Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

pes5 schreef:
En ik vind Reading een ploeg met betonvoetbal en nu ook niet veel beter dan de nummer 8 van Turkije.
Je kan een hoop zeggen over het saaie Reading, maar ze spelen absoluut geen hoofball. Dat jij de Play-off finale hebt gezien, betekend niet dat Reading altijd zo speelt :)
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Satyr schreef: Je kan een hoop zeggen over het saaie Reading, maar ze spelen absoluut geen hoofball. Dat jij de Play-off finale hebt gezien, betekend niet dat Reading altijd zo speelt :)
Ik heb ze vaker zien spelen. Betonvoetbal inderdaad niet altijd, dat was gechargeerd. Maar ik vond het nu niet zo'n veel beter voorbeeld dan de Turken.

Kijk nu voor de aardigheid eens naar het oefenprogramma van clubs uit grote competitie. Die oefenen in eigen land of hebben een lucratieve tour.

Alleen de Turken en wat Grieken gaan Nederland/België en Duitsland bij langs. Uitzonderingen daargelaten.

Ik noemde Crystal Palace en WBA om aan te geven dat zelfs de kleinere clubs uit die competities voor de poen gaan.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Sterker, die worden zo'n beetje alle 20 uitgenodigd in Azie/Amerika. Ik bedoel, Crystal Palace - West Brom werd gespeeld in Hong Kong. Heerenveen zou best wel eens een keer naar Engeland kunnen gaan en daar wat tegen Championship/League One ploegen gaan spelen. Is echt geen slecht niveau hè.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Dat zou niet gek zijn, maar daar bereik je de toeschouwers hier niet mee natuurlijk. Het ging om een aantrekkelijke tegenstander in eigen land. Dat wordt steeds moeilijker.

Ik ben wel benieuwd wat er 6 augustus nog komt.

En zijn er mensen naar de Feandei geweest verder? Ik hoor wel positieve geluiden. Kritiek van vorig jaar over handtekeningensessies die ontbraken hebben ze gelukkig ter harte genomen.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Je zou eigenlijk eens met bijvoorbeeld AZ, Groningen, Twente, Utrecht (niet allemaal natuurlijk) moeten regelen om een groot team hier heen te halen. Dat ze 3 potjes spelen in een week, tegen Heerenveen, AZ en Groningen. Moet wel te regelen zijn.

Ik denk dan aan een Bilbao, Sampdoria, Panathinaikos of Bordeaux oid.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Everton was hier afgelopen week dat woensdag tegen Twente oefende (ik was aanwezig) en gisteren tegen Groningen zou oefenen. Dat ging niet door omdat de burgemeester de veiligheid niet kon garanderen
Al is natuurlijk dit keer wel Ronald Koeman de reden dat ze in Nederland zijn.

Mochten ze toch een keer een interessante tegenstander weten te vinden, dan moeten ze net als Twente gewoon 4 of 5 verkoopadressen doen waar je in de voorverkoop kaarten kunt halen. Dus niet via de officiele website want dan is de aanwezigheid van buitenlandse fans nog groter.

Bij Twente - Everton waren er ongeveer 50 (dronken) Everton-fans. Tijdens de wedstrijd niks aan de hand, maar na de wedstrijd was er wel lokale kroeg werd op de kop gezet. Wat me wel opviel was dat je gewoon tijdens de wedstrijd bier kon kopen, dan vraag je er eigenlijk ook om
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef:
Nieuwe tijden, nieuwe geluiden. Bekijk het iets meer van de positieve kant in plaats van overal de negatieve punten te belichten, want dat valt al tijden op aan jouw posts. Misschien ben je wel té betrokken. Ik weet dat je zeer fanatiek meeleeft en dat is mooi, maar het lijkt je hier meer frustratie dan plezier op te leveren. Dat is jammer denk ik.
Een kritische mening is niet per definitie negatief. Zeker als het over de sc. gaat is daar géén sprake van. Frustratie is ook een te groot woord. Betrokken ben ik inderdaad. Al jarenlang. En ik hoop en verwacht eigenlijk ook dat dat zo blijft. Jij vind Genclerbirligi een prima en leuke tegenstander. Ik zie liever wat anders. Voor volgend jaar zou ik toch een Reading of Lokeren met Slagveer en Marzo graag begroeten. Aangezien ik geen kinderen heb en die drukte rondom het stadion wel prima vind ben ik dit jaar niet geweest om die redenen. Mooi dat anderen zich wel kostelijk vermaakt hebben. Daar gaat het om!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Zie die betrokkenheid ook niet als een aanval ofzo hoor. Ik vind het juist mooi dat je je zo verbonden voelt met en inzet voor de club. Ik denk alleen dat het prettiger is voor jezelf om eerst te kijken hoe iets verloopt en dan te kijken of het goed uitgepakt heeft, in plaats van bij voorbaat erg kritisch zijn. Dat mag natuurlijk wel, maar ik vind dat deze beleidsbepalers het voordeel van de twijfel verdienen, ook omdat er zoveel factoren zijn die zo'n organisatie bemoeilijken. Natuurlijk zijn er mooiere tegenstanders, maar ik kijk liever naar het totaalplaatje en dan denk ik dat we een prima Feandei hadden en ik hoor nu veel mensen praten over het mooie en aantrekkelijke spel van Heerenveen met prachtige aanvallen.

Laten we hopen dat de versterkingen straks komen en dat er nog een mooie tegenstander voor 5 of 6 augustus gevonden wordt, zodat de seizoenkaartverkoop nog een boost krijgt.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef:Zie die betrokkenheid ook niet als een aanval ofzo hoor. Ik vind het juist mooi dat je je zo verbonden voelt met en inzet voor de club. Ik denk alleen dat het prettiger is voor jezelf om eerst te kijken hoe iets verloopt en dan te kijken of het goed uitgepakt heeft, in plaats van bij voorbaat erg kritisch zijn. Dat mag natuurlijk wel, maar ik vind dat deze beleidsbepalers het voordeel van de twijfel verdienen, ook omdat er zoveel factoren zijn die zo'n organisatie bemoeilijken. Natuurlijk zijn er mooiere tegenstanders, maar ik kijk liever naar het totaalplaatje en dan denk ik dat we een prima Feandei hadden en ik hoor nu veel mensen praten over het mooie en aantrekkelijke spel van Heerenveen met prachtige aanvallen.

Laten we hopen dat de versterkingen straks komen en dat er nog een mooie tegenstander voor 5 of 6 augustus gevonden wordt, zodat de seizoenkaartverkoop nog een boost krijgt.
Ik ben liever vooraf kritisch en uit mijn zorgen. Achteraf weet iedereen het altijd wel. Ik heb de voorbeelden elders genoemd waardoor mijn twijfels om de hoek zijn komen kijken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Je ziet een duidelijke trend in de afgelopen jaren, namelijk dat het steeds moeilijker is om een aansprekende tegenstander te vinden in de zomerstop. Een Championship-tegenstander is geen rare gedachte, maar het voorstel om bijv. tezamen met een andere NLse subtopper een 2-tal oefentegenstanders te vinden zou natuurlijk een hele verstandige zet zijn.
Zelf heb ik wel vertrouwen in ons bestuur aangezien het erop lijkt dat onze selectie (sinds het nieuwe bestuur) elk seizoen weer een stukje sterker wordt.
Wellicht kunnen ze bij verkoop van Sam tegelijk een oefenwedstrijd plannen voor de zomer van 2018.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Het is nog steeds onbekend wie volgende week de afsluitende tegenstander zal zijn. De kans dat het een Spaanse ploeg wordt uit de Primera Division is zo goed als uitgesloten. Alle ploegen hebben al wat ingepland, behalve Espanyol. Echter die spelen woensdag 2 augustus tegen Twente en zondag 6 augustus tegen Hamburg. Dat wordt een lastig verhaal.

