Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Vanavond afgereisd naar Lemmer om onze sc in actie te zien tegen FC Nordsjaelland. Omdat de internationals nog niet meededen een elftal met spelers van het eerste en een aantal jeugdspelers. Op linksvoor Dennis Johnsen en rechtsvoor Michel Vlap met in het centrum Henk Veerman. Het middenveld werd gevormd door Pelle van Amersfoort, Stijn Schaars en als verdedigende middenvelder Jerry St Juste. Verdediging op de flanken Doke Schmidt en Caner Cavlan. Centraal Hoegh en van Aken.

Ondanks dat Michel Vlap bij alle drie doelpunten was betrokken vond ik eigenlijk dat er van zijn kant niet veel dreiging kwam behalve die momenten. Maar als je elke wedstrijd bij drie doelpunten betrokken bent kun je als toeschouwer/supporter weinig zeggen. Toch vond ik Dennis Johnsen veel dreigender dan Vlap. Met name in de fase dat we minder ruimte kregen liet Johnsen in mijn opinie meer zien dan Vlap. Later toen er meer ruimte kwam, met name de tweede helft ging er ook iets meer dreiging uit van Vlap. Maar in de kleine ruimte is Johnsen veel behendiger. St. Juste vond ik slordig ongeconcentreerd spelen. Af en toe man laten lopen en toen hij in de tweede helft op de plek van van Aken kwam paar keer aan de verkeerde kant dekken. Hoegh overtuigde mij ook zeker nog niet. Wel veel coachen maar ook gewoon pardoes een bal in de voeten schieten van een tegenstander op de zestien meter lijn en af en toe slordige ballen breed voor de goal langs. Verreweg de slechtste man van het veld was in mijn optiek Doke Schmidt. Daarbij halverwege de eerste helft op de middenlijn een snoeiharde onnodige overtreding. Met hem de competitie in als rechtsback kan gewoon niet. Cavlan op links deed het iets beter maar eigenlijk kan dat ook niet wat mij betreft.

Nuttige eerste serieuze test en aangezien FC Nordsjaelland verder is in de voorbereiding en gezien het feit dat wij met een aantal jeugdspelers speelden, zeker niet ontevreden over het vertoonde spel en het resultaat. De zwakke plekken zijn bij ons en het bestuur wel bekend. Rechtsback (allerbelangrijkste), linksback en rechtsvoor.
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

badfrisianboy schreef:Vanavond afgereisd naar Lemmer om onze sc in actie te zien tegen FC Nordsjaelland.


Wij hebben exact dezelfde wedstrijd gezien. Oftewel ik kan me volledig vinden in je analyse. Was overigens best een aardige pot om naar te kijken.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

badfrisianboy schreef:Vanavond afgereisd naar Lemmer om onze sc in actie te zien tegen FC Nordsjaelland...
Leuk om te lezen! Ga vooral door met het schrijven van dit soort stukjes, is vooral voor de mensen die wat verderweg wonen prettig om te lezen hoe het allemaal gaat. :D

Backs en vleugelspeler zijn inderdaad de prio.
Heerenveen fan in Leiden
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

AllardP schreef:Echt, welke clubs bedoel je dan? Ik zie alleen maar volle programma's bij concurrenten als Groningen, Utrecht, Twente en AZ.

Ik stel voor dat we alle cliches op het forum gaan nummeren; dat scheelt iedereen typen.

1. Dat is bij alle clubs zo.
2. Komt wel goed.
3. Er is geen geld.
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/748 ... duels.html

Kijk hier maar. Bij veel meer clubs staat 22 of 29 juli de laatste oefenwedstrijd gepland en komen er nog wel één of twee bij.

