14-09-2006: Vitoria Setúbla-sc Heerenveen (0-3, UEFA Cup)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

wouterD
Bankzitter
Berichten: 182
Lid geworden op: 27-12-2005 11:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door wouterD »

ook wel even leuk om te melden, toen ik vanochten het radio 538 nieuws luisterder werd in het sport gedeelte alleen sch vermeld!
En toen ik het nos journaal ging kijken lieten ze alleen de samenvatting van sch zien, van de rest lieten ze alleen de eindstand zien :D :D
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Bij alle begrijpelijke euforie toch een luxe (?) probleem: hoe krijgen we, met z'n uitslag en ook nog een TV-registratie, het stadion op de 28e vol? Of zelfs halfvol? Met een compleet leger schoolkinderen?
Heerenveen was van meet of aan de beter voetballende ploeg, al kwam dat er lange tijd, mede door het abominabele veld, niet uit. Trouwens, wel een behoorlijke " schreck-sekunde " pal voor de rust. Gaat die er in, dan moet ik het nog zien.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Afbeelding
Beetje triest Beetle, maar verders genoten gisteravond. Heb Groningen ook voor een groot gedeelte gezien. Ook een redelijk resultaat, gezien hoe ze voetbalden.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Supersub
Bankzitter
Berichten: 191
Lid geworden op: 27-06-2005 15:01
Locatie: Burgum
Contacteer:

Bericht door Supersub »

De 1ste helft was niet goed, maar vitoria was ook niet echt bij machtte om daar van te profiteren. Tweede helft was daarentegen veel beter. Veel meer agressie en betere passing. Beste man op het veld vond ik Dingsdag. Wat een topverdediger
in de vakantie is alles een beetje mooier
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Ik hoor de meeste mensen hier maar zeggen dat Vitoria zo'n matig ploegje heeft maar zo slecht vond ik ze helemaal niet, helemaal als je ziet met wat voor begroting ze werken al zal dit geen 1 miljoen euro zijn zoals de verslaggever een aantal keren wist te melden.

Ik had verwacht dat Vitoria gezien de underdog rol op de counter zou gaan spelen maar ze voetbalden gewoon lekker mee, aanvallen daar waar dat kon en daarom werd het ook best een leuke open wedstrijd al konden beide teams maar vooral heerenveen niet veel brengen in de eerste helft. Tweede helft was een stukkie beter en kon heerenveen wat dwingender spelen waardoor er een prima resultaat uitrolde.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Lekkere wedstrijd, en het zag er in de 1e helft bepaald niet uit dat we een ruime overwinning zou boeken. Spel was voor rust veel te onrustig, gelukkig konden de Portugezen daarvan niet profiteren, en we mochten van geluk spreken dat we met 0-0 de rust ingingen.

Tja, en dan heb je Afonso Alves in je team zitten en die veegt gewoon even 2 heerlijke vrije trappen binnen. Daarna was het dus beslist en had Vitoria niet meer de kracht om terug te komen in de wedstrijden, en konden we het duel redelijk eenvoudig uit spelen. 3-0 maakt het feest compleet, enige goede wat Nilsson deed in de wedstrijd trouwens.

Iedereen heeft het nu over Alves (en terecht), maar ook Friend en Pranjic waren erg goed bezig. Friend vind ik een prachtige spits, is nergens bang voor en zeurt nooit. Wat Pranjic betreft; 1e officiële wedstrijd dit seizoen waarin hij zijn gebruikelijk topniveau haalde, hopelijk trekt hij dit door.

Over 2 weken mooi feestje vieren, en dan door naar de poulefase!
Gebruikersavatar
Lennart
Bankzitter
Berichten: 244
Lid geworden op: 23-12-2002 14:21
Locatie: Duiven

Bericht door Lennart »

Weet iemand misschien wie er aanvoerder was? Hansson had geen band om...
St James' Park!!!
Gebruikersavatar
Georgios Samaras
Nieuw talent
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-07-2005 17:37
Locatie: Surhuisterveen
Contacteer:

Bericht door Georgios Samaras »

Hansson had volgens mij een rode band om dus het leek erop dat hij geen aanvoerder was, maar hij was het wel degelijk....
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Dit is super. Ik zie alweer een mooi reisje in het vooruitschiet. Er zitten nog flink wat mooie clubs goed in de race als je kijkt naar de uitslagen:

Lokomotiv Moskva - Zulte Waregem 2-1 » 28/09 »
Basel - Rabotnicki 6-2 » 28/09 »
Marseille - Mladá Boleslav 1-0 » 28/09 »
Derry - PSG 0-0 » 28/09 »
Eintracht - Brøndby 4-0 » 28/09 »
Artmedia - Espanyol 2-2 » 28/09 »
Levadia - Newcastle 0-1 » 28/09 »
Partizan - Groningen 4-2 » 28/09 »
Achnas - Lens 0-0 » 28/09 »
Panathinaikos - Zaporizhya 1-1 » 28/09 »
Ružomberok - Club Brugge 0-1 » 28/09 »
M. Haifa - Litex 1-1 » 28/09 »
Setúbal - Heerenveen 0-3 » 28/09 »
Trabzonspor - Osasuna 2-2 » 28/09 »
Rubin - Parma 0-1 » 28/09 »
Dinamo Zagreb - Auxerre 1-2 » 28/09 »
Braga - Chievo 2-0 » 28/09 »
Schalke - Nancy 1-0 » 28/09 »
Sion - Leverkusen 0-0 » 28/09 »
Start - Ajax 2-5 » 28/09 »
Legia - Austria 1-1 » 28/09 »
Fenerbahçe - Randers 2-1 » 28/09 »
Loko Sofia - Feyenoord 2-2 » 28/09 »
Standard - Celta 0-1 » 28/09 »
Rapid Bucuresti - Nacional 1-0 » 28/09 »
Chornomorets - H. Tel-Aviv 0-1 » 28/09 »
Beşiktaş - CSKA Sofia 2-0 » 28/09 »
Livorno - Pasching 2-0 » 28/09 »
Salzburg - Blackburn 2-2 » 28/09 »
AZ - Kayserispor 3-2 » 28/09 »
Slavia - Tottenham 0-1 » 28/09 »
West Ham - Palermo 0-1 » 28/09 »
Hearts - Sparta 0-2 » 28/09 »
Åtvidaberg - Grasshoppers 0-3 » 28/09 »
Hertha - OB 2-2 » 28/09 »
Wisła - Iraklis 0-1 » 28/09 »
Molde - Rangers 0-0 » 28/09 »
Atromitos - Sevilla 1-2 » 28/09 »
Xanthi - Dinamo Bucuresti 3-4 » 28/09 »
Liberec - Crvena Zvezda 2-0 » 28/09 »

Bijna alleen maar clubs uit West Europa. Paar Turkse en Griekse opties, maar dat is wellicht nog te doen. Alleen Tel Aviv is kut en ook nog twee keer Boekarest in de aanbieding. Eén Russische, Oekraiense club doet het goed.
Geef mij maar Italie of Engeland. Sicilie lijkt me wel wat.

Sevilla (TH) Esp 61.006
Newcastle United Eng 75.950
Panathinaikos Gre 66.587
Schalke 04 Ger 64.960
Parma Ita 63.020
Ajax
Bayer Leverkusen Ger 57.960
Feyenoord Ned 54.640

(doe maar Parma of Schalke. Feyenoord, Leverkussen, Schalke en Panathinaikos staan op de wip)

AJ Auxerre Fra 53.757
Club Brugge Bel 49.981
FC Basel Sui 49.537
Olympique Marseille Fra 48.757
AZ Alkmaar Ned 48.640
Hertha BSC Ger 46.960
Sparta Praha Cze 44.769
Glasgow Rangers Sco 43.023

(doe mij maar Brugge, Basel, Hertha of Glasgow. Hertha 2-2 thuis, Marseille ook maar 1-0)

Celta de Vigo Esp 43.006
Paris Saint-Germain Fra 41.757
Lokomotiv Moscow Rus 41.504
RC Lens Fra 39.757
Besiktas Tur 38.634
Palermo Ita 36.020
Slavia Praha Cze 33.769
Espanyol Esp 33.006
Heerenveen Ned 30.640

Het mooie is dat er ongetwijfeld 1 club uit gaat die boven Heerenveen staat. Slavia Praag heeft bijvoorbeeld thuis 0-1 verloren van Tottenham.
Dat betekent dat we zeker als derde geplaatst zijn.

Als vierde geplaatst:

Partizan Belgrade Srb 30.600
Rapid Bucuresti Rom 30.381
Fenerbahçe Tur 28.634
Austria Wien Aut 27.723
Hapoel Tel-Aviv Isr 26.108
Osasuna Esp 25.006
FC Lovech Bul 24.016
Blackburn Rovers Eng 23.950
Douwe80
Nieuw talent
Berichten: 117
Lid geworden op: 17-01-2006 14:58

Bericht door Douwe80 »

het mooie is, dat omdat heerenveen afgelopen 2 jaar heeft overwintert dat ons punten aantal hoger is. Omdat het punten aantal hoger is kom je langzaam in de "beschermde" status.

Hierdoor ontwijk je dus sterke tegenstanders, waardoor je elk jaar weer meer kans maakt om verder te komen.

Dus heerenveen gewoon weer overwinteren en dan weer (uiteraard) dit jaar europees halen...

Zo groei je dus langzaam op als topclub met in europa naam en faam. (wat veel extra voordelen met zich meebrengt)
Beauty is in the eye of the beholder
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Heeft Dieder weer een samenvatting in de aanbieding?
Wéér uit!!!!
Keurig
Invaller
Berichten: 253
Lid geworden op: 15-02-2005 15:32

Bericht door Keurig »

Uefa.com schreef: Vitória FC 0-3 SC Heerenveen
Brazilian forward Afonso Alves struck two goals to help give Heerenveen a great platform to reach UEFA Cup group stage in a game played at Lisbon's Estádio José Alvalade. Alves, who has scored three goals in three Eredivisie matches this term, missed two openings in the first half but found the net after the break with two powerful free-kicks. The first came in the 58th minute, the second nine minutes later and another Brazilian, Nilsson, made it 3-0 in injury time. Setúbal also had their chances, the best falling to Auri who headed against the post from Silvestre Varela's cross.

©uefa.com 1998-2006. All rights reserved.
Tsja, nu halen we onze Braziliaan wel uit het hoge noorden, maar om dan alle Scandinaviers Braziliaan te noemen....
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

Ik dacht even, mooi dat de uefa zo positief over SCH schrijft... maar dan komen ze met Nilsson de Braziliaan.. hahahah. Wel grappig...
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Gerrits
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 14-04-2003 12:46
Locatie: Axel

Bericht door Gerrits »

Aangezien Alves en Nilsson allebei veel last hadden van glijpartijen op het veld konden ze wel landgenoten zijn. Dan is het best begrijpelijk dat als Alves Braziliaan is dat nilsson dat dan ook is.
Al had ik ze zo ook voor Portugezen uitgemaakt :wink:

Mooi resultaat en mijn 6 uurtjes nachtrust wel waard. 0-2 was wel goed maar een 0-3 is toch heel wat zekerder. Mooi ook van Nilsson dat hij de situatie goed inschatte met de keeper. Hij sprong op tijd weg en de keeper knalt vol op zijn verdediger. De bal kon er nog net tussendoor. Was bang dat Nilsson op volle snelheid langs het doel zou lopen.
Vooral de tweede vrije trap van Alves is er eentje om in te lijsten. Nu snap ik waarom de zaakwaarnemer van Alves zegt dat Alves de vrije trap van Juninho heeft. :bfriend:
Raar dat de media Alves als man van de wedstrijd noemde. Vond hem eigenlijk de eerste helft niet zo goed. Verloor veel de bal omdat hij 2 man tegelijk voorbij wilde. Tweede helft deed hij meer als teamspeler en dat kwam de aanval van Heerenveen ten goede. Ik vond Pranjic veel sterker, met een aantal goede passes en versnellingen.
Jullie weten het waarschijnlijk al, maar ik vond vooral de positiewisselingen tussen Nilsson en Alves in de tweede helft erg goed. Daar moeten de verdedigers van alle tegenstanders gek van worden. Lijkt een beetje op het AZ onder Co Adriaanse.
yekini
Jeugdspeler
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-08-2006 21:26
Contacteer:

Bericht door yekini »

First of everything to give the congratulations for the victory in Portugal. As fan of the Vitória that I have to say is that after a first part where we could have marked first (but we didn't mark) made a second leaves SHAMEFUL!!!

The players had some problems in his arrival Setúbal where some fans waited for them to demonstrate his dissatisfaction.
Of my part I will go in the same to Heerenveen to support my Vitória, in spite of the preliminary round to be solved.
Now I only leave a picture from Heevereen fans in Alvalade

Congratulations


Afbeelding
VITORIA FANS - VIII Exercito http://www.viiiexercito.com
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Gaat het iemand lukken om de goals online te krijgen? :)
Heb ze niet kunnen zien...

BVD
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Goals krijg ik zelf niet online, maar de sammenvatting komt vanavond nog op Omrop Fryslan en om 19.00 uur op Eurosport.
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Zo net thuis uit Lissabon. Wat een geweldig feestje was dat gister.
Gisteren eerst een bezoek gebracht aan Setubal, en natuurlijk Stadion de Bonfim van Vitoria. Jammer dat de wedstrijd daar niet gespeeld kon worden. Had veel meer gehad dan in een bijna leeg Alvalade. Alleen het veld liet in Setubal te wensen over. Ik denk dat menig 5e klasser in Friesland nog betere velden heeft. Mooiste moment, met zijn allen in de goal op het veld van Vitoria. Waar maak je dat nog mee.
Dan de wedstrijd, een dramatische eerste helft, waarin wij alle geluk hebben.
En natuurlijk een droom tweede helft. Wat een ongelovige pegels van Alves. Waarbij wij in het stadion het idee hadden dat de eerste pegel onderkant lat er ook in zat.
Heb nog geen beelden gezien. En het toetje in de blessuretijd, waardoor de 2e ronde binnen is. Na de wedstrijd een feestje gevierd in een Ierse Pub. 2 uurtjes op bed en half 8 richting vliegveld voor de terugreis. Het waren 3 slopende dagen, door de vertragingen, het feesten, de spanning en adrenaline van de wedstrijd. Zo wat eten en dan ga ik erbij liggen. In 3 dagen, 5 uurtjes slapen is niet erg veel :wink:
Ken-nie Steppe, wel keepen
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

AldeboarNN Fans schreef: Wat een ongelovige pegels van Alves. Waarbij wij in het stadion het idee hadden dat de eerste pegel onderkant lat er ook in zat.
Heb nog geen beelden gezien.
Die zat 100% cker niet
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Geen beelden bij eurosport jammer, en dankzij 2 prachtige treffers van Alves won Heerenveen met 2-0 bij vitoria Setubal volgens de kaart en commentator :wink:
Superfriezen!!!!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Opponent Heerenveen ontslaat coach

Vitoria Setúbal, tegenstander van SC Heerenveen in de UEFA Cup, heeft vrijdag afscheid genomen van coach Helio Sousa. De oefenmeester mag zijn biezen pakken vanwege de slechte resultaten die zijn team de afgelopen weken neerzet.

Het bestuur vind dat Sousa geheel verantwoordelijk is voor de tegenvallende prestaties van de club. Zo heeft Setúbal pas één punt gepakt in de nationale competitie en ging het in de eerste wedstrijd tegen Heerenveen zwaar onderuit (0-3).

Bron voetbal zone

De supporters die gister met witte zakdoekjes op tv waren hebben toch hun zin gekregen.
Alle ballen op Henkie!
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Zal nu toch maar eens reageren. Natuurlijk was de uitslag meer dan ok. Ook ik had niet verwacht dat we met 0-3 zouden winnen. Spelers als Prager, Dingsdag en Pranjic, echt geweldig. Alves maakte ook twee mooie doelpunten. Hij kan volgens mij nog veel meer. Breuer verdient ook een compliment. Goed gespeeld,geldt eigenlijk voor het hele team, met uitzondering van Hansson. Speelde een zeer matige wedstrijd. Vreemd dat ik daar niets over hoor. Ik begrijp gerust dat een ieder in jubelstemming is, maar dit was toch echt onvoldoende. Verloos veel ballen, veel nutteloze overtredingen en bovendien helemaal niet scherp. Als Drost of Breuer zo speelt krijgen ze er meteen voor langs. Waarom nu niet?
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Behalve Hansson heeft iedereen goed gespeeld?
Afgezien van zijn nuttige frommelgoal liet Nilsson m.i helemaal niets zien.
In de eerste heft lag hij meer dan dat hij stond.
Gebruikersavatar
heerenveenfan1000
Selectiespeler
Berichten: 589
Lid geworden op: 20-02-2005 11:37
Locatie: Arnhem

Bericht door heerenveenfan1000 »

Ik heb nog nergens de goals kunnen zien, staan de goals of de samenvatting ergens op het internet?
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

http://ultrasviiiexercito.blogspot.com/

filmpje gemaakt door fan van vitoria setubal


let op de eerste regels die in beeld komen: Herenveen?
j-w
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-10-2004 12:56

Bericht door j-w »

Ik heb geen beelden kunnen zien omdat ik in het buitenland zit....

Zo er iemand zo aardig willen zijn om een samenvatting online te zetten?

Alvast bedankt!
Roukie67
Bankzitter
Berichten: 161
Lid geworden op: 03-12-2002 14:45
Locatie: Akkrum

Bericht door Roukie67 »

Wat binne wy moai fuort west net? :D
GSVK, the Blue Devils!!
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

Ik sil dy wat sizze. Wy komme út de Wâlden. Wy binne koart foar de kop en bikkelhurd, mar wy meie der ek wol ien!
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
Jordi-SCH
Bankzitter
Berichten: 232
Lid geworden op: 26-08-2006 21:42
Locatie: Assen

Bericht door Jordi-SCH »

Nederlands graag :P
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

Why only dutch?
Pourquoi seulement Hollandais?
Warum nur Niederländisch meine Junge?
Wêrom allinnich Hollânsk, dikke bliksem?
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
Plaats reactie