb je morgen maar!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Heerenveen rules schreef:Wat goed is is goed, wat slecht is is slecht. En deze wedstrijd hadden we nooit weg mogen geven. Maar er waren ook genoeg positieve punten zoals Dumfries en Woudenberg de eerste helft opkomend. Maar ik ben wat anders dan de meesten hier. Die benoemen alleen de goede dingen en wat slecht gaat is goed. Beetje onrealistisch als je het mij vraagt.
Ik wil ook wel eens wat positiefs uit jouw commentaren benoemen. Maar dat is ook een beetje onrealistisch... :wink:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Haha, goed zoeken! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Je voelde het aankomen na de 1-2, dan kom je voor met 2-3 en weer een domme actie van Joost van Aken. 3-3 is geen slecht resultaat maar wel als je met 0-2 voorstaat. Ik denk uiteindelijk als Heerenveen het kopje erbij had gehouden er niks was gebeurt maar dat is het niveau van alle teams wel wat. Het was een enerverende wedstrijd waar we jammer genoeg 2 punten weggegeven hebben.
scheerenveen.supporterswereld.nl
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

The day after wakker geworden met een wat zuur gevoel. We hadden daar gewoon moeten winnen! De eerste helft heb ik een hoop goede dingen gezien die veelbelovend zijn voor de rest van het seizoen. Helaas lukte het ons de tweede helft totaal niet om onder de Groninger druk vandaan te komen, en dan is het wachten tot het moment dat het misgaat. Helaas is de tweede helft gebleken dat er nog altijd sprake is van vergelijkbare pijnpunten als de tweede seizoenshelft.
Toch ben ik al met al niet heel negatief. Als Streppel nu eens zijn hersens gaat gebruiken en Zeneli even laat banken en daarnaast direct op het middenveld ingrijpt als het weer dreigt mis te gaan tijdens de wedstrijd, dan gaan wij echt een hoop wedstrijden tot een goed einde brengen. We hebben er de kwaliteit voor, en vooral onze nieuwe backs zijn een verademing. Het is echter wel zo dat we aanstaande zaterdag niet nog een keer puntverlies kunnen hebben, en dan komt uitgerekend onze angstgegner langs. Ik ben benieuwd hoe we ons in eigen huis gaan presenteren. Net als in Groningen gister zie ik een mooie rol weggelegd voor de twaalfde man/vrouw. Met een stadion dat er vol achter gaat staan zou het moeten lukken!
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Zuur puntverlies (zo voelt het)... Helaas benadeeld door een warrig fluitende van Boekel, want de enige gerechtvaardigde penalty was juist diegene die van Boekel niet gaf. Ons spel was in de eerste helft initiatiefrijk, maar het hield in de tweede helft niet over.

Lichtpuntjes waren (in mijn ogen): Van der Steen (keepte solide), Dumfries (Gaan we veel plezier aan beleven - Fysiek sterk!), Woudenberg (eindelijk iemand met een voorzet!), Rojas (viel goed in).

Over het algemeen een zeer slordige wedstrijd met veel fouten. Veerman viel echt belabberd in...
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

De 2-0 was natuurlijk buitenspel, dat zagen ze ook niet. You win some, you lose some. Die 2e penalty is zwaar, maar wees eerlijk, als het andersom was geweest, hadden we massaal 'PINGEL' geroepen. Dan andersom ook accepteren.

Hier in zuid-Limburg lopen ze na 1 wedstrijd alweer te zeiken over de KNVB maffia, want Roda had 3 pingels moeten hebben en Zwolle 2x rood. Nee, ik verzin het niet.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Heb in ieder geval op het puntje van mijn stoel gezeten, veel leuke dingen gezien maar oh wat ben ik geschrokken van Schaars en en mindere mate Zeneli (want bij hem was de vormcrisis bekend).
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Tamelijk uniek gisteren: liefst 6 linkspoten in de basisopstelling. Ook bij andere clubs zal dit maar zelden voorkomen. In het licht daarvan is het eigenlijk wel opvallend dat onze 3 opties voor de linksbuitenplaats allemaal stijf rechtsbenig zijn. Dit is slechts een constatering, geen waardeoordeel.
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Ik snap dat bij vele een kater biljft hangen, 2 keer een voorsprong weggeven is inderdaad pijnlijk.

Op basis van de vorige tweede seizoenshelft, een eerste competitiewedstrijd na een matige voorbereiding, een bijna compleet nieuwe achterhoede én gewoon een lastige uitwedstrijd, vind ik echter wel dat we gewoon tevreden kunnen zijn.

Er staat weer een fris elftal, de verdediging lijkt beter dan vorig seizoen en we blijven overeind in Groningen (en zijn vaak zelfs beter).
Plaats reactie