12-02-2017: sc Heerenveen - AZ (1-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match

Peiling eindigde op 16-02-2017 12:09

Mulder
1
3%
Marzo
0
Geen stemmen
St. Juste
2
6%
v. Aken
3
10%
Bijker
7
23%
Thorsby
1
3%
Odegaard
2
6%
Kobasyashi
0
Geen stemmen
Slagveer
0
Geen stemmen
Zeneli
2
6%
Reza
4
13%
v. Amersfoort
5
16%
Veerman
4
13%
Namli
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 31

Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Heb vandaag meerdere ippons (Judo-term) gezien, potje vrij worstelen en af en toe werd er nog gevoetbald. Daarin was AZ vandaag helaas duidelijk beter en had het tactisch beter voor elkaar.
Eerste helft gelijkwaardig, alleen moet je jezelf belonen, maar dit keer stond de paal in de weg. Tweede helft was dramatisch en was het gewoon wachten op de 0-3. Met een beetje toeval wordt het dan toch nog 1-2, maar het leek of er geen geloof in zit. Dat St Juste een rode kaart pakte was ook geen toeval, al vond ik het meer een gele kaart, maar dan zou hij ook rood hebben gekregen
En Nijhuis.... Hij liet hier en daar misschien iets teveel toe, maar heb liever dit dan zo'n pietlut die voor elk duwtje gaat fluiten. Hij mag wel vaker komen
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Eens over de technische staf. Iedereen ziet dat dit middenveld niet goed loopt, en toch blijven we hierin volharden. Het was 1 grote ergernis vanmiddag. Wilden we überhaupt wel winnen? Dieptepunt qua spel vond ik Zeneli. Waar heeft hij z'n vorm verstopt?
hhage
Basisspeler
Berichten: 930
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Wie gaat na de wedstrijd dingen naar zijn eigen keeper roepen...Mulder over de rode,zal hem goed doen.Dingen naar hem roepen gaat hij vast beter van keepen??Mulder is gewoon een goede keeper voor ons en aan deze tegendoelpunten kon hij weinig aan doen . jammer dat we zulke supporters hebben...
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Als je Slagveer Zeneli laat vervangen op rechts waardoor de hopeloos uit vorm verkerende Zeneli Larsson op links kan vervangen dan ben je wel echt de Einstein van het Nederlandse voetbal! Jezus mina, wie bedenkt het?? De foute keuzes gaan maar door. Met het feit dat we Jerry volgend weekend weer missen is het weinig hoopvol voor de wedstrijd tegen Twente. Over de poppenkast van vanmiddag ga ik verder niet eens woorden vuil maken. Maar voor Hamstra heb ik nog wel een advies. A.U.B leg Slagveer voor de komende 4 seizoenen vast want hij is onmisbaar. En Namli kun je wel laten lopen..... :twisted:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Slagveer was slecht idd, maar die andere 10 waren niet beter. Kan geen speler vinden die vandaag een voldoende haalde
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

hhage schreef:Wie gaat na de wedstrijd dingen naar zijn eigen keeper roepen...Mulder over de rode,zal hem goed doen.Dingen naar hem roepen gaat hij vast beter van keepen??Mulder is gewoon een goede keeper voor ons en aan deze tegendoelpunten kon hij weinig aan doen . jammer dat we zulke supporters hebben...
Ik heb niet alles kunnen horen, maar diegene die wat riep had het over de 5 laatste wedstrijden die we niet hebben gewonnen, volgens mij was die daarom pissig.
HEERENVEEN
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Feanfan 1 schreef:Slagveer was slecht idd, maar die andere 10 waren niet beter. Kan geen speler vinden die vandaag een voldoende haalde
Waten genoeg goed maar omdat het team geen resultaat haalt is plots iedereen slecht.
Gebruikersavatar
Livid
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-08-2016 10:21
Locatie: 050

Bericht door Livid »

---E--- schreef:Nederlaag is volledig te wijten aan de technische staf. Je had zoveel andere opties voor de basis 11. Is het toeval dat er met Thorsby nog geen pot is gewonnen? En wie verzint het nou om met Slagveer te starten.. :roll:
Ik kan enigszins wel verklaren waarom er voor Slagveer is gekozen. Haps zorgt bij AZ voor ongelofelijk veel dreiging. Met Slagveer kun je dit het makkelijkste beperken. Ten eerste omdat je Haps dwingt om niet te veel ruimte achter zich te laten aangezien een Slagveer met volledige vrijheid gewoon gevaarlijk is. Ten tweede omdat Luciano veel meer verdedigend werk verricht dan een Ødegaard, die anders rechtsvoor gestaan zou hebben.

Ik wil het hiermee niet goed praten hoor, want ik vind dat je dit seizoen in eigen huis gewoon het spel moet maken en niet moet aanpassen aan een tegenstander als AZ, die hopeloos uit vorm waren. Ik zou dus, zoals ik voor de wedstrijd ook aangaf, gewoon met Ødegaard op rechts beginnen. En ik denk inderdaad dat de staf hier een hoop valt te verwijten. Maar wij kennen de jongens niet zoals zij ze kennen en ik wil ook niet gelijk alle schuld op Tieme afschuiven. Dat verdient hij niet.

Achteraf zou ik ook eerder Zeneli geslachtofferd hebben. Maar achteraf kijk je een koe in de kont.
hhage
Basisspeler
Berichten: 930
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

FeanYme schreef:
Ik heb niet alles kunnen horen, maar diegene die wat riep had het over de 5 laatste wedstrijden die we niet hebben gewonnen, volgens mij was die daarom pissig.
OK ik dacht dat hij wat tegen Mulder riep omdat hij pissed off was.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Elke tegenstander weet inmiddels hoe je Heerenveen moet bestrijden en dat is driedubbele dekking op de vleugels bij Zeneli en Larsson en Slagveer kan je wel één op één spelen. Daarbij hebben wij totaal geen scorend vermogen op het middenveld, dus het is heel makkelijk als tegenstander.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Godsamme wat heb ik mij lopen ergeren aan het aanstellen van al die spelers, van zowel Heerenveen als AZ.
Constant op de grond liggen, janken tegen de scheids en huilen na een mislukte actie.

Verschrikkelijk slechte wedstrijd, van beide kanten.
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

hhage schreef:en aan deze tegendoelpunten kon hij weinig aan doen .
Nou ik vond die tweede gewoon een blunder
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

hhage schreef:Wie gaat na de wedstrijd dingen naar zijn eigen keeper roepen...Mulder over de rode,zal hem goed doen.Dingen naar hem roepen gaat hij vast beter van keepen??Mulder is gewoon een goede keeper voor ons en aan deze tegendoelpunten kon hij weinig aan doen . jammer dat we zulke supporters hebben...
Die 1-0 kan je Marzo ook grotendeels aanrekenen, dat Mulder die bal er nog uithaalt na een intikker van Weghorst van dichtbij was nog knap.. maar aan die intikker van Tankovic kon Mulder niets meer doen, dat is gewoon het niet dekken van je tegenstander door Marzo. De 0-2 was een geplaatst schot die Mulder niet goed aan zag komen, ook daar kan je Slagveer gedeeltelijk de schuld voor geven omdat hij lag te slapen en niet met volle overtuiging het schot wilde blokken.

Overigens, St. Juste, is hij wel helemaal lekker in zijn boven kamer? Dat Weghorst vervelend kan zijn is bekend.. maar wat heeft St Juste tegen Weghorst? In de bekerwedstrijd was St Juste veelal al veel te fel.. maar vandaag ook, oerdom om Weghorst in de 1ste helft een elleboog in de nek te geven, in de 2de helft bij een stilstaande situatie een ''klapje'' te geven waar wel eens rood voor is gegeven.. en daarna met geel op zak op het middenveld een onnodige harde overtreding op Weghorst zonder dat er veel dreiging was.

Die rode kaart was ironisch gezien niet eens zijn zwaarste overtreding van de middag en zal gok ik wel geseponeerd worden, hij kwam hard en onbesuisd in maar raakte Johansson niet eens vol. Anderzijds, het was minimaal geel en dus alsnog rood geweest in plaats van direct rood.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

St. Juste had die Weghorst de wedstrjd uit moeten schoppen. Dat verdient die gast. Matenaaier eerste klas!
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Heerenveen rules schreef:St. Juste had die Weghorst de wedstrjd uit moeten schoppen. Dat verdient die gast. Matenaaier eerste klas!
Dat het niet iedereen zijn beste vriend is, dat kan. Maar dan meteen de wedstrijd uitschoppen, is dat een manier om je meningsverschillen op te lossen? Erg volwassen.

Ik heb Weghorst geen ellebogen zien geven, zien slaan of domme overtredingen zien maken met al geel op zak. In tegenstelling tot St. Juste. Die Van Aken is wat dat betreft een veel nettere verdediger maar vooral mentaal wel stabiel.
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Grootste galbak die op de Nederlandse velden loopt. Wat een etterbak. Zou me als club kapot schamen met hem in het elftal.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hij kan er daarentegen ook werkelijk helemaal niets van. Een spits om je diep voor te schamen inderdaad. Nu heeft AZ wel veel meer om je diep voor te schamen. Wat mij betreft de grootste nepclub van Nederland.
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Heerenveen rules schreef:Hij kan er daarentegen ook werkelijk helemaal niets van. Een spits om je diep voor te schamen inderdaad. Nu heeft AZ wel veel meer om je diep voor te schamen. Wat mij betreft de grootste nepclub van Nederland.
AZ houdt vrijwel ieder jaar de Nederlandse eer hoog. Waar zelfverklaarde subtoppers als Groningen, Heerenveen en Vitesse dat niet doen met in sommige gevallen zelfs nog een hoger budget.

Spits om je voor te schamen? 10 goals en 5 assists dit jaar in een niet erg goed draaiend elftal? En dan heeft hij niet eens alles gespeeld. Er zijn je ergere spitsen toe te wensen als je het vergelijkt met wat in de Eredivisie rondloopt. AZ heeft na Henriksen (5.5m) en Janssen (22m) best wel geld achter de hand maar dat betekent niet dat je voor miljoenen een speler kan halen met een miljoenen salaris.

AZ zit dichterbij de top 3 dan Heerenveen, dus zo een schande is het niet om te verliezen van AZ. Alhoewel de teams ontlopen elkaar niet heel veel. Een Tim Krul kan zomaar eens het verschil gaan maken dit jaar waar AZ niet zo heel goed draait.....de aanval van Heerenveen is beter omdat er betere vleugelspelers zijn, de verdediging incl. keeper van AZ is dan weer beter.

Lar
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Maar het blijft de meest saaie club van Nederland met hun klappertjes en publiek. Wat zat het vol de beker tegen ons en in de EL. Het leeft totaal niet in Alkmaar. Een kaas is interessanter voor een Alkmaarder.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Als je ene buitenspeler hopeloos uit vorm is.. en de vervanger van Larsson geen deuk in pakje boter schopt dan heb je voorin niks te vertellen. Onbegrijpelijk vind ik het dat Van Amersfoort naar de bank verwezen is.. heeft een prima eerste seizoenshelft gedraaid en zorgt tenminste voor diepgang. Dat zag je ook direct na zijn entree.
Ik begrijp dan ook totaal niet waarom je gaat wisselen in een winnend team. Odegaard kan prima voetballen dat zie je direct, maar door zijn komst is ons middenveld totaal uit balans. Dat zal Streppel toch anders neer moeten gaan zetten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Totale onzin wat je nu verkondigt. We missen Schaars. Dat is het. Zet je Schaars voo Thorsby dan heb je een topmiddenveld. Yuki en Thorsby op 1 middenveld kan niet. Odegaard kan geweldig voetballen.
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Nu wil ik Odegaard niet de schuld geven,maar het is een aardige voetballer ,meer niet.
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Heerenveen rules schreef:Maar het blijft de meest saaie club van Nederland met hun klappertjes en publiek. Wat zat het vol de beker tegen ons en in de EL. Het leeft totaal niet in Alkmaar. Een kaas is interessanter voor een Alkmaarder.
De klappertjes zijn al bijna 2 jaar weg, erg up to date ben je dus niet. Overigens was het financieel een leuk zakcentje dat AZ daar voor kreeg. Je moest toch wat, helemaal tijdens financieel moeilijke tijden.

De wedstrijd tegen Heerenveen leeft niet, die tegen Lyon en Zenit waren in de EL wel praktisch vol voor een doordeweekse avond. Dat is het verschil, een tussendoortje tegen Heerenveen of tegen een top affiche... en een kwartfinale is niet erg bijzonder meer in Alkmaar, de halve finale beker wordt de laatste 5-6 jaar op rij al gehaald, men overwintert vrij vaak in Europa en raakt men dus verwend. Daar is niets geks aan.

Als Heerenveen de komende jaren Europees zou gaan spelen EN overwinteren, zal je merken dat een tussendoortje in de beker ook minder leeft.
superkaas
Nieuw talent
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2011 23:05

Bericht door superkaas »

Raider schreef:Nu wil ik Odegaard niet de schuld geven,maar het is een aardige voetballer ,meer niet.
Die jongen komt er wel, goed dat Heerenveen hem voor 1,5 jaar heeft gehuurd. Zal het vast over een paar weken weer helemaal gaan oppakken en dan volgend jaar een jaar knallen. Zie die Baker bij Vitesse, vorig jaar niet verkeerd maar niet dragend.. en dit jaar sleept die Chelsea huurling Vitesse mee. Daarom is het goed als je huurt dat het voor 1,5 à 2 jaar is i.p.v. 1 jaar.. dan is je speler net op stoom en dan gaat hij weer.
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

superkaas schreef:De wedstrijd tegen Heerenveen leeft niet
Het Heerenveen forum daar in tegen blijkbaar wel bij jou
Gebruikersavatar
Livid
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-08-2016 10:21
Locatie: 050

Bericht door Livid »

gwgwgw schreef:Het Heerenveen forum daar in tegen blijkbaar wel bij jou
Hun forum is nogal dood. :lol:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Livid schreef:
Achteraf zou ik ook eerder Zeneli geslachtofferd hebben. Maar achteraf kijk je een koe in de kont.
Na de afgelopen wedstrijden vóór die tegen AZ is dat niet meer achteraf Livid.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

superkaas schreef:de aanval van Heerenveen is beter omdat er betere vleugelspelers zijn, de verdediging incl. keeper van AZ is dan weer beter.
Eeeh ik vind Alireza absoluut niet minder dan Zeneli, in tegendeel. En Larsson is een veredelde middenvelder, geen vleugelspeler. Die doet juist alles behalve de linkervleugel bestrijken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Superkaas, leuke poging. Maar het zal voor mij de grootste saaie nepclub blijven van Nederland. DSB maffia.

Maar goed, onze aanval en middenveld zijn totaal uit vorm. Hopelijk is Schaars weer snel terug. Want Thorsby kan het niveau lang niet aan.

En Zeneli? Hoe krijg je het voor elkaar om in een witte pyamabroek te gaan spelen?
Feanfan23
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-02-2017 13:01

Bericht door Feanfan23 »

Geen verrassing dit, voorspelbare acties op de vleugels. Het middenveld dat totaal niet in balans is. Uitslag is terecht, wij zitten in een dip. :|
Plaats reactie