13-12-2016: IJsselmeervogels - sc Heerenveen (0-1, beker)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 17-12-2016 22:47

Mulder
7
18%
Marzo
0
Geen stemmen
v. Aken
0
Geen stemmen
Bijker
15
38%
Cavlan
1
3%
Kobayashi
0
Geen stemmen
Namli
0
Geen stemmen
v. Amersfoort
1
3%
Slagveer
0
Geen stemmen
Zeneli
0
Geen stemmen
Reza
11
28%
Thern
0
Geen stemmen
Larsson
3
8%
Thorsby
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Ik heb een geduldig Heerenveen gezien, dat gewoon dat ene foutje afstrafte.

Nee serieus, het was niet best, maar ik heb geen seconde gedacht dat we het niet gingen redden. Enne, zullen we eens ophouden met IJsselmeervogels een amateurclub te noemen? Die hebben een hoger spelersbudget dan Telstar bijvoorbeeld.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Marça schreef:Niet voor het eerst hebben we heel veel moeite met ploegen die zich ingraven.
Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien, maar Ijsselmeervogels viel gewoon aan ipv ingraven met 11 man. Dat is juist het ergste, we speelde niet tegen een team met 11 man voor hun doel ofzo, maar tegen een team dat wilde scoren.
Heerenveen fan in Leiden
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Satyr schreef: Enne, zullen we eens ophouden met IJsselmeervogels een amateurclub te noemen? Die hebben een hoger spelersbudget dan Telstar bijvoorbeeld.
Gewoon een derde divisionist. Amateurs.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Jazz schreef:
Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien, maar Ijsselmeervogels viel gewoon aan ipv ingraven met 11 man. Dat is juist het ergste, we speelde niet tegen een team met 11 man voor hun doel ofzo, maar tegen een team dat wilde scoren.
Welke wedstrijd heb jij gezien Jazz. Die lui groeven zich in en kwamen er sporadisch eens uit. Wat hun goed recht is.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Heb gister rond de 57e minuut een screenshot gemaakt van het spelbeeld (zie hieronder), denk dat dit het aardig weerspiegelt. Ik denk dat dit team ook erg goed is in de omschakeling, maar momenten waren er gister amper. Daarom begreep ik ook niet helemaal waarom Slagveer in de basis startte. Zeneli was overigens op links niet veel beter.

Afbeelding
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Grimo schreef: Welke wedstrijd heb jij gezien Jazz. Die lui groeven zich in en kwamen er sporadisch eens uit. Wat hun goed recht is.
Agree to disagree, ik heb de hele wedstrijd gezien. Ze deden leuk aanvallend mee, niet meer dan dat. Volledig ingraven is in mijn boek dat je amper de middenveld voorbij komt. Dit was hier niet het geval.
Heerenveen fan in Leiden
Irevino
Nieuw talent
Berichten: 118
Lid geworden op: 03-06-2015 22:53

Bericht door Irevino »

Ja ik vond ze niet heel aanvallend, ze counterden wel. Maar als je als Bijker tegenover iemand zet die 20 cm langer is, dan is dat bij iedereen lastig. Ik vond dat hij het best goed deed. Erg gevaarlijk zijn de vogels ook niet gekomen toch?

Je voetbalt tegen een ploeg die verdedigend speelt en countert en waarbij dit één van de wedstrijden van het jaar is. Het zijn misschien amateurs maar ze kunnen allemaal best voetballen en een aantal heeft een opleiding bij een eredivisie of jupiler club gehad, de basis zit dan vaak wel goed. Dat het dan 1-0 moet worden vind ik wel kwalijk, vooral de instelling. Zeneli en Slagveer kwamen er ook niet aan te pas, maar er was bijvoorbeeld ook helemaal geen ruimte voor een pass door het midden. Maar ik kan ze ook weer niet te veel verwijten, geen enkele prof speler doet dit soort wedstrijden heel graag.

Ik vond Excelsior zaterdag vele malen gedurfder voetballen, vooral in de eerste helft stonden ze aardig hoog.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Mulder heeft 1 hele redding moeten maken in 90 minuten. Het zag er gevaarlijker uit dan dat het was.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

12eMan schreef:Wel jammer van het reclamebord wat gestrekt ging. Snap niet dat je zo een doelpunt moet vieren(met zijn allen naar voren en beuken maar, leuk zeg!!).
Tja, ik stond aan de boarding, en lag dus onderop voor ik het wist. Wat gebeurde er nu eigenlijk?
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Viel mij trouwens heel er op hoeveel er gescholden werd langs de zijlijn. Op Fox Sports hoorde je bijna alles wat supporters schreeuwden. Veel "homo", homo's", en ziektes gehoord. Best jammer. Ik weet niet waar die microfonen stonden, maar het was behoorlijk hinderlijk voor de TV-kijker.
Heerenveen fan in Leiden
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Jazz schreef:Viel mij trouwens heel er op hoeveel er gescholden werd langs de zijlijn. Op Fox Sports hoorde je bijna alles wat supporters schreeuwden. Veel "homo", homo's", en ziektes gehoord. Best jammer. Ik weet niet waar die microfonen stonden, maar het was behoorlijk hinderlijk voor de TV-kijker.
homo schreeuwen is zo 1985..
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

Joucke schreef: Tja, ik stond aan de boarding, en lag dus onderop voor ik het wist. Wat gebeurde er nu eigenlijk?
De eerste rijen van de tribune achter je renden richting de boarding. Toen viel die boarding om. Er zat niet echt opzet in.
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Jazz schreef:Viel mij trouwens heel er op hoeveel er gescholden werd langs de zijlijn. Op Fox Sports hoorde je bijna alles wat supporters schreeuwden. Veel "homo", homo's", en ziektes gehoord. Best jammer. Ik weet niet waar die microfonen stonden, maar het was behoorlijk hinderlijk voor de TV-kijker.

Ik stond in een thuisvak en het was vrij vaak Homo-Heerenveen inderdaad :lol:
!
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

12eMan schreef:Wel jammer van het reclamebord wat gestrekt ging. Snap niet dat je zo een doelpunt moet vieren(met zijn allen naar voren en beuken maar, leuk zeg!!).
Ging niet met opzet. De 1e paar rijen van een deel van de tribune renden naar voren waardoor het hek onder het gewicht van de supporters bezwijkte. Toen iedereen was uitgejuicht hebben veel supporters samen met de stewards het hek weer "recht" gezet.
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

Lenstra:

Klopt, zag het, dat boarding kapot ging was geen opzet. Dat naar voren rennen uiteraard wel. Moet iedereen zelf weten maar is m.i onzin.

Schelden vanuit ons vak(uitvak)? Heb ik niet gehoord hoor.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

12eMan schreef: Schelden vanuit ons vak(uitvak)? Heb ik niet gehoord hoor.
Ik weet niet welk vak het was, maar het was zeer storend.
Heerenveen fan in Leiden
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

Afbeelding[/quote]

Deze foto zegt genoeg over het "ingraven" van de IJsselmeervogels. Twee bussen volledig geparkeerd voor de 16. Wat overigens hun goed recht is hoor. Wouden ze de eerste helft nog wel wat naar voren, was het de 2de helft echt wel de bus parkeren.
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Waarom naar voren rennen en overdreven juichen,als je de 0-1 tegen ijsselmeervogels maakt,je zal je kinderen maar voor bij de reclameborden hebben staan....dit kon veel erger aflopen....
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

hhage schreef:Waarom naar voren rennen en overdreven juichen,als je de 0-1 tegen ijsselmeervogels maakt,je zal je kinderen maar voor bij de reclameborden hebben staan....dit kon veel erger aflopen....
Ja, belachelijke actie. Uberhaupt om zo blij te zijn met een goal tegen een team uit de 3e divisie.... Ik zou niet eens meer durven juichen.
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

Knipe city:

Ach die blijdschap is wel logisch, ondanks dat het een derde divisie ploegje is. Was vooral héél veel opluchting dat ie uiteindelijk toch nog binnen valt. Ik had het nl niet meer verwacht.

En eerlijk is eerlijk, de ploeg zegt dat er van onderschatting geen sprake is. Dat zal allemaal wel maar de supporters hebben het zeker wel onderschat(waaronder ikzelf en vele met mij gezien de "praatjes" vooraf op de tribune). Dan valt het zwaar tegen dat het zo moeizaam gaat en ben je toch ERG blij dat een verlenging je bespaard is gebleven......
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

Knipecity schreef: Ja, belachelijke actie. Uberhaupt om zo blij te zijn met een goal tegen een team uit de 3e divisie.... Ik zou niet eens meer durven juichen.
Zoals al eerder opgemerkt ging dit per abuis en gezien al de lachende gezichten na het incident heeft gelukkig niemand schade ondervonden. Beetje jammer dat hier nu weer een heel issue van gemaakt wordt. Overigens ben ik met het laatste wel eens, ik heb dan ook "bescheiden" gejuicht. :wink:
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

Boffy:

Omdat het een issue is namelijk. Kost de club wel weer centen. Is gewoon zonde, onnodig en ook nog eens gevaarlijk als alle lucht uit je lijf gepompt wordt omdat de hele meute bovenop je duikt terwijl je tegen een hek staat. Wat dat betreft mag je blij zijn dat die boarding nog om knakt ook....
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

12eMan schreef:Boffy:

Omdat het een issue is namelijk. Kost de club wel weer centen. Is gewoon zonde, onnodig en ook nog eens gevaarlijk als alle lucht uit je lijf gepompt wordt omdat de hele meute bovenop je duikt terwijl je tegen een hek staat. Wat dat betreft mag je blij zijn dat die boarding nog om knakt ook....
Het hekje was al zwak, was me opgevallen. Heb mn knie er nog aan opengehaald tijdens de val.

Heb het geen moment benauwd gehad, en werden vlot weer overeind geholpen door de fans die ons ondersteboven liepen. In mijn ogen niet echt een probleem.
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Zo'n issue zou het niet moeten zijn. Ik stond zelf oa vooraan en wat er gebeurde, gebeurde uit enthousiasme, blijdschap dan wel opluchting door een groep die vanaf de tribune naar voren kwam rennen ( noem het juichen). Op dat moment drukt de massa je van achteren en begeeft het toch al wankele hekje het. Gewoon ongelukkig en in mijn ogen moet je dit niet groter maken dan het is. Zelf lag ik onderop en binnen no-time trokken mensen zich zelf alweer op waardoor er niks aan de hand was. Eigenlijks heeft iedereen incl mezelf er om kunnen lachen.. het ene moment kijk je naar de juichende spelers een seconde later naar een kunstgrasveld. En wanneer je de foto's bekijkt zie je eigenlijks dat zowel alle liggende supporters als spelers die daar liepen er goed om konden lachen. Samen met de stewards het hek overeind gezet en klaar was het. Ik blijf erbij het was gewoon erg ongelukkig voortgekomen uit enthousiasme van een groep supporters van de tribune.
Laatst gewijzigd door wijzijnscheerenveen op 14-12-2016 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Heerenveen onwaardig wat er gebeurde mbt de boarding. Hoop dat de daders allemaal een stadion verbod krijgen.


Man wat een niveau hier en dan ook nog mensen die lekker voor de tv zitten het grootste woord hier.
Alle ballen op Henkie!
All
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 14-12-2016 17:52

Bericht door All »

hhage schreef:Waarom naar voren rennen en overdreven juichen,als je de 0-1 tegen ijsselmeervogels maakt,je zal je kinderen maar voor bij de reclameborden hebben staan....dit kon veel erger aflopen....
Waarom naar voren rennen en overdreven juichen ? Je scoort in de laatste minuut, bent een ronde verder. Enthousiasme na een goal kun jij zeker niet begrijpen ? Iedereen inclusief spelers en de mensen die onder lagen konden er om lachen. Altijd en overal maar op zeiken zonder er zelf bij te zijn geweest. Hou eens op met zeiken en lach wat meer!
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

All schreef:
Waarom naar voren rennen en overdreven juichen ? Je scoort in de laatste minuut, bent een ronde verder. Enthousiasme na een goal kun jij zeker niet begrijpen ? Iedereen inclusief spelers en de mensen die onder lagen konden er om lachen. Altijd en overal maar op zeiken zonder er zelf bij te zijn geweest. Hou eens op met zeiken en lach wat meer!
Een goal tegen een club wat 3 klasse lager speelt...weet niet hoor,als je daar al doldriest enthousiast van wordt,en ik word ook enthousiast als er een doelpunt valt tegen een top 3 of tegen een concurrent.maar dat enthousiasme is minder tegen een club als een VVV.en al helemaal een club waar tegen het heel normaal is om van te winnen.Dat jij dat wel een wereldprestatie vind is je goed recht en mag je van mij uit je plaat gaan,maar druk dan geen andere mensen plat
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Prima dat jij dat zo voelt hhage.. maar er zijn ook supporters die wat fanatieker zijn in het juichen en doen, ieder mens is anders. Jij laat het afhangen van een tegenstander, maar er zijn vele supporters die het niet uitmaakt tegen wie onze club speelt, het gaat ze immers om onze club. Wanneer je dan in de slotfase de bevrijdende 0-1 maakt dan ga je even helemaal los, dit gaat vanzelf, ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik juich, automatisme zal ik maar zeggen ongeacht de tegenstander. Bovendien liepen spelers naar het vak, dan wordt het gejuich door de interactie nog wat harder. Dat jij er niks van begrijpt dat dit gebeurd tegen een amateurclub dat kan en mag, maar ik begrijp dat wel. Met minder geluk kun je deze pot 1-0 verliezen en sta je dus echt compleet voor lul, sprake van enige opluchting zal er dus ook zeker zijn. Het gaat nl om onze club!!


En nee ik heb niet makkelijk praten, ik was 1 van de personen die helemaal onderop lag, het gaat allemaal zo snel dat het eigenlijks niet eens echt te bevatten is, ik heb er idg om kunnen lachen net als eigenlijks iedereen. Waarom het groter maken dan het is? Niemand heeft ook maar ergens last van gehad.. en zoals hier meermaals aangegeven supporters die onderop lagen en spelers konden er hartelijk om lachen. Over jaren is dit een legendarisch moment :wink:
baasje
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 09-03-2009 17:29
Locatie: Amsterdam

Bericht door baasje »

hhage schreef:Waarom naar voren rennen en overdreven juichen,als je de 0-1 tegen ijsselmeervogels maakt,je zal je kinderen maar voor bij de reclameborden hebben staan....dit kon veel erger aflopen....
Hahaha, wat ben jij een sukkeltje. Kan gebeuren, niets aan de hand en heb er niemand over horen klagen. Iedereen die erbij was, was blij. Gelukkig was jij thuis, waar je hoort. Mensen als jij horen niet bij wat voor evenementen dan ook.
En over dat juichen, is toch mooi. In de laatste minuten overwinning binnen slepen en naar de kwartfinale van de beker, ongeacht de tegenstander.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

baasje schreef: Hahaha, wat ben jij een sukkeltje. Kan gebeuren, niets aan de hand en heb er niemand over horen klagen. Iedereen die erbij was, was blij. Gelukkig was jij thuis, waar je hoort. Mensen als jij horen niet bij wat voor evenementen dan ook..
OK, omdat ik wat minder enthousiast ben bij een doelpunt tegen ijsselmeervogels,ben ik een sukkeltje en moet ik bij alle evenementen weg blijven???en wie zegt dat ik thuis was??.dat iemand blijer is bij een overwinning is prima,maar naar voren beuken waar de kans is dat daar kinderen en andere mensen worden platgedrukt bij een wedstrijd tegen ijsselmeervogels vind ik niet nodig, gelukkig,zoals wijzijnheerenveen zegt heeft iedereen er om kunnen lachen,en is er niets ergs gebeurd.kijk ook ff op de site van quick boys,die daar een paar dagen eerder stonden,daar zijn kinderen wel platgedrukt maar doordat ze over het hek werden getilt is het met een sisser afgelopen.
Plaats reactie