Maar dan ben ik benieuwd waar ze wel mee op de proppen komen. Ik laat me graag positief verrassen
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Duel van morgen is live te volgen via het Youtubekanaal van Trabzonspor.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Heeft iemand een link van de oefenwedstrijd? dtv
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

HUNTELAAR schreef:Heeft iemand een link van de oefenwedstrijd? dtv
Youtube kanaal van Trabzonspor

Opstelling: Hahn, Dumfries, Høegh, Van Aken, Pierie, Schaars, Thorsby, Kobayashi, Ødegaard, Reza, Zeneli
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Moet je je dan ook abonneren oid? (zie nu nog niets)

Rojas niet bij selectie helaas.
Gebruikersavatar
Livid
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-08-2016 10:21
Locatie: 050

Bericht door Livid »

HUNTELAAR schreef:Moet je je dan ook abonneren oid? (zie nu nog niets)

Rojas niet bij selectie helaas.
Nee, dat is niet nodig. Ze zijn nu nog niet live.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=zqfIavjvo7g
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Ik mag toch niet hopen dat Streppel met zijn beoogde basismiddenveld speelt, Thorsby op 10................
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

En voor Zeneli niet te hopen dat er scouts voor hem zitten. Die zet zijn periode na de winterstop zonder problemen voort
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Ik denk niet dat dit de 11 zijn waarmee Streppel in de gehele competitie zal spelen, maar wel de competitie mee zal starten. Ik verwacht dat Rojas de beoogde rechtsbuiten wordt, Zeneli/Mihajlovic het mogen uitvechten op links. Odegaard zal dan wel op de plek van Thorsby terecht komen.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

We spelen teveel stoptreinvoetbal, we slaan nooit een station over.

We maken er bijna een sport van om de bal centraal achterin te hebben in combinatie met Schaar en Yuki, maar het komt zelden tot iets. Het moet een middel zijn, maar het lijkt bijna wel een doel.
Daarom vind ik het jammer dat Veerman niet ingepast wordt, kun je vanuit midden of centraal achterin ook eens spits inspelen.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Odegaard er geblesseerd af en ziet er niet heel goed uit. Het lijkt de enkel en dat kan vele kanten op. Hopelijk valt het mee
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1006
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Daarom vind ik het jammer dat Veerman niet ingepast wordt, kun je vanuit midden of centraal achterin ook eens spits inspelen.
Iemand die op trainingen niet zijn best doet en alles meent op 40% inzet te moeten doen verdient geen basisplaats. Sterker nog; die verdient het sc Heerenveen shirt niet.
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Deze oefenpot levert geen doelpunten, maar wel een grote vraag: hoe komt Ødegaard hier uit?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Er moet echt wat aan ons middenveld gebeuren. Het is veel te vlak, voorspelbaar en traag. En geen enkele dreiging naar voren. Zo gaan wij weinig scoren want geen van 3 ondersteunt de spitsen.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Fysiek sterke tegenstander en een stroperig veld. Toch vond ik het niet slecht. Er was controle en vooral fysiek overeind gebleven. Dat is winst.

Ik maak me wel zorgen om de spitspositie. Reza komt niet in het spel voor.

Verder inderdaad te weinig aansluiting vanaf het middenveld. Ik vond Zeneli wel dreigend. Dumfries ook prima en ik wil de prachtige sliding van Doke Schmidt ook noemen.

Deze week goed trainen en dan zaterdag nog een oefenduel. Ik denk dat we redelijk op schema liggen.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Matig potje. Vond met name Thorsby en Kobayashi tegenvallen. Ook wordt Reza te weinig in het spel betrokken en is Zeneli nog geen stap verder gekomen zo lijkt het wel.
Beste man leek mij Dumfries.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Smitte schreef:Ik mag toch niet hopen dat Streppel met zijn beoogde basismiddenveld speelt, Thorsby op 10................
Streppel en onbegrijpelijke keuzes. Ik zou er maar niet vreemd van op kijken wanneer hij wél zo begint aan de competitie.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dan hebben wij de primeur van eerste coach die eruit ligt....
Inferno182
Nieuw talent
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-08-2011 11:29

Bericht door Inferno182 »

Het is mij nu even onduidelijk of er nog een oefenwedstrijd gespeeld gaat worden. We sluiten de voorbereiding toch altijd in eigen stadion af? Heb nog niks gehoord over een tegenstander. Weet iemand hoe dit zit?
sido
Nieuw talent
Berichten: 70
Lid geworden op: 19-08-2009 22:29

Bericht door sido »

Zaterdag avond is er nog een oefen wedstrijd, ik zou niet weten tegen wie :oops:
Gesloten