29-05-2003: Ajax-sc Heerenveen (3-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

We hebben met zijn allen de afgelopen dagen het uitvak helemaal afgekraakt. Nu is het nog steeds een klote uitvak. Maar wou toch ff iets positief naar voren brengen, het net was weg :lol:

Hulde!

--------
Fotoreportage Ajax- SC Heerenveen online
http://www.feanfans.nl
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Waar ik me nog meer aan erger, is dat mensen op de heenweg in gewone kledij zitten en op de terugweg ineens een ajaxshirtje aan hebben :evil:

En dan vol trots langs enkele Heerenveen supporters loopt en dan ook nog zeggen:
"Jammer jongens" :urgs:

@@#%#@$!

Kan de supportersclub zulke supporters voortaan niet weigeren?
Veel "echte" Heerenveensupporters loopt nu zich te ergeren aan deze mensen, waardoor je steeds minder echte Heerenveen-supporters in de toekomst gaan afreizen naar Amsterdam. En het lijkt me toch niet de bedoeling dat Heerenveen busreizen gaat organiseren voor Friese ajax fans.

--------
Fotoreportage Ajax- SC Heerenveen online
http://www.feanfans.nl
HermaN AFCA
Jeugdspeler
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-02-2003 21:45
Locatie: Dokkum

Bericht door HermaN AFCA »

Waarom doen jullie er zelf niks aan als jullie je er zo aan ergeren? Alleen het idee al dat mensen in Heerenveenshirt of Feyenoordshirt met ons meereizen :lol:
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

In de eerste helft vond ik Heerenveen zeker de betere ploeg, en had Sella natuurlijk moeten scoren. Maar als zovaak tegen topclubs heb je het gevoel beter te zijn, en sta je opeens achter. Dat is nou eenmaal het verschil tussen top en subtop.
Bovendien hebben we het seizoen inderdaad niet in Amsterdam verspeeld.
Uiteindelijk is de wedstrijd NEC-thuis cruciaal geweest. Als we die hadden gewonnen, maarjah als...

Ook ik heb me geergert aan de Ajax-supporters. Ik heb aan de verhalen hierboven niks meer toe te voegen.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

1,85 Euro voor een programmaboekje van 30 bladzijden....
Wéér uit!!!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

We moeten als Heerenveen supporters gewoon duidelijk aangeven wat we er van vinden dat ze in een Ajax shirtje aanhebben. Opdonderen met die lui. Zeer irritant. Bij ons in de bus zaten er ook een paar en die moesten dat duidelijk laten zien. En verder niemand die er wat van zegt! Kan alleen maar bij Heerenveen volgens mij. Wat mij betreft worden die lui de bus uitgeschopt. :evil:

Redelijke wedstrijd gezien van Heerenveen, met Vayrinen en Hansson als uitblinkers. Hadden we de Jong er maar bij gehad...................................... Dan waren we nu nog aan het fesstvieren. :lol:
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

De helft van de Heerenveen supporters heeft als 2de club Ajax of Feyenoord..Of hun 2de club is zelfs Heerenveen...Die komen alleen omdat bij Heerenveen het altijd zo'n gezellig sfeertje is en dichtbij huis is, maar als ze ooit nog eens zouden degraderen zijn ze nergens meer te bekennen...Zulke mensen mogen van mij echt oprotten. Je hebt maar EEN CLUB..
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Idd, je bent fan van één club, misschien nog een lokale amateur ploeg ofzo, maar je kan niet fan zijn van ajax en heerenveen :)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Idd, je bent fan van één club, misschien nog een lokale amateur ploeg ofzo, maar je kan niet fan zijn van ajax en heerenveen

