Vooruitblik en voorspelling seizoen 2012-2013
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Selectiespeler
Vooruitblik en voorspelling seizoen 2011-2012
Het duurt nog lang tot het einde van de transfermarkt dus er kan nog van alles gebeuren. Op één of andere manier heb ik een beter gevoel over de selectie dan vorig jaar.
Om maar eens bij de keeper te beginnen. Ik vond Vandenbussche vorig jaar goed keepen maar ik vind ook dat Nordtfeld in de wedstrijden dat hij gekeept heeft een goede en betere indruk achter gelaten heeft dan VDB. Een plus ten opzichte van vorig seizoen.
Verdedigend zijn we er m.i. niet op achteruit gegaan. Het centrum blijft zoals het nu staat intact. Zuiverloon acht ik gelijkwaardig aan Janmaat en het is even afwachten wat Raitala kan. Met Zuiverloon en Raitala lijken we er op vooruit gegaan te zijn. Een plus ten opzichte van vorig seizoen.
Middenveld. Kums en Djuricic zijn net als vorig seizoen onomstreden. Daarbij komt dat Djuricic een jaar verder is in zijn ontwikkeling. Kums begint aan zijn tweede jaar en hoop dat hij nog een stap erbij heeft kunnen maken ten opzichte van vorig jaar. Achter deze jongens zou ik geen versterking kopen. Geef de jeugd maar een kans. Met Kainz, van Anholt, Ziyech en Tananne genoeg talent zou je zeggen. Een van deze jongens op de plaats van Elm en het middenveld is minimaal even sterk als vorig seizoen.
Aanvallend lijken we te moeten in leveren. We vervangen niet zomaar de 30 Dost- doelpunten. Waarschijnlijk vertrekken onze andere twee smaakmakers nog. Als Amoah (moet ie wel beter worden dan de eerste 2 oefenpotjes) zijn NAC/Vitesse niveau haalt dan kan hij over een heel seizoen 20 doelpunten maken. Om met Van La Parra, Uth en Valport het nieuwe seizoen in te gaan neem je een groot risico. Jongens met ontzettend veel potentie maar ook grote vraagtekens of ze het gaan maken bij Heerenveen. In de aanvalslinie is voor de basis nog een aankoop nodig.
Het leuke aan de nederlandse competitie is dat de jeugd een kans krijgt. Zeker in deze tijden zie je dat er nog meer kansen ontstaan. Hoop dat Heerenveen hier ook gebruik van gaat maken en niet allemaal vervangers gaat kopen. Je investeert in de jeugdopleiding, gebruik hem dan ook.
Om maar eens bij de keeper te beginnen. Ik vond Vandenbussche vorig jaar goed keepen maar ik vind ook dat Nordtfeld in de wedstrijden dat hij gekeept heeft een goede en betere indruk achter gelaten heeft dan VDB. Een plus ten opzichte van vorig seizoen.
Verdedigend zijn we er m.i. niet op achteruit gegaan. Het centrum blijft zoals het nu staat intact. Zuiverloon acht ik gelijkwaardig aan Janmaat en het is even afwachten wat Raitala kan. Met Zuiverloon en Raitala lijken we er op vooruit gegaan te zijn. Een plus ten opzichte van vorig seizoen.
Middenveld. Kums en Djuricic zijn net als vorig seizoen onomstreden. Daarbij komt dat Djuricic een jaar verder is in zijn ontwikkeling. Kums begint aan zijn tweede jaar en hoop dat hij nog een stap erbij heeft kunnen maken ten opzichte van vorig jaar. Achter deze jongens zou ik geen versterking kopen. Geef de jeugd maar een kans. Met Kainz, van Anholt, Ziyech en Tananne genoeg talent zou je zeggen. Een van deze jongens op de plaats van Elm en het middenveld is minimaal even sterk als vorig seizoen.
Aanvallend lijken we te moeten in leveren. We vervangen niet zomaar de 30 Dost- doelpunten. Waarschijnlijk vertrekken onze andere twee smaakmakers nog. Als Amoah (moet ie wel beter worden dan de eerste 2 oefenpotjes) zijn NAC/Vitesse niveau haalt dan kan hij over een heel seizoen 20 doelpunten maken. Om met Van La Parra, Uth en Valport het nieuwe seizoen in te gaan neem je een groot risico. Jongens met ontzettend veel potentie maar ook grote vraagtekens of ze het gaan maken bij Heerenveen. In de aanvalslinie is voor de basis nog een aankoop nodig.
Het leuke aan de nederlandse competitie is dat de jeugd een kans krijgt. Zeker in deze tijden zie je dat er nog meer kansen ontstaan. Hoop dat Heerenveen hier ook gebruik van gaat maken en niet allemaal vervangers gaat kopen. Je investeert in de jeugdopleiding, gebruik hem dan ook.
- 1983
- Forumicoon
Re: Vooruitblik en voorspelling seizoen 2011-2012
Het is inderdaad nog wat voorbarig, maar toch Ik heb er juist helemaal geen goed gevoel over.
Vorig jaar hebben we goed gepresteerd, uitstekend zelfs. Maar het spel was helemaal niet zo groots en het zat bepaald niet tegen. We hebben over het nodige geluk niet te klagen gehad, vooral in de 2e seizoenshelft. We teerden wel erg op de aanval en als je die wegdenkt blijft er m.i. een modaal elftal over. 1 is al vertrokken en die andere 2 zullen ook nog wel gaan. Dus die aanval daar kunnen we komend jaar niet meer over beschikken We leveren dus ten opzichte van vorig jaar enorm veel doelpunten in en wat daar vooralsnog voor teruggekomen is, is jong en/of middelmaat. Aan het middenveld is nog niks veranderd behalve dat de spoeling vooralsnog alleen maar dunner is geworden. En de verdediging zal m.i. nog net zo kwetsbaar zijn, daar veranderen de komst van de 2 backs (die best wel vraagtekens zijn, vooral die Fin) en Kum (aardig, maar niet meer dan dat) niet zo veel aan.
