05-11-2006: Heerenveen-Sparta Rotterdam (2-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

steven_9
Nieuw talent
Berichten: 70
Lid geworden op: 10-05-2006 20:53

Bericht door steven_9 »

Niet vergeten dat je tegen Sparta speelt. Supporters raken er niet al te gemotiveerd van. En de spelers ook niet, zeker als je al op 2-0 voorsprong komt. Dan krijgt Spart op het laatst inderdaad nog kansen.
menjo
Basisspeler
Berichten: 956
Lid geworden op: 08-11-2003 23:46

Bericht door menjo »

3 punten

Verders was het voetbal nog verre van goed.
Er moet hard gewerkt worden, om weer mee te doen bovenin.
NN gekkenhuis
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Dit was natuurlijk een te verwachten winst. De 3-punten zijn binnen en daarmee is volgens mij het verhaal wel verteld.

Het voetbal was wederom bedroevend. Wat ik niet snap is dat verbeek Bosvelt er niet uithaalde na een 60 a 65 minuten. Hij zat er toen compleet doorheen (logisch, want zo antibiotica-kuur sloopt je volledig).

Verder was er maar 1 pluspunt: Ugur Yildirim. Ook ik heb veel kritiek op hem gehad, maar wederom de beste man van het veld.

Maar... het was vandaag weer niet overtuigend. Verbeek is gewoon niet de juiste trainer voor sc Heerenveen. Hopelijk hebben Koos en co dit nu ook eindelijk eens in de gaten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Ik hoorde Formsma op de radio. Die was ook niet echt tevreden over het spel. Iets met gebrek aan passie, geloof ik.
Gebruikersavatar
Koekje
Nieuw talent
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-11-2006 17:42
Locatie: H'veen
Contacteer:

Bericht door Koekje »

schfries1989 schreef:Zuiverloon was niet sterk dus die wissel begreep ik wel en hij had in de 1ste helft wel wat fouten gemaakt waarbij Sparta wel weer gevaarlijk kon zijn.

De reden van de wissel, was omdat hij zelf aangaf stuk te zitten in de rust! En zo slap speelde die toch niet? heeft paar keer balverlies geleden, maar veroverde ook een paar keer een belangrijke bal, en kwam goed mee over de rechter vleugel
Aanvallend had Zuiverloon idd hele goeie ballen en dat ie aangaf dat hij er doorheen zat wist ik niet...was toen bezig met het typen.

Verdedigend kon Zuiverloon het wel iets beter doen, dat kan ie wel want tegen Ajax vond ik hem ook goed invallen. Maar er was 1 situatie waarbij beter niet kon happen naar de bal want zo liet hij zijn eigen man los. Als Sparta toen net iets eeredr had gespeeld kon het gevaarlijk worden maar nog steeds 3 punten in de pocket
Koekje erbij?
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Maar er was 1 situatie waarbij beter niet kon happen naar de bal want zo liet hij zijn eigen man los. Als Sparta toen net iets eeredr had gespeeld kon het gevaarlijk worden maar nog steeds 3 punten in de pocket[/quote]

Dat zie je bij elke wedstrijd en elke speler wekelijk gebeuren, dat die iets niet goed doet. Dit omdat niemand foutloos is, als je nou een goeie of slechte wedstrijd speelt
Superfriezen!!!!
Gebruikersavatar
Koekje
Nieuw talent
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-11-2006 17:42
Locatie: H'veen
Contacteer:

Bericht door Koekje »

schfries1989 schreef:
Dat zie je bij elke wedstrijd en elke speler wekelijk gebeuren, dat die iets niet goed doet. Dit omdat niemand foutloos is, als je nou een goeie of slechte wedstrijd speelt
Daar geef ik je gelijk in. Maar dat het gevaarlijk KON zijn, dat is meer mijn punt.
Koekje erbij?
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Een eenvoudige en regelmatige overwinning op een ploeg die liet zien waarom zij de rode lantaarn drager zijn. Zonder Friend was het aanvalsspel gevarieerder, ook al bakte Alves er naast zijn goal niet veel van.

Positief vandaag: Yildirim, Hansen en Breuer.

En, ik vond vandaag het positiespel nog beter dan tegen Odense :wink:
Laatst gewijzigd door mitrita op 05-11-2006 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Weer slecht voetbal ! Moet toch echt iets veranderen.De veel bal verlies passen komen niet aan en ga zo maar door !
Gebruikersavatar
Koekje
Nieuw talent
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-11-2006 17:42
Locatie: H'veen
Contacteer:

Bericht door Koekje »

sch4-live schreef:Weer slecht voetbal ! Moet toch echt iets veranderen.De veel bal verlies passen komen niet aan en ga zo maar door !
Bij zulke reacties denk ik...heb je wel goed gekeken?
Jah owke de balcontrole, aanpasing en aanname van de spelers was slecht en moet veranderd worden.
Maar zo slecht voetbal vond ik het niet. En bekijk nou eens de positiefe kant.

De glas is niet half leeg maar half vol.
Koekje erbij?
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Maar Heerenveen (kan) en moet gewoon beter ! Met zown elftal !
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Kunnen we a.u.b. even normaal Nederlands typen? Dank u! :huh:
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Inderdaad buurman;)

Over de wedstrijd...een logische overwinning, met zwak spel. Vooral het laatste half uur was zonder overtuiging. Ze konden er wel gewoon geen zin in hebben. Het straalde niks uit. Dan heb je nog geluk dat Sparta hun kans niet afmaakt, want bij 2-1 moet is het nog maar zien..

Yildirim, zoals eerder genoemd, goed. Net als Hanssen, werkte zich een slag in de rondte. Vond Hansson in de passing erg slecht, en Vandenbussche liet teveel ballen los. Ben benieuwd naar a.s. vrijdag...NAC uit..altijd lastig. (Was het niet die schitterende goal van Huntelaar vorig jaar?)
SuperFries
Bankzitter
Berichten: 239
Lid geworden op: 03-12-2002 06:41
Locatie: Drylts

Bericht door SuperFries »

Weer een zapige wedstrijd gezien, tegen een ploeg waar je zeker van moet winnen, dat is dan ook gebeurd.
Alves is nog steeds erg slecht ondanks zijn goals Nillson wordt wat beter dan de laatste wedstrijden, maar ik zie nog niet echt licht aan de horizon.

Foto's staan online http://www.sjdevries.com
TheArjan
Bankzitter
Berichten: 177
Lid geworden op: 08-10-2004 10:21

Bericht door TheArjan »

Wat een negatieve reacties hier zeg. Ik heb het eerste uur een prima wedstrijd van Heerenveen kant gezien met vele kansen (2x paal)! Denk dat er nu wel heel veel verwacht wordt van het team, het is niet snel goed lijkt het wel. Het laatste half uur was inderdaad dramatisch maar toen was de wedstrijd gespeeld, dat lijkt me er niet veel toe doen. Bekijk het van de positieve kant zeg, er is gewoon goed gespeeld. Nu maar hopen dat de wisselvalligheid er wat uitgaat dan zie ik het allemaal weer helemaal goed komen!
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Ik denk dat Heerenveen wel met 2-0 zal winnen. Daarvoor is het krachtsverschil, denk ik met alle respect voor Sparta, te groot (ik mag het iig hopen).
Ik moet toch maar eens wat meer met toto meespelen :lol:

Alves raakt behalve die schitterende goal geen knikker, goede eerste helft van Heerenveen. Verder niet best, ook gezien de kwaliteit van Sparta, wat vandaag ook niet had gewonnen van een modale eerstedivisionist. Yildirim weer pluspunt. Respect.

Na AZ thuis kunnen we denk ik weer een echt oordeel vellen over Verbeek en het spel van Heerenveen. De komende 3 potten worden zwaar en cruciaal. Af -of aanhaken....
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Dankje Arjan, ik dacht dat ik iets verkeerd had gezien. Er werd wat mij betreft beter gespeeld dan de weken ervoor, in ieder geval met meer lef, inzet en aanvallende ideëen. Dat Sparta op het laatst nog gevaarlijk werd is ook te verklaren.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

H-J schreef:Dankje Arjan, ik dacht dat ik iets verkeerd had gezien. Er werd wat mij betreft beter gespeeld dan de weken ervoor, in ieder geval met meer lef, inzet en aanvallende ideëen. Dat Sparta op het laatst nog gevaarlijk werd is ook te verklaren.
Beter positiespel dan tegen Ajax en Odense... :roll:

Wederom een slechte wedstrijd, maar gelukkig zijn de 3 punten, toch nog terecht in Heerenveen gebleven. Het was meer onkunde van Sparta, dan dat Heerenveen goed was.
Bouaouzan blijft een gevaarlijke en goeie voetballer bij Sparta, en verder was ik totaal niet onder de indruk van Sparta. Alves behalve de goal, weer niet goed. Nilsson vond ik beter spelen dan de laatste paar wedstrijden, maar het was nog steeds niet geweldig wat hij liet zien.
Zoals velen al zeiden speelde Yildirim weer een goeie pot. Verbeek kan nu gewoon niet om hem heen, want hij voetbalt gewoon 2 goeie potten achter elkaar aan.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Geen wedstrijd om warm van te worden, maar in ieder geval wat meer aanvallende intenties. Het begon aardig, de wedstrijd ging uit als de bekende nachtkaars. Ik ben blij dat Verbeek heeft ingezien dat Friend niets heeft te zoeken op dit niveau. Het spel wordt in ieder geval gavarieerder zonder hem. Niet meer de lange halen gauw thuis.
Het kan alleen maar beter worden................
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

3 punten, dat verbloemd denk ik toch weer een beetje het spel van Heerenveen, wat wederom niet best was. Het is omdat Sparta op bezoek kwam, anders hadden we niet gewonnen.

