05-11-2006: Heerenveen-Sparta Rotterdam (2-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Frisian4life
Wereldspeler
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17-09-2006 17:16

Bericht door Frisian4life »

Je kan morgen niet verliezen denk ik, als Heerenveen slecht speelt, en verliest heeft Verbeek (waarschijnlijk) nog een hele kleine kans.
Als Heerenveen morgen wint, hebben we weer 's 3 punten en stijgen we weer wat plaatsjes.

Edit: Maar ondanks alles zet ik in op een saaie 0-0
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

De wedstrijd tegen Sparta is cruciaal morgen.
Gaat het ook nu mis dan kun je de eerste tijd naar beneden gaan kijken, zeker met het programma dat er aan komt. De kans op een vrije val is dan niet denkbeeldig.
Vooreerst zie ik nog niet zover komen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Alves mag sowieso wel op de bank beginnen. Is de laatste tijd (behalve tegen Grunn) te beroerd om een pot vooruit te zetten.

Drost wordt door iedereen voorbij gelopen, dus ook door die vuilak van ene Bouaouzan. (had nooit meer mogen voetballent trouwens na die aanslag op Kokmeijer).

Ik zal wel schreeuwen en juichen voor sc Heerenveen, maar met deze trainer zullen we het niet redden om Europees te halen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Flying Tilster schreef:...die vuilak van ene Bouaouzan. (had nooit meer mogen voetballent trouwens na die aanslag op Kokmeijer).
Pfffff.... Die jongen is gestraft en die straf is nu voorbij. Klaar. Of is het voor jou eens een dief is altijd een dief?
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Edmanian Devil schreef: Pfffff.... Die jongen is gestraft en die straf is nu voorbij. Klaar. Of is het voor jou eens een dief is altijd een dief?
Die jonge had een veel zwaardere straf moeten hebben ( tot zijn 80ste niet meer voetballen ofso)
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Die jongen heeft zijn straf gehad.Te zwaar of te licht daar gaan wij niet over.
Verder kan die jongen heel goed voetballen.Hij is een plaag voor menig verdediger.
Snel,handig en gevaarlijk voor de goal.Als hij het op zijn heupen krijgt is hij bijna niet te stoppen.
Laatst gewijzigd door wald pyk op 05-11-2006 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Nou jongens kunnen we dat verhaal over Bouaouzan nou eindelijk eens afsluiten. Het is al 2 jaar geleden...

Het was inderdaad een aanslag, en het eerste wat in me opkwam toen ik dat zag was schorsen voor het leven. Maar inmiddels is hij wel genoeg gestraft denk ik en hij weet zelf ook wel dat ie fout zat.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

wald pyk schreef:Die jongen heeft zijn straf gehad.Te zwaar of te licht daar gaan wij niet over.
Verder kan die jongen heel goed voetballen.Hij is een plaag voor menig verdediger.
Snel,handig en gevaarlijk voor de goal.Als hij het op zijn heupen krijgt is hij bijna niet te stoppen.
Met die gevaarlijkheid valt het tot nu toe erg mee, hoor.
Precies eenmaal gescoord voor Sparta in een competitiewedstrijd.
Maar meteen afkloppen trouwens.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Gearard schreef:Nou jongens kunnen we dat verhaal over Bouaouzan nou eindelijk eens afsluiten. Het is al 2 jaar geleden...

Het was inderdaad een aanslag, en het eerste wat in me opkwam toen ik dat zag was schorsen voor het leven. Maar inmiddels is hij wel genoeg gestraft denk ik en hij weet zelf ook wel dat ie fout zat.
Als hij géén spijt had, was het wat geweest. Maar veel mensen hebben vast de VI gelezen, daar zegt hij hoe hij het heeft beleefd, wat wel indrukwekkend was. Hij heeft er zelf ook heel erg meegezeten.
Hij heeft zijn straf meer dan gehad, en hij wordt nu nog steeds gestraft in menig stadion door o.a. fluitconcerten!
Gebruikersavatar
Caniggia
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 01-05-2005 17:48
Locatie: ZEVENHUIZEN
Contacteer:

Bericht door Caniggia »

Flying Tilster schreef:Alves mag sowieso wel op de bank beginnen. Is de laatste tijd (behalve tegen Grunn) te beroerd om een pot vooruit te zetten.

Drost wordt door iedereen voorbij gelopen, dus ook door die vuilak van ene Bouaouzan. (had nooit meer mogen voetballent trouwens na die aanslag op Kokmeijer).

Ik zal wel schreeuwen en juichen voor sc Heerenveen, maar met deze trainer zullen we het niet redden om Europees te halen.
Dat komt omdat hij een spits is die je in de ruimte moet aanspelen die jongen loopt zo ook met zijn ziel onder de arm.
Tegen Groningen kon je dus duidelijk zijn kwaliteiten zien, alleen moet verbeek dan wel
4-4-2 gaan voetballen met Pranjic achter de spitsen en dan in de winter die Grahn maar halen.
Popovic
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-10-2006 16:00

Bericht door Popovic »

Wij als echte fans staan deze wedstrijd toch ook gewoon weer als één man achter Heerenveen? Ik zie zulke gefrustreerde negatieve houdingen hier... Nee ze doen het niet goed, en nee, GJV laat ook niet zien waar hij voor gekomen is.
Maar laten we de sfeer daar door verpesten?

Kom op zeg... we zijn geen Ajax!

Dus COME ON HEERENVEEN!!! COME ON HEERENVEEN!!! :stan:
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. De mensen zijn het gewoon niet eens met de gang van zaken bij de club. Maar we blijven natuurlijk supporter in hart en nieren.
Op naar het volgende seizoen....
Dieder

Bericht door Dieder »

Verassende opstelling... Nilsson speelt ipv Friend, Yildirim en Alves spelen ook. Alves in de spits.

Breuer speelt ipv Jeroen Drost, voor de rest de gebruikelijke namen.
Frisian4life
Wereldspeler
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17-09-2006 17:16

Bericht door Frisian4life »

Terug van een matige wedstrijd..
Heerenveen geeft achterin veel kansen weg, maar als er dan zo'n topkeeper staat als Brian scoren ze nooit :)
Voorin werden er ook te weinig kansen afgemaakt, (Nilsson alleen op keeper af, Alves op de paal enz)
Al met al een verdiende overwinning, het ontslag van GJV wordt nog uitgestelt.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Overwinning terecht, maar allemachtig wat laten ze het dan het laatste half uur weer lopen. Sparta kreeg nog behoorlijk wat mogelijkheden. Verder presteerde die ploeg helemaal niks. We hebben het aan Brian te danken dat het in het laatste kwartier niet alsnog heel vervelend werd.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Forza schreef: maar allemachtig wat laten ze het dan het laatste half uur weer lopen. Sparta kreeg nog behoorlijk wat mogelijkheden. .
Maar dat is misschien wel een overweging bij de spelers. Met nog een half uur te gaan wordt bij een terugspeelbal gefloten. Misschien denkt de ene helft van de spelers wel: 2-0 kat int bakkie, op naar meer.
De anderen denken misschien wel: 2-0 is genoeg, vermoeidheid slaat toe, rustig uitvoetballen.
Als de ene helft helft inderdaad denkt dat het 3-0 moet worden, zit de kans er in dat Sparta ook kansen krijgt. Dat er dan alsnog beter verdedigt moet worden, kn wel worden aangerekend.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

FCUpdate.nl
SC Heerenveen en Sparta slaan de handen ineen
05 november 2006

De beide clubs sloten na afloop van de onderlinge wedstrijd in de eredivisie zondagmiddag een overeenkomst om te gaan samenwerken op het gebied van technische zaken, scouting, jeugdopleiding, commerciële en overige zaken.


"Heerenveen is evenals Sparta een club met een rijke historie", legde Sparta's algemeen directeur Peter Bonthuis de keuze voor de Friese club uit. "We passen qua imago goed bij elkaar." Koos Formsma, voorzitter van Heerenveen, vulde hem aan. "Met Heerenveen in het Noorden en Sparta in het Westen zijn we ook geen concurrenten."

De samenwerking zal in ieder geval duren tot 1 juli 2008.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Gewonnen, maar een onbegrijpelijke zet van Verbeek om Friend ernaast te zetten terwijl je met 2 vleugelspitsen gaat spelen. Voorin is er nu koppend geen duel gewonnen en Alves is niet de diepe spits die een bal van de zijkant wil ontvangen.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

We hebben gewonnen maar daarmee is ook alles gezegd als de spelers van sparta een wat beter schot hadden dan had heerenveen het nog moeilijk gekregen.

Maar het spel is nog erg slecht er moet iets gebeuren anders gaan we tot de winterstop zo door volgens mij.
Alle ballen op Henkie!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Drie vleugelspitsen. Ik denk dat Verbeek weer aan het experimenteren is geslagen. Wat was er vandaag aan de hand? Niemand had er zin in. Het publiek was bijzonder stil. Op zich een knappe prestatie met 25000 man. Alleen bovenin de noordtribune was nog enig leven te bespeuren.

Goed, nog wat pluspunten? Jazeker. Ugur grijpt de kansen die hij krijgt met beide handen aan. En verdomd, ik zag dingen die hij anders nooit doet. Hij passeerde ineens mensen. In de eerste helft overigens nauwelijks. Hij kreeg bijna altijd de bal in de voeten gespeeld, nooit in de loop terwijl hij dan juist op z'n sterkst is. In de tweede helft was het allemaal een stuk beter.

Wie er ook positief uitsprong is die andere speler die bijna geen basisplaats krijgt, Breuer. Hij was sterk in de verdediging en zowaar zag ik hem eens in de buurt van de cornervlag van de tegenstander. Tekenend is dat Sparta bijna geen kansen kreeg. Voor een groot deel te danken aan Michel. Hansson was goed in onderscheppen maar de passes daarna waren een drama. Veel balverlies en onrust in zijn spel.

Nog een speler die niet vaak in de basis staat is André Hanssen. Hij is een waardige vervanger van Prager. Als hij de kans krijgt zich te ontwikkelen dan kan hij de regisseur worden op het middenveld.

Alves viel ondanks de goal wat tegen. De balbehandeling was bedroevend. Steeds sprong die van zijn schoen en ook dit leidde vaak tot balverlies. Oo Bisvelt was niet in goede doen vandaag. Brian had ook een paar slippertjes vandaag maar maakte dit ruim goed door een paar fantastische reddingen.

De foto's zijn onderweg naar het internet op het moment dat ik dit schrijf.
Wéér uit!!!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Persoonlijk had ik Friend ook liever als centrumspits gezien en Alves op de bank. Maargoed, in zulke wedstrijden telt voor mij met name het resultaat. Je weet dat Sparta hier niet komt om te voetballen en dat is nooit eenvoudig. Ik ben blij met de drie punten en nu maar weer uitkijken naar de komende wedstrijd.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik weet dat ik eigenlijk niet genoeg van voetbal weet om een oordeel te vellen over tactische keuzes van Verbeek, maar wat heeft het voor een zin om Yildirim op te stellen als niemand in de voorhoede kan koppen?
Alves lijkt steeds meer en meer op een soort Makaay, loeren op één kansje in een wedstrijd en de rest van de wedstrijd helemaal, maar dan ook helemaal niks goed doen.

Over de wedstrijd zelf valt weinig zinnigs te zeggen, Sparta was de ideale tegenstander van dit moment. Als je een beetje druk zet zijn ze de bal weer kwijt, zo waren ze na 20 seconden de bal al weer kwijt na het éérste fluitsignaal omdat ze de bal vlak naast de eigen cornervlag over de zijlijn speelden. Heerenveen kon vrijuit voetballen en hoewel het met moeite wel ging vond ik het geen goede pot van Heerenveen, zeker als je ziet hoeveel 200% kansen er zijn gemist. Hopelijk is het volgend weekend beter, dit jaar geen Huntelaar om de wedstrijd tegen NAC te redden.

Ik vond Temmink fair fluiten en als hij betere grensrechters mee had gekregen was de arbitrage dan ook een keer van een fatsoenlijk niveau geweest.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Net terug van een slaapverwekkende wedstrijd. De verwachte 2-0 is binnen maar daar is ook wel alles mee gezegd.

Waarom werd Zuiverloon in de rust vervangen? Hij was een van de beteren in de eerste helft en gaf ook de assist op Nilsson.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Criz schreef:Net terug van een slaapverwekkende wedstrijd. De verwachte 2-0 is binnen maar daar is ook wel alles mee gezegd.

Waarom werd Zuiverloon in de rust vervangen? Hij was een van de beteren in de eerste helft en gaf ook de assist op Nilsson.
Hij heeft na de eerste helft aangegeven er helemaal doorheen te zitten, bron persconferentie (die staat al op internet)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Zuiverloon heeft in de rust aangegeven helemaal op te zijn. Verbeek was wel tevreden over hem, maar op zo’n moment moet je inderdaad gewoon wisselen. Poulsen deed het als invaller trouwens ook wel aardig.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

GJV zet zichzelf voor schut om te zeggen dat de fans hem niets doen en dan vervolgens met een andere basis komen.

We moeten blij zijn dat we tegen de rode lantaarndrager speelden vandaag het voetbal was van een bedenkelijk niveau.. Tegen een pak hem beet Roda of Twente had je zeker verloren vandaag.

Uitblinkers Ugur en Hanssen..
Spijt heb je morgen maar!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Terechte en vrij simpele overwinning, die bij wat meer concentratie in het laatste half uur grioter had kunnen en moeten uitvallen. Dat was natuurlijk ook de reden waarom Sparta nog een paar redelijke kansen kreeg op een eretreffer. Verder waren ze m.i toch niet gekomen.
Alves als diepste spits lijkt me geen goede zaak, daarvoor is hij physiek niet sterk genoeg. Hij verliest bijna ieder duel, zowel in de lucht als over de grond. Laat hem maar achter de spits opereren. Dat ook Friend niet de juiste diepe spits is toonde hij ook nu weer aan tijdens zijn inderdaad maar korte optreden . Hij is veel te weinig bewegelijk en daartoe ook nog eens houterig. En die paar gewonnen kopduels maken het verschil ook niet. Ik denk dat Tarvajarvi, als hij weer helemaal fit is, daar zou moeten staan. Hij is ook groot en sterk, daarnaast brengt hij voetballend meer mee dan Friend en heeft zelfs een bescheiden actie.
Nilsson verdiende een mager zesje, Yilderim vond ik wederom verdienstelijk spelen.
Aan de ene kant lijkt het vreemd dat met Yilderim in de ploeg niet voor een forse spits werd gekozen ( Friend ), aan de andere kant was het misschien de bedoeling zo tot een meer gevarieerde opbouw te komen. Zonder Friend wordt je daar als het ware toe gedwongen. Tot het zekere hoogte lukte dat ook wel.
Gebruikersavatar
Koekje
Nieuw talent
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-11-2006 17:42
Locatie: H'veen
Contacteer:

Bericht door Koekje »

Ik had eigelijk al verwacht dat Friend ernaast zou staan.
Hij deed het niet egt supers de vorige wedstrijden. En Alves kan in zijn eentje de hele wedstrijd omkeren en dat heeft ie al paar x bewezen.

En dat Yildirim erin zat was logisch vond ik...hij doet het goed en was weer gevaarlijk.
Terecht gewonnen dat was duidelijk.

Nilsson moet echt de balcontrole verbeteren want hij verspeelde wel kansen maar er waren wel meer spelers met slordige pasen en aannamens terwijl dat eigelijk op dat niveau niet mag voorkomen.

Zuiverloon was niet sterk dus die wissel begreep ik wel en hij had in de 1ste helft wel wat fouten gemaakt waarbij Sparta wel weer gevaarlijk kon zijn.

En Alves is niet sterk met de balaanspeelbaarheid maar gevaarlijk in zijn acties..maar tog die goal: mooi afgemaakt.
Ik had hem wel eerder gewisseld voor friend.

1ste helft vond ik wel goed..tuurlijk het kon nog net iets beter met name met aaname en aanspelen. 2de helft kwam Brian egt in actie..en goed ook. Weer wat reddingen die zorgde dat de nul op de scorebord bleef.
De verdedeging liet het wel ff zitten maar de middenveld en de voorhoede ging te veel naar voren waardoor ze moeilijk te bereiken was. Op 1 punt zag ik helemaal geen middenveld want die stond in de voorhoede terwijl de bal op onze helft was.

Al met al ene terechte overwinning en Sparta deed het ook niet goed, ze kunne beter want ik vind wel dat ze leuk voetbal laten zien maar vandaag niet.
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Zuiverloon was niet sterk dus die wissel begreep ik wel en hij had in de 1ste helft wel wat fouten gemaakt waarbij Sparta wel weer gevaarlijk kon zijn.

De reden van de wissel, was omdat hij zelf aangaf stuk te zitten in de rust! En zo slap speelde die toch niet? heeft paar keer balverlies geleden, maar veroverde ook een paar keer een belangrijke bal, en kwam goed mee over de rechter vleugel
Superfriezen!!!!
Gebruikersavatar
sch4life
Bankzitter
Berichten: 159
Lid geworden op: 08-01-2005 16:51
Locatie: ijlst

Bericht door sch4life »

net terug van een matige wedstrijd. ik vond dat heerenveen niet super speelde, maar iig wel met meer inzet dan tegen ajax en odense .. over de sfeer hou ik me maar stil. ( net als 50 % van NN vandaag :roll: ) opmaken voor NAC dan maar ..
Partidario Fanático!!!
Plaats reactie