21-09-2006: sc Heerenveen-Roda JC (0-2, beker)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

gtol02
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-04-2005 22:10

Bericht door gtol02 »

wat een slechte wedstrijd zeg ,ze kunnen maar beter niet op tv komen
het is niet om aan te zien .
baal als een stekker :angry:

zondag maar beter resultaart hoop ik.
Zweed
Nieuw talent
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-03-2006 23:20
Locatie: Ter Aar

Bericht door Zweed »

Was niet erg inspirerend allemaal. Weinig publiek en ook weinig inzet bij onze jongens. Als ze r vol voor gaan is Roda geen probleem. Roda heeft toch veel minder kwaliteit. Roda speelde echter feller en wat alerter.

SCH laat volgens mij de beker lopen, is kwal publiek (te weinig) , vermoeidheid en teveel wedstrijden niet zo intressant. Met deze ploeg moeten wij ons moeiteloos zonder beker voor e Uefa kunnen plaatsen.

Vroeger was de beker interessanter omdat dat de enige kans was om de Uefa beker te halen.

Jammer maar het leeft niet meer, denk wel eens met weemoed terug aan de beide finales !
Ons kapitaal moet op het veld staan en niet op de bank.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Gelukkig besteedde de TV meer aandacht aan Veendam - Feyenoord. Daar gebeurde tenminste wat. Toch vond de commentator de wedstrijd Heerenveen - RODA goed. Dat zal dan wel samenhangen met het commerciele karakter van TALPA. Wat ik ervan zag was slaapverwekkend.
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Wederom is de kortste weg naar Europees voetbal een doodlopende weg!

Sikke
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Memo aan de spelers:

De keer dat Roda er weer is, schop die Kah door midden. Dan heeft hij tenminste een passende blessure bij al dat tijdrekken.
Wéér uit!!!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dit was een wedstrijd in de categorie hopeloos. Er zat totaal geen voetbal in en er was een gebrek aan tempo en werklust. Behalve de laatste 20 minuten. De weinige mensen die er waren hebben ze niks voorgeschoteld. Ik heb geen uitblinkers gezien en Hansson was wel één van de slechtsten. De fout bij de goal en veel foute passen. Een verloren avond was dit.
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Beetle schreef:Memo aan de spelers:

De keer dat Roda er weer is, schop die Kah door midden. Dan heeft hij tenminste een passende blessure bij al dat tijdrekken.

Als wij voor hadden gestaan had je ook niks van het tijdrekken gezegd van onze kant. Het is niet anders laten we ons richten om de competite en uefa cup
Superfriezen!!!!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Nou, net terug uit Heerenveen.
Mijn complimenten aan Huub Stevens die het tactisch zeer goed aangepakt heeft.
Op papier is Heerenveen beter dan Roda JC, maar vanavond was er weinig van te zien.
Of de spelers moe zijn of niet. 100% inzet is een vereiste en dat was niet bij iedereen te merken. Ik vond Prager de beste man van het veld.
Hansson speelde niet best en TT ( tikkie terug ) Drost is al 2 jaar de zwakste schakel in het elftal. Voorin was het te voorspelbaar. Nilsson switcht nog wel eens, maar zo'n voorhoede is vrij simpel te verdedigen.
Ik snap niet dat Heerenveen in het laatste kwartier wel vol gas kan geven ( zonder overtuiging ) en niet al vanaf de 1e minuut.
MOTM was Hansson. Wie dat voor het zeggen heeft ????
Je kunt er beter in de 1e ronde utvliegen dan pas in de kwartfinale of de halve finale.

Al met al een kutwedstrijd en een terechte winnaar.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Bedankt

Meer kan ik op dit moment niet uitbrengen. Voor het nu al verneuken van mijn weekend.

Ook een speciale dank naar de spelers: nee heren, niet iedereen kan op z'n elf-en-dertigst de eerste ronde doorkomen. Wat een slappe hap, je zou bijna zeggen dat de weer massaal thuisgebleven seizoenkaarthouders (Mochten er meer seizoenkaarthouders komen, mag ik dan weer een ring omhoog?) gelijk hadden.

Ook Gertjan bedankt. Ik dacht dat zijn tactische dieptepunt tegen Excelsior was. "Gelukkig" bewees hij vandaag het tegendeel: vooral het maximum aantal wisselspelers niet op de bank zetten. Aanvallers hoeven er ook niet bij, dit selecte groepje verdedigers en middenvelders is immers genoeg.

Als we in de finale staan, winnen we toch niet. Kunnen we net zo goed zo snel mogelijk uit de beker.

:twisted:
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

schfries1989 schreef:
Als wij voor hadden gestaan had je ook niks van het tijdrekken gezegd van onze kant. Het is niet anders laten we ons richten om de competite en uefa cup
Het gaat erom dat die Kah gewoon een vuile klootzak is..

Jammer, hele slechte eerste helft gezien, waardoor de sfeer ook behoorlijk inkakte. In de tweede helft was de sfeer voor 'een wedstrijdje tussendoor' redelijk goed en werd het spel ook wat interessanter om naar te kijken. Dan zo'n kutgoal tegen en tsja, de rest is bekend. Nog een paar goede kansen gehad, maar hij wou er niet in vandaag..

Het hele team speelde niet goed, maar Yildirim maakte het weer het bonst. Wat is hij toch ook supertraag, ajb geen basisplaats meer dit seizoen!

Eigenlijk zou je de nederlaag gedeeltelijk kunnen wijten aan de LAFFE instelling waarmee Heerenveen het veld in ging. Als thuisploeg spelen we altijd aanvallend voetbal en mede daardoor wint H'veen thuis ook nagenoeg alles. Nu begonnen we laf, defensief en behoudend, jammer!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Achteraf blij dat ik moest werken en geen vrije dag heb opgenomen. Als ik de commentaren hier zo lees was het niet best.
Wat mij opviel toen ik het stukje op abelenstra.com las dat de 3 wissels die gedaan werden allemaal verdedigend ingestelde spelers waren. Dit getuigd toch weer van een slecht tactisch inzicht van Verbeek en de staff.
Erg jammer, de mooiste weg naar een prijs is weer verknoeid. En bedankt heren!
SCH
Dieder

Bericht door Dieder »

Jammer dat Heerenveen geen cupfighter is. Voor het laatst onder bewint van Foppe (CL seizoen) kwamen we tot de kwart. Volgens mij zijn we de laatste jaren niet verder gekomen. Zonde, want het is én de kortste weg naar Europa én een leuke prijs die voor Heerenveen toch echt bereikbaar is in een korte periode. (Landskampioenschap lijkt me wat lastiger, UEFA Cup helemaal).
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Er zat godverdomme geen strijd in, komen er toch nog 10.000 mensen erop af krijg je dit te zien! Strijd dat heb je nodig en geen lasksinningheid, dan heb je ene yildirim( ook wel de turkse lantaarn paal genoemd.) die vent heeft geen snelheid, stond af en toe bijna tegen zuiverloon aan! Waar die gast met z n kop zit af en toe, waarom gaf verbeek Storm of Garica geen kans. Het was bedroevend eigenlijks van beide kanten, maar toch Drost Breuer ah fijn en de rest weet iedereen zelf wel, ergelijk op naar zondag en dan hebben ze wat goed te maken!!!!
Superfriezen!!!!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Súrhusterfeanfans schreef:Wat mij opviel toen ik het stukje op abelenstra.com las dat de 3 wissels die gedaan werden allemaal verdedigend ingestelde spelers waren.
De enige wissel die aanvallend is ingesteld is Bo Storm. Die had je een kans kunnen/moeten geven. Tarvajarvi en Nilsson waren afwezig. Dan blijft er niet veel over.
Of Verbeek had Garcia Garcia op de bank moeten zetten, als die fit is.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Even mijn frustratie eruit schrijven;

Gatverdamme! Wat een kut-instelling. Pranjic was de enige die leek te werken, de rest dacht dat we een oefenpotje speelden tegen amateurs. Wake up!!!!!! Roda is al jaren een angstgegner van ons.

