03-05-2003: Willem II-sc Heerenveen (1-5)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Joepjunior schreef:Ik stel voor dat ze rest van het seizoen in de zwarte shirts spelen want als ik het goed heb wonnen ze de vorige wedstrijd, bij de Graafschap, ook in het zwart, met 1-5 :D Belooft veel goeds voor Zwolle uit.
Haha :) Had ik zelf ook al eens aan gedacht ja ... misschien wel een goede taktiek ;)
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Een topavond gehad!! Willem II werd bij vlagen van de mat afgespeeld. :D
Selakovic, Vayrynen en De Jong waren vanavond erg goed!! Dit was de beste uitwedstrijd van dit seizoen. (is niet natuurlijk niet zo moeilijk, maar toch..)

De polonaise ging door het uitvak heen net zoals 2 jaar geleden :)

En toch een kick hoor met 75 man :shock: de 11.000 supporters van Willem te overstemmen vanaf de eerste minuut!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Het was onthutsend hoe Heerenveen de gastheren voor schut kon zetten. de verdediging was bijkans totaal afwezig en ik kan me de radeloosheid van keeper De Vlieger, bij de 4-0 trapte hij de bal het stadion uit, goed voorstellen. Zeer knullig allemaal. Nog een goed voorbeeld: een verdediger kreeg de kans om een hoekschop te voorkomen maar liep niet snel genoeg. Dat was teveel voor het eergevoel van De Vlieger en hij schold zijn verdediger de huid vol.

Nog een minpunt: het geluid in het stadion, buiten de wedstrijd om. Er stond voor de wedstrijd en in de rust een groepje uit Burkina Faso te drummen. Het geluid was werkelijk oorverdovend. Gedurende de wedstrijd werd iedereen verder wakker gehouden door die 75 supporters uit Friesland. (We misten een aantal vaste gasten in de bus. Er waren andere dingen te doen kennelijk. De volgende keer meer mensen mee a.u.b.)

Het was mijn eerste keer in Tilburg, en nu weet ik waarom er gesproken wordt van Stillem II. Daarmee vergeleken is het Abe Lenstra bij een doorsnee wedstrijd een heksenketel! :D

Nog iets amusants!

Op de heenreis zag de vader van Sammy opeens een lama loslopen nabij Hilversum. En wat lees ik nu op de site van de Telegraaf:
Losgebroken lama houdt verkeer tegen

UTRECHT - De snelweg A27 is zaterdag in de richting Almere bij de afslag Maartensdijk een kwartier afgesloten geweest, omdat er een losgebroken lama liep.

Volgens een woordvoerder van de politie is het dier ontsnapt van een kinderboerderij in de buurt. Na een kwartier had de politie de lama te pakken. Het beest is teruggebracht naar zijn hok. Niemand raakte gewond.
Whahaha!! :mrgreen: :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Jelle E schreef:Minder mooi is, dat we een uurtje geleden een telefoontje uit Tilburg kregen, het busje waarin Eric mee is gereden is naar huis gestuurd door de politie.
Het hoe en waarom is me nog een beetje onduidelijk, maar het had geloof ik te maken met het niet bij zich hebben van indentiteitskaarten. Straks maar eens vernemen wat nu de ware reden is, is het allemaal een vaag verhaal, dan zwaait er wat :grmbl:
Ja Fritz en consorten.... vertel op...! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Opvallend dat er nog geen "verslag" op het Forum staat van de belevenissen van de "supporters" die de toegang tot het stadion van Willem II ontzegd is en dat er niets genoemd wordt over het feit dat een aantal van hen door de politie is aangehouden .
Alleen maar de mededeling van een bezorgde vader (Jelle) dat de groep Tilburg uitgezet is.
Of likt een aantal van die "supporters" nu z'n wonden, in de wetenschap dat er vrijwel zeker een aantal Stadionverboden uitgedeeld gaat worden ?
Ik ben zeer benieuwd naar alle "stoere" verhalen !
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Eredivisie: Ruime zege Heerenveen bij Willem II
TILBURG - Heerenveen heeft zaterdagavond de uitwedstrijd tegen Willem II op kinderlijk eenvoudige wijze gewonnen. In Tilburg werd het 5-1. Bij de rust leidden de Friezen al met 3-0.


De Jong scoorde met het hoofd in de 12e en 17e minuut, Selakovic met de voet in de 31e minuut. In de tweede helft profiteerden Nurmela en opnieuw Selakovic van een collectieve wanprestatie van de thuisclub. Sektioui deed in de 65e minuut voor Willem II nog iets terug, 5-1.

,,Een onacceptabele wedstrijd'', aldus trainer Mark Wotte die eerder dit jaar thuis met 6-0 van Ajax verloor. ,,Ook ik heb schuld, ik ben er niet in geslaagd de spelers op scherp te zetten. Dit was helemaal niks, een schandalige vertoning, waarvoor ik geen excuses heb.'' Collega Foppe de Haan prees de inbreng van centrale middenvelder Väyrynen. ,,Hij toonde aan fantastisch te kunnen voetballen.''

Dat wisten wij al veel langer :D Was Vayrynen ook voor de winterstop niet de man die bijna elke wedstrijd de beste man van het veld was??
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
KSI
Bankzitter
Berichten: 210
Lid geworden op: 02-12-2002 12:23

Bericht door KSI »

Opvallend dat er nog geen "verslag" op het Forum staat van de belevenissen van de "supporters" die de toegang tot het stadion van Willem II ontzegd is en dat er niets genoemd wordt over het feit dat een aantal van hen door de politie is aangehouden .
Alleen maar de mededeling van een bezorgde vader (Jelle) dat de groep Tilburg uitgezet is.
Of likt een aantal van die "supporters" nu z'n wonden, in de wetenschap dat er vrijwel zeker een aantal Stadionverboden uitgedeeld gaat worden ?
Ik ben zeer benieuwd naar alle "stoere" verhalen !
Was er zelf niet bij maar ik vind dat je nu bezigbent met stemmingmakkerij arnoud!
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Die Sella toch... Tot zijn veters toe afgefikt en nu twee assists en twee doelpunten. Zijn totaal staat nu op zeven en dan te bedenken dat ie lang niet alle wedstrijden heeft meegedaan en geen echte spits is. Dan steken die negen goals van Denneboom toch een beetje sneu tegen af! En 1-5 is natuurlijk geweldig. Heb met stomme verbazing naar teletekst en de samenvatting gekeken. We staan nu achtste. Het zal toch niet...? :roll:
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

Vrieskist schreef:Precies ... wie er nu nog over Foppe begint te zeuren!
Dus na 1 overwinning is ie alweer de held? D8ut niet!
BWA
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 02-12-2002 21:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door BWA »

Arnoud schreef:Opvallend dat er nog geen "verslag" op het Forum staat van de belevenissen van de "supporters" die de toegang tot het stadion van Willem II ontzegd is en dat er niets genoemd wordt over het feit dat een aantal van hen door de politie is aangehouden .
Alleen maar de mededeling van een bezorgde vader (Jelle) dat de groep Tilburg uitgezet is.
Of likt een aantal van die "supporters" nu z'n wonden, in de wetenschap dat er vrijwel zeker een aantal Stadionverboden uitgedeeld gaat worden ?
Ik ben zeer benieuwd naar alle "stoere" verhalen !
Mogen we ook een beetje uitslapen??

Maar goed ik zal wel als eerste mijn stoere verhaal vertellen.

Wij waren met 3 busjes afgereisd naar Tilburg. Iedereen was in het bezit van een kaartje, de meesten voor vak A, een enkeling voor vak B, want er was een vrije verkoop. We kwamen rond een uur of 17:00 aan in het centrum van Tilburg, na eventjes op een terras te hebben gezeten, zijn we naar het stadion gegaan. Busjes geparkeerd en lopend naar het stadion.

Bij vak A aangekomen, wordt ons in eerste instantie de toegang geweigerd. Het hoe en waarom is uiteraard onduidelijk, en wordt een beetje afgedaan door de stewards als dat er nog wordt overlegd. Het hele steward jargon komt weer naar boven: 'we weten van niks', 'we voeren alleen maar uit', 'geen idee' etcetc. Na een tijdje wordt ons uitgelegd dat we er alleen inkomen indien er een geldig identiteitsbewijs wordt getoond. De meesten hebben dit wel, maar een stuk of 4/5 hadden dit niet, of hadden een OV-kaart, maar die werd niet geaccepteerd. Ondertussen zijn de meesten al binnen de hekken, maar nog niet in het stadion.

Ik denk dat we nog geen 5 minuten binnen de hekken zijn geweest, of we worden gesommeerd om het stadion te verlaten. Op onze vraag of het uitvak uitverkocht was, werd een duidelijk NEE gegeven. Ons verzoek om ons in het gastenvak plaats te laten nemen wordt weggewimpeld. Er is tot op dit moment nog niks gebeurt, geen uitdaging, geen scheldpartij: HELEMAAL NIETS!

Vervolgens worden wij als criminelen behandeld, er worden onder andere honden ingezet om onze groep weer naar de busjes te verplaatsen. Tsja, en dit gaat niet heel gemakkelijk, wat ik erg logisch vind, want wij deden niks, hebben een geldig kaartje gekocht, maar worden gewoon weggestuurd. Bij deze charge van de politie zijn in totaal 4 mensen opgepakt. Dit alles had kunnen voorkomen worden, als wij maar in het uitvak waren neergezet, het is soms zoooo simpel.

Stoer genoeg?
NOMYTH
Nieuw talent
Berichten: 128
Lid geworden op: 02-12-2002 15:10

Bericht door NOMYTH »

Nog ff voor de duidelijkheid. We hadden kaarten voor vak A gekocht omdat er veel bij waren die geen clubcard hebben. Om toch allemaal bij elkaar te zitten hebben we besloten om kaarten te kopen voor het willem 2 vak.

Waarom geen clubcard aangevraagd?
Dit duurt twee maanden. Was dus geen optie.

En voor de duidelijkheid. Het was geen verplichte bus combi. We hebben die kaarten gekocht bij ticketboc e.a. in heerenveen.
Jelle E
Nieuw talent
Berichten: 142
Lid geworden op: 02-12-2002 16:52
Locatie: Nunspeet

Bericht door Jelle E »

Goed, ik heb het verhaal van Eric gehoord.

Mijn enigste vraag is, hoe heet die kale, ongeveer 22 jarige suppoost ??
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Mocht dat het geval zijn dan zijn ze erg star. Bij AZ had ik ook een verkeerd kaartje en was het uitvak wél uitverkocht. Toch kon ik naar binnen komen in het gastenvak. Deze behandeling is niet te accepteren. Maar ik kan alleen afgaan op jullie verhaal. Ik zou een verklaring willen zien van Willen II en de politie, net zoals dat toen gebeurd is na de beker wedstrijd tegen Telstar. Daarmee hebben we duidelijkheid. Er werd in de bus al gesproken over stadionverboden en zo.
Wéér uit!!!!
NOMYTH
Nieuw talent
Berichten: 128
Lid geworden op: 02-12-2002 15:10

Bericht door NOMYTH »

Deze?

Afbeelding

Naam weet ik niet. Dit waren de 2 heerenveen stewards die er gisteren waren.
NOMYTH
Nieuw talent
Berichten: 128
Lid geworden op: 02-12-2002 15:10

Bericht door NOMYTH »

Jelle. Ik weet trouwens niet waarom je die kale steward zoekt. Maar als het om het slaan gaat dan was het de linker.
BWA
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 02-12-2002 21:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door BWA »

Beetle schreef:Er werd in de bus al gesproken over stadionverboden en zo.
Dat deden ze ook toen JaapF werd opgepakt in Utrecht.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Over de wedstrijd:
De site van Willem II brandt de ploeg volledig af. Wil Heerenveen nog wel eens "goed nieuws" spelen, hier is het helemaal niks met de ploeg. en dat was het ook.

http://www.willem-ii.nl

...maar de waarheid is het ook niet helemaal....
De 0-3 bij rust door John de Jong (tweemaal) en Daniel Jensen viel nog mee
...ook geinig...
Tot slot werd er nog een nieuw record gevestigd in Tilburg. Heerenveenspeler Marcel Seip liep al vóór de aftrap van de eerste helft warm aan de zijlijn. Dit hield hij ruim twintig minuten vol. Overigens mocht hij pas in de 68e minuut invallen.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Matennaaier Tarik Sektioui redde de 'eer' voor zijn ploeg na 65 minuten:
Waar slaat dit op?
Heb er niks van kunnen ontdekken op de TV.
hier te lezen
Anti anti. :)
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Freezeman schreef: Waar slaat dit op?
Heb er niks van kunnen ontdekken op de TV.
hier te lezen
Je bedoelt waar dat matennaaier opslaat?
Hij was de heel wedstrijd gefrustreerd en vervelend, liep bij dode spelmomenten te kutten en op de scheids in te praten en, een doodzonde, om gele kaarten te vragen: met recht de matennaaier van de avond.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Een prachtige overwinning natuurlijk. Dit doet een mens goed vooral nu we volgende week tegen Groningen moeten. De ploeg heeft nu natuurlijk voldoende zelfvertrouwen gekregen om die Groningers volgende week van de mat te vegen.

En nu nog even over dat domme SV-geroep. Waarom zou je een SV kregen als je in het bezit bent van een geldig kaartje,weliswaar niet in het uitvak maar dat maakt niet zoveel dacht ik zo. Alleen je kunt geen ID tonen. Als ze je daar een boete of nog erger een SV voor willen geven dan breekt bij mij de spreekwoordelijke klomp.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

pissed off.

Erik, wat is er met http://www.feanfans.nl aan de hand? Ik kan de indexpagina niet meer bereiken....
Wéér uit!!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Het staat nu toch online. De eerste filmpjes zijn een beetje schokkerig. Ik maakte later een herstart met de computer waarna de rest van de filmpjes wel vloeiend liep.

ps.
Dat filmpje met supportersgeweld is schitterend.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Waarom zou je een SV kregen als je in het bezit bent van een geldig kaartje,weliswaar niet in het uitvak maar dat maakt niet zoveel dacht ik zo. Alleen je kunt geen ID tonen.
Daar zal dan ook nooit iemand een Stadionverbod voor krijgen Eastermar ( Overigens weet iedereen inmiddels wel dat je verplicht bent een ID te kunnen tonen als je een voetbalstadion in wil. Ik ben het daar principieel mee oneens, maar omdat ik nu eenmaal graag naar het voetballen ga accepteer ik die door de KNVB gestelde regel. Als je dat niet wil doen, moet je de konsekwentie van je weigering accepteren en niet naar een voetbalstadion gaan - maar dit even terzijde).
De vraag blijft of het gisteren allemaal zo simpel was als het hier op het Forum voorgesteld wordt door BWA en Nomyth. Ik ben niet bij de "heisa" geweest die ontstond toen de groep het stadion in ging en ik kan en daar ook ging oordeel over geven. Dus ook niet over het politie-optreden, het optreden van stewards of het optreden van de
groep supporters.
Maar ik vind dat je het gebeurde in een breder perspectief moet plaatsen.
Waarom moest de groep zo nodig plaatsen nemen buiten het Uitvak ? Het verhaal van het ontbreken van een scH seizoenskaart is kul. Het was de 30ste wedstrijd van de competitie en als je dan nog geen Clubcard hebt dan is het ook nooit je bedoeling geweest er één aan te schaffen. Verder kan je uitsluitend een kaartje kopen als je in het bezit bent van een Clubcard dus kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er gebruik gemaakt moet zijn van zgn. neutrale kaarten of dat er wellicht zelfs afspraken gemaakt waren met Willem II supporters om de groep aan kaarten te helpen. Als dat zo is dan is dat al uiterst dubieus.
Het willens en wetens plaats willen nemen met een grote groep buiten het Uitvak vind ik een bewuste provocatie. provocatie. Gaat het om een enkeling, of om een groepje van 3 à 4 mensen, prima, niets aan de hand. Zelf heb ik 10 jaar lang heel veel uitwedstrijden bezocht zonder ooit in het Uitvak te zitten en altijd zonder problemen. Maar hier betrof het een groep van zo'n 20 fanatieke supporters. Moet je je voorstellen dat er plotseling een 20-tal Willem II supporters plaats willen nemen in bijvoorbeeld Vak 17 van het ALS. En dan niet een rustig groepje, nee een groep die in alle opzichten duidelijk maakt waar ze vandaan komen en voor wie ze zijn.
Dacht je dat die groep zomaar, al hebben ze kaarten, het ALS binnenkomt ? Dat zou toch vragen om problemen zijn.
Ik ben er van overtuigd dat gisteren zich een dergelijke situatie voorgedaan heeft in Tilburg. En ik vind persoonlijk dan ook dat Willem II alle recht had om de groep geen toegang de verschaffen in het Vak A en/of B.
Hoe daarna één en ander verlopen is, weet ik niet. Daar zullen de autoriteiten zich wel over buigen en de betrokken groep zal zijn verweer mogen doen.
Maar als de groep van 20 gewoon kaartjes had gekocht voor het Uitvak, dan was er geen gedonder geweest en hadden ook zij getuige kunnen zijn van een fantastische wedstrijd van onze eigen scH
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Van Tilbo:
Afbeelding

Waar was de rest?
Laatst gewijzigd door Beetle op 04-05-2003 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Verder kan je uitsluitend een kaartje kopen als je in het bezit bent van een Clubcard dus kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er gebruik gemaakt moet zijn van zgn. neutrale kaarten of dat er wellicht zelfs afspraken gemaakt waren met Willem II supporters om de groep aan kaarten te helpen. Als dat zo is dan is dat al uiterst dubieus.
Niet waar. Het is tegenwoordig aan de clubs om te beslissen of men een clubcard nodig heeft. Ik ga hier in Groningen regelmatig naar een wedstrijdje toe, en slechts bij een stuk of 5 tegenstanders is een clubcard nodig. Dit is bij WII waarschijnlijk ook het geval.
hetto
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 03-12-2002 21:08
Locatie: knibbeltsjebrege on the beach

Bericht door hetto »

Ik heb het verhaal toch iets anders gehoord. Ik zat zelf ook gisteravond in het stadion toen ik hoorde dat er (behalve de bus die ik op de heenreis gepasseerd was) een aantal supporters met busjes (o.a. van Moll -> ook op terugreis gezien) naar Tilburg was gereisd. Ook hoorde ik dat er 3 supporters waren met een stadionverbod maar dat zij zonder clubcard probeerden een kaartje te kopen om zo in het stadion te komen.
Ook heb ik gehoord dat deze jongens dus niet in het stadion mochten komen en er dus ook niet in zijn geweest (althans, niet voor lang)
Voor de rest waren er niet veel supporters in het uit-vak. Een stuk of 30 schat ik, waaronder 1 blonde vrouw dressed in pink. 8)
Ik zag wel een paar keer een camera flitsen in dat vak dus ik neem aan dat de heer Beetle daar aan het fotograferen was.
Verbazende wedstrijd overigens. Willem II bakte er nix van en het had bij rust net zo goed 5-1 kunnen (en eigenlijk ook moeten) staan. Daar had niemand iets van kunnen zeggen. Vayrinen speelde weer ouderwets sterk en ook Radomski deed het goed in het centrum. Venema viel mij iets tegen en Bakkati had het zo nu en dan moeilijk met Sektioui. Vonk was weer niet overtuigend al speelde hij wel beter dan de laatste weken. Zeer domme gele kaart van Denneboom trouwens -> duwen... :erm:
Uit pure wanhoop begon er al een supporter in het W II vak "warm te lopen". Zeer lollig!
8)
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Afbeelding

En Beetle zag het ;) :mrgreen:
Ik zag wel een paar keer een camera flitsen in dat vak dus ik neem aan dat de heer Beetle daar aan het fotograferen was.
Kan Sammy zijn, kan ook mijn broer zijn. Ik gaf hem de camera terwijl ik zelf filmde.

En Bakkati had Cesay in z'n broekzak.
Wéér uit!!!!
hetto
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 03-12-2002 21:08
Locatie: knibbeltsjebrege on the beach

Bericht door hetto »

In ieder geval hulde voor de supporters die in het vak de wedstrijd hebben bezocht.
Zij die de wedstrijd niet hebben bezocht, zullen zich nog wel es achter de oren krabben 8)
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Mh
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 02-12-2002 13:55

Bericht door Mh »

Waar was de rest?
Die stond buiten :angry: . Zo te zien waren de stewards bijna in meerderheid :roll:
BWA
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 02-12-2002 21:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door BWA »

hetto schreef: Ook hoorde ik dat er 3 supporters waren met een stadionverbod maar dat zij zonder clubcard probeerden een kaartje te kopen om zo in het stadion te komen.
Niet waar.
Plaats reactie