Onbegrijpelijk ook dat Sparta de laatste 10/20 minuten nog enkele levensgrote kansen kreeg.

Hanssen en Yildirim vielen mij weer positief op, en dankzij Vandenbussche bleef puntverlies ons bespaard.

Dit worden belangrijke weken, hopelijk realiseren de spelers/Gert Jan dat ook. En wellicht dat het voetbal dan ook weer beter wordt.
Popovic
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-10-2006 16:00

Bericht door Popovic »

Heel opvallend was dat Heerenveen echt druk ging zetten toen het publiek er volop achter is gaan staan, toen we ze als echte vikingen luidkeels toeschreeuwden leek het alsof ze naar voren geblazen werden, met later als resultaat de goal van Nilsson.

Die goal van Alves was werkelijkwaar briljant. Jammer dat hij de rest van de wedstrijd weinig tot niets heeft laten zien.

En Ugur heeft wederom laten zien dat hij een van de weinigen is momenteel die wel met bloed zweet en tranen voetbalt, grote klasse
Florekud
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 20-01-2006 09:06

Bericht door Florekud »

Superfries88' schreef:Persoonlijk had ik Friend ook liever als centrumspits gezien en Alves op de bank. Maargoed, in zulke wedstrijden telt voor mij met name het resultaat. Je weet dat Sparta hier niet komt om te voetballen en dat is nooit eenvoudig. Ik ben blij met de drie punten en nu maar weer uitkijken naar de komende wedstrijd.
Daar ben ik het niet mee eens. Op het moment dat Friend erin komt, zie je het spel van Heerenveen veranderen. Opeens worden weer de lange ballen egspeeld en leiden we dus ook heel veel balverlies. Tot het moment dat Friend erin kwam, werd er opbouwend gespeeld en werd het middenveld gebruikt. Dingsdag heeft in de hele eerste helft niet één lange bal door het centrum gespeeld. Vleugels werden eindelijk weer eens gebruikt. Yildrim laat zien wat hij kan en zelfs vanaf links heb ik menig voorzet gezien. Hoewel het resultaat nog een beetje achterbleef, heb ik een heel ander Heerenveen gezien en kijk weer met een beetje vertrouwen naar de toekomst. Yildrim, Nilsson (zwak, zwak, zwak) en Alves hebben er baat bij als de bal 'gebracht' wordt vanaf het middenveld.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Superfries88' schreef:Persoonlijk had ik Friend ook liever als centrumspits gezien en Alves op de bank.
Florekud schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Op het moment dat Friend erin komt, zie je het spel van Heerenveen veranderen.
Toen Friend erin kwam was Heerenveen al uitgespeeld.

Ik had gehoopt dat Verbeek de spelers op de juiste positie zou gaan gebruiken nu hij niet meer om Yildirim heen kan. Dat betekent tegen een (met alle respect) iets mindere tegenstander met 4 aanvallend ingestelde spelers; Yildirim en Nilsson op de flanken, Friend als diepe spits en Alves daarachter. Het middenveld kan wel een mannetje missen als je Breuer in samenwerking met Pranjic als inschuivende middenvelder vanaf de back gaat gebruiken en Alves af en toe wat verdedigend werk op het middenveld opknapt. Dat dit ten koste van Hanssen of Bosvelt gaat is m.i. een beter alternatief dan Friend voor Yildirim.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik heb het idee dat Verbeek met een dilemma zat. Aan de ene kant zorgen voor meer gevarieerde aanvalsopbouw ( dus zonder Friend ), terwijl hij aan de andere kant niet om Yilderim heen kon vanwege diens stijgende vorm. Een soort spagaat dus. Vandaar de verrassende opstelling van gisteren. Die overigens maar niet moet worden herhaald. Alves scoorde dan wel, maar kwam verder nauwelijks in het stuk voor. Ballen vasthouden of doorkoppen is niet aan hem besteed. En ruimte voor acties ontbreekt.
Ik p[leit nogmaals voor Tarvajarvi als komende oplossing voor de spitspositie.
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

NN liet zich gisteren wer van de goede kant zien... bij 0-0 en een aantal goeie aanavllen van SCH alweer BLOED, ZWWET EN TRANEN gaan roepen, vond ik zeer onterecht. Na de 1-0 liet NN zich van de goede kant zien en hebben ze SCH mede naar de overwinning geschreeuwd. HULDE. want zo eot het. In goede tijden juichen is makkelijk. maar juist in mindere fases hebben de jongens ONZE steun nodig!
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Korneev schreef:NN liet zich gisteren wer van de goede kant zien... bij 0-0 en een aantal goeie aanavllen van SCH alweer BLOED, ZWWET EN TRANEN gaan roepen, vond ik zeer onterecht!
Onterecht?? Als men zo gespeeld zou hebben tegen FC Utrecht of FC Twente, dan hadden we het waarschijnlijk niet gewonnen.
De enige die door het vuur ging was Yildirim.
De spelers maar met name GJV moeten zich ervan bewust worden, dat zonder strijd en beleving het heel moeilijk gaat worden.

Heb gisteren wel weer enkele leuke aanvallen gezien. Met Friend erbij wordt het eerder een soort kick-and-rush voetbal. Het enige jammere is, dat Alves niks met die lange ballen kan. Hij moet ze in zijn voeten aangespeeld krijgen dan kan hij zeer gevaarlijk zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Korneev schreef:NN liet zich gisteren wer van de goede kant zien... bij 0-0 en een aantal goeie aanavllen van SCH alweer BLOED, ZWWET EN TRANEN gaan roepen, vond ik zeer onterecht.
Deels mee eens, maar het waren oost en zuid die eerder begonnen met de fluitconcerten en enkelingen in NN die riepen om bloed zweet en tranen. Pas toen NN en de rest van het stadion meteen hierna de ploeg ging opjutten ontstond de 1-0 nadat de hele ploeg op de bal joeg. Dat is wat wij willen zien en het had meteen resultaat, Sparta werd meteen onzeker en Heerenveen sloeg toe. Om vervolgens weer ver terug te zakken en Sparta nog enkele grote kansen te geven.

Een goed resultaat in een matige wedstrijd met enkele mooie/leuke momenten. De komende wedstrijden zullen we zien wie gelijk heeft, Verbeek die stelt dat Heerenveen zo slecht nog niet is of een groot gedeelte van het publiek.
frisian-viking
Nieuw talent
Berichten: 148
Lid geworden op: 19-09-2006 21:04
Locatie: Engelum
Contacteer:

Bericht door frisian-viking »

Vond het weer eens een matig wedstrijd die gewonnen moest worden en is gewonnen. Ik vond Alves vooral opvallend slecht voetballen. Verloor heel veel duels. Het is misschien ook beter om hem niet steeds met hoge ballen aan te spelen maar ik vond vooral Yilderim en Hanssen heel erg positief. Yilderim werd niet erg vaak aangespeeld maar de ballen die hij kreeg waren ook wel gevaarlijk. Hanssen ging vol overtuiging voor elke bal.
Gebruikersavatar
Koekje
Nieuw talent
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-11-2006 17:42
Locatie: H'veen
Contacteer:

Bericht door Koekje »

[quote="frisian-viking"]Ik vond Alves vooral opvallend slecht voetballen. Verloor heel veel duels. Het is misschien ook beter om hem niet steeds met hoge ballen aan te spelen [quote]

Alves is ook niet sterk in hoge ballen en het bal vasthouden, hij is gevaarlijk in zijn acties.
Dus de bal in zijn voeten spelen is inderdaad beter dan de hoge ballen.
Friend is juist wel sterk in het bal vasthouden en koppen...helaas scoort hij niet.
En bij Friend krijg je juist het spel van: Lange ballen naar voren en je red jezelf maar wat natuurlijk niet goed is..af en toe in de wedstrijd wel maar continu...
Koekje erbij?
Gebruikersavatar
UK
Bankzitter
Berichten: 167
Lid geworden op: 31-12-2004 16:31

Bericht door UK »

Nou in tegenstelling tot vele anderen heb ik een wedstrijd gezien waarbij het spel van SCH stukken beter was dan de laatste tijd.
Geen lange ballen naar voren maar opbouwen via het middenveld en de zijkanten gebruiken. Pranjic en Nilsson konden elkaar weer aardig vinden en dat is een heel pluspunt er werden akties gemaakt en er was sprake van enige dreiging vanuit deze akties, iets wat we node gemist hebben.Een spits die ruimte kan maken, snel is, aanspeelbaar is, de diepte opzoekt en in ieder gaval voordat hij wordt aangespeeld al weet wat hij met de bal zal doen, al lukt het niet altijd.

Wanneer Prager weer fit is en Bosvelt kan vervangen denk ik dat dit het elftal is wat zo ongeveen de basis moet zijn voor een vervolg, en dan bedoel ik middenveld en voorhoede, de backposities zijn in principe niet belangrijk, daar hebben we aan man of 4 voor. De Engelsen zeggen dat de belangrijkste taak van een back is om te zorgen dat er geen voorzet komt. Dan moet kunnen, al ben ik van mening dat Drost en Zuiverloon de slechtsen van de 4 zijn, dus dan maar Breuer op Links en Poulsen op rechts.

UK
Plaats reactie