29-01-2017: Heerenveen - Groningen (0-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match

Mulder
0
Geen stemmen
Marzo
1
3%
Schmidt
0
Geen stemmen
v. Aken
0
Geen stemmen
Bijker
22
71%
Thorsby
0
Geen stemmen
Odegaard
2
6%
Kobayashi
4
13%
Zeneli
1
3%
Larsson
0
Geen stemmen
Reza
0
Geen stemmen
V. Amersfoort
1
3%
Slagveer
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 31

Prosac
Bankzitter
Berichten: 249
Lid geworden op: 10-12-2007 09:59

Bericht door Prosac »

paparazzi schreef:In Grunnland zijn ze er van overtuigd, de knauwers gaan winnen!
Ik zou je basisschool aanklagen voor het matige begrijpend lezen dat ze je hebben geleerd, ik lees nergens in dat stuk dat we gaan winnen. Daarnaast geen enkele reactie die blijk geeft dat we gaan winnen. Dus misschien kun je de stukken even quoten dat Groningen gaat winnen, of je moet met knauwers al de Friezen bedoelen. :lol:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

De equipe van Pastoor....... Hahahahaha. De meeste Friese koeien hebben een beter verstand dan deze Grunningse stukjesschrijver. :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Prosac schreef: Ik zou je basisschool aanklagen voor het matige begrijpend lezen dat ze je hebben geleerd, ik lees nergens in dat stuk dat we gaan winnen. Daarnaast geen enkele reactie die blijk geeft dat we gaan winnen. Dus misschien kun je de stukken even quoten dat Groningen gaat winnen, of je moet met knauwers al de Friezen bedoelen. :lol:

'Een goed gevulde reiscaravaan van ruim 1200 gelovigen in een goed Gronings resultaat
Wat is een goed Gronings resultaat dan precies beste Prosac? Dat het 'maar' 4-0 wordt en niet 6-0? :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Als we spelen zoals tegen AZ en nu wel vroeg weten te scoren kan het zomaar een dikke uitslag worden. Hoewel, meer dan 3-0 wordt het niet snel, want dit seizoen is al meerdere keren gebleken dat het team het dan rustig aan gaat doen.

Maar Groningen zal waarschijnlijk ook weer die muur optrekken en Heerenveen vooral willen ontregelen. Als de goal dan lang uitblijft kan er ook zomaar een AZ-scenario komen... Of een vroege rode kaart die alles op zijn hoop gooit. Zou ook niet eerste keer in derby zijn.

Kortom, we zijn absoluut favoriet en normaalgesproken hebben we veel meer kwaliteit, maar daar loert ook het gevaar....
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Wat een zaadpot! Kuttijd. Kutsfeer. Bijker opnieuw de beste speler. Zegt genoeg.
Miereneukert!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

We hebben geen plan B tegenover zulk betonvoetbal en ik vond ook de ruimtes op het middenveld te groot, waardoor je geen druk op Groningen krijgt. Als je daarnaast ook nog eens twee dikke kansen verzuimt te benutten, weet je dat het met de minuut moeilijker wordt.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zijn de ruimtes klein en dan zet je v Amersfoort en Slagveer erin. Wat wil je dan als coach? Het is te licht voorin. Niemand kan oorlog maken. Inderdaad, geen plan B.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Het had voetballend duidelijk niet het niveau zoals tegen PSV en AZ deze keer. Onnauwkeurig in de passing rondom het overvolle zestienmetergebied. Teveel de korte combinaties binnendoor gezocht, te weinig over de flanken en niet doortastend genoeg in de omschakeling. Een zwakke Zeneli, die het de tragere Van Nieff niet lastig wist te maken, een matige Reza die aan redelijk aan banden lag door Larsen en met een Larsson die te vaak de moeilijke oplossing zocht. Te weinig doelgerichte dreiging vanaf het middenveld. Met uiteindelijk een terechte 0-0 op het scorebord.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Heerenveen rules schreef:Zijn de ruimtes klein en dan zet je v Amersfoort en Slagveer erin. Wat wil je dan als coach? Het is te licht voorin. Niemand kan oorlog maken. Inderdaad, geen plan B.
Daarom moeten ze Veerman ook niet laten gaan, die kun je op zulke momenten goed gebruiken. Zo jammer dat hij geblesseerd is.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Streppel benoemde het ook. Te grote gaten op het middenveld. Zowel tussen Yuki en Thorsby en Ødegaard als tussen middenveld en aanval.

Je had mijns inziens Thorsby eerder moeten wisselen. Speelde veel te defensief. Voorin was het breien.

Aan de andere kant, als Zeneli die bal maakt, loop je eroverheen.

Verder Doke Schmidt en Bijker matig aan de bal. Groningen liet hen ook slim vrij.
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Larsson trekt steeds naar binnen. Daar waar het al zo vol was. Eitje voor de verdediging van Groningen. Tegen zulke defensief ingestelde ploegen moet je het breed houden. Dat snapt iedereen, behalve Larsson :roll:

Daarnaast lieten ze Bijker en in mindere mate Thorsby de opbouw verzorgen, Bijker die voorzetten geeft die over alles en iedereen heen vliegen en Thorsby die, laat ik het mild uitdrukken, niet de meest verfijnde speler is.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Prosac
Bankzitter
Berichten: 249
Lid geworden op: 10-12-2007 09:59

Bericht door Prosac »

Mackan68 schreef: Wat is een goed Gronings resultaat dan precies beste Prosac? Dat het 'maar' 4-0 wordt en niet 6-0? :wink:
Nou, dit dus. :lol: Maar er staat nog altijd niet dat we dachten eventjes te gaan winnen.

Enfin, eerlijk is eerlijk, jullie moeten gewoon met 2-0/2-1 rusten en hebben het 2x een aantal minuten het ons behoorlijk moeilijk gemaakt, maar uiteindelijk toch redelijk eenvoudig overeind gebleven. Vooraf voor getekend.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Jullie zullen wel blij zijn met zo'n coach. Van der Looi weg honen vanwege zijn spelopvatting en dan krijg je Faber. Jezus. Wat een anti-voetbal.
Gebruikersavatar
SrCl2
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-12-2007 13:54
Locatie: Grins of zo...

Bericht door SrCl2 »

Ik ben heel tevreden met de uitslag, ik zou er van tevoren blind voor getekend hebben. FC Groningen heeft in kwalitatief opzicht minder te bieden dan jullie elftal, dat lijkt me zonneklaar. Naarmate het seizoen vorderde heeft FC Groningen wél geleerd dat met het leveren van strijd eventueel kwaliteitsverschil (ten dele) gecompenseerd kan worden. Als deze wedstrijd enkele maanden eerder op het programma had gestaan, hadden we vrijwel zeker verloren. Het resultaat van de wedstrijd tussen beide teams eerder dit seizoen in de Euroborg spreekt wat dat aangaat boekdelen.
De Trots van het Noorden kleurt nog altijd groen-wit!
Prosac
Bankzitter
Berichten: 249
Lid geworden op: 10-12-2007 09:59

Bericht door Prosac »

Heerenveen rules schreef:Jullie zullen wel blij zijn met zo'n coach. Van der Looi weg honen vanwege zijn spelopvatting en dan krijg je Faber. Jezus. Wat een anti-voetbal.
Ja joh, tegen dit Heerenveen, bij Heerenveen ff open huis spelen. Prima realistische opstelling, uitstekende instelling en best nog wel wat mogelijkheden gehad, sterker, we hebben vaker de bal in het netje gehad dan Heerenveen. :mrgreen:
En zoals gezegd, wel wat mazzel met 1x matig afwerken en 2x prima gered door Padt.

Nee, het is nog niet altijd geweldig en we spelen echt geen anti-voetbal, maar ik kan begrijpen dat je niet wekelijks Groningen ziet voetballen. Het gaat beter, maar het moet gecontroleerd omdat we achterin gewoon nog te zwak zijn met Van Nieff, Reijnen en een Hateboer die liever al elders speelde. En voorin is het ook nog niet al te best met Linssen uit vorm en "kan hij eigenlijk wel springen?-Sorloth.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Poeh, die tweede helft. Eerste helft kwam op een gegeven moment wel lekker op gang, maar dan verzuim je te scoren. Soms een paar fraaie acties, maar onvoldoende rendement. Groningen heeft dit gewoon heel slim en kundig gespeeld, snel zakken en snel uitbreken. Defensief stond het bij ons aardig, maar bij voorzetten blijft het billenknijpen.

Wat ons volgens mij opbreekt is het gebrek aan tempo. Als je tegen een FCG speelt die hangt en opportuun speelt, dan moet je in de omschakeling toeslaan. Snel de bal naar voren brengen, zodat ze niet de tijd hebben om zich te organiseren. Maar dat tempo lag vandaag veel te laag. De tweede helft was echt dramatisch, toen was de 0-0 vrij duidelijk en kwam Groningen ook eigenlijk niet in de problemen, buiten die kans van Slagveer.