Er zal nog wel wat gaan gebeuren, maar het zal er voorin altijd minder op worden. Dat is geen schande, aangezien we het moeilijk hebben en scH niet in staat is om zulke toppers direct met vergelijkbaar niveau te vervangen, maar het tempert wel mijn verwachtingen. Ik voorzie een heel moeilijk jaar, de insiders zullen realistisch genoeg zijn om voorzichtig te zijn met hun verwachtingen. Maar bij het grote publiek en buitenstaanders zullen de verwachtingen torenhoog zijn. Dat zal tegen gaan vallen. Er zullen naar mijn mening nog een paar 'klasbakken' bij moeten voorin en op het middenveld om weer rechtstreeks Europees te halen. Met wat er nu staat, Assaidi en Narsingh niet meegeteld, zal het vrees ik al heel lastig worden om bij de eerste 9 te komen.
Vorig jaar hebben we goed gepresteerd, uitstekend zelfs. Maar het spel was helemaal niet zo groots en het zat bepaald niet tegen. We hebben over het nodige geluk niet te klagen gehad, vooral in de 2e seizoenshelft. We teerden wel erg op de aanval en als je die wegdenkt blijft er m.i. een modaal elftal over. 1 is al vertrokken en die andere 2 zullen ook nog wel gaan. Dus die aanval daar kunnen we komend jaar niet meer over beschikken We leveren dus ten opzichte van vorig jaar enorm veel doelpunten in en wat daar vooralsnog voor teruggekomen is, is jong en/of middelmaat. Aan het middenveld is nog niks veranderd behalve dat de spoeling vooralsnog alleen maar dunner is geworden. En de verdediging zal m.i. nog net zo kwetsbaar zijn, daar veranderen de komst van de 2 backs (die best wel vraagtekens zijn, vooral die Fin) en Kum (aardig, maar niet meer dan dat) niet zo veel aan.
Er zal nog wel wat gaan gebeuren, maar het zal er voorin altijd minder op worden. Dat is geen schande, aangezien we het moeilijk hebben en scH niet in staat is om zulke toppers direct met vergelijkbaar niveau te vervangen, maar het tempert wel mijn verwachtingen. Ik voorzie een heel moeilijk jaar, de insiders zullen realistisch genoeg zijn om voorzichtig te zijn met hun verwachtingen. Maar bij het grote publiek en buitenstaanders zullen de verwachtingen torenhoog zijn. Dat zal tegen gaan vallen. Er zullen naar mijn mening nog een paar 'klasbakken' bij moeten voorin en op het middenveld om weer rechtstreeks Europees te halen. Met wat er nu staat, Assaidi en Narsingh niet meegeteld, zal het vrees ik al heel lastig worden om bij de eerste 9 te komen.
-
- Forumicoon
Re: Vooruitblik en voorspelling seizoen 2011-2012
Over de breedte is het wel wat beter geworden als je dan bedenkt dat Assaidi en Narsingh nog niet weg zijn. Als zij weg gaan en er worden geen goede vervangerss gehaald dan wordt het een heel zwaar jaar. Maar ik denk dat de speelwijze heel bepalend wordt. Onder Jans was het puur countervoetbal en was het positiespel slecht. Het was wachten op bevliegingen van onze buitenspelers. Qua samenspel en attractiviteit was het gewoon erg matig. Ik hoop dat van Basten er wat flair en durf in weet te krijgen. Niet afwachten en inzakken zowel uit als thuis (uit kan dat wel vaker natuurlijk) maar wat meer pressing en voetballen naar voren. Opjagen en er erboven op zitten. Dat kan natuurlijk niet altijd maar ik heb me dit seizoen enorm geirriteerd aan de laffe speelwijze tegen rechterrijtjesploegen in thuiswedstrijden. Als je een groep reactievoetbal laat spelen dat gaat er een stuk agressie weg. Dan loop je alleen maar wat achter een tegenstander aan.
Ik ben nog erg benieuwd welke eventuele vervangers er komen voor onze twee buitenspelers. Dat zullen gevestige spelers moeten zijn die zich al wat bewezen hebben. Niet vraagtekentalenten.
Ik ben nog erg benieuwd welke eventuele vervangers er komen voor onze twee buitenspelers. Dat zullen gevestige spelers moeten zijn die zich al wat bewezen hebben. Niet vraagtekentalenten.
Laatst gewijzigd door Heerenveen rules op 13-07-2012 15:36, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Invaller
Re: Vooruitblik en voorspelling seizoen 2012-2013
Als we meer vooruit gaan voetballen. (Hetgeen wat van Basten wil) Dan ben je automatisch veel minder afhankelijk van je (snelle) voorhoede. Ik denk dat Djuricic een belangrijke schakel gaat worden in ons aanvallende spel. Met Amoah in de spits heb je misschien niet 30 doelpunten, maar hij is wel een beter aanspeelpunt dan Dost is.
Het zal een moeilijke eerste seizoenshelft worden, als je kijkt naar het aantal nieuwe spelers dat wij in de selectie hebben en dat gecombineerd met de moeilijke tegenstanders, in het begin van de competitie. Maar al met al denk ik dat we de tweede seizoenshelft en het seizoen daarna zeker weer bovenin mee kunnen doen.
