12-02-2017: sc Heerenveen - AZ (1-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match

Peiling eindigde op 16-02-2017 12:09

Mulder
1
3%
Marzo
0
Geen stemmen
St. Juste
2
6%
v. Aken
3
10%
Bijker
7
23%
Thorsby
1
3%
Odegaard
2
6%
Kobasyashi
0
Geen stemmen
Slagveer
0
Geen stemmen
Zeneli
2
6%
Reza
4
13%
v. Amersfoort
5
16%
Veerman
4
13%
Namli
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 31

Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

12-02-2017: sc Heerenveen - AZ (1-2)

Bericht door Feanfan 1 »

Belangrijke wedstrijd voor plek 4.
Bij Heerenveen is Larsson geschorst, bij AZ zijn Luckassen en Wuytens geschorst
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Hopelijk revanche voor de onterechte bekernederlaag! En zou mooi zijn als Veerman er ook weer in kan komen in de slotfase.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Thinkman schreef: En zou mooi zijn als Veerman er ook weer in kan komen in de slotfase.
waarom!!!
Veerman voegt helemaal niets toe.

Is te hopen dat van Amersfoort weer speelt, dat mis je zijn loopvermogen en gesleur.
In plaats van dat irritante tikje breed, tikje terug, hakje naar odegaard, hakje terug van Larsson. minamaal 2 man een panna geven. En met 5 man op de 16m van de tegenstander staan en proberen iets te doen.
STOP DAAR MEE. ik wil 3 punten (mag ook in een slechte uitvoering) als ik tikki takka voetbal wil zien kijk ik wel Barca.
Wij zijn Heerenveen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Veerman heeft toch regelmatig in de slotfases beslissende goals gemaakt ? Verder met je eens.
Het is gewoon bloedirritant om de zoveelste pingelaar te zien stranden. FC Utrecht en ook FC Groningen stopten dat simpel af.
Samen maken we de club sterk.
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Wordt een eitje voor Heerenveen. Weliswaar zonder Larsson maar AZ mist Vlaar, Svensson, Luckassen en Wuytens.
Daar blijft wederom weinig van de verdediging heel net als tegen PSV toen Johansson, Haps en Vlaar.

Het spel is bij AZ ook al een maand of 2 om te huilen en ik schaam mij persoonlijk nog steeds dat (en met name hoe) AZ door ging in de beker. Heerenveen had echter weinig echte doelkansen (m.u.v. Marzo :oops: ) maar maakte wel het spel, wat in Alkmaar zelden voorkomt dat een uitploeg zo dominant is.
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Feanfan 1 schreef:Belangrijke wedstrijd voor plek 4.
Bij Heerenveen is Larsson geschorst, bij AZ zijn Luckassen en Wuytens geschorst
Vlaar ontbreekt waarschijnlijk ook weer, net als de afgelopen 2 maanden. Weghorst en Haps zijn wel weer terug van een schorsing dus dat lost Luckassen en Wuytens weer enigszins af.

Tegen PSV was het wel heel extreem wat AZ mistte met Vlaar, Johansson, Haps, Weghorst, Svensson en zelfs de rechts- en linksback backup Lewis en Ouwejan.

Als AZ zonder Vlaar speelt wordt het helemaal een eitje voor Heerenveen omdat je dan met Van Eijden en Jop V/d Linden (ja hij leeft nog) krijgt. Reza leeft zich uit tegen een hark zoals Jop.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Van AZ winnen we niet hoor. Dan moet eerst de tactiek omgegooit worden.
Verder is Schaars nog steeds geblesseerd.
Samen maken we de club sterk.
Forza AZ
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 15:20
Locatie: Alkmaar

Bericht door Forza AZ »

Svensson zou misschien wel kunnen spelen zondag. Het was tenminste de bedoeling om hem klaar te krijgen voor Lyon-thuis wanneer Johansson geschorst is. Dan zou het wel handig zijn om hem tegen Heerenveen ook vast te laten spelen, eventueel een gedeelte van de wedstrijd.
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

superkaas schreef:Wordt een eitje voor Heerenveen. Weliswaar zonder Larsson maar AZ mist Vlaar, Svensson, Luckassen en Wuytens.
Daar blijft wederom weinig van de verdediging heel net als tegen PSV toen Johansson, Haps en Vlaar.

Het spel is bij AZ ook al een maand of 2 om te huilen en ik schaam mij persoonlijk nog steeds dat (en met name hoe) AZ door ging in de beker. Heerenveen had echter weinig echte doelkansen (m.u.v. Marzo :oops: ) maar maakte wel het spel, wat in Alkmaar zelden voorkomt dat een uitploeg zo dominant is.
Een "eitje", volgens mij bestaan dergelijke potjes in de eredivisie niet meer beste superkaas. We hebben de laatste 4 wedstrijden wel gezien wat het geweldige spel opgeleverd heeft, nl 0,0!

Overigens hoop ik dat "eitje" van harte en zie ik Larsson even niet als een gemis. Zoals al vaker genoemd speelt deze voornamelijk voor zichzelf. Met Ödegaard aan de buitenkant en Van Amersfoort weer in de basis zie ik zeker niet negatief in.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Odegaard op de plek van Larsson en Van Amersfoort op de 10. Prima voorstel, 12e man. Maar even afwachten wat Professor Streppel zal doen.
Samen maken we de club sterk.
harmjelle500
Jeugdspeler
Berichten: 6
Lid geworden op: 25-05-2013 23:16

Bericht door harmjelle500 »

Erg benieuwd naar deze wedstrijd. Persoonlijk zou ik Zeneli wel op links willen zien en dan toch Slagveer op rechts. Aan het begin van het seizoen werkte dat ook wel aardig. Odegaard op links heb ik ook niet echt een super gevoel bij. Heb dan toch het idee dat hij alleen maar naar binnen gaat en dat het dan te voorspelbaar wordt.

We sille t sjen
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

harmjelle500 schreef:Erg benieuwd naar deze wedstrijd. Persoonlijk zou ik Zeneli wel op links willen zien en dan toch Slagveer op rechts. Aan het begin van het seizoen werkte dat ook wel aardig. Odegaard op links heb ik ook niet echt een super gevoel bij. Heb dan toch het idee dat hij alleen maar naar binnen gaat en dat het dan te voorspelbaar wordt.

We sille t sjen
Dan schiet je per saldo nog niks op. Juist op het middenveld moet nu wat gebeuren om de boel beter aan de praat te krijgen. We missen daar Pelle voor de balans. Dus Pelle moet terug en Odegaard kan dan naar de flank. De komende wedstrijd voor Larsson ivm. zijn schorsing, maar daarna zou ik hem op de vleugel neerzetten in plaats van Zeneli, die al een tijd in een dikke vormcrisis lijkt te zitten. Maar ik vrees dat de hand van wisselen van afgelopen zondag al uitwijst hoe Streppel tegen AZ gaat spelen, dus met Slagveer voor Larsson en het middenveld hetzelfde...
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Als we blijven voetballen en dit x wel de kansen afmaken dan gaan we dit gewoon winnen. AZ voetbalt al een tijdje niet lekker. Tegen ons in de beker was het niks, tegen Sparta thuis was het niks en kregen ze de deksel terecht op de neus. En tegen PSV was het ook helemaal niks. Alle vertrouwen in.

Persoonlijk liever geen Slagveer. Dan maar Odegaard op rechts en Pelle op 10.
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

wijzijnscheerenveen schreef:Als we blijven voetballen en dit x wel de kansen afmaken dan gaan we dit gewoon winnen. AZ voetbalt al een tijdje niet lekker. Tegen ons in de beker was het niks, tegen Sparta thuis was het niks en kregen ze de deksel terecht op de neus. En tegen PSV was het ook helemaal niks. Alle vertrouwen in.

Persoonlijk liever geen Slagveer. Dan maar Odegaard op rechts en Pelle op 10.
Niet echt raar hè dat AZ tegen de kampioen er weinig van bakt en men met Vlaar, Haps, Ouwejan, Svensson, Lewis, Vd Linden en Johansson 7 verdedigers mist plus haar enige redelijke doelpuntenmaker Weghorst ook ontbrak.