Slaat echt nergens op wat je nu bazeld....
Ik had voor Heerenveen(11 jaar geleden) een SCC bij Ajax.
Ben naar Heerenveen gegaan met een leraar en ben besmet geraakt met het virus, met alle gevolgen van dien.
Maar Ajax blijf in mijn hart mn eerste club.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Cross79 schreef:Maar Ajax blijf in mijn hart mn eerste club.
Sorry Cross maar mijn broek zakt hier verschrikkelijk van af. Helemaal na het artikel in LC. Het zal wel aan mij liggen..... :?
Afbeelding
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Ach..... ik denk dat het merendeel die mij kent hier op het forum wel weet dat het zo is.
Kan er ook niks aan doen.
Oude liefde roest niet.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Cross79 schreef:Ach..... ik denk dat het merendeel die mij kent hier op het forum wel weet dat het zo is.
Kan er ook niks aan doen.
Oude liefde roest niet.
Ermm... een "echte" heerenveen fan met een ajax hart? ... nee, dat slaat eigelijk helemaal nergens op hè? ... Nu moet je het zelf nog even inzien hoe fout je eigelijk bezig bent ;)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Je wil niet weten hoeveel van de zeg maar "oudere garde" vroeger bij ajax op de trinune zaten............
Lang leve het censuur
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Het viel me trouwens nog mee. Bij de doelpunten van Ajax waren er twee groepjes die opstonden. Zeven man of zo. Als ik er naast gezeten had (ik zag dat je er vlakbij zat Jaap ;)) had ik er zeker wel wat van gezegd. Leun en aardig trouwens, al die mensen die zich storen aan de Ajaxsupporters, maar ik vraag me af of er daadwerkelijk ook wat van gezegd wordt. Als er iemand met Ajax spullen langs mij loopt, of eger nog, bij me in de bus zit, dan trek ik mijn bek wel open. Kom op zeg, provocerend gedrag. Wel een leuk spandoek (10-0) weghalen met als argument provocerend gedrag, maar dit wel toelaten? Kansloos zeg. Maaar goed stewards zijn over het algemeen al kansloos. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die boven ze staan.

Ook zoiets, die Ajacied die op die scheidingswand klom. Tja, geen groot probleem toch. Die jongen eraf halen en klaar. Maar nee hoor, doordat de politie hem meteen in de boeien sloeg, kwamen zijn maten natuurlijk in opstand. Als de politie die jongen gewoon naar benenden had gehaald en verder niks had gedaan (die jongen was echt niks van plan verder hoor), dan was het ook niet uit de hand gelopen. Maar ach, ze moeten toch wat te doen hebben hè. Net als bij Zwolle-uit, niks aan de hand, maar zodra er politie bij staat, gebeurt er iets.

Dat moest er even uit. Oh ja, 3-0 verloren. Klote...
(soms zijn randverschijnselen boeiender ja! ;))
Cult
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 02-12-2002 17:47

Bericht door Cult »

roelof de vries schreef:Ook zoiets, die Ajacied die op die scheidingswand klom. Tja, geen groot probleem toch. Die jongen eraf halen en klaar. Maar nee hoor, doordat de politie hem meteen in de boeien sloeg, kwamen zijn maten natuurlijk in opstand. Als de politie die jongen gewoon naar benenden had gehaald en verder niks had gedaan (die jongen was echt niks van plan verder hoor), dan was het ook niet uit de hand gelopen.

(soms zijn randverschijnselen boeiender ja! ;))
En dat geldt zeker voor deze wedstrijd! Wat een zaad wedstrijd zeg. Gelukkig klom die jongen op de scheidingswand, viel er toch nog wat te beleven!

Ik ben het overigens volledig met de reply`s eens wat betreft "supporters" die met een Ajax shirt, uit Heerenveen e.o., in ons vak zaten. Belachelijk! En die gast die zegt dat ie een busines kaart heeft bij SCH, en dan doodleuk met z`n kinderen in een Ajax shirt gaat zitten die moeten ze gelijk royeren.
Wij hebben zelf ook busines seats en prive heb ik 4 seizoenkaarten, en als ik in de OSSH ben (als ik daar al ben!, meestal lekker op m`n eigen plaatsje) dan erger ik mij enorm aan het niveau qua voetbal verstand van de lui die daar zitten. Dat gaat echt nergens meer over. Gewoon lekker belangrijk zijn met z`n allen, zo van "kijk mij eens een balletje zijn".
BAH.

Maar ja, als ze er niet zijn komt het ook niet goed!
COR
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 15:45
Locatie: Duiven

Bericht door COR »

roelof de vries schreef:Het viel me trouwens nog mee. Bij de doelpunten van Ajax waren er twee groepjes die opstonden. Zeven man of zo. Als ik er naast gezeten had (ik zag dat je er vlakbij zat Jaap ;)) had ik er zeker wel wat van gezegd. Leun en aardig trouwens, al die mensen die zich storen aan de Ajaxsupporters, maar ik vraag me af of er daadwerkelijk ook wat van gezegd wordt. Als er iemand met Ajax spullen langs mij loopt, of eger nog, bij me in de bus zit, dan trek ik mijn bek wel open. Kom op zeg, provocerend gedrag. Wel een leuk spandoek (10-0) weghalen met als argument provocerend gedrag, maar dit wel toelaten? Kansloos zeg. Maaar goed stewards zijn over het algemeen al kansloos. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die boven ze staan.

