04-11-2016: Sparta - Heerenveen (3-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 09-11-2016 22:14

Mulder
1
5%
Marzo
2
10%
St. Juste
3
14%
Bijker
1
5%
Cavlan
0
Geen stemmen
Schaars
8
38%
Thorsby
1
5%
Kobayashi
0
Geen stemmen
Zeneli
2
10%
Larsson
1
5%
Reza
1
5%
Namli
0
Geen stemmen
Veerman
1
5%
Slagveer
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 21

fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Klopt wel, maar breng dan een creatieve speler voor hem. Sparta stad op eigen helft, Slagveer had daar niks te zoeken. Jongens als Namli en Thern hadden wellicht meer kunnen brengen.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Alle credits voor Sparta! We konden er niet doorheen komen op de momenten hoe we dat op dusver wel steeds deden.
En dan speel je ook nog eens op dat kut kunstgras.

Kan een keer gebeuren zo'n verliespot. Dan maar tegen een symphatieke club als Sparta.

Volgende keer Van Aken en Van Amersfoort er maar weer bij.
Miereneukert!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Complete off-day bij alle voorhoedespelers, Yuki,Thorsby (die kan gewoon niet beter) en een megablunder van Mulder. Dan kun je van een matig ploegje als Sparta verliezen. Helemaal als je op felheid verliest. Echt zonde.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Zeker jammer HR. Maar als iemand die vrije trap (of was het een corner?) van Larsson net na de 1-0 had ingetikt was het ook over en uit geweest met Sparta.
We misten vandaag na ongeveer een kwartier gespeeld te hebben de scherpte en Sparta was een tikkeltje feller in de duels. Ja dan kun je een keer verliezen.
Al hadden al die drie doelpunten van Sparta NOOIT mogen vallen. Man man man, hoe kon dat in godsnaam. St Juste stond te kijken en te kijken, maar waarnaar? Van Aken toch teveel gemist?
Miereneukert!
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Jammer, het eerste kwartier was om van te likkebaarden. Dan 2 kansen 2 goals en dan wordt het lastig. Eerste helft toch goed gevoetbald (en minder verdedigd). Tweede helft met Henk een experiment met Reza erachter pakte niet goed uit. Larsson eraf en dan Slagveer die niet in de kleine ruimte kan voetballen maakt het ook niet makkelijker. Dan ook nog een blooper....
Jammer, complimenten voor Sparta. Gewoon zo doorgaan, we hebben een mooie ploeg.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Doodzonde. Je begint uitstekend, maar toch sta je zomaar achter. Bijzonder slap verdedigd. Daarna had je ook weer de overhand en had je zeker na rust moeten scoren. Toen viel de 3-1 uit het niets en dat was toch wel de genadeklap. Vond niet dat onze wissels hebebn laten zien dat ze heel graag in de basis willen. Cavlan en Thorsby zwak en Veerman viel slecht in. Voetballend was het soms goed tot zeer goed, maar op fysiek lieten we ons toch vaak aftroeven door Sparta, dat heel sluw en compact speelde. Zonde dat je dan die voorsprong niet langer vasthoudt, zodat Sparta meer risico moet nemen.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Als een tegenstander meer strijd en wilskracht kan opbrengen dan krijg je het heel moeilijk. Terechte nederlaag vandaag.

Mooie club, mooie mensen daar bij Sparta, als je ergens moet verliezen is het daar.

Wat mij betreft die Dumfries ophalen, wat een power.. Schijnt dat PSV al met hem bezig is.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Ebiede schreef:Als een tegenstander meer strijd en wilskracht kan opbrengen dan krijg je het heel moeilijk. Terechte nederlaag vandaag.

Mooie club, mooie mensen daar bij Sparta, als je ergens moet verliezen is het daar.

