Voorbereiding en oefenwedstrijden seizoen 2016-2017

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Heerenveen rules schreef:Je bent 1 van de eersten die positief is over de wedstrijd. Misschien zien anderen het toch niet zo slecht.....Benoem gewoon zoals het is Erwin en ga geen onrealistische praatjes houden.
Inderdaad benoem hoe je het ziet de ene positiever als de andere.
Maar voor onrealistiche praatjes ga ik wel naar de kerk ofzo
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Heerenveen rules schreef:Je bent 1 van de eersten die positief is over de wedstrijd. Misschien zien anderen het toch niet zo slecht.....Benoem gewoon zoals het is Erwin en ga geen onrealistische praatjes houden.
Ik sta wel achter het verhaal van Erwin, goed verwoord. Schetst in mijn ogen een reeel beeld van de huidige stand van zaken. Er zat veel meer voetbal in dan vorig jaar, maar er valt ook nog genoeg te verbeteren. Dus genoeg positieve punten, maar inderdaad ook nog genoeg zaken waar we kritisch op kunnen zijn.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Lekker alles weer afzeiken op basis van één oefenwedstrijd.

Ik ben zelf niet ontevreden over de voorbereiding. Hard getraind, de visie is er. Met Schaars is er een leider gehaald en jongens als Namli en Van Amersfoort hebben veel minuten gemaakt.

Ik ben alleen nog in dubio over de spitspositie en de backposities. Verder ziet het er goed uit. Vergeet ook niet dat men ook gewoon tijd nodig heeft om te wennen aan elkaar. Zeker voorin geldt dat. Het kan best beginnen te lopen als Reza, Zeneli en Larsson (met Namli erachter) meer samenspelen en trainen.

Bovendien is er nog een maand om de groep te versterken. In vergelijking met andere clubs met vergelijkbaar budget staan we er best goed op.

Hup Heerenveen, laat ons juichen!
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Erwin4ever schreef:Ik snap niks van dat negatieve gedoe, al is dat eigenlijk niets nieuws hier. :frown:
Misschien was ik blij dat er eens een paar dagen overwegend positief geschreven werd hier...... :|

Werd bij vlagen echt wel redelijk gecombineerd. Vergeet niet dat het middeveld voor het eerst in deze samenstelling speelde. Schaars liet duidelijk zien een versterking te zijn, van Amersfoort viel mij zeker niet tegen Namli was behoorlijk zoekende naar zijn nieuwe rol. Achterin vond ik het best redelijk gaan, van Aken mist ritme, St Juste had moeite met de concentratie. Voorin hield het niet over, vooral Zeneli viel mij tegen.

Al met al heb ik wel voldoende aanknopingspunten gezien om vertrouwen in het komende seizoen te hebben!
Ik ben het hier volkomen mee eens. Ondanks het verlies, wat geen schande is tegen zo'n ploeg, heb ik genoeg positieve punten gezien. Ten eerste zit er een veel duidelijkere visie in het spel. De spelers pogen om verzocht voetbal te spelen, wat vooral in de eerste helft een paar keer goed lukte. Reza is geen topspits, maar hij past vele malen beter in dit team dan Veerman of Te vrede. Ik verwacht nog veel van de samenwerking tussen Reza, Larsson en zometeen ook Thern. Schaars speelde voortreffelijk en toont al in zijn eerste minuten aan een geweldige versterking te zijn. Daarnaast zat er ook een gretigheid in de ploeg die ik vorig jaar heb gemist.

Ik was onder de indruk van de achterste linie van Sociedad en de manier waarop ze verdedigden. Laten we niet vergeten dat die jongens wekelijks op een hoog niveau verdedigen en die doen dat vele malen beter dan de gemiddelde eredivisie verdediger.

De zwaksten aan Heerenveen kant waren echt Bijker en Zeneli. Bijker is een leuke speler voor op de bank, maar voor de basiself komt hij tekort. Zeneli speelde dramatisch en hij moet echt verbeteren.

Hetgeen waar ik mij wel zorgen om maakte is het verdedigen bij standaardsituaties. Daar kwam de eerste goal uit, maar even daarvoor was Sociedad ook al dichtbij uit een soortgelijke situatie. Onze verdediging staat op zulke momenten niet goed. Sowieso lijkt een defensieve ervaren man mij nog een must. Wanneer je een ervaren centrale verdediger kan halen dan kan Van Aken naar de linksback en ik denk dat de boel dan gelijk een stuk stabieler wordt.

Het belangrijkste punt, in tegenstelling tot vorig jaar, is het feit dat er een idee achter zit wat onze jongens doen en ze maken een gretige indruk. Als voorbeeld wil ik Larsson aanhalen die zelfs een paar keer als back fungeerde. Al met al hou ik een positief gevoel over aan deze wedstrijd en ik zie ons dit seizoen wel meedoen om de playoffs voor europees voetbal.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

Het viel mij echt niet tegen deze wedstrijd, in het achterhoofd houdende dat je tegen een stevige Spaanse club speelt die het vorig seizoen niet slecht gedaan heeft hè.

Vond zeker de eerste helft heel aardig. Er zit veel meer voetbal in dit team dan het vorige seizoen. Proberen veel voetballend op te lossen waarbij zeker Schaars een verademing is. Maar ook Reza ging veel meer van uit dat Veerman en Tevrede. Minpunten Larsson en Zeneli.

Misschien moeten we niet vergeten dat er een aantal jongens ingepast moeten worden. Kost tijd en in dat opzicht vond ik het zeker de eerste helft goed, en had je gewoon op een voorsprong moeten staan natuurlijk.

Alles bij elkaar zie ik het helemaal niet zo negatief in om hiermee de Eredivisie in te gaan. Hielden ons voetballend goed staande tegen een stugge Spaanse middenmotor en waren alles behalve kansloos.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ik denk dat het na deze wedstrijd vooral heel verstandig is om te concluderen dat de nr. 9 van Spanje niet alleen qua naam een gerenommeerde ploeg is, maar dat het ook een heel volwassen elftal is met klassespelers. Allemaal technisch goed, prima positiespel en ook allemaal fysiek goed en sterk. Sociedad was te sterk en te stabiel. We gaven de goals te simpel weg en hadden zelf met een beetje geluk ook kunnen scoren.

Het lijkt me veel verstandiger om na de wedstrijden tegen AZ en Utrecht, 2 ploegen waar we aan gewaagd zouden moeten zijn (al is AZ op papier verder) te gaan concluderen waar we nu eigenlijk staan.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

TORCIDA schreef:Waarom is opnieuw een deel van mij post verwijderd ??? Waar in godsnaam zijn jullie moderatoren mee bezig? Ik heb werkelijk niks verkeerds geschreven, was niet beledigend maar reageer op Hhge zijn bericht over het oplossen van de IS problematiek als dat niet kan of mag moeten jullie zijn bericht ook aanpassen, nu is het echt censuur aan t worden en als een van jullie moderatoren het niet aanstaat wordt t verwijderd, als je er niet tegen kunt stop dan als moderator maar blijf gewoon met je vingers van de verwijder knop af !!! Echt aandoenlijk wordt t zo
Hey, bij jou ook al? Da`s nou ook toevallig! Kan me ook bijna niet voorstellen dat jij hier iets verkeerds hebt neergeplempt. :D
Maar goed, voor moderator moet je dan ook gestudeerd hebben, nietwaar? :wink:
Miereneukert!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Ben je aan het zoeken paparazzi ?
Hier heb ik geen woorden voor
Jazz
Beheerder
Berichten: 2493
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

paparazzi schreef: ...Maar goed, voor moderator moet je dan ook gestudeerd hebben, nietwaar? :wink:
Ik proef hier toch enige vorm van passief-agressiviteit Paparazzi...
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

@ Jazz nee hoor. Is een vorm van humor. (Ik zeg het er maar even bij) dan leest het misschien net iets anders. Kan natuurlijk zijn dat niet iedereen over dezelfde humor beschikt en dat is maar goed ook. Waarvan akte. :D
Miereneukert!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Over voorbereiding gesproken, het zegt helemaal niks
Wij wonnen alles, behalve van Real Sociedad. NEC verloor bijna alles, en heeft 5 punten na 3 wedstrijden.
En zo zijn er nog tal van voorbeelden, net of je in de winter nu in Nederland blijft of naar het buitenland gaat
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Vanavond loting KNVB beker,. Hopen op een uitwedstrijd tegen ASV de Dijk.
nou nou
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik hoop op een uitwedstrijd tegen een Jupiler League ploeg, behalve DKV, Volendam, De Graafschap, VVV Venlo of NAC
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Woensdagmiddag speelt sc Heerenveen om 14.00 uur tegen Telstar in het Abe Lenstra stadion. De wedstrijd is vrij te bezoeken, ingang E is geopend.
Debuut Yuki! Dus be there!

En de bekerwedstrijd tegen de Graafschap is gratis toegankelijk voor seizoenskaart houders. Goed bezig!
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Dat is apart. Vanmiddag met de club gebeld en toen zeiden ze dat er geen toegang was.

Toch maar even kijken dan.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

pes5 schreef:Dat is apart. Vanmiddag met de club gebeld en toen zeiden ze dat er geen toegang was.

Toch maar even kijken dan.

Over vier uurtjes gaat het toch echt los en wij mogen er ALLEMAAL gratis bij zijn! :D


Afbeelding
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Mulder; Huizing, Pierie, Van Aken, Cavlan; Schaars, Thern, Yuki; Slagveer, Veerman, Zeneli.

Veel jeugd en beloften op de bank.
Laatst gewijzigd door pes5 op 31-08-2016 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Die Engelsman zit op de tribune hier.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

pes5 schreef:Die Engelsman zit op de tribune hier.
Ook enig spoor van Larsson, te Vrede en Cavlan?
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Kaz_SCH schreef:
Ook enig spoor van Larsson, te Vrede en Cavlan?
Cavlan basis.

Larsson en Te Vrede nog niet gezien.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

1-0 Veerman. Kopbal uit corner Schaars.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

larsson is vrij ivm met mogelijke transfers
Hier heb ik geen woorden voor
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Ben dan toch bang dat Larsson voor een miljoen of 6 'gewoon' mag vertrekken..
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

er speelt nog niets. Hoe doet Koby het is er al wat van te zeggen?
Hier heb ik geen woorden voor
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Het is echt heel slordig. Ik schrik van Thern. Aan alles zie je dat hij het ritme totaal kwijt is. Geen finesse, timing, komt overal net te laat.

Na 35 min eindelijk 2 aanvallen die 2 goals hadden moeten opleveren.

Yuki komt ook wat meer los nu.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Schoop voor Pierie
Amin voor Schaars.
Vd Steen voor Mulder.
Bijker voor Van Aken.
Vlap voor Zeneli.
Namli voor Slagveer.
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

pes5 schreef:Schoop voor Pierie
Amin voor Schaars.
Vd Steen voor Mulder.
Bijker voor Van Aken.
Vlap voor Zeneli.
Namli voor Slagveer.
Huizing centraal ipv Pierie, Schoop rechtsback
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Ik vind thorsby ook wel een opvallende afwezige trouwens? Of is hij geblesseerd? Ook niet in het stadion gezien tot dusver.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Is net -21 op pad.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Wat is die Huizing een ontzettend domme en zwakke speler. Man, man, man.
Plaats reactie