Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor Glick » 26-06-2008 18:33

Maak het jezelf niet te lastig zou ik zeggen, tenzij je veel vrije tijd over hebt :wink:
Legendarysk
Avatar gebruiker
Glick
Basisspeler
 
Berichten: 502
Geregistreerd op: 14-01-2003 15:43
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor Superfries88' » 26-06-2008 19:11

Glick schreef:Maak het jezelf niet te lastig zou ik zeggen, tenzij je veel vrije tijd over hebt :wink:


Ach, zoveel tijd zal het waarschijnlijk niet kosten.

De puntentelling voor de winnaar, ruststand en eindstand is simpel te berekenen. Daar hoef ik niet uitgebreid naar de kijken. Er zijn drie opties voor bonuspunten genoemd. Eén positie kan tijdens de korte winterstop gedaan worden, de overige twee na het seizoen. Tot slot ga ik alles in Excel bijhouden en dan is het simpel om duidelijk te maken of iemand actief deelneemt of, al dan niet tijdelijk, het laat schieten.

Dit seizoen was het bijhouden simpel, alleen de lijst hier posten nam wat meer tijd. Dat gaat ongeacht de opzet toch niet veranderen.

Ik bekijk gewoon eerst de mogelijkheden en daarbij kan ik de hulp van iedereen gebruiken. Daarom zou ik ook graag reacties van meer geïnteresseerden horen. Ik heb pas 4 reacties binnen, inclusief die van jou. Dat is wel erg mager. Ik wil zaterdag of zondag een opzet in elkaar proberen te zetten, maar op de huidige manier hoef ik weinig te veranderen aan het bovenstaande systeem. Ik zou graag horen wie het systeem zo goed vinden of ik andere dingen nog moet overwegen.

Als ik het huidige systeem neem en ik neem de PB-opties mee, dan hoop ik dat niet iedereen opeens gaat klagen. Vandaar nogmaals de oproep: stuur even een PB met eventuele opties of geef aan dat je tevreden bent zo. Dat is voor mij ook duidelijk.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor feanfanhannes » 26-06-2008 19:29

allemaal super wat je doet klasse.
Maar zitten wij als forumleden daar wel op te wachten.
Straks moeten we .
-de vorspelling (gehele wedstrijd)
-Ruststand
-Spelers due gescoordt hebben.

en misschien komen er nog meer dingen.
als ik jou was gewoon zo houden hoe het was.
Voor iedereen het makkelijkste gewoon een eindstand neer zetten en geen Spelers die scoren kaarten krijgen of wat dan ook.
Maar verder wel mooi dat je zoveel energe in het forum stopt dat is alleen maar klasse :wink:
Avatar gebruiker
feanfanhannes
Basisspeler
 
Berichten: 832
Geregistreerd op: 13-02-2007 19:50
Woonplaats: balk

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor Royce_SCH » 26-06-2008 20:04

Je kunt gewoon de eindstand er neerzetten hoor, levert alleen minder punten op :wink:
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor Superfries88' » 26-06-2008 20:05

Doelpuntenmakers ga ik waarschijnlijk niet meenemen in de opzet. Tenzij daarvoor animo is natuurlijk.

Mijn voorstel was:
- eindstand voorspellen
- ruststand voorspellen
- eindstand voorspellen (positie Heerenveen na 34 competitieduels)
- topscorer voorspellen
- positie na laatste wedstrijd kalenderjaar (2008 dus) voorspellen

Maargoed, ik sta open voor alle opties en maak je niet druk om de benodigde tijd. Geef gewoon opties aan en bij het maken van de opzet kan ik wel bekijken of iets teveel tijd gaat kosten.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor Caspar » 27-06-2008 09:10

Er staat nu 2x eindstand. Wat bedoel je daar mee?
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor Superfries88' » 27-06-2008 09:31

Caspar schreef:Er staat nu 2x eindstand. Wat bedoel je daar mee?


Het voorspellen van de ruststand en eindstand hoef ik niet uit te leggen. De andere drie zijn bonuspunten. Ik zat te denken aan de topscorer, de positie van Heerenveen na 34 wedstrijden (dat was de tweede eindstand) en de positie van Heerenveen na de laatste wedstrijd in 2008. Eventueel kan ik daar ook nog punten aan gaan hangen (aantal doelpunten, puntentotaal, etc.), maar ik weet niet of daarvoor animo is.

Vooralsnog zijn de reacties vrij positief en ik heb ook een enkele tip ontvangen, maar dat is het vooralsnog ook wel zo’n beetje. Ik denk echter dat er ongetwijfeld nog wel andere opties zijn of dat nog velen een mening hebben. Daarom zou ik graag meerdere reacties horen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor feanfanhannes » 27-06-2008 16:40

zo kan het eventueel ook dat is niet moeilijk bij te houden en voor ons makkelijker ziet er goed uit klasse :wink:
Avatar gebruiker
feanfanhannes
Basisspeler
 
Berichten: 832
Geregistreerd op: 13-02-2007 19:50
Woonplaats: balk

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor Superfries88' » 07-07-2008 13:32

Ondanks meerdere oproepen is het aantal reacties helaas zeer beperkt gebleken. Erg jammer, maar ik heb er toch geprobeerd iets van te maken.

Mijn voorstel:
- het voorspellen van de juiste winnaar levert 1 punt op
- het voorspellen van de juiste ruststand levert 2 punten op
- het voorspellen van de juiste eindstand levert 3 punten op
- per wedstrijd zijn er dus totaal 6 punten te verdienen, dit was vorig seizoen nog 4

Ook ga ik bonuspunten gebruiken. Mijn voorstel:
In augustus mag iedereen een x-aantal voorspellingen doen. Dat zijn:
1) de positie van Heerenveen na 34 competitiewedstrijden
2) de topscorer van Heerenveen (competitie)
3) aantal behaalde competitiepunten
4) aantal competitiedoelpunten gemaakt door Heerenveen
(alle goede voorspellingen leveren 15 punten op)

In de maand augustus mag iedereen een voorspelling doen. Ik stel voor om dit te combineren met de voorspelling van de eerste competitiewedstrijd, om het zo een beetje overzichtelijk te houden.

Er zullen echter supporters zijn die liever alleen wedstrijden voorspellen of pas na augustus deelnemen aan de toto. Ik stel daarom het volgende voor:
Alle 4 bonuspunten gaan pas na het seizoen berekend worden, dus ik hou in eerste instantie een standaard ranglijst op. Deze ranglijst combineer ik met de ranglijst bonuspunten. Dus stel je hebt 30 bonuspunten (2 van de 4 goed) en je hebt in de normale ranglijst 27 punten gepakt, dan kom je totaal uit op 57 punten. Dat is het totaalklassement.

Je kan dus de normale competitie winnen, zonder het voorspellen van bonuspunten. Ik kan ook nog besluiten om de deadline op september/oktober te zetten, maar dat laat ik aan jullie over. Naar de afwezigheid kijk ik in eerste instantie niet, maar misschien dat ik daar later nog iets mee ga doen.

Graag reacties op dit voorstel. Ik stel voor opnieuw één week (maandag t/m zondag) te gebruiken voor reacties. Zondagavond zal ik eventueel nog een paar wijzigingen doorvoeren en dat is dan het definitieve systeem. Dat is handig voor de vakantiegangers, omdat iedereen dan voldoende tijd heeft om het door te lezen en eventueel voorspellingen te doen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor Caspar » 07-07-2008 13:46

Lijken mij prima voorstellen. Een paar op en aanmerkingen

- Je totaal aantal punten is nu 6, ipv 7. 1+2+3.

- Mooi systeem van bonuspunten. Misschien iets doen met punten voor als je ongeveer goed zit, zoals het systeem van de telesport ek poule had met gele kaarten en doelpunten. Dus je kan max 20 punten halen bij doepunten, en voor elk doelpunt wat je van het werkelijk aantal af zit krijg je minpunten. Stel, je voorspelt 75 doepunten, en er vallen er 60, krijg je 20-15=5 punten.

- Ik denk dat het handig is om de voorspellingen uiterlijk voor de eerste wedstrijd binnen te hebben. Het is natuurlijk een stuk makkelijker om de eindstand te voorspellen in oktober dan in augustus. Of snap ik dan je voorstel niet goed?
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor Superfries88' » 07-07-2008 13:55

Caspar schreef:- Je totaal aantal punten is nu 6, ipv 7. 1+2+3.


Klopt. Ik zal het even aanpassen.

Caspar schreef:- Mooi systeem van bonuspunten. Misschien iets doen met punten voor als je ongeveer goed zit, zoals het systeem van de telesport ek poule had met gele kaarten en doelpunten. Dus je kan max 20 punten halen bij doepunten, en voor elk doelpunt wat je van het werkelijk aantal af zit krijg je minpunten. Stel, je voorspelt 75 doepunten, en er vallen er 60, krijg je 20-15=5 punten.


Goed idee. Als daar meer animo voor is (wat ik wel verwacht), dan neem ik dat ook mee.

Caspar schreef:- Ik denk dat het handig is om de voorspellingen uiterlijk voor de eerste wedstrijd binnen te hebben. Het is natuurlijk een stuk makkelijker om de eindstand te voorspellen in oktober dan in augustus. Of snap ik dan je voorstel niet goed?


Klopt. Vandaar dat ik augustus noemde, maar misschien dat sommigen dat te vroeg vinden. Ook omdat je direct moet deelnemen om bonuspunten te kunnen verdienen. Eind augustus is de eerste competitiewedstrijd. Doe je vanaf speelronde 2 mee, dan kan je nog maar één competitie winnen. Vandaar dat ik open sta voor een latere deadline. Al heeft dat niet mijn voorkeur.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor forca hveen » 07-07-2008 19:04

systeem met bonuspunten van caspar dat hoe verder je van aantal doelpunten afzit hoe minder punten je krijgt vind ik goed idee, zo kan je ook nog extra punten halen als je het niet precies goed hebt :)

alleen snap ik nog niet helemaal wat je precies bedoelt met topscorer heerenveen (competitie). Bedoel je hiermee topscorer van heerenveen in de competitie zonder uefacup e.d. ?

Verder vindt ik dat het systeem zo mooi in elkaar zit. Alvast mijn dank dat je het allemaal bij gaat houden, echt top :!:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Het grote voorspellingen topic 2007-2008 (incl. toto!)

Berichtdoor Superfries88' » 07-07-2008 19:19

forca hveen schreef:alleen snap ik nog niet helemaal wat je precies bedoelt met topscorer heerenveen (competitie). Bedoel je hiermee topscorer van heerenveen in de competitie zonder uefacup e.d. ?


Exact. Oftewel: welke Heerenveen-speler maakt de meeste Eredivisiegoals? Play-offs (eventueel) tel ik niet mee.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten