Halen we nog Europees??

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie

Gaat Heerenveen nog Europa in?

Nee, absoluut onmogelijk
8
18%
Alleen als de 6e plaats genoeg zal zijn
16
36%
Alleen als Ajax niet op komt dagen de laatste wedstrijd
16
36%
Ja
4
9%
 
Totaal aantal stemmen: 44

ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Halen we nog Europees??

Bericht door ALS 26.000 »

Gaan we nog Europa in? Is het nog mogelijk in deze bizarre comp.? Ikzelf ben van mening dat Zwolle en RBC gewoon gewonnen moeten worden, maar dat Ajax een te groot obstakel zal vormen. Een 6e plaats lijkt het hoogst haalbare en of dat genoeg zal zijn.............
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ik heb ja gestemt, en dat zal ik uitleggen.

ten eerste is de 6e plaats iniedergeval genoeg, en misschien de 7e.

eerst even de stand zoals die nu is:

Afbeelding

en met de volgende wedstrijden voor NAC:

RKC (uit)
AZ (thuis)
RBC (uit)

van Utreg:

Roda (thuis)
psv (uit)
twente (thuis)

en van RODA:

groningen (thuis)
utreg (uit)
RKC (thuis
feyenoord(uit)

Optie 1: utrecht wint de beker. utrecht gaat europa in, dan geeft de 6e plaats recht op europees voetbal. en moeten we dus en NAC en Roda voorbij. is niet onmogelijk.

optie 2: feyenoord wint de beker. dan is de 7e plaats genoeg, en moeten we van Roda, NAC en utreg 2 ploegen inhalen. zeker niet onmogelijk, omdat utrecht en roda zwaardere programma's hebben.



en als het niet lukt, spelen we toch gewoon lekker intertoto :D
Ladies and gentleman: We've got him!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

7e plaats? Hoe kom je daar nou bij? Nummer 3,4 en 5 sowieso en de 6e plaats hangt af van de positionering van Utrecht, danwel Feyenoord en wie de beker wint. Wint Feyenoord de beker en staan ze 3e dan is plaats 6 ook goed. Wint Utrecht de beker en eindigen ze bij de 1e 5, dan ook. In alle andere gevallen is plaats 6 niet genoeg. Dus stel wij staan 6e na winst op Ajax in de laatste wedstrijd, maar Ajax eindigt daardoor 3e en Feyenoord speelt voorronde CL + Feyenoord wint de beker dan snijden we ons zelf in de vingers; hahaha dilemma. Maar goed, voordat we uberhaupt voor dat dilemma komen te staan moeten we eerst nog even winnen van Zwolle en RBC en misschien wordt dat nog lastig genoeg. Wel onvoorstelbaar dat we na zo'n seizoen toch nog mee doen tot 3 wedstrijden voor het einde voor Europees. :D
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Het is mogelijk, maar aangezien we nog tegen Ajax moeten, heb ik er geen vertrouwen in...tis een pure Russisch roulette...zelfs AZ maakt nog kans op Europees...
Mijn stem dus daarom; Neen...
wikenoost
Invaller
Berichten: 316
Lid geworden op: 02-12-2002 21:35
Locatie: Drachten/wolfhonden-online.nl
Contacteer:

Bericht door wikenoost »

persoonlijk denk ik van niet, niet op eigen kracht tenminste.
als eerste moeten dan al de resterende wedstrijden gewonnen
worden plus dat de concurenten punten moeten laten liggen.
daar tegen over staat dat de concurenten nog wel elkaar treffen.
dus der gaan zowieso punten vallen, gelijke spelen voor de concurent
zou het beste zijn.
wat eerst aan de orde is: willem2 onder ons houden.
met dank aan robin nellisse.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Met opzet niet zo'n topic geopend... Dit soort vooruit zien gaat altijd mis...
Wéér uit!!!!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Maar het is wel leuk...

Het kan nog wel, maar laten we eerlijk zijn, het zou ook niet terecht zijn. Maar aan de andere kant, als ik kijk naar de concurrenten, dan vind ik dat ook niet echt goede vertegenwoordigers voor Nederland in Europa.

Heerenveen heeft alleen nog eens kansje als we alle drie wedstrijden winnen. Mocht Ajax de laatste wedstrijd al geplaatst zijn (wat realistisch is), dan is er nog een heel klein kansje. Maar ik zie ons niet winnen in de Arena.
Gebruikersavatar
gurly
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 08-05-2003 17:23

Bericht door gurly »

het spijt me zeer maar wat mij betreft haalt heerenveen dit jaar geen europees voetbal, dan liggen we er strax na de eerste wedstrijd al weer uit. nee bedankt, maar oke tuurlijk zal het wel mooi zijn maar ik zie ons niet alle 3 wedstrijden winnen, en dan die andere clubs (die op dit moment boven ons staan) alles ineens verliezen..............
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

2 wedstrijden winnen kan ook genoeg zijn gezien het aantal punten dat de concurrentie laat liggen. Je weet het nooit. Van Ajax winnen we nooit
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Nee.
In ruil krijgt Nederland een extra plaats in het UEFA Cup-toernooi. Deze vier zijn de winnaar van de Amstel Cup - of de verliezer, als de winnaar van de Amstel Cup zich heeft geplaatst voor de Champions League - en de eerstvolgende drie clubs op de eindranglijst die zich nog niet op een andere manier plaatsten.
Bron: http://sc.heerenveen.org/?p=actueel/nieuws/1851

Het meest aannemelijke geval: Ajax blijft tweede en Feyenoord wint de beker. Dan gaan de nummers 4 tot en met 6 naar de UEFA Cup. We mogen er ook van uit gaan dat Roda JC dinsdag thuis van FC Groningen wint, zodat zij net als RKC Waalwijk 5 punten voor komen.

NEC is dan nummer zes met 3 punten meer, maar een iets (4) slechter doelsaldo. Verder moeten NAC Breda en FC Utrecht elk nog twee punten verliezen, en het doelsaldo van NAC is ook nog beter. Het programma van die drie:

- NEC: RBC Roosendaal uit, FC Zwolle thuis, RKC Waalwijk uit.
- NAC Breda: RKC Waalwijk uit, AZ thuis, RBC Roosendaal uit.
- FC Utrecht: Roda JC thuis, PSV uit, FC Twente thuis, bekerfinale.

FC Utrecht inhalen kan misschien nog, die andere twee lijkt me te moeilijk. Bovendien ga je er dan inderdaad vanuit dat we van Ajax winnen, en dat gaat toch niet lukken. En als dat wel lukt gaan Feyenoord en FC Utrecht sowieso Europa in, dus kan de nummer 6 naar de UEFA Cup fluiten (tenzij dat Utrecht is natuurlijk..).

Dus: gewoon lekker genieten van de laatste drie potjes en dan op vakantie. Bovendien kan het nog alle kanten op, dus volgende week is het misschien alweer heel anders.
Blue White Billy
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 03-12-2002 17:02
Locatie: Middle Friesland

Bericht door Blue White Billy »

Beetle schreef:Met opzet niet zo'n topic geopend... Dit soort vooruit zien gaat altijd mis...
IDD, en die dagelijkse couranten (lwd cour.), die weten altijd zo lekker deze forums af te struinen, en hen krantenartikele hierop te baseren. Maar europees voetbal is niet haalbaar! En mochten ze het halen verdienen ze het niet, maar ik hoop het wel!
Let's Go Blue White Army!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Iedere keer als we er ook maar een klein beetje aan mogen ruiken gaat het weer mis. En eigenlijk zou het ook een schande zijn als je na zo'n dramaseizoen nog met een 'prijs' zou staan. Laat ze maar als eerste Nederlandse club de intertoto ingaan, hebben we vroeg in het seizoen een paar leuke wedstrijden. :P
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ben, vreemd genoeg misschien, minder positief na dan voor het weekend, ondanks de winst. Meest ongunstige was dat NEC won tegen RBC.

1 PSV 32 25 5 2 80 85 - 20
2 Ajax 32 24 5 3 77 91 - 31
3 Feyenoord 32 24 4 4 76 85 - 37
4 Roda JC 32 13 8 11 47 56 - 51
5 NEC 32 13 8 11 47 40 - 40
6 NAC Breda 32 11 13 8 46 36 - 30
7 RKC Waalwijk 32 14 4 14 46 44 - 49
8 SC Heerenveen 32 12 8 12 44 55 - 52
9 FC Utrecht 32 11 11 10 44 46 - 45
10 Willem II 32 11 8 13 41 47 - 48

Ervan uitgaande dat wij van RBC winnen, dan komen wij op 47 punten. Ons doelsaldo is beter dan RKC en NEC en zal dat ook wel blijven t/m zondag. Een dikke overwinning is zondag van belang om de strijd van Roda en NAC te winnen bij een gelijke stand.

Programma van concurrenten:

* NAC-AZ. NAC thuis tegen een mindere tegenstander, wint NAC, NAC 49 punten.
* RODA-RKC: RKC in slechte doen. RODA wint, dus Roda 50 punten en 4e. Bij gelijkspel en een overwinning van ons van 3-0 of meer kunnen we beide clubs voorbij.
* NEC-Zwolle: NEC wint dit natuurlijk, dus NEC 50 punten. Zelfs bij een gelijspel van NEC zijn ze waarschijnlijk niet meer te achterhalen voor ons.

Wij staan waarschijnlijk 7e na dit weekend en moeten dan van Ajax winnen om 6e te worden. Maar win je van AJax dan wordt Ajax waarschijnlijk 3e en heb je dus sowieso niets aan de 6e plaats. Jammer maar helaas. Maar goed, een 7e positie na zo'n seizoen is ook geen slechte prestatie! En.......... de bal is rond, dus je weet maar nooit. Het is al lang leuk dat we toch nog een beetje mee doen, dat hadden we voor deze 3 overwinningen ook niet meer gedacht.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Heerenveennr1!
Nieuw talent
Berichten: 99
Lid geworden op: 01-03-2003 22:25
Locatie: axel
Contacteer:

Bericht door Heerenveennr1! »

* RODA-RKC: RKC in slechte doen. RODA wint, dus Roda 50 punten en 4e. Bij gelijkspel en een overwinning van ons van 3-0 of meer kunnen we beide clubs voorbij.
4-1 mag ook of 5-2

5 of 6-0 is natuurlijk beter!
Over 2 jaar is iedereen welkom in de Hel van Heerenveen!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Beetle schreef:Met opzet niet zo'n topic geopend... Dit soort vooruit zien gaat altijd mis...
Neemt niet weg dat als het lukt het een puike prestatie zal zijn. Zijn we even niet vergeten dat we dit seizoen op nummer 17 hebben gestaan?
Wéér uit!!!!
Mister Grie
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 02-12-2002 17:39
Locatie: Woudsend
Contacteer:

Bericht door Mister Grie »

Nee, denk dat we niet meer europees voetbal halen :cry:

Greetz,
Mr.Grie
Gabber Ben Je Niet Even, Gabber Ben Je Voor Het Leven!!
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Het zal allemaal op de laatste competitiedag beslist worden.
Denk niet dat we punten overhouden vanuit Amsterdam....hoewel enkele teams de laatste 2 weken wel hebben laten zien hoe het moet. :lol:
Zo......en nu weer gewoon 4e...
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Het kan dus nog steeds, maar voor de 6e plek moeten we in ieder geval van Ajax winnen. Met een gelijkspel worden we sowieso geen 6e doordat RKC en NEC tegen elkaar spelen.

Met heel veel geluk zouden we zelfs nog vierde kunnen worden....
Tja....
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

het is heel simpel, we moeten gewoon winnen en hopen.....
Ladies and gentleman: We've got him!
taz
Nieuw talent
Berichten: 121
Lid geworden op: 02-12-2002 14:40
Locatie: near Drachten
Contacteer:

Bericht door taz »

Foppe snapt het :mrgreen:

Niet dat de Friezen lang maalden om de gemiste kansen, want dankzij de zege sloot de ploeg aan in het rijtje kanshebbers op het UEFA Cup-toernooi.

Zover is het echter nog niet. Komende donderdag wacht een zeer lastige klus, als Ajax gastheer is voor de laatste horde naar het Europese podium. Foppe de Haan heeft er desalniettemin goede hoop op dat er punten uit de Arena meegenomen kunnen worden. "Wij staan er fysiek beter voor dan die Amsterdammers. Ik vind het fantastisch dat de competitie zo eindigt. Wie had nu gedacht dat wij nog voor Europees voetbal in aanmerking zouden komen? Ik heb zin in het duel tegen Ajax. Onze A-junioren en het belofteteam zijn dit seizoen allebei in de Arena kampioen geworden. Waarom zouden wij daar dan geen Europees voetbal af kunnen dwingen?'', glunderde hij.
(http://www.voetbalkrant.nl)

ALLES KAN!! koffiekan, melkkan, Mackan :wink:
..Nothing but fame; our club is HEERENVEEN!
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

ALLES KAN!! koffiekan, melkkan, Mackan :wink:
Alleen Wim Kan niet.... die kon niet meer 8)
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Het zou wel een stunt zijn om in de arena te winnen, maar ik denk niet dat het gaat lukken :)

Ik ben in ieder geval al tevreden met het linkerrijtje, vooral met zo'n seizoensstart.
Dennisch
Jeugdspeler
Berichten: 39
Lid geworden op: 14-04-2003 15:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Dennisch »

ah ajax uit is toch wel te doen neem ik aan, we winnen wel... :? hopelijk...en dan gaan we alsnog europa in, nl. omdat roda jc verliest in de kuip eheh
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Dit jaar is het misschien wel reden voor een feestje als we het alsnog halen. Vorig jaar vond iedereen het zo normaal, dat het niet normaal meer was. HEerenveen-supporters zijn verwend! We kunnen nog 4e worden en ook nog 8e en dat op de laatste speeldag. Het kan verkeren! Stel dat je 4e wordt, net als vorig jaar, dat is toch onvoorstelbaar na zo'n jaar en met 18 punten minder, of zo??
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Plaats reactie