Groningen heeft als één van de weinige clubs echt een vol programma.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

In het programmaboekje gisteravond, ondanks het vertrek van nogal wat spelers, toch altijd nog een dertig-tal namen bij de selectie van sc Heerenveen, waaronder weliswaar de nodige jeugdspelers.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Nr. 2 en nr 7 ontbreken nog, dus zoeken ze inderdaad nog een rechtsback en een vleugelspeler. En ze zien Pierie waarschijnlijk linksback met nr. 5
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Onze toptrainer gaat weer lekker op dezelfde voet verder. Van Amersfoort op het middenveld, Odegaard op rechts en Zeneli op links. Waar zijn Johnsen en Vlap?
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Onze toptrainer gaat weer lekker op dezelfde voet verder. Van Amersfoort op het middenveld, Odegaard op rechts en Zeneli op links. Waar zijn Johnsen en Vlap?
Volkomen logisch dat hij Zeneli op links zet. In de hele voorbereiding heeft Zeneli nog niet gespeeld en ook deze speler moet je aan het werk zien. Larsson gaat vertrekken en dus moet je als trainer kijken welke spelers op die positie uit de voeten kunnen en na Johnsen kan ik me voorstellen dat hij ook Ödegaard op die positie aan het werk wil zien. Ook deze speler heeft in de voorbereiding nog geen wedstrijd gespeeld. Net zoals hij ook Pierie nu aan het werk wil zien op de linksback.

Ik ben ook niet overtuigd van Streppel maar ik vind deze keuzes wel logisch en te rechtvaardigen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik niet. We hebben nu een middenveld wat niet scoort. Met dit middenveld wordt het never linkerrijtje.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Ik niet. We hebben nu een middenveld wat niet scoort. Met dit middenveld wordt het never linkerrijtje.
In de voorbereiding moet je iedereen een kans geven. Anders krijg je een ontevreden spelersgroep.

Bovendien was het middenveld precies het middenveld wat vorig seizoen voor de winterstop zo succesvol was en goed positiespel liet zien. Dat Streppel daarop terugvalt kan ik wel enigszins begrijpen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

2-1 achter. Netjes tegen een JL club met 10 man.

En wat een drogheden dat je iedereen tevreden moet houden. Je moet naar een basisteam toewerken. En Zeneli is vorig seizoen een seizoenshelft door het ijs gezakt. Laat Johnsen spelen. Die heeft de toekomst. Hij valt nu al weer terug op de falende spelers van na de winterstop.

En Johnsen scoort....
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2017
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Heerenveen rules schreef:2-1 achter. Netjes tegen een JL club met 10 man.

En wat een drogheden dat je iedereen tevreden moet houden. Je moet naar een basisteam toewerken. En Zeneli is vorig seizoen een seizoenshelft door het ijs gezakt. Laat Johnsen spelen. Die heeft de toekomst. Hij valt nu al weer terug op de falende spelers van na de winterstop.
Pas de eerste wedstrijd voor Zeneli, heeft een dik contract, voor een grote transfersom overgekomen, heeft de toekomst daarom bij oms en die zou dan deze oefenwedstrijd niet mogen spelen omdat er een 19-jarige jeugdspeler het goed heeft gedaan tegen een regioselectie en Buitenpost? Lekker opportunistisch!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Denk jij dat Zeneli toekomst heeft? Ik denk het niet. Het gaat mij erom dat ik hoop dat Streppel de jeugd de kans gaat geven want in al die slappe hap van na de winter heb ik geen enkel vertrouwen. Behalve in Schaars, van Aken, Reza, Veerman en Odegaard. De rest vind ik niks.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Ik heb ook geen vertrouwen in bijv. Zeneli. Vind dat een erg matige voetballer. Maar ik vind het logisch dat Streppel hem in de voorbereiding wel een kans geeft en hem aan het werk wil zien. Dat hij terugvalt op het succesvolle middenveld van vorig seizoen voor de winterstop snap ik ook wel. Of het de juiste keuze is mag je je afvragen.

Probleem is wel de vorm waarin Schaars verkeerd. Die is nog lang niet op het niveau van voor de winterstop van vorig seizoen. Vraag is ook of Zeneli nog weer eens in vorm raakt want zo blijven aanmodderen kan natuurlijk niet. Onze keeper is ook nog onzeker en moet ook nog een stap maken. De backposities zijn niet goed bezet en daar moet zeker wat bij. Al met al gaan we met deze selectie en in deze vorm niet in het linkerrijtje eindigen, dat is me wel duidelijk. En Streppel zal toch ook gezien hebben dat deze opstelling vandaag niet heeft gewerkt. Vraag is of hij blijft vasthouden aan deze opstelling of dat hij de opstelling gaat wijzigen.

Overtuigd dat Streppel de juiste oplossing bedenkt ben ik zeker niet. Aan hem om het tegendeel te bewijzen.

Voor wat betreft versterkingen. Ik had ook graag gezien dat er al backs gehaald waren. Maar bij mij is het een kwestie van vertrouwen. In Vonk had ik geen vertrouwen en in Hamstra heb ik dat bijv. wel. En dat wil zeggen dat ik er van uit ga dat hij zijn best doet om zo snel als mogelijk de selectie compleet te hebben. En als je vertrouwen in iemand hebt ben je geduldiger dan bij iemand waar je geen vertrouwen in hebt.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

De club heeft totnutoe nul ambitie laten zien. Het was veel te lief vorig seizoen en er is geen 1 'klootzak' gehaald. Een dikke onvoldoende voor Hamstra en co. Geen amalyse gedaan blijkbaar van vorig seizoen.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Tja, ik snap ook echt niet waar dat grenzeloze vertrouwen van sommige forummers in Hamstra en Streppel vandaan komt. Allemaal gebaseerd op de eerste seizoenshelft, toen alles meezat? Beide heren hebben nog niet aangetoond dat ze de zaak kunnen omkeren als het tegenzit. En in deze transferperiode is alles even nietszeggend en ambitieloos: de seizoensdoelstelling, het transferbeleid en het oefenprogramma. Kom op jongens, zo krijg je het enthousiasme rond de club niet terug!
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Er hadden allang 2 backs gehaald moeten zijn. Schmidt kan echt niet, Pierie gaat dit seizoen wel z`n minuten meepakken maar zal nog niet basis waardig zijn denk ik. Cavlan is niet goed genoeg, daar moet je afscheid van nemen. Ook is het behoorlijk slecht dat er nog geen club geregeld is voor de Feandei. Verder is het niet te hopen dat ze Odegaard op rechtsbuiten gaan zetten, die moet in de as spelen. Hoop dat ze deze week met een leuke tegenstander op de proppen komen en dat er 1 of 2 spelers vast gelegd worden, kom op directie!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Ik niet. We hebben nu een middenveld wat niet scoort. Met dit middenveld wordt het never linkerrijtje.
Dat hadden we vorig seizoen ook niet en toen hebben we het linkerrijtje ook gehaald. Maar ik zie ook liever in iedere linie een wat makkelijker scorende speler. Maar dat is al seizoenen lang roepen in een woestijn. Tot nog toe gaat het steeds goed, maar daar komt een keer verandering in, daar kun je de klok op gelijk zetten.
In 2 wat serieuzere wedstrijden krijgen we 'zomaar' weer 2 goals tegen. Het lek is nog niet boven. Op deze manier wordt het weer net wel of net geen positief doelsaldo. En bij net niet zal de rangschikking daar ook naar zijn verwacht ik. Het wordt onderhand wel eens tijd om wat actie te ondernemen vanuit de club. Én vanuit andere clubs, want kennelijk hebben we de centen hard nodig. 16 Spelers vertrokken en 2 aangetrokken waarvan 1 transfervrij (voorlopig) en een van 5 ton.... Dat geeft te denken. Het verhaal van een paar maanden terug op RTV Noord lijkt daarmee steeds meer wel aardig te kloppen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Kan wel een samenvatting geven van de wedstrijd van vandaag, maar het is te hopen dat Van Amersfoort niet bij de eerste 11 komt te zitten. Kan geen fatsoenlijke voorzet geven en struikelt over zijn eigen voeten. Daarbij een scorend vermogen van 0,0
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Feanfan 1 schreef:Kan wel een samenvatting geven van de wedstrijd van vandaag, maar het is te hopen dat Van Amersfoort niet bij de eerste 11 komt te zitten. Kan geen fatsoenlijke voorzet geven en struikelt over zijn eigen voeten. Daarbij een scorend vermogen van 0,0

Vertel dan maar over de rest :wink:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Streppel heeft nog even tijd nodig dat te zien denk ik.......
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Bubbe schreef:sc Heerenveen oefent op zondag 30 juli om 19.00 uur in Oostenrijk tegen Trabzonspor
Dat is wat anders dan Langezwaag
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Omdat sc Heerenveen in Langezwaag traint krijgt die club meestal ook een oefenwedstrijd toebedeeld. Eigenlijk verwacht ik dat op een ander tijdstip alsnog een wedstrijd in Langezwaag zal worden gespeeld. Maar dat is mijn verwachting.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Super, tegen zo'n Turkse schopploeg :roll:
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Toch knap, 2-2 tegen een ploeg die in de voorbereiding nog verloren heeft van de amateurs van NEC...
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Het resultaat zegt mij niet zoveel. Het spel en het idee van Streppel erachter baart mij wel wat zorgen. Met name het 2e. Bovendien zijn versterkingen wel hard nodig, met name op de backposities. Maar ook een buitenspeler zou geen overbodige luxe zijn. Dan kun je een middenveld opstellen met Schaars, Yuki en Odegaard. Want van Amersfoort kan in mijn ogen echt niet. Man wat is hij onhandig in meerdere opzichten en zeker geen speler voor de basis. Bovendien sticht Odegaard met zijn voetballende vermogen en inzicht veel meer gevaar op de "10" positie. Wanneer Larsson vertrekt verwacht ik 2 buitenspelers. Dan heb je met Zeneli, Johnsen en 2 aankopen die positie dubbel bezet, en hopelijk komt Zeneli wat losser op de linkerflank. Daar is gewoon wat nodig.

Hopelijk komen die gewenste versterkingen, en zeker de backs snel. Al zou het me ergens ook niks verbazen dat we midden in de competitie nog verschillende mutaties krijgen.. hopelijk zit ik ernaast.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

We boeken progressie! In mei verloren we nog met 0-2. Met het elftal wat er nu staat worden we 14e. Dat is al 3 plekken hoger dan de 17e plek van na de winterstop.
Schmidt, van Amersfoort, Zeneli, Yuki zijn spelers voor ploegen die degradatie voetbal spelen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Lekker aan het azijn allemaal hier weer. De internationals zijn net terug op de club en er gaan nog uitgaande en inkomende transfers plaats vinden. Dit is puur een opbouwfase in de voorbereiding waar nauwelijks conclusies aan verbonden kunnen worden. Dat mag na zoveel voorbereidingen toch wel eens duidelijk zijn.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Jij vindt het niet lachwekkend dat je na de slechtste seizoenshelft ooit alleen een nodige nieuwe keeper hebt gehaald? Met van Aken en St Juste staat er een prima centrum en daar halen ze Hoegh. Wat geen prioriteit heeft. Ik vind dat ze het niet serieus nemen. De beleidsbepalers. Echt een lachertje.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Heerenveen rules schreef:Jij vindt het niet lachwekkend dat je na de slechtste seizoenshelft ooit alleen een nodige nieuwe keeper hebt gehaald? Met van Aken en St Juste staat er een prima centrum en daar halen ze Hoegh. Wat geen prioriteit heeft. Ik vind dat ze het niet serieus nemen. De beleidsbepalers. Echt een lachertje.
Zeker wel een prioriteit, Otigba is weg, Faes weg dus niet zo gek dat er 1 word voor teruggehaald.
Gesloten