Voorbereiding en oefenwedstrijden seizoen 2016-2017

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

pes5 schreef:Is net -21 op pad.
Ah! Dat zegt genoeg :)

Yuki probeerde het met een poging over de keeper heen, verder creëren ze bar weinig en is Telstar soms best gevaarlijk.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

2e helft is echt bar en boos.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Zou iemand die aanwezig is iets specifieker kunnen zijn omtrent kobayashi?
Teert hij bijv op zijn trap is er qua handelingssnelheid al iets over te zeggen?


Meestal zie je zoiets in 1 helftje wel.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Was vrij aanwezig in zijn loopacties, probeerde ook wel te coachen, maar de samenwerking was logischerswijs nog onwennig.

Verder wel een aardig linkerbeen en iemand die het spelletje wel ziet. Oogt niet heel erg snel, maar dat is lastig te bepalen na één oefenwedstrijd.

Verder vond ik Schaars wel weer goed. Kiest ook vaak voor de oplossing vooruit.
Pierie dribbelde vaak in, goed om te zien dat hij niet bang is.
Cavlan heel erg slordig. Daar was Streppel ook niet blij mee. Slagveer blijft aan de bal heel matig, Veerman ook heel erg matig. Veel ballen weer van de voet.
Zeneli wilde wel, maar kreeg weinig ballen. Namli viel na rust ook heel slecht in.

Verder was Telstar ook onmachtig. Kopballetje voorlangs en dat was het wel. Heerenveen had van min 30 tot min 45 een goede fase en toen ook nog een paar keer kunnen scoren.

Voor de rest was het heel erg matig.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Niet echt schokkends eigenlijk. Moet nog veel gebeuren!
Heerenveen fan in Leiden
bennieeee
Invaller
Berichten: 360
Lid geworden op: 02-02-2015 10:51

Bericht door bennieeee »

Pierie was opvallend goed wel.
Won al zijn kopduels en durfde ook regelmatig door te lopen richting middenveld.

Zwakste schakels waren Cavlan en Henk.
Wedstrijd viel helaas na rust echt heel hard tegen.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

bennieeee schreef:Pierie was opvallend goed wel.
Won al zijn kopduels en durfde ook regelmatig door te lopen richting middenveld.

Zwakste schakels waren Cavlan en Henk.
Wedstrijd viel helaas na rust echt heel hard tegen.
Ben het wel met je eens. Na rust valt natuurlijk tegen door de vele wissels, op het laatst was Thern geloof ik de enige van basisniveau nog (Bijker tel ik niet mee omdat die centraal kwam te staan).
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Gistermiddag ook even wezen kijken bij SC Heerenveen – Telstar. Even een klein verslagje van mijn kant.

Erwin Mulder – eigenlijk niks te doen gehad in de eerste helft. Wel aanwezig in de coaching van de verdediging.
Willem Huizing – speelde opzich een degelijke wedstrijd. Komt snelheid te kort als back maar verbaasde mij met een prima aannames vanuit de lucht.
Kik Pierie – wat een talent, lijkt alsof hij al jaren in het centrum speelt bij ons. Kan echt een hele grote worden. Maakt dit seizoen ook wel zijn debuut verwacht ik.
Joost van Aken – niks opvallends
Caner Cavlan – bij vlagen erg sterk spelend maar in de tweede helft wel twee keer heel makkelijk balverlies. Toch zou ik hem graag een paar wedstrijden achter elkaar aan het werk zien.
Stijn Schaars – klasbak, ook erg fel aanwezig in de coaching.
Simon Thern – vond Thern best aardig spelen in tegenstelling tot andere hier op het forum. Maakte veel meters en dook regelmatig goed op voor de goal. Die ballen gaan er vanzelf wel weer in als je hem meer laat spelen.
Yuki Kobayashi – eerste 10/20 minuten erg onwennig, werd weinig gezocht en verdedigde niet echt mee. Later begon hij zich meer met het spel te bemoeien en liet hij een aantal leuke dingen zien. Een heerlijke steekbal en een stifje van buiten de zestien wat net mislukte. Viel wel op dat hij steeds liep waar de bal was in plaats van dat hij het groot maakte. Ik denk dat deze jongen op termijn een versterking zal zijn.
Arber Zeneli & Luciano Slagveer – beide niet opvallend. Slagveer wel weer erg matig.
Henk Veerman – speelde erg slecht. Veel ballen sprongen van zijn voet en hij was overal net te laat. Had van mij teruggemogen naar Volendam.

In de tweede helft werd er veel gewisseld en werd het een stuk minder. Michel Vlap deed het best redelijk als invaller maar voor de rest was het niet zoveel. Wat mij betreft wordt de opstelling de komende weken als volgt: Mulder, Marzo, St Juste, van Aken, Cavlan, Schaars, Thern, van Amersfoort, Zeneli, Reza, Larsson. Langzaam Yuki en Kik klaarstomen voor de basis. Yuki op de plek van Reza/Pelle en Kik op de linksback.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Op basis waarvan zou Cavlan nu een plek verdienen? Hij blonk uit in slordigheid en was ook positioneel niet sterk, dit tot ergernis van Streppel.

Bij Thern was het veel goede wil, maar in de uitvoering niet best. Kwam overal net te laat en had veel foute passes voor zijn doen. Hij heeft echt weer ritme nodig.

Aardige analyse over Yuki ook. Hij was inderdaad vaak waar de bal is en had moeite met positie kiezen.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Mijn blik op Yuki was toch anders. Zag mogelijkheden die anderen niet zagen, vroeg veel de bal, was vaak aanspeelbaar maar kreeg de bal dan niet. Kwam op een gegeven moment idd vaker in de bal omdat hij niet in de loop / draai werd aangespeeld, of als hij dat wel werd omver gekegeld werd. Ik ben heel enthousiast geworden.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Ik vond het gister geen wedstrijd om van iemand ook maar heel enthousiast te worden. Vond het een wedstrijd van erbarmelijk niveau.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Er was toch zo'n middenvelder gehaald in de zomer, Jordy de Bruin of zo iets. Deed hij nog mee ?
Samen maken we de club sterk.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

pes5 schreef:Ik vond het gister geen wedstrijd om van iemand ook maar heel enthousiast te worden. Vond het een wedstrijd van erbarmelijk niveau.
Dat was het natuurlijk ook, maar wat verwacht je dan van een gelegenheids"team"?
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

BK2007 schreef:Er was toch zo'n middenvelder gehaald in de zomer, Jordy de Bruin of zo iets. Deed hij nog mee ?
Volgens mij viel Jordy na 70 minuten in. Klein mannetje, klopt dat?
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Joucke schreef: Dat was het natuurlijk ook, maar wat verwacht je dan van een gelegenheids"team"?
In ieder geval niet zulke positieve stukjes als die van GeraldSibon.

Ik had wel verwacht dat een aantal spelers er wat meer energie in zou stoppen. Zeker met het oog op de concurrentiestrijd her en der.

En Jordy Bruijn kwam er inderdaad in na ong 75 minuten. Speelde met nummer 11.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

pes5 schreef:
In ieder geval niet zulke positieve stukjes als die van GeraldSibon.

Ik had wel verwacht dat een aantal spelers er wat meer energie in zou stoppen. Zeker met het oog op de concurrentiestrijd her en der.

En Jordy Bruijn kwam er inderdaad in na ong 75 minuten. Speelde met nummer 11.
Persoonlijk vind ik dat positieve wel meevallen, hij benoemt een aantal goede en slechte dingen uit de eerste helft, en geeft aan dat de tweede helft ruk was door de vele wisselingen. Wat hij zegt klopt toch gewoon? Eerste helft waren Slagveer en Veerman ondermaats, de rest viel wel mee. Tweede helft was ook dramatisch.
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Volgens Tjerkstramedia oefent Heerenveen komende woensdag om 14 uur tegen Schalke 04 op Skoatterwâld! Mooi oefenpotje lijkt me!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Dat zou inderdaad een hele mooie tegenstander zijn, al is het voor zover ik weet nog niet door de club bevestigd. 14:00 zou wel echt een rottijd zijn, waardoor ik en vast vele anderen deze wedstrijd moeten missen. Maar goed, Tjerkstra Media is nou niet echt een betrouwbaar medium en het is nog niet door de club bevestigd, dus vooralsnog ga ik ervan uit dat het onzin is.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dit staat er op de site van Schalke'04:

Testspiel
Mittwoch, 5. Oktober 2016, 14.00 Uhr
Abe-Lenstra-Stadion, Heerenveen
SC Heerenveen - FC Schalke 04

Ik weet hoeveel Internationals Schalke'04 heeft, dus ze zullen niet op oorlogssterkte spelen, Heerenveen ook niet trouwes. Desondanks natuurlijk een prachtig affiche, waar ik helaas niet bij kan zijn i.v.m. werk :?
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Bubbe schreef:Betreft een oefenduel tegen U23 (Knappenschmiede) van Schalke, niet tegen het eerste.
Lijkt me ook veel beter.
Tegen de Erste Auswahl van Schalke aantreden zonder de complete eigen voorhoede lijkt me weinig aantrekkelijk. Ook als zij niet volledig zouden zijn. Je wilt tenslotte wel een wedstrijd zien.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Veerman scoort 3x tegen de duitse koorknaapjes lijkt mij dat hij nu toch echt een keer in de basis mag beginnen, Groningen uit lijkt mij daar een ideale pot voor om mee te beginnen.
Hier heb ik geen woorden voor
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

TORCIDA schreef:Veerman scoort 3x tegen de duitse koorknaapjes lijkt mij dat hij nu toch echt een keer in de basis mag beginnen, Groningen uit lijkt mij daar een ideale pot voor om mee te beginnen.
Waren het ook echt koorknaapjes of is dat een inschatting? Geen idee of je bent wezen kijken of dat je dat denkt op basis van het u23 gebeuren. Je kunt best gelijk hebben hoor, maar over het algemeen hebben de Duitse ploegen het fysiek wel voor elkaar.

Wat Henk zijn prestaties betreft kan ik je ook geen ongelijk geven. Maar ondanks dat er afgelopen week niet gewonnen werd, zal Streppel waarschijnlijk toch uitgaan van "het never change a winning team principe".
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

die duitse koorknaapjes vond ik gewoon een leuke term, niet meer of niet minder.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Het zou me ook verbazen als Schalke 04 alleen jeugdspelers selecteert die daarnaast ook in een kerkkoor actief zijn.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

TORCIDA schreef:die duitse koorknaapjes vond ik gewoon een leuke term, niet meer of niet minder.
Die " Knappen " is van oudsher een aanduiding voor Schalke 04.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

oldtimer schreef:
Die " Knappen " is van oudsher een aanduiding voor Schalke 04.
Gelukkig toch nog iemand die het snapt
Hier heb ik geen woorden voor
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wat is het geworden? 3x Veerman? Die speelt zich toch serieus in de kijker. Dit wordt zijn seizoen. Het wordt tijd dat hij opgesteld wordt.

Edit: ik zie nu dat het Jong Heerenveen tegen Jong Schalke was
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Knipe, het werd uiteindelijk 5-1 maar het had nog wel groter kunnen uitvallen. De knappenschmiede viel het laatste kwartier helemaal uitelkaar.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

TORCIDA schreef:Veerman scoort 3x tegen de duitse koorknaapjes lijkt mij dat hij nu toch echt een keer in de basis mag beginnen, Groningen uit lijkt mij daar een ideale pot voor om mee te beginnen.
Hij speelt vooral tegen jochies waar hij fysiek veel sterker tegen is. Neemt niet weg dat hij lekker blijft doorgaan met scoren.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Was je er gisteren bij Grimo? Die duitsers waren wel echte kerels hoor...
Plaats reactie