Het zal een moeilijke eerste seizoenshelft worden, als je kijkt naar het aantal nieuwe spelers dat wij in de selectie hebben en dat gecombineerd met de moeilijke tegenstanders, in het begin van de competitie. Maar al met al denk ik dat we de tweede seizoenshelft en het seizoen daarna zeker weer bovenin mee kunnen doen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
-
- Forumicoon
De basis van een stabiel team is toch meestal een degelijke verdediging. Dat laatste lijkt niet bij onze club te passen maar wat er nu beschikbaar is achterin lijkt mij prima. Het middenveld lijkt ook eerder beter dan slechter geworden. Kums en Djuricic zijn weer een jaartje verder in hun ontwikkeling en onomstreden basisspelers. De derde positie wordt ingenomen door een nieuwkomer/talent waarmee er hoe dan ook meer dynamiek en diepgang is dan met Elm. Voorin zit de onzekerheid op de vleugels, vooral als de twee vleugelflitsers verdwijnen (en dat zal toch wel). Amoah is een prima spits voor ons en als hij goed wordt bediend.
Het zal even tijd vragen voor het als een team staat maar ik verwacht dat we met de eerste vijf mee kunnen. De concurrentie heeft ook zijn wisselingen gehad. AZ is er niet sterker op geworden, Feyenoord moet tegen de hogere verwachtingen opboksen, Twente heeft onrust in de tent.
Het zal even tijd vragen voor het als een team staat maar ik verwacht dat we met de eerste vijf mee kunnen. De concurrentie heeft ook zijn wisselingen gehad. AZ is er niet sterker op geworden, Feyenoord moet tegen de hogere verwachtingen opboksen, Twente heeft onrust in de tent.
- Hielke
- Forumicoon
Volgens mij heeft Superfries88' in een ander topic rake woorden gesproken: het fundament staat, nu de decoratie nog. Wrang dat we eindelijk eens een degelijke achterhoede en een sterk middenveld hebben, maar geen voorhoede meer. Dat zal ons lot altijd blijven. Voor de vleugels móeten er versterkingen komen en volgens mij ook voor de centrale spitspositie. Amoah lijkt mij, op basis van mijn eerste indrukken, alleen geschikt als supersub en Uth moet de tijd krijgen om zich te ontwikkelen, die moet geen zware last op zijn schouders krijgen.
- paparazzi
- Superster
Lastig om nu al een voorspelling te doen voor komend seizoen. Daar waag ik me dan ook niet aan. Ik houd me graag bij de feiten. En die zijn momenteel als volgt ; ik zie een degelijke achterhoede staan. En met een Nordtfeld in de goal zit dat wel snor. De aanval begint bij een goede verdediging!
De aanval mag komend seizoen wel niet zo best zijn als vorig seizoen, maar als we er toen drie tegen kregen moesten we er zelf ook drie maken. Of vier!
Dat zal komend seizoen anders zijn. Wellicht minder goals maken, maar ook minder tegen!
Het middenveld ziet er verder ook wel knap uit. Hoop dat Djuricic nu -echt- eens door gaat breken!
Voorin verwacht ik dat van Basten het wil gaan proberen met Mark Uth (tweebenig) vanaf rechts, en met Amoah in de spits. Dan zou er alleen voor de linkervleugel iets bij gehaald worden.
Vaak na een wedstrijd of vijf zie je welke kant het op zal gaan. Mijn inschatting op dit moment is dan ook nog erg voorzichtig.
De aanval mag komend seizoen wel niet zo best zijn als vorig seizoen, maar als we er toen drie tegen kregen moesten we er zelf ook drie maken. Of vier!
Dat zal komend seizoen anders zijn. Wellicht minder goals maken, maar ook minder tegen!
Het middenveld ziet er verder ook wel knap uit. Hoop dat Djuricic nu -echt- eens door gaat breken!
Voorin verwacht ik dat van Basten het wil gaan proberen met Mark Uth (tweebenig) vanaf rechts, en met Amoah in de spits. Dan zou er alleen voor de linkervleugel iets bij gehaald worden.
Vaak na een wedstrijd of vijf zie je welke kant het op zal gaan. Mijn inschatting op dit moment is dan ook nog erg voorzichtig.
Miereneukert!
-
- Beheerder
Alles hangt mijns inziens af van het oppakken van het door MvB gekozen systeem door onze spelers en dan met name de middenvelders. Voor mij is de basis van het team altijd een sterk middenveld geweest. Wanneer je middenveld heerst door een bal goed te kunnen vasthouden en sterk te zijn in de omschakeling, sta je als team al enorm voor. Verdediging krijgt er vertrouwen door en de aanval voelt zich gesterkt in hun rug.
Onder MvB zal er (hoop ik) een veel dwingender voetbal gespeeld worden dan onder Jans. Gouweleeuw zal meer inschuiven naar het middenveld en Kums en Djuricic zullen nog meer ballen opeisen en betrokken worden in het spel. Op zich ook wel logisch wanneer je niet meer beschikt over de individuele kwaliteiten van Assaidi ('k ga ervan uit dat hij vertrekt) of balletje diep op Narsingh. Wanneer je dergelijke capaciteiten in je team hebt, ga je daar als team automatisch ook op vertrouwen en soms op spelen.
Zelf verwacht ik dat de eerste seizoenshelft een matige start zal geven. Dit meer omdat de spelers nog wat moeten wennen aan het systeem en aan de nieuwe spelers (waarschijnlijk 4-5 nieuwe basisspelers!!). Daarnaast beschik je naast Djuricic niet meer over een speler die in zijn eentje even 1-2 man uitspeelt. Ik had VLP in die zin toch al wat verder verwacht te zijn.
Verdediging: Zuiverloon doet 't tot nu toe prima en is naar mijn mening geen achteruitgang op Janmaat. Gouweleeuw ontwikkelt zich door en Zomer zal met zijn ervaring gelijk zijn aan vorig seizoen. Raitala maakt nog een onwennige indruk, maar zal vermoedelijk na 5-6 wedstrijden wat steviger op z'n benen staan. Keeper Nordfeldt maakt een prima en stabiele indruk. Al met al ook naar mijn mening een positieve verandering/groei.
Middenveld: Met Djuricic, Kums en Van Anholt heb je m.i. een middenveld dat sterk is in de korte passing en positiespel. Bovendien zijn ze redelijk goed aan elkaar gewend. Wanneer één van deze wegvalt heb je echter een serieus probleem. Noodzaak is dus om er nog een (ervaren) speler bij te halen die er meteen staat. Kortom, dit middenveld wat er nu staat zal naar gelang het seizoen vordert steeds beter bekend zijn met het positiespel wat MvB voor ogen heeft en dus ook meer wedstrijden obv positiespel naar zich toe kunnen trekken. Een blessure van Kums of Djuricic zou wel eens veel roet in het eten kunnen gooien.
Aanval: Deze linie is er tot zover ernstig op achteruit gegaan. Het middenveld zal wel zeer sterk moeten heersen om het kwaliteitsgebrek van deze linie te verbloemen danwel deze linie te laten excelleren. Amoah is er nog lang niet, Uth heeft nog minimaal een seizoen beloften nodig, VLP moet nog een laatste stap in zijn ontwikkeling maken en Tannane doet 't prima, maar heeft geen directe versnelling (voor een vleugelspeler) in huis en zie ik dus meer als een aanvallende middenvelder. Je zou 't ook kunnen proberen met Tannane op 10 en Djuricic op de linkervleugel.. maar goed, dat zou niet je basisteam moeten zijn.
Ik hoop dat de club nog een linkervleugel en een linksmid aantrekt. De aanval mist duidelijk creativiteit. Je verdediging en middenveld mogen er dan op vooruit zijn gegaan, wanneer je aanval zoveel kwaliteit ontbreekt, ga je geen potten breken en kan je met wat pech ook van clubs als Groningen, Roda, Nac, Nek en Vitesse verliezen. Duidelijk is dat er wat bij moet voorin, anders ben je te afhankelijk van Djuricic en Kums (en wellicht Assaidi) en dus te voorspelbaar. Met deze selectie zou met een sterke 2e seizoenshelft wellicht om de play-offs gestreden kunnen worden.
Onder MvB zal er (hoop ik) een veel dwingender voetbal gespeeld worden dan onder Jans. Gouweleeuw zal meer inschuiven naar het middenveld en Kums en Djuricic zullen nog meer ballen opeisen en betrokken worden in het spel. Op zich ook wel logisch wanneer je niet meer beschikt over de individuele kwaliteiten van Assaidi ('k ga ervan uit dat hij vertrekt) of balletje diep op Narsingh. Wanneer je dergelijke capaciteiten in je team hebt, ga je daar als team automatisch ook op vertrouwen en soms op spelen.
Zelf verwacht ik dat de eerste seizoenshelft een matige start zal geven. Dit meer omdat de spelers nog wat moeten wennen aan het systeem en aan de nieuwe spelers (waarschijnlijk 4-5 nieuwe basisspelers!!). Daarnaast beschik je naast Djuricic niet meer over een speler die in zijn eentje even 1-2 man uitspeelt. Ik had VLP in die zin toch al wat verder verwacht te zijn.
Verdediging: Zuiverloon doet 't tot nu toe prima en is naar mijn mening geen achteruitgang op Janmaat. Gouweleeuw ontwikkelt zich door en Zomer zal met zijn ervaring gelijk zijn aan vorig seizoen. Raitala maakt nog een onwennige indruk, maar zal vermoedelijk na 5-6 wedstrijden wat steviger op z'n benen staan. Keeper Nordfeldt maakt een prima en stabiele indruk. Al met al ook naar mijn mening een positieve verandering/groei.
Middenveld: Met Djuricic, Kums en Van Anholt heb je m.i. een middenveld dat sterk is in de korte passing en positiespel. Bovendien zijn ze redelijk goed aan elkaar gewend. Wanneer één van deze wegvalt heb je echter een serieus probleem. Noodzaak is dus om er nog een (ervaren) speler bij te halen die er meteen staat. Kortom, dit middenveld wat er nu staat zal naar gelang het seizoen vordert steeds beter bekend zijn met het positiespel wat MvB voor ogen heeft en dus ook meer wedstrijden obv positiespel naar zich toe kunnen trekken. Een blessure van Kums of Djuricic zou wel eens veel roet in het eten kunnen gooien.
Aanval: Deze linie is er tot zover ernstig op achteruit gegaan. Het middenveld zal wel zeer sterk moeten heersen om het kwaliteitsgebrek van deze linie te verbloemen danwel deze linie te laten excelleren. Amoah is er nog lang niet, Uth heeft nog minimaal een seizoen beloften nodig, VLP moet nog een laatste stap in zijn ontwikkeling maken en Tannane doet 't prima, maar heeft geen directe versnelling (voor een vleugelspeler) in huis en zie ik dus meer als een aanvallende middenvelder. Je zou 't ook kunnen proberen met Tannane op 10 en Djuricic op de linkervleugel.. maar goed, dat zou niet je basisteam moeten zijn.