Wat mij betreft die Dumfries ophalen, wat een power.. Schijnt dat PSV al met hem bezig is.
Inderdaad, wat een powerhouse is dat!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dit zat er inderdaad al een keer aan te komen en mijn voorgevoel was ook al niet goed. Na een eerdere topprestatie bij Feyenoord moet je het ook laten zien tegen het kleinere Sparta, al is het bij mij wel de club van Rotterdam. Kunstgras en het regen dat met bakken uit de lucht kwam en spelers die weer Interlands spelen (met name Larsson)
Dramatische invalbeurt Slagveer, Thorsby drama en ook Kobayashi viel gisteren door de mand. Kan een keer gebeuren, we hebben een leuk seizoen en dit zag iedereen al een keer aankomen. En net wat Ebiede zegt, als het dan toch moet, dan maar tegen Sparta. Volgend jaar weer naar Het Kasteel

Alleen nu niet teveel punten laten liggen tegen Vitesse en Ajax (4 punten teken ik voor) dan in december tegen GAE, Excelsior en Willem II de volle mep weer halen en verder bekeren
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Weer met beide beentjes op de grond. Dat zou wel eens goed kunnen uitpakken tegen Vitesse en Ajax, weten ze weer even dat ze alles moeten geven om een pot te winnen. Leek wel of ze tegen Sparta dachten het wel even op halve kracht te kunnen doen.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ebiede schreef:Als een tegenstander meer strijd en wilskracht kan opbrengen dan krijg je het heel moeilijk. Terechte nederlaag vandaag.

Mooie club, mooie mensen daar bij Sparta, als je ergens moet verliezen is het daar.

Wat mij betreft die Dumfries ophalen, wat een power.. Schijnt dat PSV al met hem bezig is.
Dumfries viel inderdaad nogal op, maar vergeet niet dat hij direct na de rust ook twee - of driemaal werkelijk compleet werd weggespeeld door Zeneli. Die er helaas geen goed gevolg aan kon geven. Maar laten we het dus niet overdrijven. Ook Dumfries heeft zijn kwetsbare momenten.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Feanfan 1 schreef:Dit zat er inderdaad al een keer aan te komen en mijn voorgevoel was ook al niet goed
Mijn voorgevoel was ook niet goed. maar meer om de spelers die er niet waren. We missen Joost en Pele.. en dan moet je logische keuzes maken. Ondanks een heel goed 1e kwartier zag je gewoon dat de automatismen miste.
Tel daarbij op dat Zeneli en Larsson gister nog geen lantaarnpaal voorbijkwamen.. en dat St Juste na zijn goal 2x niet alert is waardoor er 2 goals vallen..

De nederlaag is onnodig.. maar ooit moest die eens komen. Jammer.. want PSV laat ook weer punten liggen vanavond.
De schade is achteraf beperkt gebleven.. en gelukkig komt er nu een interlandperiode aan.. Dus maar hopen dat Joost en Pele over 2 weken weer fit zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Ebiede schreef:Mooie club, mooie mensen daar bij Sparta, als je ergens moet verliezen is het daar.
Ja, dat had ik ook. Dan maar bij Sparta punten verliezen..

Je had ook net zo goed met 0-2 voor kunnen staan na een kwartier, nu valt het een keer de andere kant op, helaas pindakaas.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Flying Tilster schreef:
Mijn voorgevoel was ook niet goed. maar meer om de spelers die er niet waren. We missen Joost en Pele..
Pelle.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Het is weer zo'n weekend. De rest verspeelt punten en je had zo'n mooie slag kunnen slaan! Eeuwig zonde....
Wéér uit!!!!
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Ik zou gewoon blij zijn dat de rest ook heeft gefaald.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dat is Calimero gedrag! We hadden op 4 punten van de nr 1 kunnen staan...klote.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Als, als, als.

We verliezen nu een keer onnodig, kom op zeg. Tegen NEC was het erger, toen was het spel ook dramatisch, vrijdag was dat niet eens het probleem. Er is hier niemand die ook maar had gehoopt op een 4e plek na 12 duels, dus laten we ons niet druk maken om het gat naar boven, maar richting de 8e plek.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ah, daar is het gebrek aan ambitie weer! Als je er staat moet je omhoog kijken. We hebben een mooi team dit jaar. Maar ik was even vergeten dat Heerenveen supporters, uitzonderingen daargelaten, snel tevreden zijn. De top 3 speelt allemaal Europees. Wij niet.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Laat de wedstrijd tegen Sparta dan een goede les zijn. We kunnen veel beter gezien de voorgaande wedstrijden. Het is dit jaar een vreemde competitie waarbij ik een kampioenschap niet eens uitsluit zo dicht staat het bij elkaar.
Maar dan moet de mentaliteit nog wel beter. Dat heeft Sparta laten zien.
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik zeg niet dat wij gaan meedoen om de titel. Ik vind dat je moet balen als ploegen die boven je staan niet winnen en wij ook niet. Dat was een kans in te lopen. Nu we hier staan hoeven we niet tevreden te zijn.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Stemmen maar weer!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Heerenveen rules schreef:Ik zeg niet dat wij gaan meedoen om de titel. Ik vind dat je moet balen als ploegen die boven je staan niet winnen en wij ook niet. Dat was een kans in te lopen. Nu we hier staan hoeven we niet tevreden te zijn.
Ik denk dat iedereen hier toch wel heeft gebaald vrijdagavond. De realiteit is wel dat de ellende van de afgelopen jaren niet in 1 transferperiode is opgelost. Wij missen vooral in de breedte kwaliteit om top 5 te spelen, maar kunnen als dit seizoen dingen goed op zijn plaats blijven vallen wellicht wel top 5 spelen. Ons vergelijken met de top 3 heeft naar mijn lening echter geen zin, want daar gaan we hoogstwaarschijnlijk niet bij ij de buurt blijven. Ben blij dat oa Vitesse, AZ, Twente, Groningen ook geen drie punten gehaald hebben.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

We zijn met de sterkste 11 niet of nauwelijks minder dan Ajax, PSV en zeker Feyenoord. Feyenoord staat nu nog bovenaan maar heeft het minste materiaal van top 3.

Echter, ondanks dat wij betere spelers op de bank hebben dan de afgelopen jaren en ook diverse spelers die al veel gespeeld hebben, passen veel van die spelers minder goed in het team dan degene die ze vervangen. Cavlan en Thorsby voor Amersfoort en Van Aken is gewoon een grote achteruitgang.

En zo schatte ik de kans dat Feyenoord zou winnen niet hoog in vandaag want voor hun spel zijn El Ahmadi en Vilenha cruciaal.

Wij moeten ons gewoon richten op plaats 4 en hopen dat Gerry Hamstra nog wat uit de hoed tovert deze winter voor de breedte .
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Niet met je eens Knipe.
We moeten ons gewoon richten op een top 3 plek, dit jaar kan het gewoon.
Daarbij aangetekend dat we kost wat kost de selectie in de winter bij elkaar moeten houden en inderdaad, ben het wel met je eens dat de club er wat bij moet halen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Ik vond voor het seizoen het linkerrijtje al een redelijke doelstelling, gebaseerd op de laatste seizoenen en de trainerswissel. Natuurlijk hoop je ik ook op Europees voetbal en als je dan na 12 duels 4e staat, moet je dat niet ineens naar 'meer' gaan verhogen. We staan hopelijk op de plek waar we thuishoren de komende jaren, maar dat is wel heel optimistisch.

Je moet dit seizoen de EL play-off gewoon halen, simpel zat.

Ik vind het erg naief om te denken dat we wel 3e of beter kunnen worden. Dan moet je bijna een 'Leicester' seizoen hebben, waar alles meezit en goed valt. En dat hebben we niet.

Nogmaals, ik win ook het liefst 34x in de competitie en een stuk of 5x in de beker, maar dat zit er niet in en we moeten en mogen heel blij zijn met de huidige reeks. We eindigden vorig jaar met 4 duels zonder zege, we begonnen dit seizoen met 3 duels zonder zege (dus 7x achter elkaar niet gewonnen) en daarna verloren we er 8 niet. Dat is dus eigenlijk heel gemiddeld.

2015/16:
Exc - Hee 1-1
Hee - Aja 0-2
Hee - Gro 1-2
ADO - Hee 1-1
2016/17:
AZ - Hee 2-2
Hee - Utr 2-2
NEC - Hee 2-1
Hee - Zwo 1-0
Hee - Twe 3-1
RJC - Hee 0-3
ADO - Hee 0-3
Hee - PSV 1-1
Gro - Hee 0-3
Hee - Her 3-1
Fey - Hee 2-2
Spa - Hee 3-1

Hier word je geen 3e mee. En ook geen 4e.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Satyr schreef:Ik vond voor het seizoen het linkerrijtje al een redelijke doelstelling, gebaseerd op de laatste seizoenen en de trainerswissel. Natuurlijk hoop je ik ook op Europees voetbal en als je dan na 12 duels 4e staat, moet je dat niet ineens naar 'meer' gaan verhogen. We staan hopelijk op de plek waar we thuishoren de komende jaren, maar dat is wel heel optimistisch.

Je moet dit seizoen de EL play-off gewoon halen, simpel zat.

Ik vind het erg naief om te denken dat we wel 3e of beter kunnen worden. Dan moet je bijna een 'Leicester' seizoen hebben, waar alles meezit en goed valt. En dat hebben we niet.

Nogmaals, ik win ook het liefst 34x in de competitie en een stuk of 5x in de beker, maar dat zit er niet in en we moeten en mogen heel blij zijn met de huidige reeks. We eindigden vorig jaar met 4 duels zonder zege, we begonnen dit seizoen met 3 duels zonder zege (dus 7x achter elkaar niet gewonnen) en daarna verloren we er 8 niet. Dat is dus eigenlijk heel gemiddeld.

2015/16:
Exc - Hee 1-1
Hee - Aja 0-2
Hee - Gro 1-2
ADO - Hee 1-1
2016/17:
AZ - Hee 2-2
Hee - Utr 2-2
NEC - Hee 2-1
Hee - Zwo 1-0
Hee - Twe 3-1
RJC - Hee 0-3
ADO - Hee 0-3
Hee - PSV 1-1
Gro - Hee 0-3
Hee - Her 3-1
Fey - Hee 2-2
Spa - Hee 3-1

Hier word je geen 3e mee. En ook geen 4e.
Sorry hoor, maar wat kunnen wij nou met de laatste 4 potjes van vorig seizoen en de eerste 3 van dit seizoen? Dat heeft toch niks met de huidige staat en vorm van het team te maken? Als wij compleet zijn kunnen we zeker meedoen bij de eerste 4, maar de kwetsbaarheid zit hem in de sterkte van de breedte van de selectie.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Knipecity schreef:Als wij compleet zijn kunnen we zeker meedoen bij de eerste 4, maar de kwetsbaarheid zit hem in de sterkte van de breedte van de selectie.
Kortom: We kunnen niet meedoen om de 4e plek. Dan zou de basiself altijd fit moeten zijn (want de breedte van de selectie is zoals je zegt niet goed) en dan nog moet alles meezitten. Gaat niet gebeuren. Is ook niet erg, EL play-offs is prima voor ons, na de afgelopen seizoenen.

PSV thuis was eigenlijk al een goede graadmeter voor ons seizoen tot nu toe: We werden weggetikt, hadden 9 van de 10x deze pot verloren, maar we haalden deze keer toch een mooi resultaat. Geniet ervan en zet directe plaatsing voor Europa uit je hoofd :D Misschien met FM17 :D
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

oldtimer schreef:Dumfries viel inderdaad nogal op, maar vergeet niet dat hij direct na de rust ook twee - of driemaal werkelijk compleet werd weggespeeld door Zeneli. Die er helaas geen goed gevolg aan kon geven. Maar laten we het dus niet overdrijven. Ook Dumfries heeft zijn kwetsbare momenten.
Dumfries bleef zo makkelijk overeind omdat hij fysiek sterk is. In het eerste kwartier raakte hij geen bal en ook na de rust ging hij een paar keer opzichtig de fout in. Hij deed mij denken aan Popov en Dijks. Groot, sterk en drive naar voren. Maar ze doen ook de domste dingen op de domste momenten.
Plaats reactie