Ook zoiets, die Ajacied die op die scheidingswand klom. Tja, geen groot probleem toch. Die jongen eraf halen en klaar. Maar nee hoor, doordat de politie hem meteen in de boeien sloeg, kwamen zijn maten natuurlijk in opstand. Als de politie die jongen gewoon naar benenden had gehaald en verder niks had gedaan (die jongen was echt niks van plan verder hoor), dan was het ook niet uit de hand gelopen. Maar ach, ze moeten toch wat te doen hebben hè. Net als bij Zwolle-uit, niks aan de hand, maar zodra er politie bij staat, gebeurt er iets.

Dat moest er even uit. Oh ja, 3-0 verloren. Klote...
(soms zijn randverschijnselen boeiender ja! ;))
Hoho Roelof iets te voorbarig. Er is zeker iets van gezegd tegen die "supporters" en niet al te vriendelijk ook. Meer kun je in mijn ogen ook niet doen. Verder eens met je betoog.
Groningen - Heerenveen 0-3
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

roelof de vries schreef:Het viel me trouwens nog mee. Bij de doelpunten van Ajax waren er twee groepjes die opstonden. Zeven man of zo. Als ik er naast gezeten had (ik zag dat je er vlakbij zat Jaap ;)) had ik er zeker wel wat van gezegd. Leun en aardig trouwens, al die mensen die zich storen aan de Ajaxsupporters, maar ik vraag me af of er daadwerkelijk ook wat van gezegd wordt.
Ik wou dat je gelijk had en dat ik er niks van gezegd had. Cor en ik hadden voor de wedstrijd al woorden met 3 Ajacieden achter ons, jongens van een jaar of 20. Naast ons een vader met 3 zoontjes, ook Ajax, en links voor nog eens een stelletje, ook Ajax. Alsof het een complot was.

In de pauze dus even fikse ruzie gemaakt met die jongens achter ons maar die waren eigenlijk veel te aardig en redelijk en ons beider punt was snel gemaakt. De man naast me moest later ook nog een bek opzetten en was zo slim om te zeggen dathij een businessseat bij heerenveen had :urgs: Nou ja, ik heb wel van me laten horen die middag, maar het leidt eigenlijk alleen maar af van de wedstrijd.

Ik heb dan wel eens zin om even niet van dat keurige Heerenveenpubliek te zijn. 8)
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

Ajacieden in het Heerenveenvak....dat wist ik al...maar ook Ajacieden MET Ajax-shirtje in een Heerenveen supportersbus, dat kan al helemaal niet!!!!!!!!!! Dit vind ik echt te belachelijk voor woorden, evenals de Ajacieden in het Heerenveenvak. Ik ben zelf niet bij de wedstrijd geweest omdat ik nooit meer in de Arena wil komen, maar als ik hier zo het forum lees hebben maar weinig mensen die Ajacieden in het Heerenveenvak aangesproken. Jammer! Ik vind het sowieso ook totaal ongepast om als Ajacied met de Heerenveensupporters in een Heerenveenvak te gaan zitten en dan ook nog te gaan juigen als Ajax scoort. BAH! :grmbl: :evil:
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

Ik vond het wel vet lachen na de wedstrijd. Nog heel de rest van de dag in m'n Heerenveenshirtje door Amsterdam gelopen.
't enige wat die Ajacieden doen is je nakijken (of een vinger opsteken als je 25 meter voorbij ze bent)
Die klote ajacied die daar recht zat had van mij echt wel een douw gekregen als ie voor mij stond. Opzodemieteren met die lui
De beste aanval is een goede aanval.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Echt voor 2 clkubs zijn in 1 comp. kan naar mijn idee niet. Een echte Fries hoort Heerenveen-fan te zijn. Dat is mijn mening. Loop je daar in Ajax-shirt in een Heerenveen-vak; belachelijk!
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