Ik hoop dat de club nog een linkervleugel en een linksmid aantrekt. De aanval mist duidelijk creativiteit. Je verdediging en middenveld mogen er dan op vooruit zijn gegaan, wanneer je aanval zoveel kwaliteit ontbreekt, ga je geen potten breken en kan je met wat pech ook van clubs als Groningen, Roda, Nac, Nek en Vitesse verliezen. Duidelijk is dat er wat bij moet voorin, anders ben je te afhankelijk van Djuricic en Kums (en wellicht Assaidi) en dus te voorspelbaar. Met deze selectie zou met een sterke 2e seizoenshelft wellicht om de play-offs gestreden kunnen worden.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Beetje onnodig, vind je niet?Wizard schreef: ga je geen potten breken en kan je met wat pech ook van clubs als Groningen, Roda, Nac, Nek en Vitesse verliezen.
Corruption is everywhere, fight it!
-
- Beheerder
Nee. Is namelijk met een knipoog naar een forumgenoot (en goede bekende van me).Fanatic 4-ever schreef: Beetje onnodig, vind je niet?
Bovendien, iedereen die niet uit Nijmegen komt, zegt 'nek'...
In het vervolg graag inhoudelijke posts. Als je je stoort aan dergelijke zinsnedes of bewoordingen, dan graag via de PB.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Het lijkt me niet aan jou om te bepalen wat andere forummers posten.Wizard schreef:Nee. Is namelijk met een knipoog naar een forumgenoot (en goede bekende van me).
Bovendien, iedereen die niet uit Nijmegen komt, zegt 'nek'...
In het vervolg graag inhoudelijke posts. Als je je stoort aan dergelijke zinsnedes of bewoordingen, dan graag via de PB.
Maar als volgens jou 'iedereen die niet uit Nijmegen komt' het zo noemt hoeft het toch niet goed te zijn? Het is officieel zelfs N.E.C., en daarnaast ken ik genoeg mensen die het niet 'nek' noemen dus je bewering gaat niet op. Ik vind het nogal respectloos en stoor me er aan.
Corruption is everywhere, fight it!
-
- Beheerder
Zucht... (een hele diepe).Fanatic 4-ever schreef:Maar als volgens jou 'iedereen die niet uit Nijmegen komt' het zo noemt hoeft het toch niet goed te zijn? Het is officieel zelfs N.E.C., en daarnaast ken ik genoeg mensen die het niet 'nek' noemen dus je bewering gaat niet op. Ik vind het nogal respectloos en stoor me er aan.
- mitrita
- Superster
En nu weer on-topic, rest van de discussie kan wel per PB.
-
- Wereldspeler
In mijn optiek is decoratie er puur voor het oog, een beetje de boel opleuken. Een goede aanval is dan ook een belangrijk onderdeel van het fundament. Het fundament moet de basis zijn waarmee je de doelstellingen kunt halen. Nu zijn die nog niet uitgesproken, maar ik heb niet het gevoel dat we met dit materiaal een plek in het bovenste gedeelte van het linkerrijtje gaan bewerkstelligen.Hielke schreef:Volgens mij heeft Superfries88' in een ander topic rake woorden gesproken: het fundament staat, nu de decoratie nog.
Vooralsnog verwacht ik wel een moeilijk jaar. Marco van Basten heeft mij nog niet overtuigd in het verleden. Het lijkt me voor hem ook ontzettend moeilijk om met dit spelersmateriaal te werken. Dingen die voor hem als voetballer een vanzelfsprekendheidje waren, is voor het gros van deze groep een helse opgave. Heeft hij het geduld om met spelers van dit kaliber te werken?
Waar hij wel goed voor is de uitstraling van de club. Je voelt een bepaalde scepsis onder supporters, maar tegelijkertijd is er ook de trots dat uitgerekend hij de nieuwe trainer is. Hoe je het ook wendt of keert, Marco is toch een van de grootste boegbeelden van het Nederlandse voetbal.
Hoe zal de groep omgaan met het pittige programma aan het begin van de competitie als daar weinig punten worden gepakt? We hebben (te) veel in moeten leveren. Een pallet vol doelpunten en assists, maar ook veel lengte/ (verdedigend) kopkracht in de persoon van Dost, Elm & Breuer. Als we na 3 competitiewedstrijden ook nog een Gouweleeuw kwijtraken dan kunnen.. (transfer deadline loopt tot 1 september en een dag later spelen we thuis tegen Ajax. Zullen we alvast de transfergeruchten mbt tot Gouweleeuw naar Ajax inplannen in de week voorafgaand?)
In verdedigend opzicht heeft sc Heerenveen het volgens mij goed gedaan op de transfermarkt.
Raitala is nog een onbekende voor de eredivisie, dus het is nog afwachten wat hij gaat brengen. Hij neemt in ieder geval ervaring met zich mee en is in tegenstelling tot Breuer wel een pure linksback. Normaal gesproken moet deze positie nu beter bezet zijn dan vorig seizoen.
Zuiverloon lijkt mij geen verzwakking ten opzichte van Janmaat. Echter is het een korte termijn oplossing door de huurconstructie die er aan verbonden is. Hopelijk kan Doke Schmidt zich in zijn schaduw ontwikkelen tot een betrouwbare back voor de komende jaren.
Met Kum heeft sc Heerenveen mentaliteit ingekocht. Lijkt mij ene prima aankoop die het eerste jaar zijn minuten wel zal gaan maken en daardoor er volgend jaar wel zal staan op de plaats van Gouweleeuw.
Met Nordfeldt staat er een keeper die aan het einde van het vorig seizoen al heeft kunnen wennen aan de club én de achterhoede die nagenoeg hetzelfde is gebleven.
Over het middenveld heb ik mijn twijfels. Kums kan de kar in zijn eentje niet trekken. Djuricic heeft de creativiteit die het middenveld nodig heeft, maar kan hij het iedere wedstrijd opbrengen? En wie wordt de derde man op het middenveld? Het zou toch fijn als hier nog een speler komt te staan die wel groter is dan 1.65
Over de aanval hoeven we het nog niet te hebben. Duidelijk is wel dat je met het huidige materiaal niet kunt beginnen/ mag verwachten dat ze sc Heerenveen naar het linkerrijtje gaan schieten.
Ik verwacht een seizoen waarin al snel een kopgroep ontstaat in de competitie. Ajax, FC Twente, AZ, PSV en in mindere mate Feyenoord zullen denk ik snel afstand nemen. Daaronder een groep met sc Heerenveen, Vitesse, Roda JC, FC Groningen, NEC, Heracles die veel punten van elkaar pakken, af en toe een stuntje boeken, maar net zo gemakkelijk uit bij ADO Den Haag, NAC en FC Utrecht onderuit kunnen gaan.
Die laatste 2 clubs gaan denk een heel moeilijk jaar beleven en vechten tegen lijfsbehoud met ploegen als VVV Venlo, FC Zwolle, RKC Waalwijk en Willem II.
Als één man achter onze trots!
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Forumicoon
Heb gisteren niet kunnen zien, maar wil daar nog niet te veel waarde aan hechten. Misschien is Rapid wel niveau Jupiler League. Een echte voorspelling wil ik dan ook nog niet geven, maar sowieso verwacht ik boven ons: Ajax, PSV, AZ, Twente, Feyenoord en ik denk toch ook Vitesse, zeker als ze Janssen ook nog halen. De hoogst haalbare plaats voor ons is in dat geval 7e.
Als de transferperiode voorbij is kan je pas echt voorspellen.
Als de transferperiode voorbij is kan je pas echt voorspellen.
- paparazzi
- Superster
Het is maar net hoe je dit seizoen ingaat. Dat kan n.l. op twee manieren. Of je haalt er nog twee a drie ervaren krachten bij voor op het middenveld en voorin.
Of je blijft bij hetgeen je nu ter beschikking hebt.
In dat laatste geval zul je het moeten doen met een hoop jeugd wat zich verder kan ontplooien op dit niveau. Voordeel daarvan is dat je aan `t eind van het seizoen vast wel een of twee uitschieters erbij krijgt. Deze spelers een jaar later wel goed kunt inpassen danwel goed kunt verkopen. Nadeel ; je verliest een hoop wedstrijden.
Maar zolang je niet degradeert is dit niet een onoverkomelijk probleem. Want , ploegen in het betaalde voetbal willen toch graag hun jeugd een kans geven. Inpassen en e.v.t. later goed kunnen verkopen? Dat is een weg om te bewandelen. Want gezien de financieele toekomst moet je creatief worden en vooral niet teveel geld willen uitgeven aan spelers die uit het verre buitenland je ploeg moeten komen versterken.
Ik pleit daarom ook voor deze optie. Want, waarom al het geld wat er nu binnengekomen is meteen weer uitgeven aan spelers die je mogelijk slechts voor een jaar een beetje in het zadel houden?
Ga dan voor de jeugd en investeer in tijd! Laat die jonge jongens lekker een jaar ervaring opdoen en het navolgende jaar de vruchten ervan plukken.
De enige mogelijkheid om deze barre tijden op de been te blijven. Vooral de jeugd goed begeleiden , goed scouten en zodoende een goed mogelijke generatie weer aan te laten sluiten.
Dit vergt enig geduld van ons als supporter. Maar geduld wordt in de regel uiteindelijk wel beloond.
Of je blijft bij hetgeen je nu ter beschikking hebt.
In dat laatste geval zul je het moeten doen met een hoop jeugd wat zich verder kan ontplooien op dit niveau. Voordeel daarvan is dat je aan `t eind van het seizoen vast wel een of twee uitschieters erbij krijgt. Deze spelers een jaar later wel goed kunt inpassen danwel goed kunt verkopen. Nadeel ; je verliest een hoop wedstrijden.
Maar zolang je niet degradeert is dit niet een onoverkomelijk probleem. Want , ploegen in het betaalde voetbal willen toch graag hun jeugd een kans geven. Inpassen en e.v.t. later goed kunnen verkopen? Dat is een weg om te bewandelen. Want gezien de financieele toekomst moet je creatief worden en vooral niet teveel geld willen uitgeven aan spelers die uit het verre buitenland je ploeg moeten komen versterken.
Ik pleit daarom ook voor deze optie. Want, waarom al het geld wat er nu binnengekomen is meteen weer uitgeven aan spelers die je mogelijk slechts voor een jaar een beetje in het zadel houden?
Ga dan voor de jeugd en investeer in tijd! Laat die jonge jongens lekker een jaar ervaring opdoen en het navolgende jaar de vruchten ervan plukken.
De enige mogelijkheid om deze barre tijden op de been te blijven. Vooral de jeugd goed begeleiden , goed scouten en zodoende een goed mogelijke generatie weer aan te laten sluiten.
Dit vergt enig geduld van ons als supporter. Maar geduld wordt in de regel uiteindelijk wel beloond.
Miereneukert!
-
- Superster
Je zegt het zelf: zolang je niet degradeert!!
- paparazzi
- Superster
Nou oldtimer; Ik kan zeggen dat ik dit niet een geweldig team vind. Maar om Heerenveen nu als degradatiekandidaat te betitelen vind ik nogal overdreven.
VVV-Zwolle-Den Haag en Willem2 zijn echt nog wel een stukje minder hoor!