Hansson lijkt zijn beste tijd te hebben gehad, vond hem vorig seizoen al minder worden en het wordt er niet beter op. Ik opperde deze zomer al dat ze hem beter konden verkopen. Misschien is hij teleurgesteld over een misgelopen transfer. Ben ook nog niet zo kapot van Friend, hij kan moeilijk een bal vasthouden wanneer ze allemaal van zijn voeten springen. Breuer kan het niveau kennelijk ook niet aan, en verder zijn er spelers die weleens wat 'harder' mogen worden.

Onbegrijpelijke wissels van Verbeek; we speelden met 2 rechtsbacks, terwijl je beslist moet scoren. Geef Storm dan een kans. Laf wisselbeleid dus.

Als ze zondag zo tegen Utrecht gaan spelen, kunnen we net zo goed thuisblijven.

Even het e.e.a. ge-edit door mezelf. :wink:
Laatst gewijzigd door Riverside op 22-09-2006 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

visje schreef:2, kut KNVB speel je europees voetbal en promoot je dus het nederlandse voetbal in europa krijgt iedere eredivisie ploeg een amateur ploeg tegen over zich, behalve heerenveen ach doe maar RODA de nummer 4 tegen de nummer 3... sorry hoor maar ik was hier niet akkoord mee gegaan als heerenveen.
Als jij de volgende keer alvast even van tevoren de tegenstanders vast gaat leggen bij de KNVB... wordt het toernooi vast veel leuker van. :roll:

Zijn we eindelijk van dat achterlijke systeem af en terug naar de roots van het bekervoetbal, ga je lopen miepen omdat je nu toevallig een zware tegenstander loot en verliest. Dat is nou juist 'all in the game'.

Hoeveel toeschouwers waren er eigenlijk vanavond? Voor het publiek is de nieuwe opzet blijkbaar nog even wennen, want het houdt qua aantallen niet echt over. Overal lege tribunes. Gisteren ook in Groningen. Toch nog 8500 man, maar het ziet er wat triest uit, al die onbezette stoeltjes.
Laatst gewijzigd door Harris op 21-09-2006 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
***
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Als ze zondag zo tegen Utrecht gaan spelen, kunnen we net zo goed thuisblijven.
Ja! Laten we dat doen zeg! :?
SCH
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Harris schreef: Zijn we eindelijk van dat achterlijke systeem af en terug naar de roots van het bekervoetbal, ga je lopen miepen omdat je nu toevallig een zware tegenstander loot en verliest. Dat is nou juist 'all in the game'.
Helemaal mee eens. Poulewedstrijdjes en later instromen is funnest voor de spanning van dit soort wedstrijden. Toppers kunnen zich geen misser meer permitteren. Het maakt het spannend en het geeft de kleinere clubs meer kans. Dat Heerenveen verliest is kloten. Het lijkt me geen reden om de opzet daardoor te veranderen. Als je goed bent
kun je ook dit soort wedstrijden winnen.

Harris schreef:Hoeveel toeschouwers waren er eigenlijk vanavond? Voor het publiek is de nieuwe opzet blijkbaar nog even wennen, want het houdt qua aantallen niet echt over. Overal lege tribunes. Gisteren ook in Groningen. Toch nog 8500 man, maar het ziet er wat triest uit, al die onbezette stoeltjes.
De meeste toeschouwers kopen een seizoenkaart en beschouwen de competitie als het gene waar het om gaat. De extra wedstrijden (vandaag € 15,- volgende week € 22) zijn pittige uitgaven. Niet vreemd dat meer dan de helft thuis blijft. Als dan ook de tv nog een poging doet om het een en ander in beeld te brengen, blijkt dat een groot deel van de supporters het wel goed vindt en met de chips en drank naast zich de wedstrijd aan zich voorbij laat gaan.

...over de wedstrijd........niet goed
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Tjah mooi kut dit. Volgens mij waren er nog geen 8000 toeschouwers. Kutwedstrijd gezien en hier laat ik het maar bij... De eerste doelstelling is al niet gelukt voor dit seizoen..
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

er was wel een lekker sfeertje in nn d8 ik toch nog
absurt dat na de 2-0 gevallen was dat hele stadion weg ging
echt iedereen stond op en de wedstrijd was niet eens afgelopen
naja maar snel door naar zondag en daarna vitoria setubal
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

schfries1989 schreef:Er zat godverdomme geen strijd in
En zei Riemer voorafgaand aan het seizoen niet dat ze als kerels moesten voetballen dit jaar? Ze voetbalden gisteravond als juffertjes. Laat Drost maar eens op de bank en zet Johansson er maar in. Beviel me zondag een stuk beter dan de risicoloze, kleurloze Drost.
Je voelt je als fan best wel vernuekt als ze zo lamlendig spelen! :evil:
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Lasse4evah schreef:absurd dat na de 2-0 gevallen was dat hele stadion weg ging
Tsja , Ajax publiek hè....

Komop zeg, op welke planeet leef jij.
3 minuten in blessuretijd valt de 0-2 na een wedstrijd waar toch al geen eind aan leek te komen, zo slecht.

Bij ontbreken van Nilsson ontbrak elk diepte in het aanvalspel. Technische beperkingen van Friend werden ook wel erg duidelijk.

Overigens, heb ik nou echt Ugur tot 2x toe 2 man achter elkaar zien paseren ? :shock:
Jammer dat beide keren de 3e man hem onderuitschoffelde.
Laatst gewijzigd door mitrita op 22-09-2006 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Graag de volgende keer even aangeven dat je je best niet gaat doen vanavond. Hoeven we ook niet te komen!!! Wat een wedstrijd, gewoon eerst 70 minuten lang niets doen en dan zullen we nog een keer. De spelers moeten zich diep schamen. En nu niet roepen zondag dat je nog steeds moe bent, want dat kan in GEEN geval! Tenminste, 20 minuten echt ballen door de week moet kunnen lijkt mij. Hansson is voor mij niet meer de Hansson die het was. Een compliment overigens voor Pranjic en Prager die in ieder geval wel wilden voetballen!
Jelmer P.
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46

Bericht door Jelmer P. »

Wat een drama, zonde van die 12 euro. Met al dieptepunt Breuer en Dorst.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Volgens Verbeek heeft Heerenveen volwassen gevoetbald.

Nu, wat houdt het spelen van volwassen voetbal in? Volgens mijn eigen interpretatie het volgende: Het niet weggeven van kansen maar het ook niet creeren van kansen. Balletje beetje rondspelen, weinig inspiratie, geen werklust maar vooral niks weggeven, daar draait het voetbal tegenwoordig om. NIKS WEGGEVEN!!!

Dit is niet om deze wedstrijd want dit vind ik al 1,5 jaar, Verbeek Exit!
Martsje de Jong
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 03-12-2002 09:59
Locatie: Beetgum

Bericht door Martsje de Jong »

Achteruit lopen, iets anders heb ik ze niet zien doen. Onvoorstelbaar zeg. Ik begrijp best dat je de ruimtes klein wilt maken, maar dat doe je toch gods..... niet pas in je eigen strafschopgebied? Wie heeft het verboden om wat dichter op de man te zitten en te proberen een bal af te pakken? Waarom geen duels aangaan? Echt niet te filmen zolang ze de tegenstander altijd door laten lopen. Ik heb me wezenloos gefoeterd. Tsjongejonge. Dan begrijp je ineens waarom GJV zelf ook nooit een fatsoenlijke voetballer is geweest.
Gelukkig heeft hij fantastische wissels toegepast: drie controleurs inbrengen als je achterstaat. Echt super. :angry:
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Wat een negativiteit zeg! Ieder normaal denkend mens kan vooraf toch wel een inschatting maken dat Heerenveen het super lastig zou kunnen gaan krijgen. 3e wedstrijd in 8 dagen (gereis er tussendoor). Heerenveen is in normale doen net een beetje beter dan Roda, de verschillen zijn echt niet gigantisch tussen de beide teams. Deze wedstrijd was net een beetje te veel voor ons cluppie, dat werd metname de laatste 20 minuten zichtbaar (ze wilden wel de gelijkmaker forceren maar lukte gewoon weg niet). Mensen die nu het elftal afbranden zijn niet realistisch. Jammer maar helaas, we moeten weer aan de orde van de dag denken, dus aan de competitie en de Uefa-cup.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Makkum8 schreef: Heerenveen is in normale doen net een beetje beter dan Roda, de verschillen zijn echt niet gigantisch tussen de beide teams.
Daar ben ik het wel mee eens. Roda is in alle omstandigheden een lastige tegenstander.
Verliezen (niet te vaak :wink: ) hoort er daarnaast natuurlijk ook gewoon bij.
Ik heb daar ook wel vrede mee als de ploeg er voor geknokt heeft.

Gisteren heb ik dat niet gezien. Het was allemaal erg plichtmatig. Voor de spelers duidelijk meer "werk" dan mooiste hobby van de wereld. Je kunt je ook afvragen welke opdrachten ze van Verbeek meekrijgen, want die was nog best tevreden ook. :huh:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Jammer, maar helaas. Voor mijn gevoel domineerde Roda de wedstrijd, maar waren de beste kansen aan Heerenveen-zijde. Friend had een aantal goede kansen en helaas valt die (lucky) goal aan de andere kant. Na de 0-1 werd er zelfs nog redelijk gespeeld, alleen was het steeds net niet. Dan is uiteindelijk de wedstrijd gespeeld en valt nog de 0-2, slechts voor de statistieken.

Ook jammer van het aantal supporters. Ik zat in 427, maar moest van een steward naar beneden. Lekker hele wedstrijd kunnen staan, alleen kon je in de beginfase al merken dat het geen geweldig avondje kunnen worden. Dat werd het dus uiteindelijk ook.
Rottum
Nieuw talent
Berichten: 124
Lid geworden op: 09-04-2005 22:10

Bericht door Rottum »

Ik heb het idee dat ze gewoon expres verloren hebben om het programma te verlichten. Anders ga je niet zo verdedigend voetballen tegen een verdedigende, counterende ploeg als roda. Het laffe beleid van GJV is weer eens afgestraft en terecht. Tuurlijk kun je een keer van roda verliezen maar niet op de manier hoe het nu is gegaan. Tegen ploegen als ado, nec, willem2 die gewoon kwaliteit minder hebben en slecht verdedigen , ruimte weggeven omdat ze willen/proberen voetballen kan heerenveen lekker counteren ( Heerenveen is een counterploeg geworden onder GJV , erg behoudend en laf voetbal ). Heerenveen wint niet met 5-0 en 3-0 van NEC omdat ze tegenstander kapot hebben gespeeld maar doordat ze fouten afstraffen van de tegenstander. Maar als je tegen gelijkwaardige tegenstanders als roda komt dan gaat het er om wie de eerste goal maakt want ze zijn beide erg behoudend. Ik had vooraf aan het seizoen goede verwachtingen met betrekking tot attractief aanvallend voetbal( GJV zijn uitspraken) maar het is niets veranderd vergeleken met vorig jaar. Het veldspel is erg triest geworden onder verbeek. Waarom in de warming-up oefenen met ballen van de zijkant geven terwijl ze dat in de wedstrijd nooit doen. Ik hoop dat het nog beter word maar onder leiding van GJV maar heb geen vertrouwen in hem al vanaf het begin niet. Jammer want er zit meer muziek in deze selectie. En nu niet aankomen met excuses als allemaal nieuwe spelers e.d. want dat was onder foppe ook altijd zo en dat kwam ook altijd goed. En kijk maar naar AZ met louis van gaal ook heel veel nieuwe spelers maar kan wel een bal meer dan 5 keer rondspelen in de ploeg en attractief voetbal spelen. Daarom pleit ik voor co adriaanse voor 2 jaar en dan misschien weer GJV.
Plaats reactie