Defensief aardig, maar je mist wat voetballend vermogen van bijvoorbeeld St. Juste. Flankspelers trekken te veel naar binnen, Bijker had bij tijd en wijle gewoon niemand op links om de bal bij kwijt te kunnen.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Het is wel uitkijken trouwens, nu sta je na een ongunstig weekend zo weer 8e :)
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Teletekst: 21.750 toeschouwers. Er zaten er wel meer dan dat toch?
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

badfrisianboy schreef:Teletekst: 21.750 toeschouwers. Er zaten er wel meer dan dat toch?
Weet ik zo net nog niet. Zuid was weer eens behoorlijk leeg.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Hoe krijgen we het stadion weer vol?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

vincentdelbos schreef:Het is wel uitkijken trouwens, nu sta je na een ongunstig weekend zo weer 8e :)
Nou, dan moeten de concurrenten alles winnen en dat gebeurt ook zelden.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2503
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Pluspuntje aan deze vreselijk week is dat AZ vandaag verloor. We staan dus (nog) op plek 4.
Heerenveen fan in Leiden
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Bijker werd in Voetbal Insite vorige week behoorlijk afgekraakt als een man totaal ongeschikt voor die plek. En ik moet zeggen, hij heeft als enige handicap geen lengte maar hij Is vandaag volkomen terecht MOTM. Hij was erg actief alleen op de voorzet moet hij nog beter oefenen. De laatste voorzet was wel goed.
Wéér uit!!!!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Beetle schreef:Hij was erg actief alleen op de voorzet moet hij nog beter oefenen. De laatste voorzet was wel goed.
Blijf dat onbegrijpelijk vinden dat je als profvoetballer geen fatsoenlijke voorzet kunt geven. Die laatste voorzet was goed en ook direct gevaarlijk, de drie daarvoor waren waardeloos. Verdedigend foutloos vandaag. Vond zelf Kobayashi MOTM met Bijker als goede tweede, dat komt dus door die slechte voorzetten
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Beetle schreef:Bijker werd in Voetbal Insite vorige week behoorlijk afgekraakt als een man totaal ongeschikt voor die plek. En ik moet zeggen, hij heeft als enige handicap geen lengte maar hij Is vandaag volkomen terecht MOTM. Hij was erg actief alleen op de voorzet moet hij nog beter oefenen. De laatste voorzet was wel goed.
VI Roept maar wat, Bijker was afgelopen woensdag uitblinker en vandaag ook een van de beteren.
Spijt heb je morgen maar!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

badfrisianboy schreef:Hoe krijgen we het stadion weer vol?
Uitsupporters uit de thuisvakken weren.
Prosac
Bankzitter
Berichten: 249
Lid geworden op: 10-12-2007 09:59

Bericht door Prosac »

Joucke schreef: Uitsupporters uit de thuisvakken weren.
Volgens mij wordt het dan juist leger. ;)
Gebruikersavatar
Livid
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-08-2016 10:21
Locatie: 050

Bericht door Livid »

Prosac schreef:Volgens mij wordt het dan juist leger. ;)
Je mag best weer weg gaan als je niks te melden hebt hoor. Zolang het over groningen gaat heb ik er geen problemen mee, maar die bijdehante opmerkingen hoeven niet.

Ik denk dat indirect het stadion weer voller wordt. Een groot aantal Heerenveen supporters ergert zich aan de uitsupporters in thuisvakken. Ik heb er zelf vandaag ook weer een aantal zien rondhuppelen. Zelfs met tassen, sjaals en petten. Je zou die clubaccessoires bijna gaan afpakken... :mrgreen:
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Ik zat vandaag naast een fc Groningen supporter. Prima gezelschap aan gehad. Zonder clubuitdossingen overigens.
Prosac
Bankzitter
Berichten: 249
Lid geworden op: 10-12-2007 09:59

Bericht door Prosac »

Livid schreef: Ik denk dat indirect het stadion weer voller wordt. Een groot aantal Heerenveen supporters ergert zich aan de uitsupporters in thuisvakken. Ik heb er zelf vandaag ook weer een aantal zien rondhuppelen. Zelfs met tassen, sjaals en petten. Je zou die clubaccessoires bijna gaan afpakken... :mrgreen:
Mwoa, dat lijkt me sterk dat daardoor het stadion niet vol zat, ook op de tribune waar Nieuw Noord zetelt zag ik genoeg lege plekken. Gewoon debet aan de matige seizoenen die jullie hebben gehad, beetje doorgaan op de huidige weg en het wordt wel weer voller. Ligt echt niet aan uitsupporters op de thuisvakken, want dit is volgens mij niet de enige wedstrijd dat het leger was.
Plaats reactie