VVV-Zwolle-Den Haag en Willem2 zijn echt nog wel een stukje minder hoor!
Miereneukert!
-
- Forumicoon
Wees nou voorzichtig met zo negatief voorspellen jongens. Vorig jaar waren hier ook mensen die spraken over degradatie en toen werden we 5e en dat zonder allemaal last-minute transfers. Ook nu zal het wel weer op zijn pootjes terecht komen. Er zit superveel talent in de groep, 2 of 3 gerichte aankopen en je hebt een heel goede selectie.
-
- Superster
Natuurlijk kan het nog best goed komen, maar er is wel een groot verschil met vorig jaar.Knipecity schreef:Wees nou voorzichtig met zo negatief voorspellen jongens. Vorig jaar waren hier ook mensen die spraken over degradatie en toen werden we 5e en dat zonder allemaal last-minute transfers. Ook nu zal het wel weer op zijn pootjes terecht komen. Er zit superveel talent in de groep, 2 of 3 gerichte aankopen en je hebt een heel goede selectie.
Toen stond er in principe al direct een prima voorhoede, terwijl nu ( voorlopig hoop ik ) machteloosheid troef is.
Natuurlijk is de achterhoede nu wel wat in kwaliteit toegenomen, maar bij een enkele tegengoal moet je al aan een nederlaag gaan denken.
Ditmaal zijn die last - minute transfers ( hopelijk kan het iets sneller ) wel degelijk nodig, anders wordt het allemaal heel vervelend. Daar zijn de meesten vast wel van doordrongen.
-
- Superster
- Contacteer:
Ik lees dit vaker maar is dit zo? Ik haalde het gister ook al aan in een ander topic maar toen werd er niet op gereageerd.oldtimer schreef:Natuurlijk is de achterhoede nu wel wat in kwaliteit toegenomen
Centrum is gelijk gebleven.
Raitala/Breuer, maakt niet zoveel uit (hoop ik), maar wat ik zondag heb gezien is Breuer denk ik net even beter.
Zuiverloon/Janmaat, ik weet wel zeker dat Janmaat beter is.
Per saldo, mijn inziens een mindere verdediging.
Ow ja de keepers, is denk ik om het even.
Bedankt Torcida:-)
- 1983
- Forumicoon
Eens. De verdediging is m.i. inderdaad net zo goed/zwak als vorig seizoen. Raitala vind ik tot nu toe helemaal niks, weggespeeld door Foor en voetballend voegt ie tot op heden ook niks toe (zelfs niet tegen het zwakke Rapid). Zuiverloon is verdedigend gelijk aan Janmaat, maar voetballend echt minder. Het centrum is gelijk gebleven. Keeper is absoluut beter dan vorig jaar. Natuurlijk moeten we het niet direct de grond in boren en beoordelen over langere periode, maar dat geroep dat de verdediging sterker is geworden en dat die linie überhaupt sterk wordt genoemd, gaat mij veel te ver.
-
- Forumicoon
Vorig seizoen stond het defensief helemaal niet zo beroerd. De hoeveelheid tegentreffers was natuurlijk volstrekt onacceptabel, maar hoofdzakelijk als gevolg van de dramatisch verlopen topwedstrijden. Dat liep tegen de veertig treffers, terwijl we in de andere 24 wedstrijden 'maar' 22 om de oren kregen. Als je het gemiddelde in de topduels naar een normaal niveau brengt (zoals een jaar eerder) en het andere niveau ongeveer intact laat, ziet het er vrij goed uit. Ik denk dat deze achterhoede daar wel toe in staat is, mits de spelers hun normale niveau halen en de basis uiteindelijk op een stabiel niveau komt te liggen. Daar zal vanzelfsprekend één en ander moeten gebeuren.
Toch vind ik de basis op zich best oké. In ieder geval goed genoeg om diverse ploegen onder je te houden. Je hebt twee prima keepers, waarbij ik Nordfeldt een goede eerste optie vind. De achterhoede vind ik defensief niet minder dan een jaar geleden. In principe heb je met Kums en Djuricic twee dezelfde middenvelders als vorig seizoen, waarbij De Roon op termijn niet onder hoeft te doen voor Elm. Voorin heb je een smaakmaker als Assaidi. Je mist vooral een spits die er direct staat, eventueel een vleugelaanvaller met dezelfde omschrijving en wellicht wat extra power/routine op het middenveld. Haal je daar 2 á 3 spelers voor binnen, staat er gewoon een goed elftal.
Het is heus niet zo dat een paar spelers het verschil zijn tussen een goede subtopper en een degradatiekandidaat. Zó goed waren Dost en Narsingh ook weer niet. Het probleem ligt in mijn ogen ook niet zozeer bij een gebrek aan kwaliteit, maar meer bij een gebrek aan stootkracht. De spelers zijn nog niet op een dusdanig niveau dat ze het team al kunnen sturen naar de gewenste hoogte. Het is nog te kwetsbaar, te fragiel. Het zou best kunnen zijn dat hetzelfde team over twee jaar een sterk collectief vormt waarmee je om Europees voetbal speelt, maar dat moet groeien en die tijd is er maar beperkt. Er moet eerder ook al gepresteerd worden. Als je dat nog niet ziet gebeuren, moet je op enkele posities een impuls bieden. Dat is nu ook de uitgesproken intentie.
Toch vind ik de basis op zich best oké. In ieder geval goed genoeg om diverse ploegen onder je te houden. Je hebt twee prima keepers, waarbij ik Nordfeldt een goede eerste optie vind. De achterhoede vind ik defensief niet minder dan een jaar geleden. In principe heb je met Kums en Djuricic twee dezelfde middenvelders als vorig seizoen, waarbij De Roon op termijn niet onder hoeft te doen voor Elm. Voorin heb je een smaakmaker als Assaidi. Je mist vooral een spits die er direct staat, eventueel een vleugelaanvaller met dezelfde omschrijving en wellicht wat extra power/routine op het middenveld. Haal je daar 2 á 3 spelers voor binnen, staat er gewoon een goed elftal.
Het is heus niet zo dat een paar spelers het verschil zijn tussen een goede subtopper en een degradatiekandidaat. Zó goed waren Dost en Narsingh ook weer niet. Het probleem ligt in mijn ogen ook niet zozeer bij een gebrek aan kwaliteit, maar meer bij een gebrek aan stootkracht. De spelers zijn nog niet op een dusdanig niveau dat ze het team al kunnen sturen naar de gewenste hoogte. Het is nog te kwetsbaar, te fragiel. Het zou best kunnen zijn dat hetzelfde team over twee jaar een sterk collectief vormt waarmee je om Europees voetbal speelt, maar dat moet groeien en die tijd is er maar beperkt. Er moet eerder ook al gepresteerd worden. Als je dat nog niet ziet gebeuren, moet je op enkele posities een impuls bieden. Dat is nu ook de uitgesproken intentie.
- paparazzi
- Superster
Kan een interessante serie worden ; Feyenoord uit. Molde uit. AZ uit. Molde thuis. Ajax thuis. Hmmm, ik denk toch wel een punt! 

Miereneukert!
-
- Forumicoon
Tijd voor een eerste analyse na 1/3 van de comp. We staan 10e na 11 wedstrijden en een zwaar begin met slecht 3 punten achter op nummer 7 en 5 op nummer 5 en 6. Maar goed we staan ook slechts enkele punten voor op teams onder ons. Van de teams boven ons lijken Nec, Ado zeker niet beter en Heracles is weinig stabiel. Tegen ons geweldig, maar tegen psv weer kansloos. Utrecht leeft ook boven zijn stand, maar misschien hebben zij zo'n jaar. Onder ons zouden mn Groningen en zeker Az beter moeten kunnen. Az ook misschien beter dan Heerenveen, hoewel Elm en Beerens min of meer afdankers zijn van ons.
Mijn voorlopige conclusie is dat plaats 7 wel maximaal lijkt momenteel. Ergens tussen 7 en 10.
Mijn voorlopige conclusie is dat plaats 7 wel maximaal lijkt momenteel. Ergens tussen 7 en 10.
-
- Beheerder
We hebben één van de zwaarste startprogamma's van alle clubs gehad. Behalve PSV hebben we alle top- en subtopclubs al gehad. Utrecht doet 't leuk, maar zal wegzakken wanneer één van de middenvelders geblesseerd raakt. Die gaan dat echt niet een heel seizoen doortrekken. Leuke sfeer daar, maar qua selectie geen subtop.
Heracles uit mag je punten verliezen aangezien veel teams het daar moeilijk hebben. De punten die we verloren hebben tegen Nec en Ado thuis, zijn slecht en hadden in principe 6 punten moeten zijn. Daar tegenover staan puntendelingen tegen AZ, Vitesse en Feyenoord uit, wat mijns inziens (normaliter) concurrenten zijn. Ajax gelijk thuis kan je ook als een bonuspunt zien. Kortom, 6 verloren en 4 gewonnen. Je had dus 'eigenlijk' 2 punten hoger moeten staan, waardoor je 8e ipv 10e had gestaan.
Volgens mij moet je in de komende 4 wedstrijden 9 punten halen. Wanneer dat lukt, stijg je weer 2 plekken.
Heracles uit mag je punten verliezen aangezien veel teams het daar moeilijk hebben. De punten die we verloren hebben tegen Nec en Ado thuis, zijn slecht en hadden in principe 6 punten moeten zijn. Daar tegenover staan puntendelingen tegen AZ, Vitesse en Feyenoord uit, wat mijns inziens (normaliter) concurrenten zijn. Ajax gelijk thuis kan je ook als een bonuspunt zien. Kortom, 6 verloren en 4 gewonnen. Je had dus 'eigenlijk' 2 punten hoger moeten staan, waardoor je 8e ipv 10e had gestaan.
Volgens mij moet je in de komende 4 wedstrijden 9 punten halen. Wanneer dat lukt, stijg je weer 2 plekken.
-
- Basisspeler
aan de ene kant hebben we in de eerste seizoenshelft teveel punten laten liggen maar aan de andere kant hadden we ook een moeilijke eerste seizoenshelft. kijk maar naar de duels die we hebben gespeeld. je ben al uit naar AZ, Twente, PSV, Heracles, Utrecht, Feyenorrd geweest en je hebt Vitesse al 2x gehad en 4 punten van deze *club gepakt.
De mooiste duels van deze 1e helft waren zonder meer 4 dagen tegen Feyenoord, Vitesse en Groningen en toch ook wel de 2-2 tegen Ajax
slechtste duels waren ADO, RKC, Willem 2 en PSV (Wat wil je ook in Eindhoven).
De mooiste duels van deze 1e helft waren zonder meer 4 dagen tegen Feyenoord, Vitesse en Groningen en toch ook wel de 2-2 tegen Ajax
slechtste duels waren ADO, RKC, Willem 2 en PSV (Wat wil je ook in Eindhoven).
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
-
Verified
- Nieuw talent
Voor wat het waard is: op dit moment staan ze in het linker rijtje 

-
xander Verified
- Superster
Linker rijtje Eredivisie ja toch!
Alle ballen op Henkie!