05-04-2003: sc Heerenveen-Roda JC (3-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Heert-Jan » 06-04-2003 20:41

:frown:

Heerenveen begon sterk, ik had niet verwacht dat het zo zou lopen. Had een dikke voorsprong verwacht, maar goed, John zijn sterke punt is iig niet het scoren... Ook was er niet echt DE inzet, zonde. Vroeg me af of ik niet beter naar Sneek-Joure had kunnen gaan(natuurlijk niet)

Uiteraard kwamen ze geweldig uit de box, de sfeer was tot de 2-2 errug best, geweldig gewoon. Spelers maakten hier prima gebruik van, Hansma maakte zelfs haast door een ingooi te nemen :!: Weerbaarheid, zoiets zien we niet vaak! Met als uitschieters natuurlijk de wedstrijd tegen PSV (rust 0-3) en Vitesse(toen ook zeer belangrijk, rust 0-2)
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Caspar » 06-04-2003 20:52

Heert-Jan schreef:
roelof de vries schreef:De trommel was nauwelijks te horen, de zwaaivlaggen staan er wel, maar je ziet ze nauwelijks (zonde van het geld, denk ik dan)

Idd, ik pak wel regelmatig een vlag, maar had er zaterdag niet echt veel zin in, ging ff bovenin staan.

Maar, mochten er mensen zijn die ze willen pakken -> doen!

beetle schreef: Memo to myself: Gérard niet vergeten te bellen. Rood.
( Memo to myself again.... Volgende keer batterijen wél opladen....)

uhm ja en? Sommige dingen interesseert de meesten niet, zoals dit.


dit vind ik ook, maar flink wat mensen om mij heen gister zaten de persoon met die de vlag pakte uit te schelden omdat ze zo weinig zagen :?
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Swiftboys » 06-04-2003 20:59

De sfeer gister was eerste helft klote, maar dat komt inderdaad omdat er op het veld geen fuck gebeurt. Toen in de pauze dat kleine mannetje Jacob de Vries dolde ( wat een geweldige actie, meteen een contract aanbieden!! :D ) ging het publiek uit zijn dak, reactie op actie. Vanaf dat moment is het niet meer stil geweest tot de 2-2.
De jongens pikten het op het veld tweede helft goed op.

Achteraf toch blij dat ik in Heerenveen was ipv Sneek.
Swiftboys
Nieuw talent
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:34
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Beetle » 06-04-2003 21:39

Ow, en er wordt hierboven geroepen om Tieme Klompe, i.p.v. Hansson. Dit was sowieso geen optie aangezien Tieme een rode kaart (2x geel) ontving in de verloren beloften wedstrijd tegen FC Utrecht.
Swiftboys schreef:Toen in de pauze dat kleine mannetje Jacob de Vries dolde ( wat een geweldige actie, meteen een contract aanbieden!! :D ) ging het publiek uit zijn dak, reactie op actie.


En ik hoop van harte dat die actie nog op camera staat want ik heb niks gezien....
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor ALS 26.000 » 07-04-2003 10:34

Of de bal van Jensen nu zat of niet, we hadden toch wel gewonnen. De mannen waren helemaal in the winning mood! Nu NEC pakken en Roda gaat verliezen, dan staan we nog maar op 2 en 3 punten van deze clubs. RKC pakken wordt een moeilijk verhaal, dus we gaan voor de 5e plek.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Roelof » 07-04-2003 12:54

En dat geldt maar voor een beperkt deel van de supporters. In het ALS is de sfeer gerelateerd aan de gebeurtenissen op het veld, d.w.z. voor het overgrote deel van het publiek. Misschien verandert e.e.a. als er een zgn. NN- of sfeer-vak komt, maar zelfs als dat vak er bijvoorbeeld gisteren al geweest zou zijn dan weet ik nog niet zo zeker of dat vak de eerste helft voor zoveel sfeer gezorgd zou hebben. Want daarvoor was het vertoonde spel van onze eigen spelers gewoon te ondermaats.
Wat me wel altijd weer opvalt is dat de betrekkelijk kleine groep supporters die meegaat naar de uitwedstrijden in het algemeen voor behoorlijk wat sfeer en herrie weet te zorgen.


Ben ik ook met je eens. Maar verwaarloos het niet, dat een eigen vak helpt voor de sfeer.

En Edman zag er bij die tweede goal inderdaad niet goed uit, Torcida. Was ik even vergeten. Maar verder speelde Edman wel goed.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Bijker » 07-04-2003 13:04

Toch vind ik dat je de 2e goal ook op Venema zijn naam mag zetten.
Staat eerst 10 meter te ver van zijn tegenstander af, en dekt vervolgens aan de buitenkant. Dat zijn niet de minste fouten.

:arrow: Memo aan Foppe: Koop een goede rechtsback
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Berichtdoor Blue White Billy » 07-04-2003 14:25

Cult schreef:Ik hoop dat we nu eindelijk eens van dat geneuzel en het geneuzel over een "eigen"vak in het "sfeer" topic af zijn. Als er wat gebeurt op et veld, slaat dat over op de tribune. Zo is et, zo wordt et en zo is et altijd geweest!


Precies zo is et :(
Zo is et niet altijd geweest... :lol:
En met een eigen vak blijft het in de toekomst ook niet zo :evil: :twisted:

Met een eigen vak gaan we de hele wedstrijd ongeacht de stand achter het team staan, dat is juist de kracht van een sfeervak!!! Het team over de zwakke, moeilijke tijden halen!!!! Dat is het fanatisme dat bij een eigen vak pas echt gaat leven!!
Let's Go Blue White Army!!
Avatar gebruiker
Blue White Billy
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 03-12-2002 17:02
Woonplaats: Middle Friesland

Berichtdoor Blue White Billy » 07-04-2003 14:30

En ps waarom wordt er niet veel over Jensen gesproken MAN VAN DE WEDSTRIJD, tevens ook terecht!!

Een groot gedeelte van dit forum wist de afgelopen weken te melden dat we beter Jensen en Nurmela op de bank konden zetten om een nieuw team te bouwen!

Nurmela ben ik het mee eens maar ik geniet nog elke wedstrijd volop van Jensen en hij heeft ons zaterdag 3 punten bezorgd. Met deze 3 punten zijn we nog steeds in de race voor EUROPEES VOETBAL!! >>> Het moet ver weg komen maar het kan nog.... (had ik nooit gedacht, lekker trieste competitie)
Let's Go Blue White Army!!
Avatar gebruiker
Blue White Billy
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 03-12-2002 17:02
Woonplaats: Middle Friesland

Berichtdoor ALS 26.000 » 07-04-2003 14:41

Vayrynen was ook erg sterk. eigenlijk moet zo'n jongen ook elke wedstrijd spelen, maar ja, wie haal je er dan uit??? Zaterdag zal Arek ook wel weer van de partij zijn.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Niels » 07-04-2003 15:00

En dan pleit ik dus voor het laten staan van Väyrynen. Meer dynamiek en agressiviteit op de bal dan Radomski in mijn ogen. En hij is in in vorm, iets wat van Radomski de laatste weken niet gezegd kon worden. Maar ik betwijfel ook of die er al bij zal zijn tegen NEC. Een dikke week op bed liggen met sziekte is natuurlijk niet bevorderlijk voor de conditie...

Väyrynen dus in de basis! 8)
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Niels » 07-04-2003 17:59

Trouwens, is het iemand ook opgevallen dat o.a. 'Olé olé olé' niet werd gedraaid? :mrgreen:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Freezeman » 07-04-2003 18:30

Dat heb je als je te lang in de Trend zit, het olé olé is wel gespeeld hoor ;)
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor fcdinamo » 07-04-2003 18:51

Inderdaad speelde Jensen een goede wedstrijd, maar het werd ook weleens tijd dat hij enig rendement zou brengen door een goal of een assist. Het was pas zijn eerste goal vh seizoen wat natuurlijk veel te weinig is voor een middenvelder (net als Radomski overigens).
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Niels » 07-04-2003 19:45

Hmmm, dan heb ik het verkeerd begrepen zeker... Het was mij ook niet opgevallen eigenlijk, of het er nu wel was of niet, maar het werd mij verteld. Maar geen muziek tussen het volkslied en de aftrap is banaf nu dus wel ingevoerd. :mrgreen:

En zaterdag a.s. zeker geen 'Olé olé olé'. Nu maar hopen dat ze vaak scoren! 8)
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Raider » 07-04-2003 19:48

een vervelende eerste helft een tweede helft waar in van alles gebeurde. En een goal dat geen goal was,op studio sport was het niet duidelijk te zien maar op Omrop Fryslan ,die met een eigen camera filmde,was het duidelijk te zien dat de bal niet over de lijn is geweest. Maar soms zit het tegen en soms zit het mee.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Roelof » 07-04-2003 20:50

Ik heb het 'Ole, ole, ole', zeker wel gehoord. Mijn pa begon er zoals gewoonlijk weer over te zeiken (als Cambuursupporter moet je toch ergens over vallen ;)). Maar ik weet niet of het bij alle doelpunten zo is.

Maar een goede zaak, dat het afgeschaft word!
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Roelos » 07-04-2003 20:52

Blue white billy schreef:Een groot gedeelte van dit forum wist de afgelopen weken te melden dat we beter Jensen en Nurmela op de bank konden zetten om een nieuw team te bouwen!

Het moet ver weg komen maar het kan nog.... (had ik nooit gedacht, lekker trieste competitie)


Ik voel me aangesproken, want ook ik was van mening dat Jensen beter op de bank had kunnen zitten. Dat hij zaterdag geweldig heeft gespeeld is een feit maar het blijft nog veel te wisselvallig. Je zult zien dat het de volgende wedstrijd weer slecht is, helaas. Daarom blijf ik achter mijn eerdere woorden staan.

Verder vind ik de kritiek op Venema onterecht. Het is erg gemakkelijk om iemand op een wedstrijd te beoordelen.

Dat we in Nederland een trieste competitie hebben valt reuze mee en is natuurlijk wel leuk. Daardoor zijn er zoveel verrassingen en blijven wij het voetbal volgen!
Laatst bijgewerkt door Roelos op 07-04-2003 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Roelos
Selectiespeler
 
Berichten: 179
Geregistreerd op: 10-03-2003 19:20
Woonplaats: Het Zonnige Zuiden

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-04-2003 21:09

Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die twijfelen aan het nut van een sfeervak. :urgs:
Die mensen hebben dan echt de oren en ogen vol zitten........................
De tegenstelling was wel extreem groot deze keer tussen de sfeer tijdens beide helften.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor eddie » 07-04-2003 22:30

Raider schreef:een vervelende eerste helft een tweede helft waar in van alles gebeurde. En een goal dat geen goal was,op studio sport was het niet duidelijk te zien maar op Omrop Fryslan ,die met een eigen camera filmde,was het duidelijk te zien dat de bal niet over de lijn is geweest. Maar soms zit het tegen en soms zit het mee.



Zat nu gelukkig mee, overigens werd uit de beelden van Omrop Fryslan ook duidelijk dat er bij de 1-2 geen sprake was van buitenspel.
eddie
Nieuw talent
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:27

Berichtdoor Bijker » 08-04-2003 09:07

Venema is echt geen goede back, kom op zeg.
Het was absoluut niet de eerste keer dat hij zijn tegenstander liet lopen of aan de verkeerde kant stond te dekken.

Misschien maar even kijken hoe goed Tobiassen ondertussen is....
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Berichtdoor Arnoud » 08-04-2003 09:18

Een groot gedeelte van dit forum wist de afgelopen weken te melden dat we beter Jensen en Nurmela op de bank konden zetten om een nieuw team te bouwen!



Blue White Billy moet de dingen wel in de juiste context aanhalen. Het buiten de ploeg plaatsen van Jensen en Nurmela moet plaats vinden op het moment dat europees voetbal onhaalbaar zou zijn. Pas dan, en wetende dat die twee spelers de club willen verlaten, zou het beter zijn om alvast aan een nieuw elftal te bouwen i.p.v. de wachten op de zomerse oefenpotjes. Zolang we nog niet uitgeschakeld zijn voor euopees voetbal moet Foppe gewoon de sterkste 11 opstellen.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Bijker » 08-04-2003 12:41

Helemaal eens met Arnoud.
We moeten blijven knokken zolang we in de race zijn.
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Bijker
Selectiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:19
Woonplaats: Lelystad

Berichtdoor Heert-Jan » 08-04-2003 12:51

Ff wat anders. Ik zag net ff de beelden op Omrop Fryslan. Ze maakten zich bij Roda ook nogal druk om die 1e goal. Stond de Jong al dan niet hinderlijk buitenspel. Al zou het hinderlijk zijn, als het geen buitenspel is, dan houdt het op....
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Freezeman » 08-04-2003 13:30

Heerenveen rules schreef:Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die twijfelen aan het nut van een sfeervak. :urgs:
Die mensen hebben dan echt de oren en ogen vol zitten........................
De tegenstelling was wel extreem groot deze keer tussen de sfeer tijdens beide helften.


Dat had dus geen ene moer te maken met een sfeer vak, maar met voetballers die voor de bal vechten, dan krijg je sfeer.
Je hebt er zaterdag een schitterend voorbeeld van kunnen zien.
1e helft weinig bezieling = geen / weinig sfeer.
2e helft veel bezieling = veel sfeer.

En om nog iets verder te gaan, het gefluit na het rust signaal kwam voornamelijk vanuit de vakken achter het doel en zit daar nou niet de "echte supporters" ?
Schaam je!
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor the rockII » 08-04-2003 13:52

Tuurlijk freezeman.

...je bent wel een beetje aan het zeiken de laatste tijd...
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Bernabeu » 08-04-2003 14:31

Kvond het wel tenenkrommend hoe Foppe, na de persconferentie, Wiljan Vloet behandelde. Ze keken beide nog ff op een monitor toen het derde doelpunt van Hveen langskwam en Vloet merkte toen terecht op dat het geen doelpunt was, maar Foppe probeerde zich er weer uit te lullen met de opmerking: Nee vriend, dat kan je niet zien, je praat je er niet uit (ofzoiets). Tssss...belachelijk....hij had het natuurlijk gewoon moeten toegeven.
Avatar gebruiker
Bernabeu
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 05-12-2002 19:10
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Freezeman » 08-04-2003 15:47

the rockII schreef:Tuurlijk freezeman.

...je bent wel een beetje aan het zeiken de laatste tijd...


Aha, dus als ik het niet met de menigte eens ben dan heet dat zeiken.
Weet ik dat ook weer.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Roelof » 08-04-2003 16:10

Kvond het wel tenenkrommend hoe Foppe, na de persconferentie, Wiljan Vloet behandelde. Ze keken beide nog ff op een monitor toen het derde doelpunt van Hveen langskwam en Vloet merkte toen terecht op dat het geen doelpunt was, maar Foppe probeerde zich er weer uit te lullen met de opmerking: Nee vriend, dat kan je niet zien, je praat je er niet uit (ofzoiets). Tssss...belachelijk....hij had het natuurlijk gewoon moeten toegeven.


Ik vond Foppe nou juist heel erg sterk. Wiljan Vloet was heel irritant in zijn commentaar. Eingewijze snotneus. Hoe je het ook wendt of keert, je kon op de beelden van de NOS niet zien of ie er nou over heen was of niet. en dat gaf Foppe ook toe. Eens een keer niet van dat zwakke gedoe waar Foppe bekend om staat.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor hetto » 08-04-2003 19:30

Ben blij met de drie punten, maar ja...goed was het allemaal niet. Een goal die geen goal was, Roorda werd zeer onterecht uitgefloten bij zijn wissel. Erg triest van de fluitende "supporters". Tuurlijk, die schouderduw tegen Selakovic sloeg nergens op en daarvoor was een gele kaart op zijn plaats geweest. Aan de andere kant had Denneboom ook zeker die gele (of wellicht zelfs rode) kaart moeten hebben nadat hij Roorda een trap gaf. Typische Denneboom-actie, lekker onbesuisd en vooral niet nadenken over wat je jezelf en je team (gezien het toekomstige spitsenprobleem met Sibon op de nominatie om geschorst te worden) aan zou kunnen doen.
En over de discussie over de rechtsback: vond dat Bakkati het goed deed, maar Venema vind ik doorgaans beter. Bij Roda liep de beste rechtsback rond..Sonkaya! 8)
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Avatar gebruiker
hetto
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 03-12-2002 21:08
Woonplaats: knibbeltsjebrege on the beach

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten