29-01-2017: Heerenveen - Groningen (0-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match

Mulder
0
Geen stemmen
Marzo
1
3%
Schmidt
0
Geen stemmen
v. Aken
0
Geen stemmen
Bijker
22
71%
Thorsby
0
Geen stemmen
Odegaard
2
6%
Kobayashi
4
13%
Zeneli
1
3%
Larsson
0
Geen stemmen
Reza
0
Geen stemmen
V. Amersfoort
1
3%
Slagveer
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen : 31

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen

Berichtdoor pes5 » 29-01-2017 22:17

vincentdelbos schreef:Poeh, die tweede helft. Eerste helft kwam op een gegeven moment wel lekker op gang, maar dan verzuim je te scoren. Soms een paar fraaie acties, maar onvoldoende rendement. Groningen heeft dit gewoon heel slim en kundig gespeeld, snel zakken en snel uitbreken. Defensief stond het bij ons aardig, maar bij voorzetten blijft het billenknijpen.

Wat ons volgens mij opbreekt is het gebrek aan tempo. Als je tegen een FCG speelt die hangt en opportuun speelt, dan moet je in de omschakeling toeslaan. Snel de bal naar voren brengen, zodat ze niet de tijd hebben om zich te organiseren. Maar dat tempo lag vandaag veel te laag. De tweede helft was echt dramatisch, toen was de 0-0 vrij duidelijk en kwam Groningen ook eigenlijk niet in de problemen, buiten die kans van Slagveer.

Defensief aardig, maar je mist wat voetballend vermogen van bijvoorbeeld St. Juste. Flankspelers trekken te veel naar binnen, Bijker had bij tijd en wijle gewoon niemand op links om de bal bij kwijt te kunnen.



Ik vond het vooral zonder bal vandaag matig. Er kwam geen druk op Groningen, omdat het te lang duurde voordat de bal veroverd werd. Vervolgens stond Groningen dan weer gegroepeerd. Heerenveen durfde niet voluit pressie te spelen en door te dekken en op het middenveld waren de afstanden te groot. Tweede bal was daardoor vaak voor Groningen, dat ook de duels vaak won. Met Schaars was dit veel beter georganiseerd. Hij en Yuki bepaalden alles en met St Juste en Van Aken durfde men ook eerder een 1 op 1 aan.

Als je de bal weet te veroveren op de tegenstander zijn helft, dan kun je via snelle combinaties zo voor de keeper staan. Zie ook het verschil tegen ADO voor en na rust.

Ødegaard is aan de bal ijzersterk, maar op dat gebied van drukzetten logischerwijs nog onwennig en een Thorsby is ook niet in staat om de aanvallers goed te bedienen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen

Berichtdoor Knipecity » 30-01-2017 08:12

Dat Heerenveen niet volle bak pressie durfde te spelen was gewoon een logisch gevolg van de afgelopen 2 potjes waarin ze dat wel deden maar zonder resultaat. Ze waren nu bang om te verliezen en Groningen was nog banger. Dan krijg je zo'n zaadpot.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen

Berichtdoor CJF » 30-01-2017 08:20

Vanaf minuut 5 tot minuut 20 was het toch absoluut genieten op de tribune. Wat een gala voorstelling. Het enige wat ontbrak was de openingstreffer! Daarna zakte het terug, maar tegen een Groningen dat met een bijkans Italiaanse instelling op komt dagen is weinig meer mogelijk. Wij kwamen er niet doorheen en Groningen kon/wilde niet meer.

Ik had wel constant het gevoel dat wanneer wij de openingstreffer zouden maken dat wij er meer gingen maken, aangezien er dan wel ruimtes vallen. Zonde..
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen

Berichtdoor fuotbalgek » 30-01-2017 10:36

In zo'n wedstrijd moet je de (kleine) kansen die je krijgt optimaal benutten,helaas kwamen Reza en Zeneli voor rustniet tot scoren uit 2 grote kansen. Dan weet je dat het steeds lastiger gaat worden na een zware week. Snap overigens dat de Euroborg voornamelijk bezet wordt door groene stoelen, je zult toch 17 wedstrijden naar dit voetbal moeten kijken. Bijzonder matig team. Twee verloren punten voor ons.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen

Berichtdoor Satyr » 30-01-2017 10:42

Eigenlijk geen seconde het idee gehad dat we zouden verliezen, al had Groningen natuurlijk wel wat gevaarlijke acties. Valt de 1-0, dan ben je klaar, maak je er misschien nog meer. Nu dus niet. En dan is het vooral een gezapige pot voetbal wat we te zien kregen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen

Berichtdoor camataru » 30-01-2017 11:41

dit was de meest waardeloze en slechte wedstrijd van Heerenveen van het huidig seizoen.
Waar de kranten schrijven dat Larsson goed tot geweldig was, heb ik dat niet gezien.
Begin zowaar te twijfelen aan mijn voetbal inzicht.
Ben ik dan werkelijk de enigste die vond dat hij ongeïnteresseerd was en eigenlijk geen stap extra wilde zetten.
Constant op de "10" speelde en eigenlijk nooit links buiten was.
Onze vleugels kropen te ver naar binnen, waardoor het centrum overvol was. Wat Groningen wel goed uitkwam met hun compacte opstelling.

Volgens mij verdienden Lucas Bijker en mindere mate Yuki de titel besten van het veld.
Vond het al met al niets.
Van onze kant was het slecht, maar wat de buren lieten zien was ook bedroevend.
0-0 was daarom voor beiden een MEER dan terechte uitslag.
Beide wilden of konden niet.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen

Berichtdoor TORCIDA » 30-01-2017 12:39

helemaal mee eens camataru, bij Zenelli lukt niets, verdedigde ook maar matig mee, Larson is een momentvoetballer, dat lijkt geweldig maar haalt een negatief rendement door zijn balverlies, risiciovolle passes en het continue spelen op 10 ipv linksbuiten.
Yuki vond ik veel minder aanwezig dan anders, Odegaard speelde de eerste helft nog redelijk maar kwam niet in het stuk voor
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen

Berichtdoor BK2007 » 30-01-2017 12:57

Tegen het totale afbraakvoetbal van Grunn is het ook lastig spelen. Je moet dan net dat beetje geluk hebben op een goaltje.
Het is maar goed dat niet alle eredivisie clubs zo'n idee hebben voer voetbal.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen

Berichtdoor vak ff » 30-01-2017 14:06

Knipecity schreef:Dat Heerenveen niet volle bak pressie durfde te spelen was gewoon een logisch gevolg van de afgelopen 2 potjes waarin ze dat wel deden maar zonder resultaat. Ze waren nu bang om te verliezen en Groningen was nog banger. Dan krijg je zo'n zaadpot.


Denk inderdaad dat er wat angst lag bij Heerenveen om helemaal vol te gaan, tenminste zeker in tweede helft beleefde ik het wel zo.
Niet helemaal eens met het bang wat Groningen betreft. Groningen is tot nu toe aan een best redelijk seizoen bezig als het gaat om uitwedstrijden. Positief doelsaldo, na 10 wedstrijden 12 punten. Als daar niets meer bij komt is dat slecht, maar als dat doorgetrokken wordt tot einde van seizoen doe je het als Groningen goed.
Paar wedstrijden met grote uitslagen, maar wel wat teruggetrokken spelend en dankzij een uiterst effectieve omschakeling. En dat is dan gewoon leuk om te zien. In wedstrijden waarbij dat er niet is oogt dat uiteraard stukken minder. En dat was op paar momenten na grotendeels het geval in deze wedstrijd.
Heerenveen die wat in leek te houden, of wat angst had, Groningen waar die omschakeling niet liep en dan heb je twee ploegen die elkaar aardig neutraliseren op een gegeven moment. En dan valt er niet veel meer te genieten. Eerste helft vond ik wel leuke pot om te zien nog, waarbij Heerenveen in die fase op voorsprong had moeten komen denk ik.

niet vol


Tja, men mag graag naar elkaar wijzen als om lege plekken gaat. Maar volgens mij is dat vrij breed probleem. Zie bij meerdere clubs een steeds wat leger ogend stadion.
Eredivisie wordt kwalitatief steeds wat minder, veredelde jeugdcompetitie, voor 7,50 euro heb je tegenwoordig alle wedstrijden op tv. Denk dat we in fase zitten dat je heel erg op moet gaan passen dat je niet helemaal wegzakt in het moeras als Nederland zijnde.
vak ff
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 15-10-2006 09:24
Woonplaats: grunn

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen (0-0)

Berichtdoor geert. » 30-01-2017 17:36

Stemmen maar weer!
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen (0-0)

Berichtdoor camataru » 30-01-2017 18:37

geert. schreef:Stemmen maar weer!


Is blanco stemmen, dit keer een optie.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen

Berichtdoor Mackan68 » 30-01-2017 22:46

camataru schreef:Ben ik dan werkelijk de enigste die vond dat hij ongeïnteresseerd was en eigenlijk geen stap extra wilde zetten.
Constant op de "10" speelde en eigenlijk nooit links buiten was.
Onze vleugels kropen te ver naar binnen, waardoor het centrum overvol was. Wat Groningen wel goed uitkwam met hun compacte opstelling.

Het is dan ook niet een typische linksbuiten maar een linkermiddenvelder met ambities voor 10. Maar met die ogenschijnlijk lakse instelling is hem opstellen als vaste 10 pure zelfmoord. Een enkele keer wil hij nog wel eens een sprintje trekken als hij 3x achter elkaar balverlies heeft geleden. Maar daar ga je het niet mee redden. Bij een club als Heerenveen accepteert men het nog en kijkt men vooral naar zijn technische vaardigheden. Maar hogerop komt er echt wel wat meer bij kijken. Daar gaat hij nog keihard achter komen.
Wat ik van Streppel niet begreep is dat hij Namli niet inbracht. Als je weinig mogelijkheden krijgt van een tegenstander dan moet je zorgen dat je minimaal 2 spelers hebt met creativiteit die elkaar begrijpen en die momenten eventueel wél weten te herkennen en er iets nuttigs mee doen. Nu bracht hij naast renpaard Thorsby ook nog draver van Amersfoort. Leuk voor Pelle, maar hij creëert dit seizoen nagenoeg niets. Scoort ook niet. Maar achteraf is het duidelijk dat Streppel een puntje tegen Groningen wel prima vond. In een wedstrijd waarin alle supporters verwachtten dat iedereen zijn stinkende best zou doen en er alles aan doet om de teleurstelling uit de voorgaande wedstrijden van zich af te spelen met een goed resultaat. Meer dan 1 súterich punt wel te verstaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen

Berichtdoor DSCH » 31-01-2017 10:01

Mackan68 schreef:Wat ik van Streppel niet begreep is dat hij Namli niet inbracht. Als je weinig mogelijkheden krijgt van een tegenstander dan moet je zorgen dat je minimaal 2 spelers hebt met creativiteit die elkaar begrijpen en die momenten eventueel wél weten te herkennen en er iets nuttigs mee doen. Nu bracht hij naast renpaard Thorsby ook nog draver van Amersfoort. Leuk voor Pelle, maar hij creëert dit seizoen nagenoeg niets. Scoort ook niet.


Hier heb ik mij ook over verbaasd. De wedstrijd schreeuwde om creativiteit en het verbaasde mij dan ook dat hij Odegaard wisselde voor van Amersfoort. Had dan op zijn minst Namli er in gezet. Dit had desnoods ook nog i.p.v. Slagveer gekund, maar ik denk dat je dan een nog voller midden zou krijgen omdat ook Namli graag naar binnentrekt. Slagveer is toch wel een speler die het veld in ieder geval breed houdt.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: 29-01-2017: Heerenveen - Groningen (0-0)

Berichtdoor Satyr » 31-01-2017 12:47

Odegaard werd op de enkel/kuit geraakt vlak voor de wissel, dat zal er vast mee te maken hebben.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten