Verwachtingen deel 2, seizoen 2016-2017

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Verwachtingen deel 2, seizoen 2016-2017

Bericht door Knipecity »

Misschien wel leuk om vooruit te blikken op de 2e seizoenshelft. Gaan we dit volhouden, wordt het nog beter of zakken we straks weg?

Ik ben bang voor het laatste. We zakten qua spel voor de winter toch aardig weg en waar ik ons een periode niet minder vond dan wie dan ook. Ook niet de topclubs, daar kijk ik nu toch naar met name Utrecht, AZ en Twente voor na de winter.

Utrecht roert zich op de transfermarkt. Ze waren al in opmars na een slechte start, maar met versterkingen als Brama en Labbyad is Utrecht in de breedte alleen maar sterker geworden. Als zij niks kwijt raken, dan zijn zij er echt beter op geworden.

Twente heeft mijn lievelingetje Assaidi binnengehaald. Ik vond het al een hele aardige voorhoede, maar nu worden ze nog beter. TWente is ook een serieuze concurrent.

AZ is de laatste jaren meestal beter dan wij en het verschil is nu minimaal. Ik lees nu dat AZ afscheid van vd Brom zou willen nemen na dit seizoen om de laatste stap richting top 3 te gaan maken. Maken ze daar dezelfde fout als bij Heerenveen enkele jaren terug....? De top 3 stoot je niet van de troon op lange termijn, zeker niet met zo'n klein stadion. Maar ambities genoeg daar.

Vitesse heeft Büttner erbij. Daar worden ze niet minder van, maar met Vitesse hebben we nog een gaatje.

Heerenveen zelf: we waren in de 1e seizoenshelft vooral afhankelijk van de acties van onze buitenspelers en verder stond er een degelijk collectief dat niet heel veel weggaf. In de laatste periode voor de winter moest eigenlijk alles nog van Larsson komen doordat Zeneli ver weg zakte en ook Pelle had na zijn operatie moeite. Reza blijft vooral afhankelijk van goede ballen. Kan zelf niet veel creëeren. Met Ödegaard en Johnson krijg je misschien extra opties na de winter en dat is wel nodig. Je moet wat te wisselen hebben.

De fitheid van Schaars en het centrale duo zal verder de nodige invloed hebben op een goede positie. We hebben daar geen goede vervangers voor.

Ben benieuwd, maar waar ik ons een tijdje een serieuze kandidaat vond voor een top 3 plaats, kan het nu ook zomaar een 7e of 8e plek worden. Het kan nog veel kanten op, maar eerder omlaag dan omhoog, zo zie ik het, tenzij we aangenaam verrast worden op de transfermarkt.
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

Veel zal afhangen hoe we de wedstrijden van 22 januari tot 18 Februari door komen met achtereenvolgens PSV-uit, AZ-Uit Beker,
Groningen-Thuis, Utrecht-Uit, AZ-Thuis en Twente-Uit. Lastig begin, maar misschien wel beter voor deze selectie om tegen tegenstanders te spelen van "hetzelfde " niveau.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Jazz
Beheerder
Berichten: 2492
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Plek 6 of 7 is denk ik de plek waar we uiteindelijk zullen belanden.
Laatst gewijzigd door Jazz op 08-01-2017 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Laatste duels vóór de winterstop: Excelsior thuis was prut, IJsselmeervogels uit was prut, Willem II uit was prut, gisteren tegen Wolfsburg zag ik geen verbetering. De 2-1 zegt genoeg, dikke vette klutsgoal, waardoor het nu net lijkt alsof we beter waren dan Wolfsburg.

ADO is gewoon een 'must win', wil je bovenin blijven. Daarna komt een serie die slecht voor m'n humeur gaat zijn ben ik bang. Plekje 7 zal het wel worden, zoals het er nu voor staat.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Als St Juste er weer bij is en Schaars heel blijft doen we gewoon weer mee met de top 4.
Samen maken we de club sterk.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik vond met name Larsson en Zeneli gisteren weer onthutsend zwak en daar moet het wel vandaan komen. Wel ben ik blij te zien dat er met Vlap en Johnson extra optie voorin bij komen want Reza deed het aardig maar die blijft afhankelijk van aanvoer. ADO is momenteel misschien wel de zwakste ploeg van de eredivisie dus die moet je simpel winnen. Daarna wordt het een stuk lastiger. Ik ben bang dat de overwinningen tegen Wolfsburg, dat echt niet volle bak speelde, zand in de ogen strooit want tot de slotfase wisten we misschien 1,5 kans te creëren.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik vind dat een aantal spelers minder worden ipv dat ze zich ontwikkelen. En als zich dat voortzet dan gaan we knap zakken. Larsson ( behoudens Excelsior) , Zeneli en van Amersfoort vind ik spelers die matig presteren de laatste periode voor de winterstop. Vooral Larsson en van Amersfoort spelen teveel in 1 tempo. Te traag in mijn ogen. Daar moet wat bij. Het liefst een tien en een vleugel.
Verder staat het goed! Onze achterhoede is stabiel. Van Aken en Bijker met name doen het erg goed. Hopelijk staat St Juste er weer want dat wordt een topper. Als ze gaan durven en pressen met aanvallende versterking dan gaan we vierde worden. Moeten we het blijven doen met deze lichte voorhoede dan wordt het lastig
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

De wedstrijd Heerenveen - Go Ahead Eagles is verplaatst van zaterdag 4 naar vrijdag 3 maart :evil:
Dit komt omdat AZ verder bekert en dat op een vrijdag gepland stond
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Nog acht wedstrijden te gaan, dus nog 24 punten te verdelen. Ajax en Vitesse uit daar hoef je in deze vorm niet eens heen te gaan, dat heeft toch geen nut. Feyenoord thuis is ook een gegarandeerde nederlaag, dus houden we nog 15 punten over. Het is een utopie om te denken dat wij alle 3 resterende thuisduels gaan winnen in deze vorm, maar eigenlijk moet je daar minstens 7 punten uit halen om nog zicht te houden op de Play-offs. Hou je Zwolle en Heracles uit nog over, maar met onze huidige vorm mag je god op je blote knieën danken als we die niet allebei verliezen. Hooguit 1 of maximaal 2 puntjes schat ik in.

Hou je dus hooguit 8 of 9 punten over uit de resterende wedstrijden. Gelukkig heeft de nummer 9 ook nog recht op de Play-offs, dat geeft ons nog alle kans als we het niet zelf verprutsen. Kunnen we dan weer door AZ, Vitesse of Utrecht uit de Play-offs worden geknikkerd en is het seizoen alweer voorbij.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Knipecity schreef:Misschien wel leuk om vooruit te blikken op de 2e seizoenshelft. Gaan we dit volhouden, wordt het nog beter of zakken we straks weg?

Ik ben bang voor het laatste. We zakten qua spel voor de winter toch aardig weg en waar ik ons een periode niet minder vond dan wie dan ook. Ook niet de topclubs, daar kijk ik nu toch naar met name Utrecht, AZ en Twente voor na de winter.
....................................knip.

De fitheid van Schaars en het centrale duo zal verder de nodige invloed hebben op een goede positie. We hebben daar geen goede vervangers voor.

Ben benieuwd, maar waar ik ons een tijdje een serieuze kandidaat vond voor een top 3 plaats, kan het nu ook zomaar een 7e of 8e plek worden. Het kan nog veel kanten op, maar eerder omlaag dan omhoog, zo zie ik het, tenzij we aangenaam verrast worden op de transfermarkt.
Ik citeer mezelf. 'Misschien wat raar, maar dat ik zo gelijk zou krijgen had ik zelfs niet verwacht en zeker niet gehoopt. We moeten hopen dat Schaars snel terug is en zijn vorm weer vindt.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef:
Ik citeer mezelf. 'Misschien wat raar, maar dat ik zo gelijk zou krijgen had ik zelfs niet verwacht en zeker niet gehoopt. We moeten hopen dat Schaars snel terug is en zijn vorm weer vindt.
Ik denk dat je geen groot intellectueel hoefde te zijn om dat te voorspellen (maar dat blijkt ook uit de reacties op het forum sinds de blessure van Schaars). Persoonlijk vind ik het alleen een beetje eng om jezelf te in positieve zin te quoten. Hou het lekker op z'n Fries, en dus nuchter.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Als niemand anders het doet, moet je soms zelf wel ;-)
En achteraf is het gemakkelijk zeggen dat iedereen dit wel kon zien aankomen. We stonden gewoon 4e.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Nog twee keer verliezen en we zijn eindelijk klaar met deze ellende. Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd zou zijn zonder die goede eerste seizoenshelft...
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1111
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Als je in de eerste seizoenshelft 3 wedstrijden had vespeelt, hadden we heel andere play offs gespeeld.
Als er degredatie druk op onze ploeg was gekomen moesten we het afleggen ben ik bang.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Totaal niet zo´n slechte tweede seizoenshelft verwacht in de winterstop. Dat het wat minder kon gaan, dat snapte ik wel. Maar zo slecht? wat zou het toch lekker zijn om dan juist nu toch de play-offs te winnen. Tegen alle verwachtingen in. Zie ik dat gebeuren? Nee, dat dan weer niet. Maar ik hoop het wel.
Plaats reactie