Voorbereiding en oefenwedstrijden 2017-2018

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Omdat de Turken weten dat onze ideale schoonzonen toch niet terugschoppen..... :mrgreen:

Maar goed om te lezen dar Reza aardig speelde en ook Johnsen goed inviel. Die twee worden hopelijk basis. En Thorsby was goed op rechtsback.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

En welke Europese subtopper zou even in Nederland willen komen ballen? Zonder dat het te veel geld kost en wanneer het in hun voorbereiding past? Tegen welke Europese subtoppers oefenen onze concurrenten? Op eigen terrein?
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Ik ben zelf helaas niet in Witmarsum geweest, maar klopt het dat Yuki op 10 speelde? Zo ja, dan was ik wel benieuwd hoe hij dat invulde? Hoe stond het middenveld exact? Of stond Thorsby op 10?
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

badfrisianboy schreef:Ik ben zelf helaas niet in Witmarsum geweest, maar klopt het dat Yuki op 10 speelde? Zo ja, dan was ik wel benieuwd hoe hij dat invulde? Hoe stond het middenveld exact? Of stond Thorsby op 10?
Thorsby stond rechtsback, las ik.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Volgens mij, als ik het goed begrepen heb, was dat pas in de tweede helft. In de samenvatting zie ik Doke ook in beeld en lijkt hij rechtsback te spelen. Gaat bij een tweetal kansen van Volendam in elk geval weer opzichtig in de fout.

Maar wellicht dat iemand die er geweest is iets kan meer kan vertellen. Ik baseer mijn mening op de samenvatting en op commentaren van forumleden hier en op feanonline.

Als je Odegaard een wat vrije rol geeft en hij wat mag zweven voorin kun je hem wellicht best op een flank posteren. Af en toe wat positiewisselingen voorin kan prima werken.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Satyr schreef:
Thorsby stond rechtsback, las ik.
Dit zal even een oplossing zijn geweest voor deze wedstrijd. Aan de andere kant wie weet kom je erachter dat Morten dit ook goed kan en dat zelf misschien ook wel wil.
Op die manier scheelt het weer.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Feanfan 1 schreef:Tegen deze ploeg oefenden we vorig jaar ook in Langezwaag (1-0).
Je kan het ook zo bekijken. Deze winnen we misschien en kan het nieuwe seizoenkaarten opleveren. Als je tegen een Europese subtopploeg oefent en verliest kansloos 0-4, dan blijven we steken op 13.000
Meteen na het vertrek van Bijker en Marzo 2 nieuwe backs presenteren had ook wonderen kunnen verrichten. Voordeel nu is dat ze alsno weer aan kunnen kloppen bij Lucas. Want het loopt nog niet echt storm met geïnteresseerde clubs heb ik het idee....
Winst of verlies tegen deze Turken in een oefenpot zou mij niet overhalen of weerhouden om een seizoenkaart te nemen. Ik wacht het dan ook noodgedwongen rustig af. Net zo rustig als dat de club zich manifesteert op de transfermarkt. Foarears mar net al te folle drokte!! 8) Oh ja, sommigen droomden van West Ham. En dan krijg je dit. Wat zal de teleurstelling bij die mensen groot zijn!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Mackan68 schreef: Meteen na het vertrek van Bijker en Marzo 2 nieuwe backs presenteren had ook wonderen kunnen verrichten
Je hebt nu 3 linksbacks op de loonlijst staan. Ik denk dat de club eerst een nieuwe club voor Cavlan wil regelen, zodat er een plekje vrijkomt voor Lucas.
Voor wat betreft de rechtsback hadden ze inderdaad wat daadkrachtiger kunnen optreden. Maar ook hier blijft het een spel van euro's uitgeven. We kunnen het spel niet achter de schermen volgen. Ik ben ervan overtuigd dat die rechtsback komt. Helaas is dat ook het lot van een handelsclub/subtopclub. Enfin, het is nog maar 20 juli.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef: Je hebt nu 3 linksbacks op de loonlijst staan. Ik denk dat de club eerst een nieuwe club voor Cavlan wil regelen, zodat er een plekje vrijkomt voor Lucas.
Voor wat betreft de rechtsback hadden ze inderdaad wat daadkrachtiger kunnen optreden. Maar ook hier blijft het een spel van euro's uitgeven. We kunnen het spel niet achter de schermen volgen. Ik ben ervan overtuigd dat die rechtsback komt. Helaas is dat ook het lot van een handelsclub/subtopclub. Enfin, het is nog maar 20 juli.
Cavlan is hier heen gehaald als linksback, maar is dat niet. Er is eigenlijk altijd wel interesse voor hem geweest vanuit Turkije en nu zelfs ook nog van 2 clubs in Nederland. Het is aannemelijk dat hij 'gewoon' vertrekt. Dit nog buiten beschouwing latend dat hij sowieso niet de 1e linksback leek te gaan worden. Verder is Pierie net zo min linksback als Caner al kan hij daar prima spelen. Dan blijft er over Amofa, die rechtstreeks vanuit de onder 19 voor de leeuwen gegooid zou moeten worden in het 1e? Ik geloof daar niet zo in. Met de aanstaande transfer van Woudenberg lijkt die positie nu in ieder geval ingevuld te gaan worden met een echte linksback.

Zeker bij een definitieve verkoop van Cavlan ga ik er vanuit dat de nieuwe rechtsback niet heel lang meer op zich zal laten wachten. Althans dat hoop ik. Kennelijk heeft de club niet meer de status dat spelers in een vroeg stadium al besluiten voor onze club uit te gaan komen. En dat ze daar trots op zijn. Wat er uiteindelijk wel komt zal op een betere club gegokt hebben en deze niet binnen de gewenste termijn gekregen hebben. Iets met A, B en C keuzes. Net zoals de spelers die bij Hamstra op de lijsten staan. We gaan het zien.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Het Turkse Genclerbirligi heeft zich vrijdagavond niet van zijn beste kant laten zien in een oefenduel met PEC Zwolle. Het duel werd uiteindelijk gestaakt door scheidsrechter Danny Makkelie nadat hij een speler en trainer van het veld had gestuurd. De Turken zijn morgen tegenstander van SC Heerenveen op de FeanDei.
Tien minuten voor tijd sloeg de vlam in de pan toen de Makkelie verdediger Ahmet Oguz binnen tien seconden twee gele kaarten gaf. De volledige bank van Genclerbirligi kwam daarop het veld op, waardoor het duel tijdelijk gestaakt werd. Uiteindelijk werd het duel niet meer hervat. PEC Zwolle leidde op dat moment het duel met 2-0. Eerder deze week speelde NAC Breda met 2-2 gelijk tegen de rood-zwarten.
Het is voor SC Heerenveen en de supporters te hopen dat de Turken zich zaterdag wel weten in te houden en er een sportieve wedstrijd van maken. Het oefenduel begint om 16:00 uur en is gratis te bezoeken voor seizoenkaarthouders. Losse kaarten kosten vijf euro.
Altijd feest met die Turken en hopelijk blijven de benen heel morgen en volgende week
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Tuurlijk. Gister hebben ze hun agressie zich af kunnen spelen. Zal vandaag wel goedkomen.

Ik zie op Feanonline mensen vragen waarom we geen ploeg uit Oostenrijk/Zwitserland of Scandinavië hebben geregeld.

Die snappen er werkelijk niks van. Ergerlijk, zulke kortzichtige reacties.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef:Tuurlijk. Gister hebben ze hun agressie zich af kunnen spelen. Zal vandaag wel goedkomen.

Ik zie op Feanonline mensen vragen waarom we geen ploeg uit Oostenrijk/Zwitserland of Scandinavië hebben geregeld.

Die snappen er werkelijk niks van. Ergerlijk, zulke kortzichtige reacties.
Wat moet je hier aan snappen dan? Supporters willen gewoon weer eens een leuke tegenstander. Ze hopen op een Duitse of Engelse middenmoter of (sub)top 2e divisie club. Nemen zelfs genoegen met een Zwitserse, Oostenrijkse of Scandinavische tegenstander. En wat krijgen ze? Turkse schoppers. Voor het 2e jaar op rij. Hopelijk worden ze voor de zomer van 2018 ook al vast geboekt en bekend gemaakt. Hoeven mensen zich ook geen illusies te maken. Wat supporters graag zouden willen is niet belangrijk. En ze lijken zelf niet eens te snappen dat het stadion op deze manier van z'n lang zal ze leven niet meer vol komt.
Eisenga kan twitteren dat hem een lieve lust is, maar dat is alleen voor het moment even leuk. De club koopt er werkelijk he-le-maal niets voor!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Mackan68 schreef: Wat moet je hier aan snappen dan? Supporters willen gewoon weer eens een leuke tegenstander. Ze hopen op een Duitse of Engelse middenmoter of (sub)top 2e divisie club. Nemen zelfs genoegen met een Zwitserse, Oostenrijkse of Scandinavische tegenstander. En wat krijgen ze? Turkse schoppers. Voor het 2e jaar op rij. Hopelijk worden ze voor de zomer van 2018 ook al vast geboekt en bekend gemaakt. Hoeven mensen zich ook geen illusies te maken. Wat supporters graag zouden willen is niet belangrijk. En ze lijken zelf niet eens te snappen dat het stadion op deze manier van z'n lang zal ze leven niet meer vol komt.
Eisenga kan twitteren dat hem een lieve lust is, maar dat is alleen voor het moment even leuk. De club koopt er werkelijk he-le-maal niets voor!
Ja, vooral de Scandinavische clubs zullen zin hebben om tussen competitieduels door even een paar fans van Heerenveen te plezieren.

Misschien kun je even uitrekenen wat het kost om een buitenlands team naar Heerenveen te halen? Die Turkse ploegen zijn hier elke zomer, die hoef je niet te halen. Anders bel je even, dat jij de kosten voor FC Basel oid op je neemt?
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Mackan68 schreef: Wat moet je hier aan snappen dan? Supporters willen gewoon weer eens een leuke tegenstander. Ze hopen op een Duitse of Engelse middenmoter of (sub)top 2e divisie club. Nemen zelfs genoegen met een Zwitserse, Oostenrijkse of Scandinavische tegenstander. En wat krijgen ze? Turkse schoppers. Voor het 2e jaar op rij. Hopelijk worden ze voor de zomer van 2018 ook al vast geboekt en bekend gemaakt. Hoeven mensen zich ook geen illusies te maken. Wat supporters graag zouden willen is niet belangrijk. En ze lijken zelf niet eens te snappen dat het stadion op deze manier van z'n lang zal ze leven niet meer vol komt.
Eisenga kan twitteren dat hem een lieve lust is, maar dat is alleen voor het moment even leuk. De club koopt er werkelijk he-le-maal niets voor!
Omdat de competities daar dit weekend weer beginnen. Dan roeptoeter je maar wat.

En als zelfs clubs als Valencia ook al in Amerika zitten voor een commerciële tour en de 2e Bundesliga, Belgische competitie, Franse ligue 2 en andere competities beginnen volgende week ook al. Die clubs gaan nu niet meer naar Heerenveen reizen. Andere clubs uit bijvoorbeeld Italië zitten nog in een heel andere fase van de voorbereiding, dus dat is ook lastig.

Ik zie ook liever iets meer aanspreekbaars, maar stop eens met dat ongenuanceerde geroeptoeter.

Volgende week naar Oostenrijk, misschien een leuke kans voor enkelen om daar eens te kijken en dan is er de week later ook nog een oefenduel, al gok ik dan op een binnenlandse tegenstander.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef: Omdat de competities daar dit weekend weer beginnen. Dan roeptoeter je maar wat.

En als zelfs clubs als Valencia ook al in Amerika zitten voor een commerciële tour en de 2e Bundesliga, Belgische competitie, Franse ligue 2 en andere competities beginnen volgende week ook al. Die clubs gaan nu niet meer naar Heerenveen reizen. Andere clubs uit bijvoorbeeld Italië zitten nog in een heel andere fase van de voorbereiding, dus dat is ook lastig.

Ik zie ook liever iets meer aanspreekbaars, maar stop eens met dat ongenuanceerde geroeptoeter.

Volgende week naar Oostenrijk, misschien een leuke kans voor enkelen om daar eens te kijken en dan is er de week later ook nog een oefenduel, al gok ik dan op een binnenlandse tegenstander.
Dat roeptoeteren valt mijns inziens wel een beetje mee. De scandinavische clubs vallen door competitievoetbal inderdaad af. Maar.... Er staan zat Duitse , Franse, Belgische, Spaanse, Portugese en Engelse clubs tussen de lijst met vriendschappelijke wedstrijden van de afgelopen dagen. Sparta speelt vandaag tegen Reading met Beerens en Joey bijvoorbeeld. Ik noem maar wat. Dat was toch een hartstikke leuk weerzien geweest met onze oud-spelers? Als er geen andere reden is dan dat het (bijna) gratis, of met geld toe moet, zijn er best wel andere tegenstanders te regelen. Waar een wil is, is een weg. Maar gezien de hele invulling van het oefenprogramma was deze helemaal niet of zeer slecht voorbereid. Alsof hier pas na de laatste competitewedstrijd mee begonnen is. En ik heb zo'n gevoel dat ik er niet ver naast zit. De extra ingelaste trip naar Oostenrijk is daar o.a een voorbeeld van. De supporters zijn er om te dokken voor hun seizoenkaart en verder hoeft de club daar géén rekening mee te houden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Wil die een aansprekende komt hij met Reading......daar word ik niet meer warmer voor dan een turkse club,maakt mij ook niet zoveel uit tegen wie ze spelen kom voor Heerenveen niet voor de tegenstander......
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

hhage schreef:Wil die een aansprekende komt hij met Reading......daar word ik niet meer warmer voor dan een turkse club,maakt mij ook niet zoveel uit tegen wie ze spelen kom voor Heerenveen niet voor de tegenstander......
Mooi dat je snel tevreden bent en geen verschil maakt tussen een Engelse ploeg met oud- Heerenveenspelers ten opzichte van een stel onbekende Turken waar je een jaar terug ook al tegen speelde. Het was overigens maar een voorbeeld. Volgend jaar dan maar tegen oud-Heerenveen zeker? Lekker veel goals, lekker de eigen club. Lekker niveautje.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Mackan heeft gewoon gelijk; de club laat de ene kans na de andere liggen om mensen die zijn afgehaakt weer naar het stadion te krijgen. Vroeger was de voorbereiding een gelegenheid om te zien hoe het nieuwe elftal zich hield tegen een tegenstander van formaat. Ik herinner me vele mooie wedstrijden tegen aansprekende clubs uit Spanje en Engeland, met als eenzame hoogtepunt natuurlijk de 5-4 winst tegen Barcelona. Nu krijgen we een mix van eerstedivisieclubs en Turkse middenmoters en staat er een team op het veld dat - mag ik toch hopen - nog lang niet af is. Vast lekker goedkoop, maar zo krijg je mensen niet enthousiast voor het nieuwe seizoen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Bij vlagen werd er best aardig gespeeld. Johnsen en Odegaard gaan onze smaakmakers worden denk ik. Alleen ons middenveld is wel erg vlak en heeft amper diepgang. En geen enkel scorend vermogen. Daarom Odegaard op 10 en een goede rechtsbuiten halen.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

AllardP schreef:Mackan heeft gewoon gelijk; de club laat de ene kans na de andere liggen om mensen die zijn afgehaakt weer naar het stadion te krijgen. Vroeger was de voorbereiding een gelegenheid om te zien hoe het nieuwe elftal zich hield tegen een tegenstander van formaat. Ik herinner me vele mooie wedstrijden tegen aansprekende clubs uit Spanje en Engeland, met als eenzame hoogtepunt natuurlijk de 5-4 winst tegen Barcelona. Nu krijgen we een mix van eerstedivisieclubs en Turkse middenmoters en staat er een team op het veld dat - mag ik toch hopen - nog lang niet af is. Vast lekker goedkoop, maar zo krijg je mensen niet enthousiast voor het nieuwe seizoen.
Ook hier maar gewoon wat roepen. Als zelfs Crystal Palace en West Bromwich Albion al in China zitten, hoe willen wij hier dan een leukr Engelse tegenstander halen? Om van Barcelona al helemaal niet meer te spreken.

En gister was het toch gewoon een heel leuke wedstrijd? Ik heb leuke dingen voorbij zien komen. Ødegaard en Johnsen, daar zit wel muziek in. Nu nog een paar versterkingen en we kunnen gewoon heel leuk meedoen dit jaar.

Ik vind het ook meer dan prima dat jongens als Vlap, Pierie en Johnsen nu kansen krijgen ipv meteen allerlei nieuwe jongens te gaan hslen. Rechtsback blijft een zwakke plek, maar dat weten ze bij de club ook en daar komt ook zeker versterking.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Ik zou me er in moeten verdiepen, maar volgens mij zijn er in Nederland heel weinig wedstrijden gespeeld tegen aantrekkelijke tegenstanders. De wedstrijden tegen de grotere clubs zijn door clubs als Vitesse en AZ veelal gespeeld in het buitenland. Ik heb zelf het idee dat er dit jaar weinig aantrekkelijke clubs uit het buitenland in Nederland verblijven.

Maar ik zie mensen hier graag met feitelijke voorbeelden (5 wedstrijden) mijn ongelijk bewijzen.

Je zou wel een discussie kunnen starten of de club wellicht aantrekkelijke tegenstanders zou moeten uitnodigen. Maar daar hangt een kostenplaatje aan. En willen we dat met zijn allen....?
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Twee jaar terug hadden we een oefenwedstrijd in en tegen Preussen Munster. Dat was geweldig, kun je mooi een dagje heen! Vorig jaar in Brussel tegen Anderlecht, goede tegenstander en ook een mooie bestemming voor een dagje weg. Oké, dat de politie moeilijk ging doen was jammer maar daar kan de club niks aan doen. Dat soort buitenlandse oefenwedstrijden mogen van mij wel eens vaker. Als er dan toch geen clubs van enig allure hierheen gehaald kunnen worden, dan moeten wij maar naar hun toe :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef:
Ook hier maar gewoon wat roepen. Als zelfs Crystal Palace en West Bromwich Albion al in China zitten, hoe willen wij hier dan een leukr Engelse tegenstander halen? Om van Barcelona al helemaal niet meer te spreken.
En jij hebt het over gewoon wat roepen. Komt vervolgens aan met 2 ploegen die in China zitten én Barcelona. Nou nou sterk hoor, naar die 2 heb je waarschijnlijk even moeten zoeken en het noemen van Barcelona is al helemaal waar wij het niet over hebben. Dat was alleen de herinnering aan de leukste oefenwedstrijd ooit! Kijk naar leuke(re) clubs die wél beschikbaar zijn. Streppel vond Genclerbirligi niet van eredivisieniveau. Laat dat nou net het niveau zijn waar we naartoe moeten werken. Kun jij, behalve dat je het een leuke wedstrijd vond, ook maar enige onderbouwde argumenten noemen waaruit blijkt dat de jongens die het momenteel zo goed doen en die je noemt het straks in de competitie ook leuk zouden gaan doen?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Mackan68 schreef: En jij hebt het over gewoon wat roepen. Komt vervolgens aan met 2 ploegen die in China zitten én Barcelona. Nou nou sterk hoor, naar die 2 heb je waarschijnlijk even moeten zoeken en het noemen van Barcelona is al helemaal waar wij het niet over hebben. Dat was alleen de herinnering aan de leukste oefenwedstrijd ooit! Kijk naar leuke(re) clubs die wél beschikbaar zijn. Streppel vond Genclerbirligi niet van eredivisieniveau. Laat dat nou net het niveau zijn waar we naartoe moeten werken. Kun jij, behalve dat je het een leuke wedstrijd vond, ook maar enige onderbouwde argumenten noemen waaruit blijkt dat de jongens die het momenteel zo goed doen en die je noemt het straks in de competitie ook leuk zouden gaan doen?
Volgens mij heb ik in een vorige post heel duidelijk beargumenteerd waarom het bijna niet te doen is om een aansprekende tegenstanfer naar Heerenveen te halen. Denk aan fase van voorbereiding, competie die al in veel landen is gestart of volgende week start, geld, ploegen die op commerciële tour zijn etc etc.

En die jongens deden het tegen een topfit Nordsjaelland ook prima en na volgende week en 6 augustus zullen we dat gaan zien. Ook nog een goede test.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

En Barcelona werd hier door Allard aangehaald, als in, vroeger was alles beter.

2x Barcelona omdat ze toen een Nederlandse trainer hadden, zoals Koeman nu met Everton doen.

Maar kom maar met vergelijkbare clubs die zulke aantrekkelijke duels spelen op eigen bodem.

AZ speelt nota bene tegen Jong AZ op de eigen fandag, omdat ze geen geschikte club kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Mackan68 schreef:Kun jij, behalve dat je het een leuke wedstrijd vond, ook maar enige onderbouwde argumenten noemen waaruit blijkt dat de jongens die het momenteel zo goed doen en die je noemt het straks in de competitie ook leuk zouden gaan doen?
PES kan blijkbaar in de toekomst kijken?

Het is toch duidelijk dat Dennis Johnson goed staat te spelen. Niet eens een vraagteken bij nodig. Jij gaat er vanuit dat als je een speler haalt, hij een garantie is voor 34 goede duels? Nee, maar dat geldt ook voor eigen jeugd. Blijkbaar is dat dan toch anders, ik weet niet wat dat is. Liever betalen voor een jongen uit [een ander land], dan Marcel Vlap, die al jarenlang hier speelt.

Waarom?
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

En dat van Crystal Palace en WBA weet ik, omdat ik het voetbalnieuws volg.
Lijkt me ook makkelijker dan hier Scandinavische of Basel willen zien, terwijl die nu in competie spelen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Satyr schreef:
PES kan blijkbaar in de toekomst kijken?

Het is toch duidelijk dat Dennis Johnson goed staat te spelen. Niet eens een vraagteken bij nodig. Jij gaat er vanuit dat als je een speler haalt, hij een garantie is voor 34 goede duels? Nee, maar dat geldt ook voor eigen jeugd. Blijkbaar is dat dan toch anders, ik weet niet wat dat is. Liever betalen voor een jongen uit [een ander land], dan Marcel Vlap, die al jarenlang hier speelt.

Waarom?
Dat is niet de intentie van het verhaal. En waar zie je mij de dingen beweren die je hier post? Ik heb inmiddels ook al genoeg gezien van Johnsen om hem te laten starten. Zelfs al zou Larsson niet verkocht worden. Sterker nog, ik had Johnsen vorig seizoen al graag zijn speeltijd zien krijgen. Want wat ik toen al vermoedde laat hij nu wekelijks zien!!
Het gaat om het niveau van oefenwedstrijden en of clubs aansprekend zijn of niet. Ik noemde Reading als voorbeeld die wel beschikbaar was en met 2 oud Heerenveen spelers. Ze speelden gister tegen Sparta. Als die dat konden betalen dan had ons dat waarschijnlijk ook nog wel gelukt. Maar dat voorbeeld wordt compleet afgezeikt want dit zou niet een meer aansprekende wedstrijd zijn dan tegen Genclerbirligi en dan komt hij vervolgens met 2 clubs die in China oefenenen en Barcelona omdat Allard daaraan herinnerde zonder ook maar te opperen dat dat nu een tegenstander had moeten zijn.
Het heeft er alle schijn van dat er te laat is begonnen de voorbereiding te regelen. Daar is deze discussie door ontstaan. Te veel lege data. Een Turkse tegenstander waar je een jaar terug ook al tegen speelde, die een dag daarvoor al tegen PEC speelde en waarvan niemand weet wat het niveau precies was. En een extra ingeplande trip naar Oostenrijk. Maar het was gister leuk dus was het voor Pes prima. Tegenstander interesseert hem niet. Mooi voor hem! Al hadden al onze spelers een wedstrijd balletje hoog houden of latjetrap gedaan, dan had hij het waarschijnlijk nog prachtig gevonden. Ieder z'n meug laten we maar zeggen. De ouders van Vlap vonden overigens Marcel niet zo'n leuke naam en hebben hem daarom Michel genoemd, maar dit terzijde :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Dat maak jij ervan Mackan. Het begon met dat lege programma inderdaad, maar ik heb ook duidelijk aangegeven dat hier veel meer ploegen mee kampten en dit pas later invulden. Was op vi.nl duidelijk te zien.

En ik vind Reading een ploeg met betonvoetbal en nu ook niet veel beter dan de nummer 8 van Turkije. Had leuk geweest ivm Joey, maar verder maakt dat voor mij weinig verschil.

En gister was de fandag, dan gaat het toch ook deels om vermaak voor de kinderen? Volgens mij is dat prima gelukt. Voorheen waren er hier veel die een duel over de grens wilden en dit is nu het derde jaar op rij dat dit gebeurt. Prima dus.

Wil niet zeggen dat het niet beter of leuker kan, maar dat gemekker over vroeger was alles beter en dat geromantiseer. Ik heb er niet veel mee. Vroeger ging de club bijna kapot, omdat we 28 dikbetaalde selectiespelers hadden.

Nieuwe tijden, nieuwe geluiden. Bekijk het iets meer van de positieve kant in plaats van overal de negatieve punten te belichten, want dat valt al tijden op aan jouw posts. Misschien ben je wel té betrokken. Ik weet dat je zeer fanatiek meeleeft en dat is mooi, maar het lijkt je hier meer frustratie dan plezier op te leveren. Dat is jammer denk ik.
Gesloten