22-03-2003: Feyenoord-sc Heerenveen (5-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Bezoekersvak is voor de bezoekende partij...

Voor de thuisblijfers, de wedstrijd komt op Canal Plus!
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Laatst gewijzigd door Cross79 op 22-03-2003 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Lang leve het censuur
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

en al een tijdje 1-0 achter dus.
Lang leve het censuur
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Pffff.....we gaan af :grmbl:
Tja....
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

''verschrikluk'' , ''skandalig'' en ''afskuweluk'' :frown:
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Denk dat wij wel lachen om de supporters van SCC maar dat we zelf ook weleens aktie mogen ondernemen tegen deze rommel.
Lang leve het censuur
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

maar dat we zelf ook weleens aktie mogen ondernemen tegen deze rommel.
nou nou, wat was je van plan dan?
Do u really need a cigarette to look cool?!
eddie
Nieuw talent
Berichten: 135
Lid geworden op: 02-12-2002 14:27

Bericht door eddie »

Ga je weer roepen dat Foppe wegmoet Cross? :D
Maar goed, wel flink balen van dit verlies natuurlijk. :(
Ben benieuwd naar het verslag.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2453
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

5-0 :( ... dieptepunt van het seizoen. Zoiets mag toch niet? je verliest uit 2-1 van de kampioen in de beker en dan wordt je zo afgestraft door feyenoord ... daar klopt iets niet.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

nou nou, wat was je van plan dan?
Ben niet zo als jij Anoukje.

Na de blamage tegen RBC is er aktie geweest, dat komt er nu ook wel.
Of denk je dat ik zomaar wat roep? Dat heb je dan mis.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2453
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Na 1 wedstrijd van alles roepen is ook wat zielig, het is Feyenoord uit, daar is nog nooit gewonnen geloof ik. Ik had wel op verlies gerekent maar 5-0 ... neen...

Dus niet direct overdreven reageren (waar cross overigens erg goed in is ;)) ....
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Slaat gewoon helemaal nergens op wat je nu zegt.
Dit is niet na 1 wedstrijd maar na meerdere.
RKC uit was ook al 1 grote blamage.
Lang leve het censuur
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

Vreselijk wat een afgang. En die stomme, domme en knullige fout van edman is nog wel het ergste van allemaal! Als hij ons al in de steek laat...
Del_Mario
Nieuw talent
Berichten: 68
Lid geworden op: 13-12-2002 15:09
Locatie: Langweer

Bericht door Del_Mario »

Vreemd... Forza Jensen zou toch met vrienden uit Meppel met de auto naar R'dam gaan? :roll:
ander topic

Een waardeloze wedstrijd, waarvan de 1e helft zowaar nog iets weg had van voetballen. Als je in eigen huis nog een nette voorsprong weet te behouden en dan zo nat gaan in de Kuip is gewoon een schande!

Ik ga me bezatten en bezinnen over een toekomst als SCC supporter :upto:
Superrrr Mariooo was eens Lid van de dag!
Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

Nu moet De Haan eens maatregelen nemen: Nurmela, Jensen en Edman eruit halen!
Nu is het zo'n stomme fout van de club om alle concurenten van Edman te verkopen zodat hij er jammer genoeg wel moet blijven staan.

Schande!!!!!!
SuperFries
Bankzitter
Berichten: 239
Lid geworden op: 03-12-2002 06:41
Locatie: Drylts

Bericht door SuperFries »

Feyenoord en Pi-Air rollen SC Heerenveen op

22/3/2003 21:18

Twintig minuten moest Feyenoord oppassen voor SC Heerenveen, daarna was het gedaan met de Friese ploeg. In de tweede helft rolden de Rotterdammers soepeltjes de bezoekers eenvoudig op.
Na drie van de vier voorgaande duels te hebben verloren, zocht SC Heerenveen in de openingsfase snel de aanval, om Feyenoord proberen te overrompelen. Dat had bijna succes, want Romano Denneboom was in de eerste minuten twee keer erg gevaarlijk met schoten: net over en in het zijnet.

Feyenoord leek het moeilijk te hebben, maar een blunder van Erik Edman hielp de thuisploeg op voorsprong. Opgejaagd door Thomas Buffel liet hij zich de bal ontfutselen door de Belg, die vervolgens eenvoudig de bal langs Hans Vonk schoof. Vlak na die openingstreffer was Heerenveen nog één keer heel gevaarlijk, maar het afstandsschot van John de Jong raakte de paal.

Daarna was het gedaan. Na een plichtmatige eerste helft ging Feyenoord wel voluit in de tweede helft en dat leverde in rap tempo een handvol doelpunten op. Robin van Persie maakte in de 49ste minuut de 2-0, door met zijn linker de bal achter Vonk te plaatsen. Tevens brak de negentienjarige aanvaller daarmee het Friese verzet.

De defensie van Heerenveen stapelde fout op fout, waarvan met name Pierre van Hooijdonk profiteerde. In de 58ste minuut krulde Pi-Air een vrije trap over de muur en in het doel, na een overtreding op Van Persie. Vier minuten later speelde Buffel de vrijstaande Van Hooijdonk aan op de strafschopstip: 4-0. En zeven minuten later mocht de lange aanvaller wederom schieten vanaf die stip, ditmaal nadat Ronnie Venema Buffel onderuit had getrokken. De benutte penalty betekende een echte hattrick én de 21ste goal van Van Hooijdonk dit seizoen.

Heerenveen-coach Foppe de Haan zal met groot ongenoegen de tweede helft hebben toegekeken, want zijn ploeg bakte er lange tijd helemaal niets van. Alleen in de slotfase kregen de Friezen nog enkele kansen. Maar zij mochten niet eens klagen over hun missers, want de uiteindelijke nederlaag had nog veel groter kunnen uitvallen.



Phoe Foppe geen woorden maar daden zullen we maar zeggen
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Roelos schreef:Nu moet De Haan eens maatregelen nemen: Nurmela, Jensen en Edman eruit halen!
Nu is het zo'n stomme fout van de club om alle concurenten van Edman te verkopen zodat hij er jammer genoeg wel moet blijven staan.

Schande!!!!!!
Tsja.. het is weer lekker makkelijk om weer op juist deze 3 spelers af te geven.. Edman speelt de laatste wedstrijden juist sterk, dat maakt het ook zo erg dat juist hij die fout moet maken.
Ik heb de wedstrijd gezien op C+ en het was gewoon een falen van de totale ploeg, Vonk die de vrije trap gewoon moet pakken, Venema die zn man vaak laat lopen, Hansma & Hansson beide traag en zo kunnen we nog wel even doorgaan..
Sibon ook, iedereen zegt dan wel dat hij het zo goed doet en zo belangrijk is voor de wederopstandig van hveen is, wat mij alleen maar opvalt en irriteert is die domme overtredingen en dat mekerren op de scheids...
Ik dacht dat we aardig ver stonden maar na deze wedstrijd denk ik toch dat we eerst komende jaren nog steeds tot de grote groep subtoppers behoren. Niet hoger in ieder geval...
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

Ben niet zo als jij Anoukje.
Wij hebben in geen enkel opzicht overeenkomsten, maar ik vroeg wat je van plan was.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Vrieskist schreef:5-0 :( ... dieptepunt van het seizoen. Zoiets mag toch niet? je verliest uit 2-1 van de kampioen in de beker en dan wordt je zo afgestraft door feyenoord ... daar klopt iets niet.
Ik ben er niet bij geweest maar van wat ik gehoord heb was RBC uit nog een graadje erger. En vlak Boekarest ook niet uit.

Zijn er nog positieve dingen te noemen?....

Ja. We zaten in een vrij comfortabele supportesbus (nummer 5). Een brandnieuwe Mercedes. Het leek de spelersbus wel. Er mocht ook niet gerookt worden onderweg. Ook wel eens lekker die zuivere lucht. de actie van De Jong die op weergaloze wijze een man uitspeelde en, ten koste van een gele kaart, gestuit werd door De Nooijer.

Voor de rest: nee. We werden veel te lang vastgehouden in ons vak. Er was niemand meer buiten te zien.

Jol die van tevoren de uitslag al wist. Niet alles is hem aan te rekenen maar er werd irritant vaak tegen Heerenveen gefloten. Dieptepunt was de gele kaart voor Venema. Op zich een terechte beslissing maar dan moet je wel consequent zijn. Even later werd Denneboom onderuit geschoffeld door Emerton en die kon vrolijk verder gaan zonder gele kaart. En dan nog dat buitspel geval. Venema stond zeker 10 meter achter de laatste man. In het centrum stond De Jong wel buitspel maar die liet de bal lopen voor Venema. Ik heb het idee dat Jol de fout wel snel inzag maar dat fluiten niet meer terug wordt gedraaid....

Gérard die me nog ff belde.... en terecht constateerde dat het allemaal erg tam was van Heerenveen zijde.

