24-09-2006: FC Utrecht-sc Heerenveen (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

FC Utrecht-Nieuwegein
Jeugdspeler
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-02-2003 23:56

Bericht door FC Utrecht-Nieuwegein »

Súrhusterfeanfans schreef:Verdient? Dacht ik dus niet. Jullie waren in de eerste helft een paar keer gevaarlijk meer niet. Jullie zijn echt geholpen door Bossen! Sorry hoor, maar dan ook nog zingen 'joden gaan eraan'. Nou met dit spel dus echt niet..!
Succes verder.

Waarschijnlijk zie jij het allemaal door een andere bril, prima.Wij geholpen door Bossen,ja tuurlijk, als je goed hebt gekeken speelde utrecht een goede wedstrijd , heerenveen had zelf ook genoeg kansen ........
Supporters FC Utrecht -Nieuwegein
http://www.fcutrechtnieuwegein.nl
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Het komt misschien nog door de frustratie maar ik vond dit Utreg vandaag te kloppen. Ik denk dat wij de beste kansen hebben gehad (Friend, Nilsson). 1 ding is zeker, het was een open wedstrijd. Het kon beide kanten op. Helaas verliezen wij door een scheidsrechterlijke dwaling.
SCH
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Tja, verliezen in de laatste minuut is erg zuur. Maar het laatste kwartier hadden we het ook erg moeilijk, eigenlijk was het wachten op een goal van Utrecht. Dan hoop je nog met een gelijkspelletje weg te komen... Mooi klote!

Ik snap trouwens niet wat J. Drost nog bij ons in de basis te zoeken heeft. Hij wordt keer op keer voorbijgelopen, en is veel te lief.

Friend stond weer op een eiland, en had moeite om ballen bij zich te houden. Hij is dan wel lang en kopsterk maar allesbehalve balvast, iets wat je toch zou verwachten van zo'n spits. Alves en Nilsson zijn momentenvoetballers, er zat te weinig lijn in het spel, en het voetbal was louter gebaseerd op toeval. Ook voetballen we te voorspelbaar, maar dat roep ik al 2 seizoenen.

Donderdag weer wat zelfvertrouwen kweken, en dan er vol op zondag!

Terugreis met de bus was wel amusant. Anti-arriva :mrgreen:
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Tsjonge jonge. Pranjic schiet die penalty wel erg nonchalant in hoor. Een blinde ziet nog waar die baal heengaat.

En die sliding van Dingsdag op Fortuné vind ik erg onhandig eigenlijk. Hij staat op de achterlijn en kan bijna niks.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Absoluut schandalig optreden van Bossen. De grens geeft een inworp aan Heerenveen, maar Bossen overruled terwijl hij op 30 meter staat. Echt ongelofelijk.

Verder reageerde de ploeg daar veel te gelaten op, in zo'n slotfase moet je de scheids erop wijzen dat de grens anders vlagt. Hierdoor uit positie en hoppa een penalty.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Toch heeft Bossen het wel juist gezien, op tv was het een duidelijke inworp voor Utrecht en die sliding daarna is onnodig.
ZKV
Nieuw talent
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-11-2005 21:22

Bericht door ZKV »

Volgens mij gaf hij ook aan jullie een penal, dus niet zeuren.
Bovendien was Dingsdag helemaal niet uit positie, maar is het gewoon een domme overtreding nadat hij was uitgespeeld met een mooie actie.
En daar heeft die ingooi niks mee te maken, dat was ook gewoon een ingooi voor Utrecht.
iffit kantko lijkkit sjoet, it sjoetko lijkkit kan
Strukeduker
Bankzitter
Berichten: 227
Lid geworden op: 18-11-2004 21:00
Locatie: Drylts!
Contacteer:

Bericht door Strukeduker »

:huh: Sorry hoor, maar volgens mij was die penalty niet eens zo terecht.. als je de beelden die wij in de bus hadden de terugreis bekeek ging die vent gewoon liggen omdat Dingsdag een schouderduw gaf en struikelde ie over zn eigen benen.. :angry:

Maar jah, hadden t zelf moeten afmaken, al was 0-0 misschien de meest terechte uitslag. Geen van de ploegen had een duidelijk overwicht. Mooie wedstrijd die heen en weer ging met kansen aan beide kanten. En tsjah.. Pranjic had moeten scoren.. :roll:

Sjaak hier trouwens ook actief?? Of heeft ie t te druk om zn 'pettie' te zoeken :P
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Gewoon geklopt op inzet. We zijn beter maar dat zie je in zo'n wedstrijd veel te weinig terug. Alves was onzichtbaar, er wordt teveel op Friend gespeeld met te weinig rendement. Drost speelde echt een heel slechte wedstrijd.

Bossen zat te asen op zoiets, dat voelde je het laatste kwartier. Paar matige beslissingen en overrulen van de grens, onvoorstelbaar.

Maar niks aan de hand verder, donderdag weer verder.

Wat een opportunistisch kutpubliek daar trouwens met hun spreekkoren tegen Vandenbussche en vooral tegen Bossen, maar het heeft ze wel geholpen. In plaats van in te grijpen ging Bossen voor Utrecht fluiten.
petertje
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-09-2006 19:35

Bericht door petertje »

Wat een opportunistisch kutpubliek daar trouwens met hun spreekkoren tegen Vandenbussche en vooral tegen Bossen, maar het heeft ze wel geholpen. In plaats van in te grijpen ging Bossen voor Utrecht fluiten.
Heb je wel de hele wedstrijd gezien dan?
Heerenveen kreeg toch echt eerder een penelty maar die werd gemist
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

petertje schreef: Heb je wel de hele wedstrijd gezien dan?
Heerenveen kreeg toch echt eerder een penelty maar die werd gemist
Ja, ik was erbij. En Bossen floot erg matig. HIj overrulede de grens en uit de verwarring ontstond de pingel voor Utrecht.
Sintnyk
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 04-07-2005 18:36
Locatie: Sint Nyk

Bericht door Sintnyk »

Net terug uit Urecht.. Leuke wedstrijd gezien ondanks verlies in laatste minuut..
Maar is het niet eens tijd voor Garcia Garcia...
Alves: de Samba op klompen
Dominique
Jeugdspeler
Berichten: 25
Lid geworden op: 12-02-2006 01:05
Contacteer:

Bericht door Dominique »

Ik hoorde net iets over dat Nilsson na het ererondje werd geholpen met het lopen omdat hij dat zelf niet meer kon. Ben benieuwd of iemand hier meer van weet.
Gerrits
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 14-04-2003 12:46
Locatie: Axel

Bericht door Gerrits »

Jammer, jammer, dit waren 3 belangrijke punten. Maar we hebben 1 winstpunt: Vorig seizoen ging Heerenveen hier kansloos onderuit met 2-0 en weinig kansen. Nu bleven we op de laatste 15 minuten na makkelijk overeind en verliezen we door een strafschop. Ik heb de samenvatting gezien maar ik denk wel dat het een terechte strafschop was. Dingsdag moet eigenlijk gewoon van Fortune afblijven. Fortune was helemaal op de achterlijn en kon echt niet zomaar raak schieten. Maar dan komen de frustaties bij hem en maakt hij een sliding. Jammer, niet nodig.

De wissels van Verbeek zijn ook telkens hetzelfde. Altijd haalt hij Nilsson eruit en Yildirim erin...
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Waar ik wel ziek van word, is dat spelers van Heerenveen keihard achteruit rennen als de tegenpartij de bal heeft. Steeds maar achteruit achteruit achteruit, bij voorkeur tot de rand van de eigen zestien.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Gerrits schreef:Jammer, jammer, dit waren 3 belangrijke punten. Maar we hebben 1 winstpunt: Vorig seizoen ging Heerenveen hier kansloos onderuit met 2-0 en weinig kansen. Nu bleven we op de laatste 15 minuten na makkelijk overeind en verliezen we door een strafschop. Ik heb de samenvatting gezien maar ik denk wel dat het een terechte strafschop was. Dingsdag moet eigenlijk gewoon van Fortune afblijven. Fortune was helemaal op de achterlijn en kon echt niet zomaar raak schieten. Maar dan komen de frustaties bij hem en maakt hij een sliding. Jammer, niet nodig.

De wissels van Verbeek zijn ook telkens hetzelfde. Altijd haalt hij Nilsson eruit en Yildirim erin...
Vorig seizoen ging Heerenveen kansloos onderuit, ja, maar een seizoen eerder werd er gewonnen. Dat soort willekeurige vergelijkingen slaan dus nergens op.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Verliezen hoort bij voetbal, ook al is in het in de blessuretijd extra pijnlijk (wat waren we 4 weken geleden blij met de winst op de ADO, inderdaad in blessuretijd) en mis je zelf een penalty. It's all in the game.
Kan hier beter mee leven dan met het verlies tegen Excelsio en Roda.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Jeroen schreef:Absoluut schandalig optreden van Bossen. De grens geeft een inworp aan Heerenveen, maar Bossen overruled terwijl hij op 30 meter staat. Echt ongelofelijk.
Da's allemaal leuk en aardig, maar de beelden geven Bossen gelijk.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Satyricon schreef: Da's allemaal leuk en aardig, maar de beelden geven Bossen gelijk.
Dat was in het stadion niet duidelijk. Inmiddels heb ik de beelden idd ook gezien. Maar dit is natuurlijk niet de normale gang van zaken.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Gearard schreef:
Terugreis met de bus was wel amusant. Anti-arriva :mrgreen:
Sjakie de gekste! :lol:

Ik ga géén worden vuil maken over de wedstrijd, en over die miskleun van een Bossen. De terugreis in de bus maakte het nog enigzins goed anders was de hele zondag weggegooid. :urgs:
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

Donderdag is natuurlijk de ultieme mogelijkheid om weer vertrouwen te kweken! En dan zondag een mooi afscheid cadeau voor Riemer!!
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ben ik de enige die het commentaar van Verbeek na de wedstrijd gelaten vond?

Natuurlijk wordt er geknipt in het verhaal dat hij voor de camera heeft gegeven, maar ik heb niet het idee dat hij erg kon zitten met de drie verloren punten in "the dying seconds of the game". Utrecht uit is een moeilijke wedstrijd en die kun je verliezen, hoewel het getuigt van een enorme dosis realisme vindt ik ook dat er een klein beetje een gebrek aan ambitie in zit. Ik denk dat er veel meegereisde supporters nu nog steeds een beetje 'pissed' zijn om de late tegentreffer, dat zou ik van spelers en technische staf ook willen zien.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Jeroen schreef: Maar dit is natuurlijk niet de normale gang van zaken.
Ik mag toch hopen dat het normaal is dat de scheidsrechter de fout van een grensrechter corrigeert (al kwam het dit keer wel erg beroerd uit).
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Ik ben naar de wedstrijd geweest en vond dat Heerenveen niet genoeg bracht, te afwachtend, zelfs een beetje laf. Gezien het aantal kansen was de overwinning van Utrecht niet onverdiend te noemen. Wat we mometeel missen om bijvoorbeeld vandaag het verschil te kunnen maken is een echte klasse spits (niveau Samaras, Dembele) Friend is er nog lang niet. Hij heeft wel zijn sterke lichaam en kopkracht, maar beweegt veel te weinig van links naar rechts, dan wel in de bal komen of juist diepgaan. Met Nilsson en Alves hebben we wel hele gevaarlijke vleugels, maar je moet ook dreigend zijn door het midden. Verder is Drost sinds hij gescheiden is van zijn broer een stuk minder gaan spelen. Die jongen moet veel beter kunnen, helaas die positie niet goed dubbelbezet en dus weinig alternatief. Net als Utrecht alles op alles gaat spelen, moet helaas de snelle Nilsson eruit en komt de niet snelle Yildirim erin. Jammergenoeg dus geen snelle jongen achter de hand en weer dus weer een minpuntje in de selectie/cq wisselbeleid. Zo wordt de eerste 5 bereiken nog een hele toer! Na de wedstrijd tegen PSV (elke punt is meegenomen) hebben we 14 dagen geen wedstrijd, dan (met hopelijk Tarva er weer bij) moeten we gaan draaien en richting 5e plek gaan.....
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dat commentaar van Verbeek zegt genoeg. Hij is al tevreden als er weinig kansen worden weggegeven. Hij denkt te verdedigend. Met wat meer lef had zou het allemaal veel leuker worden voor het publiek. Maar daar gaat het hem niet om. :evil:
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

De Leeuwarder Courant:

Leeuwarder bluf nekt SC Heerenveen

Gepubliceerd op 24 september 2006, 20:51
Laatst bijgewerkt op 24 september 2006, 20:59

UTRECHT - SC Heerenveen heeft de tweede nederlaag in vier dagen geleden. Na het verlies in de beker tegen Roda was vanmiddag FC Utrecht met 1-0 te sterk. In de 94ste minuut scoorde Gregoor van Dijk uit een strafschop, nadat Heerenveen op het verkeerde been was gezet door arbiter Bossen.


Bossen kende Utrecht in de aantrekkelijke slotfase een inworp toe, waar zijn assistent Heerenveen de bal toekende. Michael Dingsdag haalde hierna Fortune onderuit. Danijel Pranjic had na 54 minuten een strafschop voor Heerenveen gemist.

De uit Leeuwarden afkomstige Utrecht-trainer Foeke Booy werd met de late winst beloond voor zijn durf. Een kwartier voor tijd haalde hij libero Joost Broerse naar de kant en zette met Guiseppe Rossini een extra aanvaller in. ,,Je hebt er wat geluk bij nodig, maar ik wilde per se winnen'', verklaarde Booy zijn 'blufpoker'. Collega Gertjan Verbeek vond dat Heerenveen in het slotkwartier tegen twaalf man had gespeeld (Utrecht plus Bossen), maar noemde de nederlaag terecht. ,,Dat kunnen we onszelf verwijten.''


Bij gebrek aan beter adopteren ze Foeke Booij en co. in Ljouwert... HAHHAHAHAH
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Wat betreft het gebeuren rond Nilsson na afloop van de wedstrijd ( hij werd door mensen van Utrecht van het veld afgedragen en in de dugout neergezet) heb ik bij terugkomst bij het stadion Erik t3en Voorde aangeschoten. Het malheur van Nilsson was simpel: kramp !

Verder wil ik het over de wedstrijd niet hebben.

Connexxion, oh ho, Connexxion, oh oh oh ho !
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

VIJF penalties tegen in vijf wedstrijden is ongelooflijk veel. Dat halen we anders niet in een heel seizoen. Dat kan iets zeggen over scheidsrechters, over 'geluk' maar ook over slim verdedigen. Negen punten uit vijf wedstrijden is met het programma dat we hadden te weinig. Dat hadden er minimaal drie meer moeten zijn (Excelsior). Inmiddels lijkt de sportieve achterstand op AZ enorm. Dat wint gewoon met 0-2 bij Roda en voetbalt vanuit eigen kracht. Lichtpunt was de Euroese uitwinst en het aantal doelpunten thuis. Maar het oogt heel wankel op het moment.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik denk dat het probleem is dat je niet 'weet waar je staat'. Thuis winnen we 2x vrij simpel. Uit wankelen we maar wat (en zijn we een counterploeg). Jammer dat er niet wat meer lef getoond wordt in uitwedstrijden.
SCH
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

We voetballen niet met de uitstraling dat we de baas zijn. En dat was toch wel de bedoeling gezien de verhalen vooraf.
Plaats reactie