Dit is wel het moment van Heerenveen om AZ te pakken, er missen wederom wat spelers en AZ draait zoals jij noemt inderdaad niet lekker. AZ kan dit matige seizoen redden door 2x in de beker te winnen... en anders rest er verder nog alleen te pieken in de playoffs.

Oh en natuurlijk zoals zo vaak de Nederlandse eer ''hoog te houden'' in de Europa League, maar dat gaat een enorme afgang worden tegen een hongerig Olympique Lyon met Valbuena, Lacazette, Fekir en Evra.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Als we weer eens de kansen niet afmaken zal AZ gewoon van ons winnen. Hopelijk gaan we dit keer eens niet voor de troostprijs en gaan we gewoon lekker op resultaat over. Voetbal is niet de olympische spelen: winnen is hier belangrijker dan meedoen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Appie_M schreef:Als we weer eens de kansen niet afmaken zal AZ gewoon van ons winnen. Hopelijk gaan we dit keer eens niet voor de troostprijs en gaan we gewoon lekker op resultaat over. Voetbal is niet de olympische spelen: winnen is hier belangrijker dan meedoen.
We hebben in Utrecht 12 doelpogingen geproduceerd, dat lukt de top 3 amper. Dat je dan niet wint ligt niet aan het veldspel of het vele balbezit. Die kansen moeten erin.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Het ligt niet alleen aan het afmaken van kansen, omdat je zoveel kansen hebt gecreëerd. Het aantal kansen zonder te scoren laat wellicht juist zien dat we veel mooi voetbal laten zien maar weinig effectief zijn. En wanneer we kijken naar onze spits die tijdens zijn gehele carrière nooit een goalgetter is geweest en de spelers daaromheen - bij wie mooi voetbal vaak belangrijker lijkt dan effectiviteit - dan is het geen toevallig patroon. Odegaard maakt ons voetballend sterker, maar de balans slaat enigszins door naar technisch hoogstaand voetbal ten opzichte van effectief voetbal. Toch heb ik er vertrouwen in dat Streppel deze jongens door een periode van tegenslag heen weet te loodsen. Het zou prettig zijn mocht onze kale leider in het vervolg wel iets sneller omschakelen naar een plan B, met Pelle en/of Henk. Op een gegeven moment is het klaar met het mooie voetbal en moet je opportunistisch gaan spelen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

jorro schreef: Maar ik vrees dat de hand van wisselen van afgelopen zondag al uitwijst hoe Streppel tegen AZ gaat spelen, dus met Slagveer voor Larsson en het middenveld hetzelfde...
Ik ben bijzonder benieuwd. Het gemis van Sam, die nog wel eens een kans creëert en er ook wel eens eentje inschiet is gewoon lastig in te vullen. Pelle scoort niet en creëert weinig. Over Slagveer hoeven we het zo langzamerhand niet meer te hebben, die mist de goal zelfs als daar geen keeper te bekennen is. Dus is de hoop automatisch gevestigd op de combinatie Ødegaard-Reza. Of Zeneli moet zich ineens uit de vormcrisis spelen, maar of we daar veel geloof in moeten hebben. Voor Pelle is het ook een uitgelezen moment om te laten zien dat hij voor de goal wel degelijk scherp kan zijn. Maar ook daarover ben ik alles behalve zeker. Dat we AZ wel 'even' gaan verslaan moet ik nog maar zien. Dat we kansen creëren is één. Maar die kansen afmaken is 2 en laat het nou net daaraan schorten de afgelopen wedstrijden. Wat zou het een enorme opsteker zijn wanneer Henk weer inzetbaar is, maar dat betwijfel ik aangezien hij maandag ook niet meegespeeld heeft bij de beloftes-A's tegen HHC.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het is niet te hopen dat Thorsby en v Amersfoort samen op het middenveld staan. Dan heb je nul creativiteit en twee dravers. Dan kan niemand de spitsen voeden.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Heb zo'n voorgevoel dat morgen de wedstrijd van Ødegaard gaat worden. Onderbuikgevoel.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef:Heb zo'n voorgevoel dat morgen de wedstrijd van Ødegaard gaat worden. Onderbuikgevoel.
Ik hoop het met je, maar heb dat gevoel totaal niet. Hangt vooral af van de invulling en aanvoer van het middenveld denk ik. Creativiteit van Namli of harde werker en kilometervreter van Amersfoort.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

AZ zonder Vlaar Luckassen en Wuytens
Svensson niet fit genoeg voor basis

Zwaar gehavende verdediging met Hatzidiakos centraal, tegen psv de zwakste

Een reza maakt hen qua motoriek kapot
Gebruikersavatar
Livid
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-08-2016 10:21
Locatie: 050

Bericht door Livid »

Interessant om een wedstrijd zonder Larsson te zien. Ik zou de voorhoede graag als volgt zien: Zeneli vanaf links als rechtspoot, Ødegaard vanaf rechts als linkspoot. Een Reza die dan elke moment te diepte in kan. Eigenlijk spelen we qua voorkeursbenen dan pas hoe we echt willen en kun je het ook nog omdraaien en voor de voorzet spelen. Iets wat met Larsson eigenlijk zelden gedaan werd of kon worden.

Ik zou, zoals al gezegd, niet met v. Amersfoort en Thorsby. Ik zou persoonlijk voor v. Amersfoort gaan met Namli en Yuki. Denk dat dan de balans waar we naar op zoek dan weer aardig terug is. Heb er best wel weer vertrouwen in. COYBIWAB.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Eens met jouw opstelling. Namli en Van Amersfoort ipv Larsson en Thorsby.
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Livid schreef:Interessant om een wedstrijd zonder Larsson te zien. ......Heb er best wel weer vertrouwen in. COYBIWAB.
Volledig met je opstelling en post eens. Hoop dat dit hem gaat worden. Thorsby waar weer eens rustig op de bank. Het is hoog tijd voor een driepunter.

Los daarvan ben ik totaal niet ontevreden over het voetbal. Hoewel de punten wat achterblijven mogen we best trots zijn op wat er bij ons te zien is in het stadion.
lubbevandijk
Nieuw talent
Berichten: 92
Lid geworden op: 29-10-2006 14:22

Bericht door lubbevandijk »

Zonder Schaars is Heerenveen gedevalueerd tot een armoedig school voetbal elftal.
En Bijker.... blij dat hij geschorst is. En hoe onnozel ook van St. Juste...
We staan weer waar we horen.
Verlos ons
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2498
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

SC net niet genoeg...
Heerenveen fan in Leiden
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Je mist in dit soort wedstrijden echt Schaars. Vooral het middenveld erg matig. AZ zette veel beter druk en ging voor elke bal. Dat miste ik bij ons. Wel weer wat flinke kansen gemist, in dat opzicht hadden we misschien een punt verdiend...

Weet iemand hoe lang we Schaars nog kwijt zijn?
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Nederlaag is volledig te wijten aan de technische staf. Je had zoveel andere opties voor de basis 11. Is het toeval dat er met Thorsby nog geen pot is gewonnen? En wie verzint het nou om met Slagveer te starten.. :roll:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dat die man in het zwart nog wedstrijden mag fluiten in het betaalde voetbal. Die man is echt zwakbegaafd. Zogenaamd lekker door laten spelen, maar dit was echt beneden elk niveau. Wat een pedant mannetje. Derde klasse is zijn niveau. De spelers ergerden zich ook dood aan die clown Bassie.

En dan hebben we ook nog een technische staf zonder voetbalverstand. De enige creatieve man wisselen en Veerman pas 20 mnuten voor tijd nremgen. Onbegrijpelijk. Wat doen zulke mannen bij een BVO?

Thorsby en Yuki op 1 middenveld kan niet. Spelen te alles breed of terug en zorgen dat de afstand te groot wordt tussen middenveld en aanval. En er was geen strijd helaas. AZ was feller. Knap als je speelt voor plek 4.
Plaats reactie