Na de 2-0 stond ik op het punt om in te grijpen. Aan de rechterkant van het vak was een (gekleurde) jongeman die zijn hand achter zijn oren deed (hij bedoelde: wat zijn jullie opeens stil) richting het heerenveenpubliek. Het is dat ik de halve tribune afmoest om bij hem te komen. Het trieste van deze verhalen is dat het allemaal naderhand is. Op het moment zelf moet gewoon iedereen met een heerenveenhart ingrijpen en dat gebeurde niet / nauwelijks.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Joepjunior schreef:Echt voor 2 clkubs zijn in 1 comp. kan naar mijn idee niet. Een echte Fries hoort Heerenveen-fan te zijn. Dat is mijn mening. Loop je daar in Ajax-shirt in een Heerenveen-vak; belachelijk!
Daar ben ik het mee eens. Ik denk dat sommigen gewoon meerdere clubs hebben als backup, gaat het goed met heerenveen, nou dan zijn ze lekker hveen supporter, gaat het wat minder, ach dan pak je lekker je ajax shirtje uit de kast.

Aan zulke lui heb je dus niks hè ...
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

Cross79 schreef:
Slaat echt nergens op wat je nu bazeld....
Ik had voor Heerenveen(11 jaar geleden) een SCC bij Ajax.
Ben naar Heerenveen gegaan met een leraar en ben besmet geraakt met het virus, met alle gevolgen van dien.
Maar Ajax blijf in mijn hart mn eerste club.
Ligt het aan mij of is dit tegenstrijdig?
Dus ik moet me voorstellen dat als je over een jaar in het ALS heerenveen-ajax bijwoont je gaat juichen als ajax scoort?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ja, en ondertussen zal hij ongelovelijk veel PIJN hebben zeker..................... :evil:
Ga lekker in de Arena sfeer maken man! Daar kunnen ze het ook wel gebruiken.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik had ook niks anders verwacht dan dat jullie er wel wat van gezegd hebben Jaap en Cor. Uiteindelijk helpt het misschien weinig. Pas als er andere dingen gebeuren dan verbaal geweld zullen ze misschien anders gaan denken. Maar dat doe je natuurlijk ook niet. Maar als er nog eens een vrijwilliger is die zo dom is en zich wil opofferen en met pijn drie jaar zijn vrienden kan en wil missen door een paar Ajacieden het vak uit te slaan, ga alsjeblieft je gang! :lol:
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Volgens mij was de ArenA nog lang niet uitverkocht, hadden die mensen dan nie ff in hun "eigen gedeelte" van het stadion kunnen plaatsnemen.. Niet dat ik bij de wedstrijd was maar kan me de woede wel voorstellen, helemaal na zo'n kl*te-wedstrijd...

ontopic: tjsah.. Wedstrijd voorbij, Seizoen voorbij, Europese droom voorbij... :?
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

De ArenA zat wel aardig vol hoor..
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Ik kon helaas op het laatste moment niet mee. Achteraf niet erg.

Mensen met rood/witte k#tatributen en mensen die voor die club juichen moeten geweerd worden uit het uitvak! Idd. Roelof onvoorstelbaar dat een spandoek (10-0) verwijderd wordt omdat deze opruiend kan werken en dat dit gewoon getollereerd wordt. Vragen om problemen, lijkt me. Helaas bleven deze ook dit keer uit. Ten eerste horen de veiligheidsmensen deze mannetjes aan te spreken. Ten tweede, als dit niet is gebeurt, moeten wij die lui aanspreken en dringend verzoeken hun mond te houden en de shirts e.d. te verwijderen. Ten derde: gebeurt dit niet dan moeten wij die lui zelf maar uit het vak verwijderen. Ook dit kan op een enigzins vriendelijke manier. Echter, dit moet je wel met zijn allen doen. Eenmansacties leveren dan alleen maar gesodemieter op.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Krijg jij het maar eens voor elkaar, om met een grote groep op een vriendelijke manier die mensen duidelijk te maken, dat ze het vak uit moeten. Dat is de juiste manier, maar niet mogelijk. Vooral ook vanwege het zwakke geestelijke vermogen van de gemiddelde steward die er meteen bovenop zal zitten.
Friessie
Nieuw talent
Berichten: 75
Lid geworden op: 02-12-2002 12:16
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Friessie »

Het is een beetje een vreemde zaak hier in nederland. Ik mag dus als heerenveen supporter niet in een vak van Willem2 gaan zitten. Maar wel als ajax supporter in een Heerenveen vak.... De wereld zit soms raar in elkaar.

Maar goed hoe staat het bestuurt van heerenveen hier tegen over? Die vinden dit zeker allemaal prima en staan vast op hun achterste benen als iets met deze nep supporters gebeurd. Vage bedoeling.
Plaats reactie