14-09-2006: Vitoria Setúbla-sc Heerenveen (0-3, UEFA Cup)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

14-09-2006: Vitoria Setúbla-sc Heerenveen (0-3, UEFA Cup)

Bericht door Jeroen »

Vitória Futebol Clube is a Portuguese sports club from Setúbal. Vitória de Setúbal (pron. IPA [vi'tɔɾjɐ dɨ sɨ'tubaɫ] or [sɨ'tubɐɫ]), as it is popularly known, was born under the project name Sport Victoria from the ashes of the small Bomfim Foot-Ball Club. The club of today was established on November 20, 1910 under the name Victoria Foot-Ball Club (later changed to the present Portuguese spelling) with the motto "A Vitória será nossa" (Victory shall be ours).
Laatst gewijzigd door Jeroen op 25-08-2006 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Forza Willem II
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 01-03-2005 11:37

Bericht door Forza Willem II »

Laatst gewijzigd door Forza Willem II op 25-08-2006 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

wij gaan sowieso met 6 man die kant op.. we zijn al aa het boeken!
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Transavia vliegt alleen maandag en vrijdag naar Lissabon niet echt handig. Tsja de loting, ik denk een lastige tegenstander. Nederlandse ploegen hebben het vaak moeilijk tegen zulke teams.
Gebruikersavatar
Forza Willem II
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 01-03-2005 11:37

Bericht door Forza Willem II »

mechielz schreef:Transavia vliegt alleen maandag en vrijdag naar Lissabon niet echt handig. Tsja de loting, ik denk een lastige tegenstander. Nederlandse ploegen hebben het vaak moeilijk tegen zulke teams.
Dan probeer je anders de nationale luchtvaartmaatschappijen van Nederland of Portugal:

http://www.klm.nl

of

http://www.flytap.com/Nederland/nl/Homepage/
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Air Berlin kost rond de 350 euro.. pittig. :|
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

Stadion:

Afbeelding

Cappaciteit: 21.532 toeschouwers.


Afgelopen jaar eindigden ze als 8e in de competitie. En verloren ze de bekerfinale met 1-0 van Porto. Her jaar ervoor wonnen ze de bekerfinale, en eindigden ze als 10e in de competitie. Bepaald geen hoogvlieger dus in eigen land, maar wel een cupfighter.
Laatst gewijzigd door SCH-4-LIVE op 25-08-2006 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik had liever Arvidaberg geloot. Moor reisje naar Zweden.
Ontopic: Ik denk dat je met het zicht op de coöficentielijst nu je slag moet slaan en punten gaan inhalen op Portugal. Dus winnen van deze tegenstander.
SCH
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

Prijs 1 volwassene : 149,00 EUR + 39,19 EUR tax / toeslagen = 188,19 EUR

Security tax / Fuel Charge 43,99 EUR

Ticket fee 15,00 EUR

Prijs ( 1 Volwassene ) = 247,18 EUR


via http://www.vliegtarieven.nl met PGA(portugalia airlines) vliegen op lissabon
Tink om de beam!!!!!
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

Wat een klote stadion. Het lijkt wel wat op de stadions van DINAMO BOEKAREST en ZAGREB.
Laatst gewijzigd door Romano for president op 25-08-2006 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Tink om de beam!!!!!
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Súrhusterfeanfans schreef: Ontopic: Ik denk dat je met het zicht op de coöficentielijst nu je slag moet slaan en punten gaan inhalen op Portugal. Dus winnen van deze tegenstander.
Vind ik in 't geval van SCH maar bijzaak, al zou NL punten in mindering krijgen als we winnen
dan nog zie ik ons liever winnen :D

Portugese tegenstander, ik vind 't meestal kloteploegen (altijd lastig Spaanse/ Portugese
tegenstanders).
Hebben we niet al eens voor de intertoto tegen deze knakkers gespeeld?
Heerenveen: superbia ex septentrio
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Vanaf Keulen met Germanwings is het €239,-
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

Door een beetje googelen kwam ik op de volgende site terecht:

http://www.svfcgroningen.nl/index.php?o ... iew&id=198

Vitória Setúbal

Vitória Setúbal speelt net als FC Groningen in het groen wit en is opgericht op 10 november 1910. De club komt uit de stad Setúbal, wat zo'n twintig kilometer van de stad Lissabon vandaan ligt. Het stadion heet Estádio do Bofim en bied plaat aan ruim dertien duizend toeschouwers. Vitória Setúbal was in de begin jaren zeventig redelijk succes vol, de club eindigde in 1972 op een tweede plek in de competitie en in 1970, 1973 en 1974 als derde. De Portugese beker won de clubdrie keer, in 1965, 1967 en in 2005. De club verloor de beker acht maal, waarvan afgelopen seizoen de laatste keer was. Vitória Setúbal is nog maar net weer terug op het hoogste niveau. In 1996 en in 2004 werd de club tweede in de tweede divisie van Portugal en in 2001 werden ze daar derdes.

Setubal is de vierde stad van Portugal met 91.300 inwoners (in 2001) en de hoofdstad van het gelijknamige district Setúbal. Het is de derde zeehaven van het land met een belangrijke scheepsbouwindustrie. Een beroemdheid die uit deze stad komt is Chelsea coach José Mourinho. De stad zelf heeft verder niet veel bezienswaardigheden, maar Lissabon is vlak in de buurt en heeft veel meer om te zien. Baixa, de "benedenstad", is het centrum van Lissabon. Hier bevindt zich het Rossio, al eeuwen het belangrijkste plein van de stad. Aan het aan de Taag gelegen zeer grote plein Praça do Comércio bevond zich, totdat Portugal in 1910 een republiek werd, de koninklijke residentie. Ten westen van de Baixa, en ongeveer dertig meter hoger, ligt de wijk Bairro Alto. Hier zijn vele restaurants en uitgaansgelegenheden te vinden. De van rond 1900 daterende Elevador de Santa Justa is een door een leerling van Gustave Eiffel ontworpen lift in neogotische stijl. De lift wordt gebruikt om naar de dertig meter hoger gelegen wijk Bairro Alto te komen. Ten oosten van het centrum ligt de Alfama, een oude volkswijk. Met zijn vele steile straatjes, trappen en steegjes is het een belangrijke bezienswaardigheid. Dwars door de wijk kronkelt tramlijn 28, waarop zeer oud trammaterieel rijdt. Deze tramlijn wordt zeer veel door toeristen gebruikt, maar is ook nog steeds belangrijk voor de ontsluiting van de wijk. In het Museu Nacional de Arte Antiga, het belangrijkste kunstmuseum van Portugal, bevindt zich onder meer veel werk van Noord-Europese schilders zoals Jeroen Bosch en Albrecht Dürer. De van oorsprong Armeense filantroop Calouste Gulbenkian verzamelde tijdens zijn leven meer dan 6000 kunstwerken. Het Museu Calouste Gulbenkian toont zijn collectie met Egyptische, Islamitische, Chinese en Japanse kunst en schilderijen van Rogier van der Weyden, Ghirlandaio, Frans Hals, Rembrandt, Fragonard, Manet en Degas. De uit 1966 daterende brug die Lissabon verbindt met de Outra Banda, de zuidoever van de Taag, is later Ponte 25 de Abril genoemd ter ere van de Anjerrevolutie. Het ontwerp is geënt op dat van de Golden Gate Bridge in San Francisco. Een paar kilometer ten oosten van het centrum ligt het "nieuwe centrum" op het expoterrein. Hier zijn onder meer een aquarium, een winkelcentrum, een kabelbaan en het belangrijke treinstation Oriënte te vinden. Vlakbij dit terrein ligt een nieuwe brug over de Taag: de 12 kilometer lange Vasco da Gamabrug. In Lissabon zijn ook een groot aantal parken. Het prettigst is Parque Eduardo VII met de Estufas. Het kassencomplex bestaat uit twee glazen broeikassen. In de Estufa Fria (koude kas) kas zijn tussen de winterharde bloemen en varens fonteinen, beekjes en vijvers aangelegd. In de vochtige beschutting van de Estufa Quente (broeikas) vormt het een domein van cactussen, waterlelies en flamingo's. In de broeikas zijn verschillende soorten vogels aanwezig, zoals dwerg-papegaaien en een pauw. Jardim Botânico is ook een aanrader met zijn zeldzame planten en bomensoorten. Het park Campo Grande komt enerzijds minder in aanmerking, omdat je daar niet aan de verkeersherrie en de laagvliegende vliegtuigen kunt ontkomen. Anderzijds zijn er wel aardige roeibootjes te huur.

Voordat we daadwerkelijk Europa in gaan, is het al een aantal maanden verder. Maar om toch al in de stemming te komen voor Europa zullen we de landen dus bij langs gaan met mogelijke tegenstanders van FC Groningen. Volgende keer.....Duitsland!
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

Voor de intertoto speelden we ooit tegen Uniaio Lieira.. 96/97 of zo...
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Flink dure tickets!

Maar lijkt me niet de moeilijkste loting die we konden hebben. Liever de nummer acht van Portugal dan bijvoorbeeld de nummer 2 van Bulgarije of de nummer 3 van Tsjechie!

Ze spelen twee competitiewedstrijden, voorafgaand aan het eerste duel. Komend weekend tegen Academica en over 2 weken tegen Gil Vicente. Kunnen we eens even kijken of het team draait!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Nu maar hopen dat, i.v.m. televisie o.i.d., de thuiswedstrijd op dinsdag of woensdag is. Donderdag is helaas Jouster Merke en ik heb uit briefwisselingen begrepen dat je niet beschonken het stadion in mag. :mrgreen:

EDIT: Ja jongens, ik weet ook wel dat de wedstrijd NORMAAL op donderdag is.
Laatst gewijzigd door H-J op 25-08-2006 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Kunnen we niet met de boot naar setubal ;)
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

De thuiswedstrijd is op 28 september. De uitwedstrijd 2 weken eerder op de 14e.
SCH
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Kunnen we niet met de boot naar setubal
Als dat zou kunnen...
SCH
Johan
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 17-08-2006 14:03
Locatie: Heerenveen/Leeuwarden

Bericht door Johan »

H-J schreef:Nu maar hopen dat, i.v.m. televisie o.i.d., de thuiswedstrijd op dinsdag of woensdag is. Donderdag is helaas Jouster Merke en ik heb uit briefwisselingen begrepen dat je niet beschonken het stadion in mag. :mrgreen:
Thuis donderdags dus :P
Vak 27 !
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Er wordt vast ook wel een (betaalbare??) busreis georganiseerd neem ik aan???
Ik heb geen onderschrift nodig...
Johan
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 17-08-2006 14:03
Locatie: Heerenveen/Leeuwarden

Bericht door Johan »

SpongeBob schreef:Er wordt vast ook wel een (betaalbare??) busreis georganiseerd neem ik aan???
pfff een busreis :shock:

Hoelang ben je dan wel niet onderweg :roll:
Vak 27 !
broekster
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 09-01-2006 16:41
Locatie: Brussel

Bericht door broekster »

Dit heeft niks met dit topic te maken maar weet niet waar ik het even anders kwijt kan.

Waarom noemt het nieuws alleen de uitslag van AZ, Ajax en Feyenoord tegen wie ze geloot zijn. Ze slaan gewoon Heerenveen en Groningen over, wat is daar het nut van..?
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

SpongeBob schreef:Er wordt vast ook wel een (betaalbare??) busreis georganiseerd neem ik aan???
Waarom neem je dat aan?
De thuiswedstrijd is op 28 september. De uitwedstrijd 2 weken eerder op de 14e.
Ligt dat trouwens helemaal vast? Aangezien NL nu met maar 1 team in de CL zit en met
veel teams in de UC kan ik me voorstellen dat er één of andere tv-zender graag een
wedstrijd op 1 van de andere dagen die week wil uitzenden....

edit:
Waarom noemt het nieuws alleen de uitslag van AZ, Ajax en Feyenoord tegen wie ze geloot zijn. Ze slaan gewoon Heerenveen en Groningen over, wat is daar het nut van..?
Zo'n item mag maar een bepaald aantal seconden duren, dus noemen ze Ajax, Feyenoord en
AZ omdat ze verwachten dat de meeste mensen op díe info zitten te wachten. En ach ja
het Noorden ligt ook zover weg he...
Laatst gewijzigd door michel op 25-08-2006 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Veldmuis schreef:
pfff een busreis :shock:

Hoelang ben je dan wel niet onderweg :roll:
Uhm.... uurtje of 20 denk ik??
Zal iets langer zijn dan naar marseille afgelopen keer gok ik...
Ik heb geen onderschrift nodig...
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

H-J schreef:Donderdag is helaas Jouster Merke en ik heb uit briefwisselingen begrepen dat je niet beschonken het stadion in mag. :mrgreen:
Uh HJ, bedoel je niet dat helaas deze wedstrijd op donderdag is? Ik heb er weinig moeite mee dat het Jouster Merke is... 8)

De laatste zin in de quote geldt ook voor mij 8)
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Uhm.... uurtje of 20 denk ik??
Zit dichter naar de 30 dan naar de 20 vermoed ik :shock:
Heerenveen: superbia ex septentrio
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Busreis is te doen. Is maar 2500 km...
Gebruikersavatar
g3r4rd
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 15-03-2005 21:08
Locatie: akkrum

Bericht door g3r4rd »

Veldmuis schreef: pfff een busreis :shock:

Hoelang ben je dan wel niet onderweg :roll:

zeer lang , dat word een houten kont!!

word een moeilijke pot denk ik
Laatst gewijzigd door g3r4rd op 25-08-2006 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
net stinne, mar winne!
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Afbeelding

Weinig informatie te vinden over die ploeg, de officele site doet iedergeval niets.
Geloof dat Emile Mbamba daar zat, heeft ooit in nederland bij vitesse gespeeld. Als ik em niet vergis.
Laatst gewijzigd door camataru op 25-08-2006 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie