11-3-2017 Excelsior - sc Heerenveen 4-1 (schaam je)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

lubbevandijk
Nieuw talent
Berichten: 92
Lid geworden op: 29-10-2006 14:22

Bericht door lubbevandijk »

Streppel oprotten.
Verlos ons
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

We eindigen gewoon weer ergens 10e. En dat is eigenlijk best nog wel hoog voor deze perfecte schoonzonen.
Wanneer gaat de club een keer selecteren op echte kerels?
Miereneukert!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Toch knap dat we een doelpuntje maken op Woudestein. Heb ook strijd, passie en beleving gezien. Helaas niet bij mijn club.
Respect voor de fans die dat hele eind meegereisd zijn, al lijken de spelers daar anders over te denken gezien het gebodene...
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Exit Streppel! Chemie is uitgewerkt.
Alle ballen op Henkie!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hij bakt er weinig van de laatste maanden ja, maar kan hij er wat aan doen dat spelers weigeren te werken? De spelers mogen zich kapotschamen. Nemen hun vak niet serieus.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Ik vind het een beetje te vroeg om Streppel eruit te gooien. Vandaag was wel echt compleet ruk, maar we hebben ook regelmatig potten dat het wel goed speelt, maar we de goals missen.

Naar mijn mening zijn er drie problemen:
1) Zeneli en in minder mate Larrson verkeren in vrij beroerde vorm. Derhalve mis je al slagkracht voorin,
2) Een echte leider ontbreekt. Achterin jonge jongens, op het middenveld geen leider en voorin evengoed niet,
3) We spelen zonder controleur. Yuki vult die rol nu in, maar was in Japan een 10 en eventueel b2b.

Dan is het niet heel gek dat het minder gaat. Je hoorde dat van Amersfoort ontzettend veel had aan de coaching van Schaars. Die is er nu niet. Sinds zijn afwezigheid is het een stuk minder geworden met dit team, maar ook met iemand als van Amersfoort.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Joucke schreef:Nee hoor. Normaal spelen 4-7 play-offs. Maar de bekerwinnaar staat daarbij. Dus 4-8, maar Twente staat daarbij. Dus 4-9 spelen de play-offs.
Allemaal leuk en aardig maar Willem II kan op 5 punten komen en Heracles staat op 6 punten en Groningen kan ook op 6 punten komen. Volgende week Feijenoord en ook nog Heracles, Ajax en Vitesse uit. Dat zijn niet de makkelijkste potjes. We pakken na de winter amper punten dus we kunnen nog flink afzakken.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

En toch is dit de eerste wedstrijd die je kansloos verliest. Verder hebben we best redelijke wedstrijden gespeeld, maar waren we totaal inefficiënt. Vandaag waren we slecht en inefficiënt. Ben het er dus mee eens dat Streppel weg niet de oplossing is. Tegenstanders passen zich aan aan ons spel. Komende zomer doorselecteren, volgend seizoen met Schaars, een nieuwe spits en beter voetballende backs kunnen we richting top 5. Verder zullen er waarschijnlijk nog wat mutaties plaatsvinden op de vleugels, de goal en centraal achterin, een mooie kans om wellicht iets meer richting mentaliteit en leiderschap te selecteren.
wilbot
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Bericht door wilbot »

fuotbalgek schreef:En toch is dit de eerste wedstrijd die je kansloos verliest. Verder hebben we best redelijke wedstrijden gespeeld, maar waren we totaal inefficiënt. Vandaag waren we slecht en inefficiënt. Ben het er dus mee eens dat Streppel weg niet de oplossing is. Tegenstanders passen zich aan aan ons spel. Komende zomer doorselecteren, volgend seizoen met Schaars, een nieuwe spits en beter voetballende backs kunnen we richting top 5. Verder zullen er waarschijnlijk nog wat mutaties plaatsvinden op de vleugels, de goal en centraal achterin, een mooie kans om wellicht iets meer richting mentaliteit en leiderschap te selecteren.
heb je gelijk het hele elftal te pakken.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2497
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Minimale wat je kan doen is om het geld die de uitsupporter heeft gegeven voor kaarten terug te geven. Een lange rit naar het ongezellige Rotterdam met kansloze voetbal en een wanprestatie op en top.
Laatst gewijzigd door Jazz op 12-03-2017 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Het geld inderdaad teruggeven. Ik denk alleen dat er niet geld voor is. De club zal de laatste centjes aan het huurcontract van Odegaard hebben besteed.
Samen maken we de club sterk.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Tenenkrommend dat Eisinga, een filmpje van Larson laat zien in de warming up en daar quasi grappig samba bij zet.
Spijt heb je morgen maar!
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2497
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Ebiede schreef:Tenenkrommend dat Eisinga, een filmpje van Larson laat zien in de warming up en daar quasi grappig samba bij zet.
Leuk en aardig die panna's en bewegingen, maar we worden met 4-1 te kijk gezet. Dit is niet het moment om dit soort filmpjes te uploaden.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Het ergste van de verwachte nederlaag was de 4-1. Had 10 euro op 3-1 ingezet :roll:
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

De tactiek was natuurlijk ook extreem aanvallend met 6 aanvallend ingestelde spelers in je elftal. Dat je dan 70% balbezit hebt met 6 aanvallend ingestelde spelers en dan in staat bent om nauwelijks kansen te creëeren, zegt heel veel. Waarschijnlijk lopen ze elkaar dan toch teveel voor de voeten en zijn we in de omschakeling wederom enorm kwetsbaar aangezien we geen verdedigend ingestelde middenvelder opgesteld hebben. Net als tegen Go Ahead is bijna elke kans een goal.
Yuki doet het heel erg goed, maar is duidelijk geen stofzuiger. Verder is het weer pijnlijk om te zien dat Zeneli en Larsson hun mannetje continu laten lopen en dat de aanvallend ingestelde Odegaard en V. Amersfoort teveel voor de bal spelen. Je ziet dat onze middenvelders dan niet meer kunnen doordekken (danwel totaal verrast worden door meelopende verdedigers/middenvelders van de tegenpartij).
Mijns inziens kan je Odegaard prima opstellen, maar gaat dat niet tezamen met Yuki en Pele. Het is te aanvallend aangezien we te kwetsbaar zijn in de omschakeling (omdat onze aanvallers behoudens Reza nauwelijks meelopen).

Neemt niet weg dat ik een rotgevoel heb na deze wedstrijd. Voor niks helemaal naar R'dam afgereisd.
Totaal geen passie, inzet en beleving bij onze spelers: Schaam jullie!!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

wilbot schreef: heb je gelijk het hele elftal te pakken.
Zo klinkt het bijna wel hé. Ik bedoel we moeten een keeper halen, ik zie graag een nieuwe (extra) linksback en een nieuwe spits, en ik verwacht dat er een vleugelspeler en een centrale verdediger vertrekt. Dan moet je dus 5 nieuwe basisspelers halen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

We moeten kerels halen. Waarom hebben wij altijd veelal ideale schoonzonen? St Juste ook gisteren. Heeft die 1 duel gewonnen of eens een schop uitgedeeld? Van Aken idem dito. Wat een gebrek aan winnaarsmentaliteit.

Ik zou van Aken, Bijker, Reza niet als spits, Schaars en Odegaard als basis houden volgend jaar. De rest is niet goed genoeg. St Juste zal wel weggaan.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ebiede schreef:Tenenkrommend dat Eisinga, een filmpje van Larson laat zien in de warming up en daar quasi grappig samba bij zet.
Onze algemeen directeur gaat gewoon mee in de algehele malaise. Volkomen verkeerd getimede tweet inderderdaad. Hoe bedenk je het vraag ik me af. Zijn 1e grote blunder in ruim een jaar. Dat het meteen ook maar de allerlaatste zal zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef:De tactiek was natuurlijk ook extreem aanvallend met 6 aanvallend ingestelde spelers in je elftal. Dat je dan 70% balbezit hebt met 6 aanvallend ingestelde spelers en dan in staat bent om nauwelijks kansen te creëeren, zegt heel veel. Waarschijnlijk lopen ze elkaar dan toch teveel voor de voeten en zijn we in de omschakeling wederom enorm kwetsbaar aangezien we geen verdedigend ingestelde middenvelder opgesteld hebben. Net als tegen Go Ahead is bijna elke kans een goal.
Yuki doet het heel erg goed, maar is duidelijk geen stofzuiger. Verder is het weer pijnlijk om te zien dat Zeneli en Larsson hun mannetje continu laten lopen en dat de aanvallend ingestelde Odegaard en V. Amersfoort teveel voor de bal spelen. Je ziet dat onze middenvelders dan niet meer kunnen doordekken (danwel totaal verrast worden door meelopende verdedigers/middenvelders van de tegenpartij).
Mijns inziens kan je Odegaard prima opstellen, maar gaat dat niet tezamen met Yuki en Pele. Het is te aanvallend aangezien we te kwetsbaar zijn in de omschakeling (omdat onze aanvallers behoudens Reza nauwelijks meelopen).

Neemt niet weg dat ik een rotgevoel heb na deze wedstrijd. Voor niks helemaal naar R'dam afgereisd.
Totaal geen passie, inzet en beleving bij onze spelers: Schaam jullie!!
En de vraag op je terechte opmerking wat betreft onze aanvallers: Wie ga je hiervoor aanpakken? Haal je Ødegaard er uit en laat je die eventueel invallen voor van Amersfoort? Ga je Thorsby weer laten spelen als hardloper en balafpakker naast Yuki die te graag aanvallend zijn steentje wil bijdragen? Laat je de maanden naar binnen trekkende Larsson staan omdat die als het heel erg mee zit soms wel eens een beslissende actie heeft?
Met aanvallende intentie zo'n wedstrijd tegen een degradatiekandidaat ingaan is niets mis mee. Maar dan moet je wel spelers opstellen met een beetje mentaliteit. Je moet aanvallen om kansen te creëren en goals te maken. Daar gaat het om. Maar als er een paar zijn die nalaten wat extra werk te doen als dat nodig is, kun je maar beter op de 0 gaan spelen. Parkeer de bus en vestig je hoop dat Veerman er in 30-45 minuten invallen eentje inprikt. Dat is niet wat Streppel wil en ook niet wat wij willen. Maar ik zou toch echt eens beginnen om Larsson aan te pakken. Die heeft eigenlijk nooit overdreven werklust laten zien. Maakt het verdedigen voor de tegenstander week in week uit tot een makkie. En is heeft al weken geen directe assist meer afgegeven. Weigert structureel Reza te helpen met het afjagen van de tegenstanders omdat hij liever wat rust pakt ten hoogte van de middenlijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ik zal voor deze wedstrijd geen poll voor the Man of the Match openen. Bij een dergelijke wanvertoning verdient geen enkele speler deze titel.
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

geert. schreef:Ik zal voor deze wedstrijd geen poll voor the Man of the Match openen. Bij een dergelijke wanvertoning verdient geen enkele speler deze titel.
Slagveer, de man van 1 kans -> 1 goal...
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Mackan68 schreef: En de vraag op je terechte opmerking wat betreft onze aanvallers: Wie ga je hiervoor aanpakken?
Het is duidelijk dat er niet goed genoeg wordt afgejaagd, en wanneer er wordt afgejaagd dat de 2e bal niet voor ons is. Daarnaast laten onze vleugelspelers continu (m.n. Larsson) hun mannetje lopen. Je ziet vaker dat bij een tegengoal er opeens een verdediger of middenvelder van de tegenstander opduikt (zonder dekking). Het koppie blijft hangen bij een verprutste aanval/kans, terwijl dat koppie omhoog moet om mee te verdedigen.
Dan zeg ik dat de intentie om aanvallend te spelen niks mis mee is, maar dan moet je middenvelders hebben die een duel kunnen winnen. Van Amersfoort kan dat, maar Odegaard en Yuki zie ik dat nog te weinig doen. Wat mij betreft begint Larsson eens op de bank en zet je Odegaard op rechts en Zeneli op links. Teams die zo aanvallend spelen, hebben allemaal een stofzuiger/sloper op het middenveld lopen. Behalve wij.
Larsson wil graag een topvoetballer worden, maar zal in de grote competities veel meer moeten rennen en meeverdedigen. Wat mij betreft krijgt deze jongen elke week een paar keer conditietraining.
Daarnaast is een middenveld met Yuki, Odegaard en Pele aanvallend en erg jong. We hebben in het verleden gezien dat dat ons vaker heeft opgebroken. Je zou St. Juste kunnen laten doordekken op het middenveld, maar dan ben je erg kwetsbaar in de omschakeling met de trage Van Aken.
Plaats reactie