De camera is niet binnengekomen maar Feanfans heeft overal vrienden. Erik kreeg zijn camera wel binnen dus zijn er alsnog veel foto's genomen! Dit moest dan wel zonder flits, om niet op te vallen, maar in ieder geval kunnen we een "big Fuck You!" geven aan Feyenoord. Toch foto's.
Wéér uit!!!!
hetto
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 03-12-2002 21:08
Locatie: knibbeltsjebrege on the beach

Bericht door hetto »

Och...het is natuurlijk jammer en de 5-0 komt dan wel hard aan, maar van tevoren weet je dat je het moeilijk krijgt. Intertoto spelen is ook altijd leuk.
Ennuh...zo triest al Vitesse zijn we gelukkig nog niet! Check het forum daar maar eens:

http://pub73.ezboard.com/fvitessecafefr ... =377.topic

:huh:
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
bossje
Nieuw talent
Berichten: 67
Lid geworden op: 02-12-2002 21:06
Locatie: Ypecolsgea

Bericht door bossje »

Zegguh Franzke Bauer,
Wat moet ik nu met het gepruts van Vitesse?
Het gaat over Heerenveen, graag ON topic :x
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

forza jensen schreef: Wij hebben in geen enkel opzicht overeenkomsten, maar ik vroeg wat je van plan was.
Ik vind het ook knap van jou, Anoukje, dat je in ruim tien minuten van R'dam naar Meppel rijdt, applaus! 8)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Ja precies, eerst lekker belangrijk doen dat je met vrienden(hahaha) naar rotterdam gaat. en vervolgens ijskoud je mond durft open te trekken.
Lang leve het censuur
Del_Mario
Nieuw talent
Berichten: 68
Lid geworden op: 13-12-2002 15:09
Locatie: Langweer

Bericht door Del_Mario »

En wij maar denken dat de Gran Prix in Maleisië was dit weekend! :roll:

Foppe was overigens weer kort van stof in zijn commentaar bij Studio Sport. De lekke fietsband kwam er deze keer niet eens aan te pas. (om even ON topic te blijven)
Superrrr Mariooo was eens Lid van de dag!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ach, wat moet Foppe er nog meer over zeggen. Hij was vrij realistisch.

Ik snap alleen niet waar dat optimisme voor de wedstrijd vandaan kwam. In de voorgaande drie wedstrijden werd 1 keer gewonnen. en thuis tegen Twente was het nou niet bepaald goed. Als je dan tegen Feyenoord uit moet, dan weet je toch, dat het wel eens erg moeilijk gaat worden.

Die kritiek op Edman begrijp ik helemaal niet. Natuurlijk maakte hij een enorme fout, maar dat neem ik nou juist hem nauwelijks kwalijk. Edman is één van de spelers die dit seizoen redelijk zijn niveau haalt en vooral na de winterstop erg goed voetbalt.
Dat kan niet gezegd worden van voornamelijk Venema. Wat mij betreft wordt het wel tijd voor Bakkati. Tegen Twente bewees hij al goed mee te kunnen. Venema kan tegen ploegen die wat minder zijn of waarbij hij geen directe tegenstander heeft excellereren. Maar met tegenstanders als Robben, Van Persie, Van der Meyde, Cairo, Soetaers, Bobson en noem ze maar op is Venema kansloos. Dan is hij veel te langzaam. Met twee kap -of draaibewegingen ben je Venema voorbij. Hij heeft een draaicirkel van een olifant. En bovendien heeft Bakkati meer gevaar naar voren. Net zoals Edman aan de linkerkant.
En tja, over Hansma ben ik toch nooit weer helemaal tevreden geweest. Hij heeft min of meer terecht een basisplaats gekregen na het uitvallen van Tieme en Gerard. Deed het leuk, maar valt nu weer terug. Tegen de grotere ploegen en als het er op aan komt, dan komt Hansma gewoon, hoe sneu het ook is, te kort. Hij heeft te weinig beslissende passes, een spits af stoppen kan hij niet en die leidende kwaliteiten vallen ook reuze mee. Ik geef nog steeds de voorkeur aan Tieme in het centrum. En ik herhaal het nog maar eens, het is enorm dom dat ze Gerard hebben weg gedaan.

Ons middenveld lijkt redelijk te staan. Probleem is alleen dat ze te lief zijn. De Jong is niet echt een lieve speler, maar ook geen Van Galen, Van Halst of Atteveld type. Zo'n speler missen we al jaren, maar het blijft een feit. Vayrinen kan dat wel, maar dan moet hij op de plaats van Radomski staan. Radosmki is wel belangrijk, maar wat mij betreft niet heilig. Ook Radomski valt tegen de laatste tijd. Foppe mag van mij, spelers wel wat minder krediet geven. Bij Denneboom is dat makkelijk om hem er weer naast te zetten, doe dat ook maar eens bij jongens als Radomski. Bij Nurmela werkte het ook, Sella scoorde tenslotte twee keer. Die jongen is gebrand om het ongelijk van het publiek en de trainer te bewijzen. Als je er elke week in staat, is dat lekker makkelijk.

Voor Europees voetbal zijn we nu uitgeschakeld. De laatste jaren heeft de nummer zes eigenlijk altijd minimaal 56 punten gehaald. Dat betekent dat er nog 25 punten gehaald moeten worden. En dat er dus 1 keer gelijkgespeeld mag worden en dat we de rest moeten winnen. En dat lijkt me, met Ajax en Willem 2 uit en Roda en NEC thuis een kansloze missie. Intertoto maar weer...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

In Europa hebben we ook helemaal niets te zoeken met dit team.
:urgs:
Ik kan er niet bij dat je voor je laatste kans speelt om Europees voetbal te halen dat je je dan zo als makke lammetjes laat slachten. Er staat niemand om om er eens de beuk in te gooien. Er hoeft ook niet geschopt te worden, maar eens wat feller in de duels zou ook wel eens mogen. Foppe benadrukte dat ook en het is al jaren bekend dat we bikkels missen, maar ze doen er niks aan. :twisted:
Daarom vind ik het middenveld nu juist het zwakke deel van het team, inderdaad veel te lief.
taz
Nieuw talent
Berichten: 121
Lid geworden op: 02-12-2002 14:40
Locatie: near Drachten
Contacteer:

Bericht door taz »

Nu is het zo'n stomme fout van de club om alle concurenten van Edman te verkopen zodat hij er jammer genoeg wel moet blijven staan.
Waar slaat dat nou weer op! Volgens mij was Edman niet degene die Buffel liet lopen, maar probeerde er juist als laatste nog wat aan te doen. En dat je dan net die (^%( belg hebt die snel even die bal tussen z'n benen vandaan snaait, kijk, dat kan gewoon iedereen overkomen! Ik vind Edman een van de betere spelers van Heerenveen, en nou niet lullen dat hij er na één fout opeens uit moet :blbl:
..Nothing but fame; our club is HEERENVEEN!
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Het is nu wel allemaal makkelijk om hier een supporter belachelijk te maken over het feit dat ze eerst wel naar rotterdam zal gaan en later weer niet.

Maar waar was jij Del Mario? :D
Na 1 wedstrijd van alles roepen is ook wat zielig, het is Feyenoord uit, daar is nog nooit gewonnen geloof ik. Ik had wel op verlies gerekent maar 5-0 ... neen...
Laat ik voorop stellen dat je geen acties moeten voeren, maar ik vind dat je best kritisch mag zijn over de uitwedstrijden die SC Heerenveen heeft gespeeld o.a. RBC, Roda, PSV beker, RKC, Feyenoord. Dit zijn bepaald geen wedstrijden geweest waarvoor je beloond wordt om je cluppie achterna te reizen. En dan druk ik maak zachtjes nog uit...

Foto's Feyenoord-SC Heerenveen
http://www.feanfans.nl
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2453
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Sammygoal schreef:Het is nu wel allemaal makkelijk om hier een supporter belachelijk te maken over het feit dat ze eerst wel naar rotterdam zal gaan en later weer niet.

Maar waar was jij Del Mario? :D
Laat ik voorop stellen dat je geen acties moeten voeren, maar ik vind dat je best kritisch mag zijn over de uitwedstrijden die SC Heerenveen heeft gespeeld o.a. RBC, Roda, PSV beker, RKC, Feyenoord. Dit zijn bepaald geen wedstrijden geweest waarvoor je beloond wordt om je cluppie achterna te reizen. En dan druk ik maak zachtjes nog uit...

Foto's Feyenoord-SC Heerenveen
http://www.feanfans.nl
RBC was in het begin van het seizoen, roda kan ik me zo snel niet herinneren en PSV, RKC en feyenoord staan boven heerenveen en dan kan je dus verwachten dat je het in uitwedstrijden erg moeilijk gaat krijgen...
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Over foto's gesproken. Ik kon een kleine glimlach niet onderdrukken bij het lezen van het laaste zinnetje op deze pagina. Achter het *-tje.

http://www.feyenoordfanatics.nl/Fotos.htm :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Plaats reactie