sc Heerenveen - NEC

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

mart761 schreef:Blauwe strepen dat was tape waarom hij dat heeft weet ik niet maar hij gaat er in ieder geval niet beter van spelen :lol:
Ik vond hem één van de betere spelers aan NEC-kant, speelde Zuiverloon uit de wedstrijd en stond aan de basis van enkele goede kansen.

Gelukkig hebben andere posters al veel lof geuit over de H'veen spelers, spaart mij een paar a4tjes typewerk. :wink:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Wellicht waren dat van die strips die ze ook op schaatspakken hebben om de luchtweerstand te verminderen? Hij was in ieder geval behoorlijk rap! :wink:
MarteNN
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 07-02-2006 15:53
Locatie: Dronrijp

Bericht door MarteNN »

Als ik mijn eigen ervaring erbij haal, dan denk ik dat het een één of ander speciaal Chinees tape'je is. Schijnt een goede uitwerking te hebben op de spieren.
chrissie
Basisspeler
Berichten: 998
Lid geworden op: 17-09-2004 23:11
Locatie: sneek

Bericht door chrissie »

MarteNN schreef:Als ik mijn eigen ervaring erbij haal, dan denk ik dat het een één of ander speciaal Chinees tape'je is. Schijnt een goede uitwerking te hebben op de spieren.
Dan wil ik wil allemaal "blauwe" benen zien bij onze spelers zondag 8)
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Kleurt wel mooi bij onze shirts!
Net fan dat benaude!
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

oldtimer schreef: Een paar geleden waren " we " ook al geregeld suptopper, hoor.
Toen werd een dergelijke wedstrijd ook niet altijd geheid verloren.
Kortom: ik vind dit een ietwat overdreven statement.
Oké we waren in het verleden ook regelmatig subtopper. Doordat Heerenveen de laatste 2 jaar ongeveer 20 Europese wedstrijden heeft gevoetbalt weet het naar mijn gevoel (ik kan er natuurlijk naast zitten) beter met de krachten om te gaan. Gisteren hebben gewoon op een hele zakelijke manier de drie punten binnen gesleept. Dat deden ze een jaar of vier echt niet zo gemakkelijk hoor. Ik denk dat Heerenveen als voetbalploeg én als organisatie op zich er veel volwassener c.q. proffesioneler is geworden.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Pietro
Nieuw talent
Berichten: 57
Lid geworden op: 12-08-2006 21:07

Bericht door Pietro »

Is er eindelijk weer volop sfeer in het A.L.S. Komen we misschien eindelijk
van de naam "bioscooppubliek" af en komen de tegenstanders weer met de
staart tussen de benen naar Heerenveen. En dan zijn er weer mensen die
vinden dat 2x achter elkaar de wave en "sta op voor Heerenveen" teveel van
het goede is? Leg mij dat eens uit?
Heerenveen heeft één van de grootste toechouwersaantallen van Nederland. Als Heerenveen thuis speelt moet je het tot in Groningen kunnen horen !!!!!!!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Pietro schreef:Is er eindelijk weer volop sfeer in het A.L.S. Komen we misschien eindelijk
van de naam "bioscooppubliek" af en komen de tegenstanders weer met de
staart tussen de benen naar Heerenveen. En dan zijn er weer mensen die
vinden dat 2x achter elkaar de wave en "sta op voor Heerenveen" teveel van
het goede is? Leg mij dat eens uit?
Heerenveen heeft één van de grootste toechouwersaantallen van Nederland. Als Heerenveen thuis speelt moet je het tot in Groningen kunnen horen !!!!!!!
Twee keer achter elkaar? Ben je vorig jaar weleens bij een wedstrijd geweest? Er vanuitgaande dat je dat met 'ja' kunt beantwoorden weet je dat dat vorig seizoen ook om de haverklap werd gezongen.

En het gaat er ook niet om of het twee keer achterelkaar gezongen word. Het gaat erom wanneer en tegen wie je dat doet.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Linda05
Nieuw talent
Berichten: 125
Lid geworden op: 10-09-2005 16:27

Bericht door Linda05 »

@zeikerds
Reacties m.b.t. sfeer graag in het "Sfeer & supporters" gedeelte!!
viewtopic.php?t=2760

Dit gedeelte is bedoeld voor de wedstrijd SCH-NEC. Jullie zouden beter moeten weten!
Gebruikersavatar
vak-27
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 11-08-2006 13:00

Bericht door vak-27 »

Is volgens mij ook helemaal niks mee om wanneer dan ook te zingen. Wou je anders afspreken dat je alleen tegen de "top" clubs mag gaan zingen of als je er gunstig voor staat tegen een ploeg die boven je staat? Als Heerenveen zo door gaat, dan wordt het echt stil in het stadion, want ik zie ze dit jaar hoog eindigen. Ik denk dat het zingen/waven/opstaan vaak ook een stukje spanning is wat ontladen moet worden (mwah gekke zin) en dat daarom de mensen zo reageren. En zoals gisteren de wave e.d. tegen NEC, vind ik best dat de spelers dat verdient hebben, niet alleen vanwege gisteren, maar zeker ook n.a.v. Lissabon. Laten het aub niet zover komen dat de mensen wel sfeer willen maken, maar dat dat niet zou mogen.
Vind het overigens wel een goed standpunt om het "sta op" pas te zingen als de blessuretijd ingaat.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Ben eigenlijk best benieuwd wat mensen van de wedstrijd vonden!?!

viewforum.php?f=4
sfeer en supporters, voor al uw sfeer- en supporterszaken....
Heerenveen: superbia ex septentrio
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

oldtimer schreef:
In Vak 11 was het gezang duidelijk te horen :D
Ik vond juist dan Pranjic vaak balverlies had, dit koste ons tegen Excelsior de rode kaart van Hansson. En ach ja... Denneboom... heeft zich natuurlijk nooit geliefd gemaakt in Heerenveen, dus kan dat geen dissonantje noemen.
Als er dan toch een MOM gekozen moest worden gisteren had ik voor Dingsdag gekozen. Lekker degelijk achterin en een duidelijke aanwinst.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
jasperio
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-12-2005 00:56
Locatie: Giekerk

Bericht door jasperio »

Weer mooi drie punten te danken aan een goede teamprestatie. De organisatie staat als een huis. Goede verdedigers met een ijzersterk blok op het middenveld in de personen van prager en bosvelt. Zeer knap dat je in een wedstrijd na een loodzware inspanning van donderdag nog in de benen bijna niets weggeeft.

Alves is een geweldige speler wat een individuele actie heeft die vent en een ongelovelijke kanonskogel in zijn rechter. Het enigste wat Verbeek hem nog eens bij moet brengen is dat niet elke actie iets fantastisch hoeft te zijn. Hij kan ook een balletje terrugspelen. Dit zijn wel de mannen waarvoor je naar het stadion komt. Heb genoten. Net als van Pranjic wat een dribbelkoning.
kaaskop
Verified
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 18-07-2005 09:59
Locatie: Kollum

Bericht door kaaskop »

Ook ik vraag mij af of het terecht was dat Alves werd gekozen tot "Man of The Match",
maar ik denk dat het een optelsom is van deze wedstrijd + zijn vertoonde spel tegen Vitoria Setubal.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Wie neemt die onzin überhaupt nog serieus? Als de keeper drie wereldreddingen verricht, maar een veldspeler een knappe goal maakt, dan mag jij raden wie er wint. Echt een aanfluiting, al jaren en ik ben ook benieuwd wie er stemt...
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

De foto's zijn ge-update. Er zitten pareltjes tussen. Deze is schitterend!!
Afbeelding
Wéér uit!!!!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Leuk voor de rubriek van VI. Foto en z'n verhaal.

Allemachtig, zegt denk ik genoeg over zijn schot.
Gebruikersavatar
Paolo Soprani
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 27-09-2005 21:16

Bericht door Paolo Soprani »

het volgende las ik op het NEC forum:

ben geweest en ik moet zeggen: Heerenveen heeft de zaakjes goed geregeld; goede catering, goed stadion, goede supporters (ik heb hun al meer gehoord dan onze eigen supporters in 180 minuten thuiswedstrijd) en ze hebben goede spelers. Tja, ik moet toch iets positiefs zeggen, want over NEC gaat dat met de beste wil nog niet lukken! Wat een drama: Eagles leed alleean maar balverlies, Baretto toonde weer aan dat er echt iets mis is, want niveau haalt hij niet en Holman kan veel lopen, alleen jammer genoeg niet goed voetballen. Voorin ben je totaal machteloos.
Dan moet me nog 1 ding van mijn hart: onze eigen supporters! Tjonge, jonge, er zijn er ten eerstemaar een stuk of honderd, terwijl het eigen vervoer is en ten tweede die moesten uit elkaar gehaald worden, omdat ze met elkaar op de vuist wilde gaan!! Waarom?? Omdat er mensen meededen aan de wave die door het stadion ging! Waar maak je je druk om. Het was 3-0 en sommige mensen probeerden er toch nog iets van te maken. Ze riepen: Je doet niet mee met de wave, want je bent voor NEC en staat achter. Gelul, die mensen liepen zelf wel de spelers (overigens terrecht) 90 minuten uit te schelden!!
Dus ik heb geleerd dat je niet met de wave mee mag doen, omdat je dan misschien klappen krijgt, maar je mag wel je eigen spelers uitfluiten en uitschelden!!

Al met al 20 euro, benzine geld en tijd weg gegooid. NEC heeft met niet vermaakt en de supporters zijn zo dom dat ze met hun eigen supporters op de vuist gaan. Nee, het was weer een gezellige zondag........

PS. Ik was niet 1 van die jongens die vooraan zat en aan de wave meedeed, voordat ik dat verwijt weer krijg....
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Het is gewoon 1 stuk frustratie daar. We zagen vorig seizoen met de playoffs( 5-0) tegen Twente dat ze daar ook al op de vuist gingen. Het is lol als je het leest, maar het slaat werkelijk 10 keer nergens op. Waarom zou je als uitsupporter in godsnaam niet met de Wave mee mogen doen! Ik meende ook te zien dat er een Wave door henzelf werd ingezet, en dat kan wel zonder problemen? Laat ze gewoon meedoen, zeer slechte verliezers blijkt maar weer! Wordt je door notabene je medesupporters geslagen. Vooral die laatste zin zegt genoeg, dat het daar alles behalve gezond is... Ga dan achter je ploeg staan steun ze misschien helpt het stelletje debielen :?
Superfriezen!!!!
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Ik kan me wel voorstellen dat je club er niks van bakt en als dan een paar van je mede suporters de wave inzet dat is natuurlijk wel ergelijk.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

sf-NN schreef:Ik kan me wel voorstellen dat je club er niks van bakt en als dan een paar van je mede suporters de wave inzet dat is natuurlijk wel ergelijk.
Ik kan me nog een stel RBC-supporters herinneren die vrolijk de wave in gingen zetten en ook nog even gingen zitten dat we in jaren niet zo stil waren geweest. Wat een mafketels.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Ik kan me nog een stel RBC-supporters herinneren die vrolijk de wave in gingen zetten en ook nog even gingen zitten dat we in jaren niet zo stil waren geweest. Wat een mafketels.
Inderdaad na die 7-1 overwinning was het geloof ik en zo kant het ook! Die gingen zelfs bijna degraden dat is bij NEC niet eens aan de orde, wat hadden ze dan verwacht dat ze met zo n beginprogramma koploper waren :? Die punten komen daar heus wel, maar laat ze gewoon hun ploeg steuen, en niet dit gezeik :?
Superfriezen!!!!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Als ik met mijn ploeg meereis naar een uitwedstrijd en ik zie ze daar verliezen, dan ga ik echt niet de wave van de thuisploeg mee lopen doen. Stel je voor: sta je op Woudestein twee weken terug, beginnen ze daar aan de overkant met de wave bij de 3-1 en doen wij als uitssuporters vrolijk mee. :shock:

Doe even normaal zeg, dat doe je maar in Thialf. Waven, ongeacht wie er ook wint. :urgs:
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Als ik met mijn ploeg meereis naar een uitwedstrijd en ik zie ze daar verliezen, dan ga ik echt niet de wave van de thuisploeg mee lopen doen. Stel je voor: sta je op Woudestein twee weken terug, beginnen ze daar aan de overkant met de wave bij de 3-1 en doen wij als uitssuporters vrolijk mee.

Doe even normaal zeg, dat doe je maar in Thialf. Waven, ongeacht wie er ook wint.
Helemaal mee eens. In Rotterdam had ik het na de 3-1 ook wel bekeken. We mochten echter niet eerder het stadion uit. Maar goed, iedereen heeft een andere reactie op een nederlaag. Persoonlijk ben ik er altijd goed ziek van en heb ik geen zin dergelijke praktijken, zoals een wave.
Plaats reactie