14-01-2017: sc Heerenveen - ADO Den Haag (2-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match

Peiling eindigde op 20-01-2017 17:59

Mulder
1
3%
Marzo
0
Geen stemmen
Schmidt
4
10%
v. Aken
0
Geen stemmen
Bijker
0
Geen stemmen
Namli
0
Geen stemmen
Kobayashi
7
18%
v. Amersfoort
1
3%
Zeneli
1
3%
Larsson
2
5%
Reza
16
40%
Thorsby
1
3%
Ødegaard
7
18%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

14-01-2017: sc Heerenveen - ADO Den Haag (2-0)

Bericht door paparazzi »

Aanstaande zaterdag de wedstrijd tegen ADO den Haag.
Aanvang; 18.30 uur.

Met naar alle waarschijnlijkheid een Ødegaard die op de bank start en een Stijn Schaars welke jammerlijk genoeg nog (te) geblesseerd is.
Namli is mogelijk zijn vervanger.
Miereneukert!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Had gehoopt dat Odegaard zou spelen. Gaat Schaars nu zijn blessure gevoeligheid tonen? Lekker dan. En ook geen St Juste. Wordt lastig potje zo.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

St Juste is nog een vraagteken. Het is niet te hopen dat Schaars blijft kwakkelen inderdaad want dan gaan we er in potentie nog niet op vooruit.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Het lijkt of we allemaal nog uit onze winterslaap moeten ontwaken.
Morgen is het gelukkig alweer zover, alhoewel het nog weinig leeft hier.
Ik kan er gelukkig bij zijn en hoop een glimp van een spelende Odegaard op te vangen.
#COYBIWAB!
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Na 4 weken van helemaal geen voetbal kriebelt het ook weer bij mij, ik heb er echt weer zin in!

Tegen een club als ADO moet het lukken, gezien de stand maar ook hoe we zijn gegroeid en kwaliteiten.
Ik hoop dat Ødegaard zijn debuut mag maken.

Let's go blue white army! :stan:
HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

We komen live op de Noorse tv trouwens.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

De pr van onze nieuwe aanwinst betaalt zich meteen al uit.
Zeer gunstig voor de club om zodoende nog meer voet aan de grond te krijgen in Scandinavie voor de toekomst.
Miereneukert!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

ADO aanvoerder Edouard Duplan: ‘De tweede seizoenshelft voelt als een frisse start. Wij zijn enorm gefocust en gaan vechten voor iedere meter. Nu moet het gebeuren.’

sc Heerenveen moet goed beseffen dat het niet even een walk-over wordt tegen een aangeschoten ADO.
Passie strijd en beleving dus morgen!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Thinkman schreef:ADO aanvoerder Edouard Duplan: ‘De tweede seizoenshelft voelt als een frisse start. Wij zijn enorm gefocust en gaan vechten voor iedere meter. Nu moet het gebeuren.’

sc Heerenveen moet goed beseffen dat het niet even een walk-over wordt tegen een aangeschoten ADO.
Passie strijd en beleving dus morgen!
Zeker niet. We speelden belabberd in de laatste weken voor de winter, hoewel ik daar niets van terughoor bij Streppel ('we willen net zo blijven spelen als voor de winterstop') dus wij mogen niemand onderschatten. En nu missen we Schaars ook nog. Kan wel eens heel moeizaam potje worden.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Thinkman schreef:ADO aanvoerder Edouard Duplan: ‘De tweede seizoenshelft voelt als een frisse start. Wij zijn enorm gefocust en gaan vechten voor iedere meter. Nu moet het gebeuren.’

sc Heerenveen moet goed beseffen dat het niet even een walk-over wordt tegen een aangeschoten ADO.
Passie strijd en beleving dus morgen!
Zeker niet. We speelden belabberd in de laatste weken voor de winter, hoewel ik daar niets van terughoor bij Streppel ('we willen net zo blijven spelen als voor de winterstop') dus wij mogen niemand onderschatten. En nu missen we Schaars ook nog. Kan wel eens heel moeizaam potje worden.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

St Juste schijnt te spelen, scheelt toch wel slok op een borrel!
Wij missen in Stijn een hele belangrijke speler, maar ADO mist een aantal belangrijke spelers. Dus dat mag zeker geen excuus zijn!
Als mentaliteit goed is en er geen sprake is van onderschatting mag dit eigenlijk geen probleem zijn.

Zin in om weer naar het ALS te gaan!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik hoop dat de blessure van Schaars meevalt en dat hij gespaard wordt met het oog op de wedstrijd tegen PSV.

Edit, ik lees op feanonline dat het wel eens een langdurige blessure zou kunnen worden. Dit is uitermate ernstig! Met of zonder Schaars scheelt je een slok op een borrel. Vind het wel een beetje vreemd dat men nu pas concludeert dat het mogelijk een stressfractuur is.
Dit speelt vast al langer.

Thern klaarstomen voor vanavond lijkt mij. Geen Namli graag.
Miereneukert!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Thern heeft na zijn blessure geen minuut indruk gemaakt. Waarom zou Thern nu opeens moeten spelen? Wanneer Schaars langere tijd er uit ligt kunnen we wel uitkijken naar een nieuwe 6, Namli en Yuki zijn fysiek te licht.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Matige eerste helft, waarbij het defensief prima stond, maar het middenveld en met name de voorhoede vielen tegen. Weinig tempo, weinig verrassing en beetje statisch allemaal. Niet echt onlogisch dat het 0-0 bleef.

De tweede helft wel een vermakelijk potje gezien. Tempo ging omhoog, meer diepgang en dat brak (een zeer matig) ADO gelukkig op. Vleugelspelers vandaag weinig spectaculair; paar leuke acties, maar weinig rendement. Prima goals van Reza, had het redelijk zwaar, stond wat op een eiland, maar tikt er twee binnen.

Yuki speelde een prima pot, was scherp op het middenveld, ook goed en kort aan de bak. Hele defensie speelde meer dan prima, heel weinig weggeven. Namli ook prima, van Amersfoort vond ik zelf wat tegenvallen. Was de tweede helft iets beter, maar van een 10 verwacht ik meer; zeker dat hij meer gevaar sticht.

Wel balen dat Odegaard zo laat werd gebracht. De wedstrijd was gespeeld na de 70ste minuut, hij had gerust een kwartiertje mee kunnen doen. Van Amersfoort speelde toch niet geweldig. Daarnaast zat het publiek er wat op te wachten en waren natuurlijk alle ogen vanuit Noorwegen op deze wedstrijd gericht.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

vincentdelbos schreef:
Wel balen dat Odegaard zo laat werd gebracht. De wedstrijd was gespeeld na de 70ste minuut, hij had gerust een kwartiertje mee kunnen doen. Van Amersfoort speelde toch niet geweldig. Daarnaast zat het publiek er wat op te wachten en waren natuurlijk alle ogen vanuit Noorwegen op deze wedstrijd gericht.
Hier zette Streppel zichzelf toch wel behoorlijk voor lul. Juist door hem zo belachelijk laat te brengen zorgt hij voor onrust bij Odegaard zelf, bij het publiek, de tv kijkers. Man man man. Breng hem dan niet! :evil:
Miereneukert!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Inderdaad! Weinig intellect blijkbaar bij Streppel.

Maar best aardige pot. Achterin niks weggegeven en simpele overwinning. Yuki speelde sterk op 6. Biedt perspectief.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ondanks dat er niet meer dan twee keer gescoord werd, heb ik erg genoten van de wedstrijd. Met name de tweede helft was af en toe smullen. Larsson was ongelukkig in de eerste helft, Zaneli eigenlijk ook maar in de tweede helft was ADO nergens meer.
Wéér uit!!!!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Prima dat je wint. Jammer dat Heerenveen het bij een 2, 3-0 altijd wel prima vindt en vanaf dan veel meer terug gaat spelen onder het motto, professioneel uitspelen..
Dat heb ik dit seizoen al vaak gezien. Gaan voor die 5,6-0. Had vandaag ook simpel gekund. Op zich wel mooi dat we al vaak vrij simpel voor hebben gestaan om zo te denken ;-)
En teleurstellend dat Streppel Odegaard gekaanstekend kort laat spelen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Prima kerel hoor die Streppel. Maar al voor de wedstrijd kreeg ik al een beetje de indruk dat hij ten opzichte van Odegaard misschien wel een beetje té beschermend wilde optreden. Niet te veel over hem specifiek praten, want het team..... Dat hoefde nu ook niet na dit minidebuut want hij is amper aan de bal geweest. Maar wel slim om hem toch die paar minuten te geven. Als hij dat niet had gedaan dan was daar waarschijnlijk een hele klaagzang over gekomen. Maar toch had ik ook gehoopt op wat meer speeltijd voor Martin. Hij is dan nog wel hartstikke jong, maar absoluut niet een of andere pannenkoek. Hij is een bescheiden jongen dus bang zijn voor sterallures is volstrekt niet nodig. Hij heeft nu op het veld gestaan, maar heeft niets kunnen laten zien. Zal hem bepaald geen onuitwisbare indruk gegeven hebben. En na de 2-0 was die kans er absoluut wel geweest. Jammer.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik vind het uberhaupt van de zotte als een trainer een speler pas anderhalve minuut voor tijd brengt.
Miereneukert!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Prima 2e helft, debuut Ødegaard was ook goed. Niet groter maken dan t is, paar minuutjes ook prima voor nu. De ban is gebroken, op naar PSV en AZ. Dat worden andere wedstrijden, hopelijk zien we dan iets van de klasse van ús Martin!
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

Wat een grote lege plekken op de tribunes gisteren..
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

E.D. schreef:Wat een grote lege plekken op de tribunes gisteren..
Dit had vooral met het weer te maken, denk ik.

Over de wedstrijd de eerste helft was niet best. Tweede helft was al beter, maar het zal de komende weken wel beter moeten.
Spijt heb je morgen maar!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Het was de eerste helft inderdaad niet best, maar het is ook niet makkelijk om door een muur heen te voetballen. Zolang je verdedigend niks weggeeft, zoals gisteren, dan moet je geduld hebben en komen de kansen vanzelf.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Ado kwam nu niet bepaald om lekker mee te ballen. Vond Heerenveen niet slecht voetballen maar eerste helft lag het tempo te laag. Echter wist Heerenveen toch meer dan terecht op 2 nul te komen, het geduld werd bewaard, het was geen pompen of verzuipen. Degoal van reza tweede helft werd onterecht afgekeurd, stond absoluut niet buitenspel, penal was discutabel maar in de herhaling had ik toch wel het idee dat de speler van ado Sam wel degelijk meenam in zijn sliding. de manier waarop hij de penal nam is tekenend voor hem, denken dat hij de man is, erg goed is en wel heel laconiek hier mee omgaat. Zijn houding na het missen en de rest van de wedstrijd was zelfs reden om hem te wisselen. Sam kan goed voetballen maar is veel te weinig constant aanwezig, is een moment voetballer en heeft vaak balverlies, mentaal is hij ook niet sterk. Hij is er nog lang niet.
Reza maakte 2 echte spitsgoals, hij doet het echt goed en is altijd aanspeelbaar. OP de radio hoorde ik dat hij eindelijk weer scoorde nadat hij 2 maanden droog stond, weet niet welke reporter hem volgt maar tegen go ahead en ijsselmeervogels scoorde hij wel degelijk.

Vond Doke ook goed voetballen, prima intercepties en fel, voor iemand die zolang geblesseerd is pakt hij het erg goed op.

Yuki speelde alla schaars, in het begin wat onwennig maar later in de wedstrijd telkens beter.
Pelle was wat ongelukkig en na zijn operatie minder aanwezig, Denk dat Odegaard zijn plekje gaat opeisen
Zenelli liet weer wat meer zien, zeker in de tweede helft, na zijn selectie voor het nationale team was hij duidelijk minder
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

vond trouwens het veld erg slecht, glad, veel gele plekken, slechte bovenlaag
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

De hele wereld kijkt naar Heerenveen, we staan 2-0 voor en dan laat Streppel Odegaard 1 minuut meedoen. Dan snap je er echt geen kloten van. Gratis goodwill weggegooid. Dat gelul over een tegentreffer van ADO... Hoe dan, had Bijker een eigen goal moeten maken ofzo? Ze zijn 1x in de buurt geweest van de goal na de 2-0.

10 minuten ipz Zeneli is toch geen ramp he...
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Over wedstrijd en Odegaard, genoeg.

Nog even een puntje over de muziek voor de wedstrijd, en in de rust mag die de volgende keer ook aan?
Zo zacht, dat gaat toch nergens over.
SCHtid
Nieuw talent
Berichten: 74
Lid geworden op: 31-07-2015 18:44

Bericht door SCHtid »

wat stond er eigenlijk op de spandoeken van NieuwNoord? kon t zelf niet zien aangezien ik erachter stond
Gebruikersavatar
Livid
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-08-2016 10:21
Locatie: 050

Bericht door Livid »

SCHtid schreef:wat stond er eigenlijk op de spandoeken van NieuwNoord? kon t zelf niet zien aangezien ik erachter stond
Luuc, Goede voornemens voor 2017:

Minder Brieven, Meer Empathie
Plaats reactie