25-01-2017: AZ - Heerenveen (1-0, Beker)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match

Peiling eindigde op 30-01-2017 18:35

Mulder
0
Geen stemmen
Marzo
0
Geen stemmen
St. Juste
1
8%
Schmidt
0
Geen stemmen
Bijker
7
54%
Odegaard
4
31%
Thorsby
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Zeneli
0
Geen stemmen
Larsson
1
8%
Reza
0
Geen stemmen
v. Amersfoort
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

Zo jammer dit nu, zo onnodig dit, echt een gemiste kans, ben bang dat dit een hele zure week word!!!!
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Kan je de beker weer een keer winnen, zeker gezien de ploegen die er nog in zitten, en dan vlieg je er op zo'n kutmanier uit.
Nu hopen dat Feyenoord de beker wint
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Weer zo zuur. AZ is nergens. We hadden vandaag echt meer stootkracht nodig. Heer en meester maar uit de beker. Zondag revanche pakken door Groningen op dezelfde manier kapot te spelen met effectiviteit.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Iedere amateur had die bal van Marzo erin geschoten. En bedankt! Als je zulke kansen mist verdien je de winst ook niet. Slecht gespeeld. Veel te weinig dreiging.
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Een zekere Veerman hadden we nu écht nodig, de bal wou er maar niet in.

Nu gaan knallen in de competitie om alsnog Europees voetbal te halen.
Ik vraag iedereen om zichzelf te laten horen a.s. zondag, dan nemen we revanche tegen Grunn!
HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Supporter zijn van deze club is precies hetzelfde als ouder zijn van een gehandicapt kind. Je houdt zielsveel van je kind maar je weet dat je kind waarschijnlijk nooit wat gaat bereiken in het leven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Appie_M schreef:Supporter zijn van deze club is precies hetzelfde als ouder zijn van een gehandicapt kind. Je houdt zielsveel van je kind maar je weet dat je kind waarschijnlijk nooit wat gaat bereiken in het leven.
Wat versta je onder bereiken? Een landstitel?
Zo ja, dan klopt het.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ik bedoel dat zodra er wat te halen valt, wij het 9 van de 10 keer laten afweten. Er zijn ooit wel eens een paar uitzonderingen geweest, maar deze club heeft gewoon een chronisch mentaliteitsprobleem. Maar joh, 80% balbezit met een paar talentvolle tieners die ooit op de training per ongeluk wel eens een man gepasseerd hebben is ook leuk!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Weer een hoge bal.... Dat begon al in Tilburg. Ze hadden een kopsterke verdediger erbij moeten halen.
Zulke avonden geven je stress en slechte nachtrust. Marzo.............
Laatst gewijzigd door Stiffie op 25-01-2017 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Leuk, balletje links balletje rechts en veel balbezit maar je schiet er geen ene moer mee op.
Ik miste diepgang.
Slechtste man vandaag vond ik Zeneli die ook nog eens een domme corner weggeeft waardoor dat doelpunt valt. Doke was kansloos in die situatie en Mulder stond verschrikkelijk verkeerd!
Beste man voor mij vandaag opnieuw Bijker! Wat een loopvermogen heeft die jongen!!Niet te lang bij stilstaan verder en op naar zondag. Het voetbal zit er wel in maar als je niet scoort kun je niet winnen.
Miereneukert!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Frusterend dat je verliest van een ploeg wat er helemaal niets van kan en een club met zulke supporters. Als ze die naam mogen dragen.

Voorhoede was totaal onzichtbaar. Alle 3 een offday.
Gebruikersavatar
Sfeer
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-02-2010 16:59

Bericht door Sfeer »

Vreselijk dit! Echt belachelijk dat je hier verliest.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Credits credits credits, ook van John. Maar we hebben er niks aan :(
https://www.periscope.tv/AZAlkmaar/1LyxBwoPWZOKN#
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Tegen De Graafschap was het slecht en verdienden we het niet om door te gaan. Tegen Eindhoven was ook erg matig, maar toen wel verdiend door. Tegen IJsselmeervogels was het aanzien ook niet waard en hadden we geluk dat het nog net binnen de 90 minuten goed kwam. Tegen AZ waren we beter en verdiende er één club om verder te bekeren en dat waren wij. Maar het is en blijft bekervoetbal, één wedstrijd kan fataal zijnen helaas was vandaag zo'n dag
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Ongelooflijk kut dit. Met van Aken en Schaars verlies je hier in geen100 jaar. En dan ook nog eens Cambuur dat door is.

Tweede helft werd az helemaal weggetikt, jammer dat die laatste pass steeds niet kwam. Zat in een thuisvak en iedereen genoot van het spel van Heerenveen. Jammer dat je er geen reedt aan hebt. Hopelijk zondag gewoon weer met van aken en St juste
!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Sfeer schreef:Vreselijk dit! Echt belachelijk dat je hier verliest.
Dat is ook wel zo ,maar ik kan er wel mee leven op het moment dat er goed gevoetbald wordt ipv een schaamteloze vertoning neer te leggen en na 90 minuten zeggen dat je het ook niet verdient hebt. Dat klinkt tegenstrijdig maar je kunt nu niet zeggen dat we slecht gespeeld hebben. Hetzelfde geldt voor de wedstrijd tegen PSV.
In jaren heb ik Heerenveen niet zo`n goed spel op de mat zien leggen en dat vind ik mooi om te zien. Ik weet ook wel dat het gaat om de punten en de resultaten maar ik kan ook genieten van een mooi samenspel. En geloof me, die punten komen er echt wel! Dat is een kwestie van tijd.
Het zou me niets verbazen als wij Feyenoord dit seizoen nog een keer van de mat spelen thuis bijvoorbeeld.

Als je op deze manier AZ het spel op kan leggen zegt dat wel heel wat. Je verliest dan lullig door een (alweer) vervelende standaard situatie. Maar als daar nog eens flink op getraind wordt en er komt nog wat bij voor 1febr dan zie ik ons die 4e plek wel veilig stellen.
Die Alkmaarders hadden maar weinig in te brengen. Voor een club die al zo ver is in Europa valt me AZ behoorlijk tegen.
Het gemis van Schaars en van Aken laat zich nu gelden. En dan zie je dat de selectie eigenlijk net wat te smal is. (zie ook tegen PSV)

Oke, klote dat je bent uitgeschakeld in de beker. Maar dan moet Feyenoord hem maar winnen en wij die 4e plek pakken.

Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen en alweer zin in. Het balletje gaat heel gauw een keer goed vallen, en hopelijk is dat zondag al tegen Groningen. Als we die met 3 of 4 -0 oprollen ziet de wereld er binnen een week weer heel anders uit.

Ps; naar mannetje die Weghorst. Een beperkte voetballer overigens. Die denjkt dat hij volgend jaar in de Premier league staat volgens mij. Van mij mag die de volgende wedstrijd weleens heel hard tegen een paal aanlopen (of zo..)
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

paparazzi schreef:Dat is ook wel zo ,maar ik kan er wel mee leven op het moment dat er goed gevoetbald wordt ipv een schaamteloze vertoning neer te leggen en na 90 minuten zeggen dat je het ook niet verdient hebt. Dat klinkt tegenstrijdig maar je kunt nu niet zeggen dat we slecht gespeeld hebben. Hetzelfde geldt voor de wedstrijd tegen PSV.
Ik win liever met slecht voetbal.. dan verliezen met goed voetbal.
Leuk dat we goed voetballen.. maar als je verliest.. wat win je ermee?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Er is ook nog een factor pech Flying Tilster. En dat uit zich in het gemis van Schaars en van Aken momenteel. En met een beetje meer geluk win je en in Eindhoven en in Alkmaar. Het is het -net- allemaal niet, maar we zitten er heel dicht tegenaan.
Kan niet anders of dit mooie samenspel zal beloond worden! (mark my words) :wink:
Miereneukert!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ik ben het eens dat we beter voetballen dan in jaren. En ondanks het mindere resultaat ook beter dan de competitiewedstrijd AZ uit dit jaar. Dit elftal gaat nog mooie dingen laten zien de tweede seizoenshelft, buiten de top 3 maalt niemand ons wat in deze vorm.
CS1984
Jeugdspeler
Berichten: 38
Lid geworden op: 12-10-2015 17:03

Bericht door CS1984 »

Ik woon in het buitenland en ik volg zoveel mogelijk de matches via streams en ik moet zeggen dat ik in jaren niet zo'n attractief spelend sc Heerenveen heb gezien. Prachtig tussen de linies door, vlijmscherp in de omschakeling. 1x raken vaak. Pure reclame voor het voetbal. En iets wat voor mij af en toe net zoveel waarde heeft als punten pakken. Als zich dit zo doorzet, trek je zo weer het stadion vol. Zorg je voor een positieve kijk op de club en je schudt de ellende van de afgelopen jaren van je af en je kan door!

De punten kunnen niet uitblijven op deze manier. Dat mag een geruststelling zijn na deze, toch, gigantische domper.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

paparazzi schreef:Er is ook nog een factor pech Flying Tilster. En dat uit zich in het gemis van Schaars en van Aken momenteel. En met een beetje meer geluk win je en in Eindhoven en in Alkmaar. Het is het -net- allemaal niet, maar we zitten er heel dicht tegenaan.
Kan niet anders of dit mooie samenspel zal beloond worden! (mark my words) :wink:
Je mist het leiderschap van Schaars.. En de communicatie achterin... Maar wij hebben 3 verdedigers van amper 1.65m hoog.. en dat noem ik niet alleen pech. Dan heb je o.a. te snel afscheid genomen van Otigba o.a.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

CS1984 schreef:De punten kunnen niet uitblijven op deze manier. Dat mag een geruststelling zijn na deze, toch, gigantische domper.
Zo zie ik het ook inderdaad. Er zit zoveel potentie in dit team! Met een topscorer, de (misschien wel) allerbeste middenvelder in de vorm van een Odegaard. Een Larsson. Een Kobayashi die wekelijks progressie boekt. St Juste wat een van de betere talenten is in Nederland. En, niet te vergeten Lucas Bijker! Wat heeft die jongen een loopvermogen en een balbeheersing! De pech is dat we twee sterkhouders in de lappenmand hebben op dit moment.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Flying Tilster schreef:Je mist het leiderschap van Schaars.. En de communicatie achterin... Maar wij hebben 3 verdedigers van amper 1.65m hoog.. en dat noem ik niet alleen pech. Dan heb je o.a. te snel afscheid genomen van Otigba o.a.
Dat laatste ben ik met jou eens. Dat heb ik tot de dag van vandaag ook nooit begrepen.
Maar komt goed F.T. Zondag vegen we de vloer aan met die afgekeurde Friezen uit Ommeland! :wink:
Miereneukert!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik vind je positieve geneuzel zeer ongepast paparazzi! We zijn verdomme uitgeschakeld in de beker terwijl DKV en Sparta de halve finalisten zijn. En dan beginnen dat het veldspel zo goed is en de punten vanzelf komen. Wat een speeltuinmentaliteit! En totaal geen ambitie. Waardeloze slappe hap. Wat interesseert mij zondag nu? Dus ga je positieve gezwets in de kerk ofzo houden.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Je moet 'gewoon' met 0-2 voorstaan en dan is er niks aan de hand. Die bal van Marzo had hij 'gewoon' moeten aannemen en rustig in de lege goal kunnen schuiven, die keeper ging al richting grond. Maar ja, het werd weer een kapotte afstandsbediening.
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Ontzettend balen....Gezien de halve finalisten was het een uitgelezen kans op de finale en gezien het spelbeeld was er maar één ploeg die het verdiende.. Zeer teleurgesteld. MAAR! Wat een geweldige ploeg hebben wij zeg! Mijn inziens bestaat geen twijfel over waar op dit moment het mooiste voetbal in Nederland wordt gevoetbald en dat is bij ons. Wat een genot om naar ons eigen team te kijken en dat is wat mij betreft al het grootste winpunt van dit seizoen!

Het werd alleen wel pijnlijk duidelijk dat wij een extra centrale verdediger missen. St. Juste en van Aken zijn voor ons top, maar er moet wel een vervanger klaarstaan die niet veel onderdoet voor die twee. Zowel Facey als Doke zijn als centrale verdediger van Jupiler league niveau.... Doke zat er een paar keer goed naast en voetballend is het ronduit zwak. AZ liet hem ook bewust opbouwen en je zag dat hij het "lef" miste om een inspeelpass te geven.

Één ding is zeker! Voor nu overheerst de teleurstelling, maar er valt dit jaar nog heel wat te genieten in het ALS :D
Beer will change the world, I don't know how but it will.
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Tja, leuk dat we allemaal zo positief zijn over het spel, maar uiteindelijk koop je er geen zak voor. Na zondag en gister is het seizoen wel zo'n beetje klaar. Die plee offs kunnen me gestolen worden, en dat is waar de 4e plek recht op geeft, tenzij Feyenoord de beker wint én 1 of 2 eindigt in de Eredivisie. Dus het wordt nu meer genieten van het spelbeeld voor de rest van het seizoen, maar het feit dat er geen echte prijs meer in het vat zit vind ik wel een groot gemis.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Heel erg klote deze uitschakeling, de kans op bekersucces dit seizoen was redelijk groot geweest. We voetballen wel leuk, maar het is duidelijk dat we Schaars erg missen. Niemand die de boel op sleeptouw nam gisteravond. AZ heeft veel ervaring met Europees voetbal, en dat was te merken: je hoeft in zo'n wedstrijd helemaal niet leuk te voetballen, het resultaat is wat telt.

Nu maar hopen dat Feyenoord de beker wint, dan heb je tenminste nog wat aan die 4e plek.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

jorro schreef:Tja, leuk dat we allemaal zo positief zijn over het spel, maar uiteindelijk koop je er geen zak voor. Na zondag en gister is het seizoen wel zo'n beetje klaar. Die plee offs kunnen me gestolen worden, en dat is waar de 4e plek recht op geeft, tenzij Feyenoord de beker wint én 1 of 2 eindigt in de Eredivisie. Dus het wordt nu meer genieten van het spelbeeld voor de rest van het seizoen, maar het feit dat er geen echte prijs meer in het vat zit vind ik wel een groot gemis.
Play-offs en Europees halen, dat is waar een club als Heerenveen voor speelt en zeker ook wel de beker. De beker is alles aan gedaan, we hebben erg goed gespeeld, maar helaas onverdiend verloren. Wie kan je dan wat verwijten?

Ik win ook erg graag, maar ik kijk liever naar mooi voetbal en geen prijs, dan baggervoetbal en wel de de play-offs....

Ik geniet dit seizoen tenminste weer van Heerenveen. Jaren niet gedaan. Heerenveen is weer reclame voor het voetbal. Iets wat we onder Foppe en Gertjan ook vaak waren.
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Knipecity schreef:Play-offs en Europees halen, dat is waar een club als Heerenveen voor speelt en zeker ook wel de beker. De beker is alles aan gedaan, we hebben erg goed gespeeld, maar helaas onverdiend verloren. Wie kan je dan wat verwijten?

Ik win ook erg graag, maar ik kijk liever naar mooi voetbal en geen prijs, dan baggervoetbal en wel de de play-offs....

Ik geniet dit seizoen tenminste weer van Heerenveen. Jaren niet gedaan. Heerenveen is weer reclame voor het voetbal. Iets wat we onder Foppe en Gertjan ook vaak waren.
Als je goed leest, dan zie je dat ik niemand iets verwijt (nou ja, misschien Marzo dan, hoe kun je hem zo over peren :wink: ), en ook aangeef wel degelijk van de rest van het seizoen te gaan genieten. Maar het feit dat er weinig meer te behalen valt dan vermoedelijk de plee offs vind ik een enorm gemis en wel degelijk een vermindering van mijn wedstrijdbeleving en wedstrijdspanning. Dat lijkt me niet zo gek en zullen vast meer mensen hebben.
Plaats reactie