22-01-2017: PSV - Heerenveen (4-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match

Peiling eindigde op 27-01-2017 18:32

Mulder
0
Geen stemmen
Marzo
0
Geen stemmen
St. Juste
0
Geen stemmen
Schmidt
0
Geen stemmen
Bijker
0
Geen stemmen
v. Amersfoort
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
1
4%
Zeneli
0
Geen stemmen
Larsson
0
Geen stemmen
Reza
20
87%
Ødegaard
1
4%
Slagveer
0
Geen stemmen
Facey
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Leuk gevoetbald bij vlagen maar ook bij vlagen nog te slordig /gehaast. 4 tegendoelpunten is teveel. Dus niet goed gedaan.
Wat een anti-climax. 3-3 had ik wel mee kunnen leven gezien de wedstrijd.
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Waanzinnige wedstrijd, geweldige mentaliteit én een groot drama achterin. Elke hoge bal van PSV leverde een 100% kans op. Met een fitte St. Juste & Van Aken centraal is 't probleem in 't centrum opgelost, maar investeren in defensie lijkt me noodzaak. Doke Schmidt kan niveau bij lange na niet aan en ook zo'n Facey is een aanfluiting.

Maar laten we vooral positief blijven. Vergelijk dit 's met de thuiswedstrijd tegen PSV. Toen zijn we ondanks 't gelijkspel he-le-maal zoek gespeeld. Hoop dat de spelers 't verlies ook om kunnen zetten in positieve energie. Zo ja: dan heeft AZ geen schijn van kans.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Vooral trots na zo'n puike pot voetbal.

Wat een verschil met vorig jaar! Je kunt deze pot natuurlijk verliezen en de manier waarop is echt ontzettend balen. Maar wat staan we er goed op en wat spelen we bij vlagen leuk voetbal. Op deze manier kunnen we lang meedoen voor de 4e plek en gloort er weer een mooi Europees avontuur aan de horizon. We maken dit seizoen echt weer enorme stappen als club en als team. Trots!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

4e plek heb je geen Europees hoor. Tenzij Feijenoord de beker wint. Anders speel je Play offs en de best geeindigde ploeg in de competitie heeft de play-offs nog nooit gewonnen.... Europees voetbal is (nog) heel ver weg.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Na vandaag is er heel wat duidelijk. We kunnen met de top 3 mee, alleen de selectie is te smal, zeker als er blessures zijn zoals vandaag. Qua spelopvatting, qua zelfvertrouwen en qua lef gaan we nog genoeg punten halen en de play-offs zullen zeker gehaald worden. Echter we willen meer. Een plek bij de eerste 3 is na vandaag verkeken. Dat is ook helemaal niet erg, maar na 89 minuten was het nog zeker binnen handbereik. Dan had je ook PSV in rouw gedompeld, want zij waren dan echt kansloos voor het kampioenschap.

Wij zullen nu echt voor plek 4 moeten gaan en dat zullen we uit moeten vechten met AZ en Utrecht en eventueel Vitesse, waarbij ik persoonlijk Utrecht de grootste vijand zie. Die ploeg heeft het goed voor elkaar en het is moeilijk winnen van ze. AZ en Vitesse hebben er nog wel eens een offday tussen zitten.
Maar wat is plek 4 waard .... Plek 4 is alleen wat waard als Feyenoord de beker wint en daarom is deze kwartfinale beker ook essentieel voor de volgende ronde. Als Heerenveen ten koste van AZ de volgende ronde haalt hoop je dat Feyenoord van Vitesse verliest. Mocht Heerenveen er uitvliegen moeten we hopen dat Feyenoord daarentegen juist de beker wint.
Elke competitiewedstrijd is natuurlijk cruciaal, maar 5 februari in en tegen Utrecht zou ook wel eens een cruciale wedstrijd kunnen worden voor plek 4
Eerst woensdag maar doorbekeren
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Op zulk soort momenten mis ik Otigba voor achter de hand.
Verder, aanval op plek 3 verijdeld door PSV. Maar net!
Moedige poging van Heerenveen!

Met een fitte van Aken en Stijn Schaars had ik 't nog wel willen zien of PSV had stand gehouden.

Woensdag opnieuw volle bak en halve finale zien te halen!

Ps ; heel veel credits naar Reza!
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Stiffie schreef:4e plek heb je geen Europees hoor. Tenzij Feijenoord de beker wint. Anders speel je Play offs en de best geeindigde ploeg in de competitie heeft de play-offs nog nooit gewonnen.... Europees voetbal is (nog) heel ver weg.
We kunnen zelf de beker ook winnen hè :D
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Finale tegen Feyenoord, win-win situatie :D
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Satyr schreef:Finale tegen Feyenoord, win-win situatie :D
Ja, technisch gezien wel, maar speel toch liever tegen een wat 'gemakkelijkere' tegenstander.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wij winnen, Vitesse wint, Utrecht wint en Volendam wint. Dan Wij thuis tegen Volendam en Vitesse-Utrecht en finale Heerenveen - Vitesse. Dat lijkt mij het beste (realistische) scenario.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Enorm zure nederlaag en baal er ook enorm van. Daarentegen ben ik, een dag later, ook enorm trots op de wijze zoals wij gespeeld hebben. Met name de eerste 20 minuten en vrijwel de gehele tweede helft waren wij in ieder geval niet minder dan PSV. Ook de speelwijze, naar voren en met durf, geeft mij vertrouwen in de rest van het seizoen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Heerenveen rules schreef:Wij winnen, Vitesse wint, Utrecht wint en Volendam wint. Dan Wij thuis tegen Volendam en Vitesse-Utrecht en finale Heerenveen - Vitesse. Dat lijkt mij het beste (realistische) scenario.
Realistisch? Dat niet, Feyenoord is wel een maatje te groot. Ik zie ze de beker gewoon winnen.
Heerenveen fan in Leiden
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Ik weet het niet. Zie Vitesse thuis Feyenoord wel pakken. Missen bovendien el Ahmadi en Vilhena, of terwijl 2/3 van hun middenveld. Ik hoop er idg op.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

wijzijnscheerenveen schreef:Ik weet het niet. Zie Vitesse thuis Feyenoord wel pakken. Missen bovendien el Ahmadi en Vilhena, of terwijl 2/3 van hun middenveld. Ik hoop er idg op.
Misschien wel, maar Feyenoord heeft weer datzelfde als de laatste keer dat ze kampioen werden. Het is allemaal niet goed qua voetbal, om te zien, maar ze winnen wel.
Ik snap Ziyech wel, Ajax heeft betere spelers en zelfs wij hebben op diverse posities betere spelers, maar Feyenoord heeft iets onverzettelijks dit seizoen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Feyenoord gooit alles op de titel. Beker is een B-prijs. Dus ik zie ze wel verliezen van Vitesse.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

En precies daarom zijn wij een subtopper en geen topclub.
We zijn al blij dat we leuk voetballen en lang meedoen tegen PSV en dat zal ook door de magere afgelopen jaren komen, maar als we echt wat willen dan kan je niet tevreden zijn met hoe deze wedstrijd afloopt. En dan wil je als club een sterke, lange centrale verdediger er bij hebben, want we werden in de lucht continu geklopt.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Knipecity schreef:En precies daarom zijn wij een subtopper en geen topclub.
We zijn al blij dat we leuk voetballen en lang meedoen tegen PSV en dat zal ook door de magere afgelopen jaren komen.
Nee dat is altijd zo geweest en gaat ook nooit veranderen.
Laatst gewijzigd door Grimo op 23-01-2017 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Toch blijven wij zwak in het verdedigen van standaardsituaties. Dat is al een aantal jaren zo. Ook wanneer st. Juste en van Aken in het centrum staan. Standaardsituaties tegen ons zijn bijna altijd gevaarlijk. Daar moet echt meer op getraind worden.
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

DSCH schreef:Toch blijven wij zwak in het verdedigen van standaardsituaties. Dat is al een aantal jaren zo. Ook wanneer st. Juste en van Aken in het centrum staan. Standaardsituaties tegen ons zijn bijna altijd gevaarlijk. Daar moet echt meer op getraind worden.
Precies. Uiteraard was het voetballend gezien goed wat ze zien en zeker uit 3 keer scoren is een puike prestatie. Op dat gedeelte deel ik het positivisme.

Echter moeten we onze ogen ook niet sluiten voor het feit dat een zeer moeilijk scorend PSV toch tegen ons 4 maal wist te scoren en nog enkele 100% kansen miste. Dat betreft kwamen we met 4 doelpunten nog wel goed weg, terwijl wij zelf er maar 1 grote kopkans van Doke hier tegenover konden stellen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ja, als je de kansen bekijkt hebben we dik verdiend verloren. Op een gegeven moment was het wachten op tegengoals. Elke voorzet, corner was gevaarlijk.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

DSCH schreef:Toch blijven wij zwak in het verdedigen van standaardsituaties. Dat is al een aantal jaren zo. Ook wanneer st. Juste en van Aken in het centrum staan. Standaardsituaties tegen ons zijn bijna altijd gevaarlijk. Daar moet echt meer op getraind worden.
En toch kregen we voor de wedstrijd tegen PSV pas 1 goal uit een standaard situatie tegen.
Ik ben het absoluut eens hoor dat wij in het verleden erg zwak waren in standaard situaties tegen (vooral afgelopen seizoen was het een drama). Daarentegen is PSV erg kopsterk en gevaarlijk bij standaard situaties en m.n. t.o.v. de andere Eredivisie teams, wat tevens stof tot nadenken geeft mochten we ons kwalificeren voor Europese duels; juist dan heb je fysiek meer armslag nodig bij standaardsituaties.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Wizard schreef: En toch kregen we voor de wedstrijd tegen PSV pas 1 goal uit een standaard situatie tegen.
Deze statistiek verbaasd mij dan ook. Het blijft elke keer billenknijpen bij een corner of vrije trap tegen. Ben nog steeds van mening dat dit beter kan. Maar deze statistiek biedt in ieder geval hoop.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Onze verdediging komt er nu niet goed uit, maar ik ben er van overtuigd dat de basis 4 voldoende kwaliteiten hebben voor de plaats waar wij staan. En dan doel ik uiteraard op Marzo, st Juste, Van Aken en Bijker.

Het probleem zit hem er in dat met name st Juste en Van Aken nog wel eens wat wedstrijden missen door blessures en schorsingen. En dan zijn we wel heel kwetsbaar. Het verschil tussen die 2 en bijv. Schmidt is, hoewel die het naar behoren doet, best groot. Facey heb ik veel te weinig van gezien om een goed oordeel over te geven.

De lengte is dan met name een probleem. PSV pompte en pompte maar ballen en daar hadden we heel veel moeite mee.

En als er dan al een afvallende bal naar het middenveld was konden onze middenvelders te weinig onder de druk uitspelen en de voorhoedespelers de diepte insturen, want daar hadden we veel meer uit kunnen halen. Waarschijnlijk had Schaars daar meer mee gekund. Een middenvelder die even de bal vast kan houden en dan de juiste pass kan geven, zodat je onder die druk uit kan.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef:Onze verdediging komt er nu niet goed uit, maar ik ben er van overtuigd dat de basis 4 voldoende kwaliteiten hebben voor de plaats waar wij staan. En dan doel ik uiteraard op Marzo, st Juste, Van Aken en Bijker.
Ik denk niet dat ze een PSV-scenario nog een keer zullen laten gebeuren. We zien het al seizoenen achter elkaar dat wanneer iedereen achteruit begint te lopen dat we goals tegen krijgen. Laat Larsson, Zeneli en in het geval van zondag Slagveer lekker de backs onder druk zetten in plaats van ze lekker mee laten aanvallen en er achteraan te hobbelen.
Doke is dan maar een klein mannetje, maar heeft wel behoorlijk sprongkracht. Volgens Gijp won Jerry zondag niet een kopduel en dat is toch wel enigszins verbazingwekkend. Hopelijk is het straks met een fitte Joost nu eens een keer gebeurd met de blessures van ons centrale duo. Dat zou een enorme slok op de bekende borrel schelen. Het is wel leuk voor Doke dat hij nu weer minuten maakt. Met het oog op eventueel een volgende club.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef: En toch kregen we voor de wedstrijd tegen PSV pas 1 goal uit een standaard situatie tegen.
Sowieso 2. Beide goals uit een corner bij WillemII. :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Stemmen maar weer!
Plaats reactie