27-11-2016: sc Heerenveen - Ajax (0-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 30-11-2016 23:46

Mulder
8
20%
Marzo
0
Geen stemmen
v. Aken
1
2%
St. Juste
11
27%
Bijker
13
32%
Kobayashi
2
5%
Namli
1
2%
v. Amersfoort
4
10%
Zeneli
0
Geen stemmen
Larrson
0
Geen stemmen
Reza
0
Geen stemmen
Thern
0
Geen stemmen
Veerman
1
2%
Vlap
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 41

Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

27-11-2016: sc Heerenveen - Ajax (0-1)

Bericht door Feanfan 1 »

2015-2016: 0-2
2014-2015: 1-4
2013-2014: 3-3
2012-2013: 2-2
2011-2012: 0-5
2010-2011: 1-2
2009-2010: 0-2
2008-2009: 5-2

Het wordt wel weer eens tijd dat de 3 punten in Friesland blijven. Echter bij Ajax speelt ene Ziyech en die heeft het wel eens op zijn heupen tegen ons. Verder is Ajax niet heel bijzonder, die Dolberg direct maar een goeie schop geven in het begin en vol druk zetten op de achterhoede, daar zijn ze het zwakst.
En misschien een beetje hopen op de weergoden, sneeuw ofzo
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

We hebben geluk, Ajax speelt nu zo'n wedstrijd waarin alles lukt. Dat doen ze niet twee keer op rij.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Satyr schreef:We hebben geluk, Ajax speelt nu zo'n wedstrijd waarin alles lukt. Dat doen ze niet twee keer op rij.
Donderdag spelen ze ook nog thuis tegen Panathinaikos. Maar hopen dat ze wat Griekse slagers mee laten spelen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik verbaas me wel over de opmerking dat Ajax niet zo bijzonder is. Ik denk dat Ajax momenteel de beste spelers heeft. En het gaat nu steeds beter draaien en dan zit er wel erg veel voetbal in. Kijk alleen maar naar dat middenveld waar Schöne het erg goed doet en Klaassen en Ziyech klasbakken zijn. Dolberg is dat ook. Toch zijn wij niet kansloos. Als we weer compleet zijn kan het wel eens een hele mooie pot worden.
Laatst gewijzigd door Knipecity op 21-11-2016 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Schaars en van Amersfoort zullen er waarschijnlijk weer vanaf het begin bij zijn, dus zullen we weer op volle sterkte zijn. Met een vol stadion erachter zullen we niet kansloos zijn zolang we zelf ballen tonen en er hard bovenop klappen. Neemt niet weg dat Ajax momenteel inderdaad denk ik wel de beste ploeg van Nederland heeft. Daarnaast is Ajax de laatste jaren best wel een angstgegner voor ons, laatste keer dat we van ze gewonnen hebben is alweer bijna 8 jaar terug. Zou wel weer eens tijd worden dus...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Ben benieuwd hoe Zeneli het gaat doen tegenover Sinkgraven, moeten toch kansen liggen lijkt mij.
!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Wie helpt me uit de brand deze wedstrijd? Zou nog graag kaartjes willen kopen maar heb één barcode te weinig :(
nou nou
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Feanfan 1 schreef:Donderdag spelen ze ook nog thuis tegen Panathinaikos. Maar hopen dat ze wat Griekse slagers mee laten spelen
Die vlieger gaat niet op helaas. Ajax is al geplaatst en zal dus zijn belangrijkste spelers gaan sparen.
Miereneukert!
oos11
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 26-08-2012 12:55

Bericht door oos11 »

Ziyech schijnt ziek te zijn. Biedt wellicht wat perspectief voor zondag. Schaars bij ons een vraagteken. Dat is weer wat minder.....
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

oos11 schreef:Ziyech schijnt ziek te zijn. Biedt wellicht wat perspectief voor zondag. Schaars bij ons een vraagteken. Dat is weer wat minder.....
Zou Hakim niet durven?
Zeg maar niks!
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

oos11 schreef:Ziyech schijnt ziek te zijn. Biedt wellicht wat perspectief voor zondag. Schaars bij ons een vraagteken. Dat is weer wat minder.....
Hij is homesick :lol:
Heerenveen fan in Leiden
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Baas schreef: Zou Hakim niet durven?
Volgens mij vind elke voetballer het leuk om tegen zijn oude ploeg te spelen. Hij heeft ook al een paar keer gescoord tegen ons namens Twente in ons stadion. Die zal wel graag willen spelen tegen ons. Het is leuk van Ajax te winnen, het is nog leuker om tegen Ajax met Ziyech te winnen. Ik denk dat zelf dat het onze eerste thuisnederlaag wordt.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Een nederlaag is op zichzelf nog geen drama, zolang het maar wel een wedstrijd blijft en het dus niet snel beslist is. Zoals b.v bij die afschuwelijke 0 - 5 van enkele jaren geleden met die rode kaart van VDB na een paar minuten. Maar misschien verrassen " we" wel, je weet nooit natuurlijk.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Een aantal seizoenkaarthouders van sc Heerenveen mogen zondag niet op eigen plaats zitten vanwege uitsupporters #heeaja #angst
Hele slechte keuze, en weer een teken dat het supportersbeleid en in grote mate het tolereren van tuig van andere clubs nog een bende is bij Heerenveen.
Spijt heb je morgen maar!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ebiede schreef:
Hele slechte keuze, en weer een teken dat het supportersbeleid en in grote mate het tolereren van tuig van andere clubs nog een bende is bij Heerenveen.

Het betreft een veiligheidsmaatregel. Ze willen een vak gedeeltelijk vrij houden van supporters. De eerste rijen vanaf de lexaanwand van het gastenvak. Deze rijen zullen zondag niet begaanbaar zijn.

Geen drama volgens mij dat je niet tegen de lexaanwand hoeft te zitten en dus een beter plekje mag uitzoeken. En op die rijen komt een doek, er gaan geen Ajax supporters zitten ofzo. Als dit al een hele slechte keuze is...ik zou blij zijn als ik er zat en dat je ergens anders mag gaan zitten, wat al snel een betere plek is.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

het vreemde is dat ze geen alternatief aangeboden krijgen, dus zoek maar een plek, dat kan dus alleen als elke sk of ticket houder al op zn plek zit, hoe weet je anders of de stoel vrij is? vak 23 is beschikbaar maar wijs toch gewoon een stoel aan.
Of gaat vak 23 niet verder in de verkoop?

daarnaast, waarom kan men nu ineens niet meer naast de wand zitten? omdat er teveel losse supporters van ajakkes zitten?
omgekeerde wereld..
Hier heb ik geen woorden voor
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

TORCIDA schreef:het vreemde is dat ze geen alternatief aangeboden krijgen, dus zoek maar een plek, dat kan dus alleen als elke sk of ticket houder al op zn plek zit, hoe weet je anders of de stoel vrij is? vak 23 is beschikbaar maar wijs toch gewoon een stoel aan.
Of gaat vak 23 niet verder in de verkoop?
Schijnt wel genoeg ruimte te zijn voor iedereeen.
TORCIDA schreef:, waarom kan men nu ineens niet meer naast de wand zitten? omdat er teveel losse supporters van ajakkes zitten?
omgekeerde wereld..
Ze willen die plekken vrij houden wat ik begrijp ben benieuwd of dat daadwerkelijk zo is.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Wat ik niet snap, waarom werkt de combi niet meer? Schijnbaar kun je dus erg makkelijk aan kaarten in thuisvakken komen, echter moet dat dan via derden.. maar dan geen baas in eigen huis
Hier heb ik geen woorden voor
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

TORCIDA schreef:Wat ik niet snap, waarom werkt de combi niet meer? Schijnbaar kun je dus erg makkelijk aan kaarten in thuisvakken komen, echter moet dat dan via derden.. maar dan geen baas in eigen huis
Er zijn zoveel seizoenkaarthouders die kaartjes halen voor vrienden, kennisssen, familie die Ajacied zijn. In vak 17 zit zelfs iemand die een heel jaar voor Heerenveen is maar als Ajax langs komt dan is hij voor Ajax.
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Dan moeten we de 0 maar houden merken we ze ook niet op. Als ik me ergens aan heb lopen ergeren de afgelopen jaren zijn de ajax/fey supporters in de thuisvakken. Eerlijk is eerlijk er zitten prima lui bij met nagenoeg geen clubkleding en zonder provocatie, maar ook degelijk anders meegemaakt. Constant provocerende mensen.. gaan staan en blijven staan wanneer het niet hoeft, grof in de bek en pure provocatie bij een goal. Wanneer iemand er wat van zegt dan wordt hij de huid volgescholden. Dit gaat vroeg of laat een keer mis..

Wordt tijd dat de club ze buiten de deur houdt. een uitvak is een uitvak , vol? Pech gehad! Moeten wij eens doen in thuis vakken gaan zitten.. worden we er uitgevist!
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Uitverkocht! Laten we hopen dat we met z'n allen die ''succesupporters uit Amsterdam en uit de omgeving van Heerenveen'' kunnen overstemmen met onze luide decibellen :stan:
HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Geen Schaars, wel Zijech.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Weer die Reza! Wel Ziyech geen Schaars. Man man man.
0 points.
Miereneukert!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Zeer chagrijnig op de bank nu. Het eerste wat je denkt na zo'n wedstrijd, wat is Makkelie een lafaard om Sinkgraven geen tweede gele kaart te geven. Ik ben heus geen voorstander om altijd maar met kaarten te zwaaien, maar hier lagen mogelijkheden om een kans te creëren en dan is het geel, net als Schone de tweede helft. Als het in de Arena was geweest kon onze Heerenvener er wel af met twee keer geelI (zie Slagveer 2 jaar geleden)

Dan wil ik de nederlaag niet op Makkelie afschuiven. Eerste helft was best boeiend en had het best 1-1 of 2-2 moeten staan, de kansen die je dan krijgt moeten er dan wel in. Na een uur spelen was de pijp leeg en was het wachten op de 0-1 die er dan ook kwam.
Onze voorhoede was niet best, zowel Reza, Larsson en Zeneli allen onvoldoende. De overige acht redelijk.
Ik heb al een hekel aan Ajax, maar spelers als Dolberg, Klaassen en Younes, wat een kwallen. In zo'n wedstrijd had ik graag zelf mee willen doen
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Een dubbel gevoel; enerzijds teleurgesteld met de nederlaag, maar wel tevreden over de energie die het team in de wedstrijd heeft gelegd. Eerste uur was vrij gelijk opgaand, laatste half uur was de pijp leeg en was Ajax beter.

Verdediging vond ik prima staan, Dolberg, Traore en Younes hadden het zwaar. Middenveld was redelijk, aanval matig. Larrson zo nu en dan dreigend, zelfde voor Arber. Reza wel keihard gewerkt, vond ik overigens niet heel zwak. Toch mis je dit soort wedstrijden voorin wel net die laatste 10%. Overigens waren de voorzetten vandaag bijzonder matig; veel te hoog of in de voeten van iemand met de verkeerde kleur.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Complimentje nog voor Bijker. Ik vreesde dat hij het zwaar zou krijgen tegen Traore, maar prima gespeeld!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Aanvallend missen we stootkracht en we spelen zonder één echte spits. Dan doe je voetballend leuk mee maar doe je Ajax geen pijn. Volgend jaar echt zaak om een sterke doelgerichte puntspeler te halen. De overige posities staan spelers waarvan je kunt verwachten dat ze nog stappen maken.

Uitblijven van de tweede gele kaart is zuur. Andersom worden ze immers wel altijd gegeven. Nare trekjes ook die ajacieden, schwalbes, tijdrekken, etc. Volgend jaar doorselecteren en echt pijn doen. Gelukkig een onzichtbare Ziyech.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ook missen we een scorende "10". Van Amersfoort voetbalt best aardig, loopt heel wat kilometers per wedstrijd, maar het is geen speler die 10-15 goals maakt. Daar heb je wel iemand nodig die dat doet om de top 3 nog meer aan te vallen

Die tegen goal mag je Kobayashi wel aanrekenen, eerst rost hij de bal blind weg, dan gaat hij als een bejaarde dat duel in en vervolgens laat hij Klaassen lopen die kan scoren
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Klopt Feanfan, was op studio sport ook goed te zien.
Hier heb ik geen woorden voor
wilbot
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Bericht door wilbot »

helaas 1 goal tegen , maar de achterhoede staat als een huis
bijker prima, marzo eveneens , st juste had dolberg in zn zak en van aken ook goed.
alleen vond ik de scheids , laten ik het zo stellen , bepaalt niet voor ons fluiten, of
zie ik het verkeerd.
Plaats reactie