30-10-2016: Feyenoord - sc Heerenveen (2-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 03-11-2016 23:23

Mulder
15
56%
Marzo
1
4%
St. Juste
1
4%
Bijker
4
15%
Schaars
1
4%
Thorsby
0
Geen stemmen
Kobayashi
2
7%
Zeneli
3
11%
Larsson
0
Geen stemmen
Reza
0
Geen stemmen
Cavlan
0
Geen stemmen
Slagveer
0
Geen stemmen
Veerman
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 27

Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Even die penalty niet meegerekend dan is een gelijkspel nog steeds een goed resultaat hoor. Ik vond met name dat Larsson fysieke kracht tekort komt, evenals Kobayahi. Laatstgenoemde werd bij tijd en wijlen toch wel vaak en gemakkelijk van de bal gezet. Eenmaal werd het bijna fataal zelfs.
Door een iets sterker middenveld van Feyenoord zag je een licht overwicht bij hun. Verdediging prima voor zo`n wedstrijd. Aanvallend vond ik dat we te weinig hebben laten zien.
Redelijk degelijk naar een knap gelijkspel. Dikke prima overall!
Miereneukert!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

En Bijker weer een prima pot, geen echte angstmomenten gekend toen hij even centraal moest :D
bennieeee
Invaller
Berichten: 360
Lid geworden op: 02-02-2015 10:51

Bericht door bennieeee »

Heerlijk puntje dit. Meer dan een terechte uitslag.
Hadden zelf een paar gele kaarten extra kunnen hebben, maar ook een hoop duels waarvoor we prima een vrije trap hadden moeten krijgen.

Heb toch wel weer genoten van Thorsby gewoon 90 minuten lang 120% geven. Mulder ook weer een paar hele belangrijke reddingen!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik vond de scheidsrechter zeker niet tegen ons. Die penalty kan ie geven en we hadden nog wel wat kaarten erbij kunnen hebben. 2-2 is een mooi en knap resultaat en als Bilal de 3-1 maakt is het over. Dik tevreden met een punt
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik vind dit een topprestatie. Ik heb genoten van Heerenveen. Agressief gespeeld en ze hebben zich niet gek laten maken. Na de 2-2 heb ik geen offensief gezien. Als Henk zich niet zo simpel had laten wegdrukken zat de 2-3 er zelfs in.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Het is leuk om te lezen op de Feyenoord forums dat er regelmatig de kracht van Heerenveen in de kuip wordt geroemd. Meer dan Ajax vorige week. Dat betekent dat we goed bezig zijn.
Miereneukert!
Ryback
Invaller
Berichten: 404
Lid geworden op: 15-10-2008 14:29

Bericht door Ryback »

Vind het wel leuk, ze hebben zich toch verslikt in Heerenveen. Volgende keer heerenveen iets beter volgen dan kraak je je eigen arrogantie niet zo.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ryback schreef:Vind het wel leuk, ze hebben zich toch verslikt in Heerenveen. Volgende keer heerenveen iets beter volgen dan kraak je je eigen arrogantie niet zo.
Klopt!
Kom d`r maar in Rene van der Gijp en co. :lol:
Miereneukert!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Zo dat was een intense wedstrijd zeg. Ik vond Heerenveen voor rust zeer makkelijk voetballen en Feyenoord zette daar spierballenvoetbal tegenover. 1-1 was een logische ruststand, maar Feyenoord kreeg een cadeautje na de buiteling van Bilal.

Na rust begon Feyenoord echt sterker en konden ze tot twee keer toe de 3-1 maakten en Heerenveen leed steeds sneller balverlies. De 2-2 kwam uit de lucht vallen, een fikse opsteker. Na de 2-2 was Heerenveen beter vond ik. Veerman liet zich foppen en Heerenveen kwam er gevaarlijk uit. Wel waren ze slordig in de eindfase. Feyenoord kreeg echter helemaal geen kansen meer na de 2-2.

Al met al een ongelooflijk spannende en boeiende wedstrijd en wederom een prima resultaat voor ons. Trots op Heerenveen!!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

paparazzi schreef:Ik vond met name dat Larsson fysieke kracht tekort komt, evenals Kobayahi.
Ik mag hopen dat je gezien hebt dat Sam bij beide goals het moeilijkste deel van de voorbereiding voor zijn rekening nam. Hoe hij bij de 2e goal weg draaide, onderuit ging maar de bal bij zich hield, en hem vervolgens fantastisch tussen 2 man door naar Thorsby stak. Dat was grote klasse.

Ik vond Kobayashi overigens ook niet fysiek afgetroefd worden in dat duel met Kuijt. Hij lette niet goed op en werd vervolgens door Dirk zijn schouder in zijn gezicht geknald. Ik vond Yuki een slimme en beheerste wedstrijd spelen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Het klopt dat Larsson bij beide goals de voorbereiding voor zijn rekening nam en dit ook goed deed, toch vind ik hem nog teveel een moment voetballer en kan hij in mijn optiek meer aanwezig zijn in de wedstrijd.

Yuki is een prima voetballer met veel overzicht en rust aan de bal, met name die rust werd hem dus in de actie met Kuijt 'fataal' zonder gevolgen, hij is dan nog iets te rustig, iets wat hij elke wedstrijd wel een een keer of wat heeft.
Hij is vrijwel altijd aanspeelbaar, maakt daarbij vaak de goede keuzes. hij heeft dus nog een paar verbeterpuntjes
Hier heb ik geen woorden voor
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

TORCIDA schreef:Het klopt dat Larsson bij beide goals de voorbereiding voor zijn rekening nam en dit ook goed deed, toch vind ik hem nog teveel een moment voetballer en kan hij in mijn optiek meer aanwezig zijn in de wedstrijd.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. In een wedstrijd als deze, is hij als buitenspeler heel erg afhankelijk van wat de mensen achter hem weten te presteren. Dit is geen kritiek op diegenen achter hem, want die vond ik keurig spelen. Dit is meer een compliment aan de tegenstander. Het is namelijk tegen dit Feijenoord erg lastig om de bal bij die creatieve vleugels te krijgen. Feijenoord hield na het eerste kwartier zo goed druk op de bal, dat we nooit de tijd kregen om eens rustig op te bouwen en spelers op de juiste plek aan de bal te krijgen.

Als Sam in zo'n duel meer aanwezig moet zijn, dan zal hij zich heel erg moeten laten zakken om aanspeelbaar te zijn. Hiermee zorg je ervoor dat hij op de verkeerde plek in balbezit komt en hij dus geen gevaar kan stichten en bovendien zijn plek onbezet is. In een wedstrijd als deze moet hij zijn werk doen, en zorgen dat hij op de juiste positie is om eventueel direct gevaar te stichten. Zo moet hij achter Karsdorp aan, maar er tegelijk ook voor zorgen dat hij kan profiteren van de ruimte die Karsdorp achter laat. Dan moet hij dus min of meer in positie blijven. Als je dan zoals gisteren niet de baas bent op het veld, dan zullen je aanvallers dus slechts sporadisch "aanwezig" zijn.

Hoe je het ook wendt of keert. Als aanvaller is je spelaandeel altijd afhankelijk van hoe goed je medespelers je in stelling kunnen brengen. Als je dominant bent en veel balbezit hebt zal hun aandeel veel groter zijn dan wanneer de tegenstander het spel voor een groot deel bepaald. Dan moet je er zijn voor die paar counters die je krijgt.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Otsje P schreef:Ik mag hopen dat je gezien hebt dat Sam bij beide goals het moeilijkste deel van de voorbereiding voor zijn rekening nam. Hoe hij bij de 2e goal weg draaide, onderuit ging maar de bal bij zich hield, en hem vervolgens fantastisch tussen 2 man door naar Thorsby stak. Dat was grote klasse.
Dat deed hij inderdaad uitstekend. Maar in tegenstelling tot zijn vriend Zeneli is het geen overbodige luxe voor Larsson om eens een extra krachttrainingkje er tegenaan te gooien. Er waren ook genoeg momenten waarin je zag dat hij nog kracht tekort komt. Dan heb ik het dus niet over slimheid (want dat heeft ie wel).
Wat Kobayashi betreft, die jongen neem ik het absoluut nog niet kwalijk want die zit nog in het 'gewenningsproces'. Desalnietemin vond ik hem te snel gaan liggen. Kuyt raakte hem amper in het gezicht, wat ook opviel door zijn snelle opstaan direct daarna. Helaas was hij toen al te laat en was dat bijna fout afgelopen.

Die jongen komt er echt wel. Pas na de kerst maar eens echt kritisch observeren.
Miereneukert!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

paparazzi schreef:
Die jongen komt er echt wel. Pas na de kerst maar eens echt kritisch observeren.
Yuki heeft al een heel seizoen in de benen en is zonder vakantie in een keer door gegaan bij ons. Het is te hopen dat hij na de kerst niet opgebrand is.
Gebruikersavatar
Arnold89
Jeugdspeler
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-10-2016 18:59

Bericht door Arnold89 »

Prima resultaat, ik was in de loop van de eerste helft bang dat Feyenoord hem door ging drukken! Op naar wederom een goed resultaat in Rotterdam.
Gorredijk - Heerenveen! It Fryske lân fol eare en rom
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Stemmen maar weer!
Plaats reactie