28-10-2006: sc Heerenveen-Ajax (0-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Nee Florekud. NN is een groep mensen die zorgvuldig is geselecteerd. Jaren terug zijn alle moeders bij elkaar gekomen en hebben ze een plan getrokken over hoe ze hun kinderen zouden gaan opvoeden. Alle kinderen hebben trouwens dezelfde vader, daar komt de term "als 1 man achter Heerenveen" oorspronkelijk vandaan. Ook is er een school opgetrokken, de NN school. Op deze school krijgen alle leerlingen dezelfde lessen en worden zij in een bepaald keurslijf gegoten. Alle NN-ers zijn dan in principe ook hetzelfde. Eigenlijk is het gewoon een groot familievak. Bijna was het vak volgende week zondag leeg, er was een familiedag gepland. Gelukkig kon dit nog worden afgezegd, maar dat terzijde.

Ik kan je vertellen dat moeder vanochtend erg kwaad was. :grmbl:

Ja, er zijn natuurlijk diverse personen in NN. Als jij dat als "verschillende kampen" wilt betitelen, so be it.

Volgens mij is het nu wel duidelijk wat men er van vond. Moet iedereen dit even zeggen, of laten we het hierbij?
Florekud
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 20-01-2006 09:06

Bericht door Florekud »

Gearard schreef: Er zit totaal geen lijn en idee in het voetbal.
Er zit juist veel te veel lijn en idee in het voetbal van Heerenveen. Helaas is dat altijd hetzelfde idee en dezelfde lijn:
Breuer en mag de bal niet naar voren speen, dat is voorbehouden aan Hansson of Dingsdag. Breure speelt dus of af naar één van deze twee of hij speelt terug op de keeper.
rost mag zijn mannetje niet (en dan bedoel ik ook NOOIT) aanvallen, maar mag hooguit een beetje in de weg proberen te lopen.
We hebben twee man aan de buitenkant lopen, maar alle ballen gaan steevast dwars door het midden.
...
....
Florekud
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 20-01-2006 09:06

Bericht door Florekud »

H-J schreef:Nee Florekud. NN is een groep mensen die zorgvuldig is geselecteerd. Jaren terug zijn alle moeders bij elkaar gekomen en hebben ze een plan getrokken over hoe ze hun kinderen zouden gaan opvoeden. Alle kinderen hebben trouwens dezelfde vader, daar komt de term "als 1 man achter Heerenveen" oorspronkelijk vandaan. Ook is er een school opgetrokken, de NN school. Op deze school krijgen alle leerlingen dezelfde lessen en worden zij in een bepaald keurslijf gegoten. Alle NN-ers zijn dan in principe ook hetzelfde. Eigenlijk is het gewoon een groot familievak. Bijna was het vak volgende week zondag leeg, er was een familiedag gepland. Gelukkig kon dit nog worden afgezegd, maar dat terzijde.

Ik kan je vertellen dat moeder vanochtend erg kwaad was. :grmbl:

Ja, er zijn natuurlijk diverse personen in NN. Als jij dat als "verschillende kampen" wilt betitelen, so be it.

Volgens mij is het nu wel duidelijk wat men er van vond. Moet iedereen dit even zeggen, of laten we het hierbij?
Ik hoop dat we het hierbij kunnen laten, maar leuk verhaal over de oer-vader van Nieuw Noord!!
tolsmaa
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-10-2006 08:53

Bericht door tolsmaa »

Bommen Berend schreef: Negen van de tien supporters in Nederland hebben een hekel aan Ajax puur om hun arrogante houding ten opzichte van de rest van het Nederlandse Voetbal.
Ze noemen zichzelf Godenzonen en menen het ook nog.
Je kan veel van PSV zeggen maar arrogant zijn ze zeker niet en winnen vaker met meer als 1 doelpunt verschil.
Toevallig hebben ze de laatste twee wedstrijden 10 keer gescoord.
Je hebt gelijk. PSV speelt anders dit seizoen, en scoort redelijk veel. Is tot nu toe ook weinig af te dingen op hun succes. Waar ik op doel is het spel van PSV van de afgelopen periode (lees:jaren, en zeker de wedstrijden tegen Heerenveen). PSV speelde toen afwachtend, controlerend, gokkende op die mogelijkheid die toch wel zou komen. Verder is het me altijd opgevallen dat psv-spelers van arbiters verder mochten gaan dan spelers van andere clubs. Neem een van Bommel of een Ooijer die een wedstrijd lang ongestraft mochten inschoppen op Huntelaar, terwijl voor kleine dingetjes kaarten werden getrokken. Ik heb in ieder geval een hekel aan alles wat PSV is, en zou graag zien dat een andere ploeg (Ajax/AZ) eens tegenwicht zou bieden aan hun anti-voetbal (nogmaals, dit seizoen vind ik ze aantrekkelijker spelen, maar toch). Godenzonen zijn het al lang niet meer in a'dam, dat was een titel die hoort bij hun prestaties in het midden van de jaren '90. Ik hoor deze term in a'dam ook al jaren niet meer, ze zijn daar al lang blij als ze weer eens kampioen zouden worden!
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

H-J schreef: Ook is er een school opgetrokken, de NN school. Op deze school krijgen alle leerlingen dezelfde lessen en worden zij in een bepaald keurslijf gegoten.
Dat heeft ze helft vast niet goed opgelet tijdens zangles.. :?
Ik heb geen onderschrift nodig...
vakantieman
Jeugdspeler
Berichten: 14
Lid geworden op: 03-03-2003 11:47
Locatie: Steenwijk

Bericht door vakantieman »

Na de wedstrijd van gisteren live te hebben bijgewoond is hier mijn conclusie!!
De heer GJV is een taktisch onvermogen!!!
Bijde backs wisselen voor backs als je achter staat lijkt mij niet de beste oplossing,hier
kantel je geen wedstrijd mee!! Zoals Ajakkes door alles heen sneed was het in mijn ogen
bijv. beter om de spits Friend,die toch te weinig kon doen te wisselen voor een extra middenvelder want daar werd de slag verloren! Hopenlijk gaat dit donderdag beter!!!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

H-J schreef:... Alle kinderen hebben trouwens dezelfde vader, daar komt de term "als 1 man achter Heerenveen" oorspronkelijk vandaan.
Hey broer, bedankt. ;)
Ik heb het mij al een tijdje afgevraagd waar die kreet op dat spandoek vandaan kwam, maar nu weet ik dat dus ook weer.
Weer iets geleerd vandaag,
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

tolsmaa schreef:Ik verbaas me al jaren over het feit dat fans in Nederland zo'n hekel hebben aan Ajax.

wordt wkker a.u.b.

Met deze spitsen zal 't fean niet zo gaan voetballen als we van ze gewend zijn vrees ik, maar zullen we moeten gaan wennen aan redelijk saai voetbal met zo nu en dan een oprisping in de voorhoede.

hoezo er aan wennen, je bent wel erg snel tevreden


Mooie sfeer op NN,

Helemaal mee eens


alleen jammer van het gezang over Sneijder, inderdaad 't fean-onwaardig. Moet wel opmerken dat dit gezang meteen werd overstemd door een fluitconcert van dezelfde tribune, goed om te horen.

En zo hoort het ook.


Dat hele Joden-gedoe hangt me ook de keel uit, al besef ik goed dat de Ajax-aanhang dit zelf mede in stand houdt.

Dus, begin bij de bron om hier een eind aan te maken. (niet al te letterlijk opvatten overigens)

Kortom, geen echt mooie pot, goeie sfeer,

Dus toch wel!

ik hoop op beter voetbal komende donderdag!

volhouden zou ik zeggen.

God made a few sexy men
And put some hair on the others
devito
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 11-04-2003 16:32
Locatie: Gorredijk

Bericht door devito »

Wat is iedereen weer ouderwets negatief vlak na de wedstrijd.

Dat Ajax gisteren voor het eerst sinds jaren weer eens wist te winnen van Heerenveen in de competitie vind ik voornamelijk een verdienste van Ajax. Voorgaande jaren gingen de lichtgewicht jonge broekjes uit Amsterdam in het begin heel naïef vol op de aanval spelen. Heerenveen liet ze even uitrazen om vervolgens op kracht het heft in handen te nemen en de wedstrijd te winnen.

Henk ten Cate heeft dit probleem eindelijk ingezien en heeft met Stam, Gabri en Perez (ook al speelde hij nu niet) ervaring en kracht ingekocht. Het verloop van de wedstrijd was precies omgekeerd van voorgaande jaren.

Iedereen klaagt hier over de instelling van Heerenveen, maar volgens mij kwam Heerenveen toch echt wel sterk uit de startblokken. Het eerste kwartier is Ajax niet van eigen helft geweest en de 0-1 valt eigenlijk gewoon uit een counter. Tot de 0-2 een kwartier voor tijd vond ik de instelling van Heerenveen bepaald niet slecht. Alleen Ajax speelde goed georganiseerd achterin en daar wist Heerenveen niet door heen te komen. Ik vond het ook wel een sterke zet van Ten Cate om met Vermaelen in plaats van Perez met een extra verdediger/middenvelder te spelen.

Wat betreft de wissel Bosvelt - Zuiverloon: Ik vond dit een zeer logische wissel. Als Bosvelt fit was geweest, dan had Verbeek natuurlijk Breuer eruit gehaald. Het grootste probleem voor Breuer was dat hij nooit de bal vooruit kwijt kon. Alves en Nilsson stonden continue in het centrum op het moment dat Breuer aan de bal kwam. Hij kon dus vaak weinig anders dan de bal terugleggen naar Hansson of Vandenbussche. Met Zuiverloon op de rechtsback heb je in ieder geval iemand die ook nog een mannetje kan uitspelen en op die manier dus veel beter de ruimte op de rechterkant kan benutten.

Hansson wordt ook bekritiseerd, maar volgens mij heeft hij Huntelaar de hele wedstrijd goed af weten te stoppen. Huntelaar raakte zelfs behoorlijk geïrriteerd en werd ook terecht gewisseld.

Heerenveen heeft natuurlijk wel een aantal zaken die verbeterd moeten worden. Het middenveld heeft nu te maken met blessures en draait dus niet naar behoren. Prager ontbreekt, Bosvelt en Pranjic voetbalden wel, maar zijn beide (nog) niet fit en kunnen dus veel beter. Voorin wint Friend alle duels (zelfs van mannen zoals Stam en Alex), maar Alves, Nilsson en de middenvelders moeten zich daar nog veel beter op instellen om de afvallende bal te pakken. Technisch is Friend inderdaad beperkt, maar daar moeten Pranjic, Alves en Nilsson dan maar voor zorgen.

Nilsson heeft het wat mij betreft dit seizoen al lang verpest. Onvoorstelbaar dat het publiek Yildirim bij één mislukte actie al uitfluit, terwijl Nilsson m.i. dit seizoen totaal nog niet voor gevaar heeft kunnen zorgen. Nilsson aanspelen staat zo'n beetje gelijk aan balverlies. Ik zou graag een rechterkant zien met Zuiverloon en Yildirim. Ik denk dat die combinatie heel goed kan werken.

Alves is grote delen van de wedstrijd ook onzichtbaar tot nu toe, maar iemand die er al 7 goals in heeft liggen moet je koesteren. Ik kan me herinneren dat er begin vorig jaar ook heel veel mensen Huntelaar bekritiseerde omdat het maar een beperkte spits was, traag en grote delen van de wedstrijd onzichtbaar, maar nu hoor ik deze mensen niet meer. Ik denk trouwens dat Friend niet trager is dan Huntelaar, dus ook de verhalen op dit forum alsof je geen druk kunt zetten omdat Friend speelt vind ik grote onzin.

Als Pranjic, Bosvelt en Prager volledig fit zijn en er wordt nog verder geslepen aan het spel van Heerenveen, dan heeft Heerenveen gewoon een sterk elftal. Ajax heeft de zaken dit jaar echter (eindelijk) weer op orde en was gisteravond gewoonweg te sterk en daar hoeft Heerenveen zich helemaal niet voor te schamen. Wat dat betreft ben ik het dus volledig eens met Verbeek.
vandenbusschefan
Nieuw talent
Berichten: 121
Lid geworden op: 26-10-2005 23:05
Locatie: Haskerdijken

Bericht door vandenbusschefan »

Ik weet niet wie het nog meer gezien heeft. Maar rond 10 voor 10 of zo ging ik van het stadion naar huis toen zag ik een Deense bus rijden die kwam uit Esbjerg of zo. Iemand gezien? En heeft iemand misschien meer informatie want lijkt me wat vreemd dat hier in een keer bus uit Esbjerg helemaal hier heen komt.
Heerenveen on-tour!
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Mooie ontopic post van je. Die bus kwam Derveld terugbrengen, ze hoeven hem niet meer... :D

en Devito, kan me vinden in het grootste deel van je verhaal, alleen niet dat het Heerenveen middenveld met Bosvelt en Prager zo sterk is. Wel fysiek, maar voetbaltechnisch valt het wel mee. Verder wel een mooi stuk.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Haha, die lui stonden in de rust iedereen op te hopuden in de wc's. Wat een zeikerds, zeg :D . Zullen wel voor Poulsen gekomen zijn. Vorige week bij Jong Heerenveen tegen Jong AZ was er ook een grote groep Deense jeugd. Deense spelers van het tweede kwamen speciaal na de wedstrijd nog even een praatje maken.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Wat een aanfluiting zeg, dit heerenveen. Het is toch niet te geloven gewoon! Ok, strijd werd er nu wel geleverd, maar waar is het voetbal??? Dit is gewoon de beste selectie die we ooit gehad hebben (Riemer zei het letterlijk) en ze spelen het slechtste voetbal van de afgelopen jaren :oops: Ik zie maar 1 oplossing; Verbeek opzouten! :evil:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

devito schreef:Als Pranjic, Bosvelt en Prager volledig fit zijn en er wordt nog verder geslepen aan het spel van Heerenveen, dan heeft Heerenveen gewoon een sterk elftal. Ajax heeft de zaken dit jaar echter (eindelijk) weer op orde en was gisteravond gewoonweg te sterk en daar hoeft Heerenveen zich helemaal niet voor te schamen. Wat dat betreft ben ik het dus volledig eens met Verbeek.
Hoeveel tijd mag Verbeek volgens jou dan krijgen om te slijpen? Hij is al bijna 1,5 jaar aan het slijpen, maar het is nog zo stomp als wat! :evil:
Het stadion wordt groter, het voetbal minder...... Hoelang blijven de mensen nog komen om dit afbraakvoetbal te aanschouwen?
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Heerenven heeft gewoon verloren van een veel betere tegenstander. Ajax is veel volwassener gaan spelen sinds de komst van Henk ten Cate en de aankopen (met name Stam).

"Wij" hadden hier niks tegen in te brengen. Wel ben ik het eens met het feit dat Verbeek niet de juiste man op de juiste plaats is. Hij krijgt de ploeg niet aan voetballen en de opstelling deugd van geen kant.

Als je een lange spits gebruikt, moet je op 2 manieren gaan spelen. Of met buitenspelers die een voorzet kunnen geven (Yildirim o.a.) of je moet met 4-4-2 gaan spelen met om Friend een snelle speler (Nilsson). In mijn ogen is Yildirim beter in 4-3-3 en Nilsson is een typische 4-4-2 speler die het puur van zijn snelheid moet hebben.

Kortom: Verbeek moet zijn "systeem" gaan aanpassen om dit elftal aan goed voetbal toe te laten komen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik heb me gisteren enorm gestoord aan het feit dat iemand als Sneijder nooit hard aangepakt werd. Geef zo'n kerel eens een tik, schop net boven de bal. Laat hem voelen dat dit niet zijn wedstrijd gaat worden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Hansson kan ook wel inpakken. Je kunt gewoon zien dat hij zich niet meer voor Hveen kan inzetten. En in deze tijd hebben we juist inzet nodig! Nee, laat die 'topclub' zich maar snel in de winter melden.
Slim van ten Cate trouwens, Niemand op linksvoor opstellen omdat Breuer toch waardeloos in de opbouw is.
Het is momenteel hopeloos, we hebben letterlijk en figuurlijk, gelukkig van grunn gewonnen.
SCH
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Súrhusterfeanfans schreef:Hansson kan ook wel inpakken. Je kunt gewoon zien dat hij zich niet meer voor Hveen kan inzetten. En in deze tijd hebben we juist inzet nodig! Nee, laat die 'topclub' zich maar snel in de winter melden.
Slim van ten Cate trouwens, Niemand op linksvoor opstellen omdat Breuer toch waardeloos in de opbouw is.
Het is momenteel hopeloos, we hebben letterlijk en figuurlijk, gelukkig van grunn gewonnen.

Hansson heeft ook heel wat goeie wedstrijden al gespeeld, om Osasuna maar even te noemen als 1 van de laatsten. Het probleem zit hem in de beleving van de spelers. Ajax kon zonder dat ook maar 1 spits van ons dacht we moeten jagen de bal 3 keer achterelkaar op de doelman terugspelen. Je begint de wedstrijd goed, maar na de 1-0 zaktte het weer als een pudding inelkaar. Geen strijd, en nog erger alleen maar counteren. Ik dacht op een gegeven moment dat we een uitwedstrijd voetbalden want het is gewoon niet om aan te zien. Als je op de tribune zit zou zou je het liefst zelf het veld oplopen en gaan jagen want het is om gek van te worden. In plaats van dat je opzoek gaan naar de gelijkmaker ga je alles op alles zetten om die achterstand niet groter te laten worden. Belachelijk! In de winter moeten we gewoon eens echte ''backs'' halen want Breuer en ook Drost kunne dit niveau niet aan! Misschien Braafheid (utrecht) iets voor ons? En dan het middenveld, daar wordt bijna geen duel gewonnen, het is om gek van te worden. Dan de voorhoede geen aansluiting voor Friend, en Nilsson die alleen maar balverlies lijdt! Geef Storm/Yildirim is een kans. En dan Alves het is een alles of niets speler, altans daar begint het echt op te lijken. Ik hoop dat het snel om gaat keren, maar heb een hard hoofd in. Misschien een nieuwe trainer? die de ploeg het veld in stuurt om eens te gaan aanvallen. Verbeek zei nog op Nederland 2 Alves klaagt nooit over vermoeidheid, hoe gek is dat waneer we niet hoeven aan te vallen :wink:

Ik wil overigens wel een compliment aan NN geven. Mooie actie maar ook achter de ploeg blijven staan. Klasse! Want ik kan soms na zo n vervelende wedstrijd ze wel schieten, en om dan nog een applaus te geven en te zingen vindt het knap :mrgreen:
Superfriezen!!!!
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Oja is Ikedia geen optie voor Heerenveen? Vindt het een goeie buitenspeler die zijn man voorbij kant!
Superfriezen!!!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Persoonlijk zeg ik resoluut nee. Ikedia is heel eenvoudig uit te schakelen, simpel contact zoeken. Vorig seizoen vond ik hem in Heerenveen dramatisch spelen, terwijl AZ toch genoeg ruimte kreeg. Bovendien speelt hij pas enkele maanden voor RKC. Maargoed, dat is off-topic.
makkys
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 12-09-2005 13:05

Bericht door makkys »

we kunnen klagen zeuren en ouwehoeren.
maar ik denk gewoon dat we momenteel moeten accepteren dat we minder zijn dan de midden moot.
wat ik gister gezien heb was slecht en een slecht ajax was gewoon beter.
wat moet er veranderen dat weet ik niet maar ik denk dat gjv aan de top zit van zen capaciteit.
en dat dat niet genoeg is voor heerenveen er moet gewoon iemand komen die iets meer verstand van voetbal heeft.
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Nadat Foppe drie jaar telang trainer is gebleven en toen het voetbal al steeds minder sprankelend werd, de hoop gevestigd op GJV. Als speler iemand die bezieling had en geloofde in een goede afloop.

Nu in zijn derde jaar bezig, met steeds meer verdedigende zekerheidjes in te brengen.
Grootste doelstelling is inmiddels om zo weinig mogelijk doelpunten tegen te krijgen. Waar Riemer in zijn toespraken het publiek de belangrijkste factor vond, lijkt GJV hier helemaal schijt aan te hebben.

Onder Foppe werd het de laatste drie jaar ook al niet beter, maar met de aanstelling van GJV zitten we kwa atractiviteit helemaal in de lift (naar beneden).
Ik pas hier niet
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Als je namen van spelers die zouden moeten komen wilt noemen, doe dat dan even in het 'Misschien iets voor ons?'-topic.
superfries1 en 2
Nieuw talent
Berichten: 76
Lid geworden op: 11-10-2005 19:38

Bericht door superfries1 en 2 »

ik vind dit slecht. iedereen zit te klagen over verbeek? ik ben het er ook wel mee eens dat hij eens met een ander speltype moet komen. maar om nou te gaan zeggen verbeek opzouten enzo, vind ik wat ver gaan
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Het probleem is ook niet alleen dat de spelopvatting van Verbeek anders is dan dat van het publiek. Het positiespel is bagger op het moment, de bal gaat niet vloeiend rond. Zoiets mag je de trainer aanrekenen. Tevens geeft hij de basis spelers teveel vertrouwen waardoor de wissels gedemotiveerd raken en ook niet beter gaan spelen. Kortom er deugt op het moment niks van.
Op naar het volgende seizoen....
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

wel een leuk filmpje op http://www.ajaxpride.nl/

aan de rechterkant 'ajaxpridethemovie'

(geen verstand van computers..hoe moet ik het hier anders plaatsen?)
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

robke schreef:Ajax heeft gister laten zien wat attractief en aanvallend voetbal is. Zij hebben ook een trainer die verstand heeft van voetbal. Helaas hebben wij niet zo'n trainer. Gister werd maar weer duidelijk dat Nilsson totaal geen toegevoegde waarde is voor dit elftal. Hij is veel te veel met zich zelf bezig en iedere actie, hoe mooi ook eindigd in balverlies. Dan hebben we nog in de verdediging Drost en Hansson. Tegen Ajax bleek maar weer dat je deze 2 spelers zo snel mogelijk in moet ruilen. Het eerste kwartier tegen Ajax was enigzins hoopvol. Maar ja, dan kakt de hele boel weer in.
Na dit weekend staan we troosteloos in de middenmoot. Er moet nog een heleboel gebeuren wil Heerenveen dit seizoen de gestelde doelen nog halen. Mocht het bestuur dit toch eisen, dan zit er niks anders op dan een andere trainer aan te stellen.
Is dit niet een beetje overdreven ? Was nou niet onder de indruk van het sprankelende spel van Ajax. Echt mooie vloeiende aanvallen met vlotte combinaties heb ik niet veel gezien van Ajax, ze zijn er nog lang niet als ze zich willen vergelijken met de Europese top. Ze hebben wel wat schoten op doel gelost, maar bijna allemaal van buiten de 16 en dan moet je wat geluk hebben en de bal ontzettend goed raken (Ramzi tegen Feyenoord bijv.).

Heerenveen was slechter dan Ajax wat ook niet super speelde. Je kan zeggen dat de slechtste verloren heeft.

Bij vlagen deed Ajax wat Heerenveen thuis zou moeten doen: direct de opbouw van achteruit verstoren/afjagen. Zo zet je de tegenstander onder druk en komen ze niet tot voetballen alhoewel dat bij Heerenveen momenteel ook zonder druk al zo is. Of ben ik nou te negatief.

2e helft kwam Zuiverloon erin die veel meer dreiging vooruit heeft. Jammer dat Zuiverloon en Ugur niet meer tijd kregen om 's een combinatie uit te voeren, ze zijn er zeker toe in staat, hoop dat ze donderdag de kans krijgen. Breuer op het middenveld was niet veel beter helaas.

Ik blijf van mening dat de aanvallers veel te weinig steun krijgen. De bal wordt ingespeeld en NIEMAND sluit bij !!. Ook duikt er nooit 's iemand de ruimte in de hoeken in, altijd maar door het midden. Ik hoop dat Verbeek, Pastoor en de Jong dit forum ook lezen, misschien kunnen ze ideeen op doen :lol:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

We missen een kapitein op het middenveld die zorgt voor aansluiting, druk op de verdediging vanh de tegenstander of juist terug laten zakken om ruimte te creëren. Vairaitie hierin is er al helemaal niet, laat staan dat een tegenstander verrast wordt door de ene keer tijd te hebben voor opbouw en de volgende keer onder druk te worden gezet. Dat wat Radomski altijd deed die nu verpietert aan de staart van de Oostenrijkse competitie.
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Zaterdagavond gezien dat wij momenteel te kort schieten. Een vrij aardig begin met een sterke Hanssen op het middenveld, maar na de 0-1 van De Mul zakte het als een kaartenhuis in elkaar. Onze middenvelders trokken de gaten open, waar Ajax dankbaar gebruik van maakt. Bosvelt had beter niet kunnen spelen, was nergens. De kritiek op Breuer en Friend vind ik onterecht. Breuer kon alleen maar achteruit of breed spelen, omdat de hele rechterkant onbenut bleef. Friend wint heel erg veel duels, maar daar wordt geen rendement uitgehaald, omdat er niemand bij sluit. Wordt nu toch echt tijd voor 4-4-2 met Friend in de spits en Alves er vlakbij. Zet Yildirim op rechts en Pranjic op links. Bosvelt en Hanssen (Prager, Kissi, Bradley) centraal op het middenveld. Zuiverloon hangend als rechtshalf/back,en Breuer, Hansson en Dingsdag achterin. zie hieronder:

.........................................Vandebussche..........................................
.........Breuer..........................Hansson.................Dingsdag...................
....................................................................................................
....Zuiverloon....................................................................................
............................Bosvelt..............................Hanssen......................
.....Yildirim...........................................................................Pranjic........
...................................Alves...............................................................
................................................Friend................................................

De meeste clubs komen toch naar H'veen om een punt, en zullen niet met meer dan 2 spitsen spelen.
Op deze manier heeft Yildirim weer iemand achter zich, zoals 2 jaar geleden met Mika.
Maar ja van de kant, is het altijd gemakkelijker. Van Ajax verliezen vind ik geen schande, die zijn momenteel beter, maar als Verbeek dan in de persconferentie zegt dat hij zijn spelers niks verwijt snap ik het niet meer. Waarom verliezen ze alle duels?, waarom zitten ze er niet bovenop? Heeft in mijn ogen toch te maken met een stukje beleving en inzet. Zonder die 2 dingen win je geen wedstrijd. Gelukkig hebben we Brian nog in vorm, anders was het zaterdag een veel dikkere nederlaag geworden.
De sfeer is al voldoende over gezegd. Zingen voor je club :stan:
Ken-nie Steppe, wel keepen
Plaats reactie