19-08-2006: ADO Den Haag-sc Heerenveen (2-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

H-J schreef:Wat een zaadpot. Als men uitwedstrijden met 4-5-1 blijft voetballen, blijf ik weg
Bedoel je nu: Als jij vind dat het 4-5-1 is?

Ik zag er geen 4-5-1 in en dan nog: Zolang we winnen zal het me een rotzorg zijn hoe, wie , wat en waarom.
pete
Bankzitter
Berichten: 203
Lid geworden op: 01-12-2005 19:45
Locatie: Oudkarspel (NH)

Bericht door pete »

H-J schreef:Wat een zaadpot. Als men uitwedstrijden met 4-5-1 blijft voetballen, blijf ik weg.

Friend had pas rendement toen er 3 keer was gewisseld en hij wat fatsoenlijke ballen van Yildirim kreeg, over de grond is het niks. Dat soort spelers zijn vast ook in Nederlandse versie beschikbaar. Alles door het midden, geen enkele dreiging over de zijkanten. Dat wordt nog wat dit jaar.
Het wordt een zeer goed jaar voor SC Heerenveen. Als je al in het "Haags kwartiertje" de overwinning binnen kan halen vind ik dat zeer knap. Ik denk dat er veel zijn die Ado onderschatten. Ado heeft best een aardig team.

En over het spel. Ach in uitwedstrijden hoef je niet fantastisch te spelen en dat kan op dit moment ook nog niet. Na een wedstrijd of 6 a 7 mag je een klein beetje kritiek leveren.
Ben zeer blij met deze overwinning. Weet het niet zeker maar het is een tijdje geleden dat er een openingswedstrijd werd gewonnen.
TOP!!!!!!!!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Wil je hoog eindigen dan moet je dit soort wedstrijden winnen. Blijkbaar krijgt Verbeek de ploeg niet zo ver dat ze de baas zijn op het veld of menmaakt de keuze om Den Haag de baas te laten spelen. De punten tellen maar het stelt nog niet gerust.
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Over het Haags kwartiertje gesproken, de bijnaam van Heerenveen is het Friese Haagje dus ja dat Haags kwartiertje kan wel van toepassing blijven bij ons! De wedstrijd gezien de 1e helft was veruit bagger, 2 helft was tot de 3 wissels niet veel beter. Den Haag kwam in mijn ogen 2 keer terrecht op voorsprong, maar veerkracht werd er getoond. Een mooie "gestolen" overwinning, maar de 3 punten zijn binnen.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Ik vond Heerenveen in tegenstelling van vele anderen helemaal zo slecht nog niet. Heerenveen speelde enigzins behoudend omdat ze gewoon de eeste wedstrijd niet wilden verliezen. Overigens heeft Heerenveen het traditioneel moeilijk in Den Haag, dat weten de meeste spelers, vandaar dat het er lang naar uitleek dat onze jongens tevreden waren met 1 punt. Gelukkig liep dat net even anders, mooi koekje van eigen deeg :mrgreen: Ik heb wel gezien dat het elftal nog moet "groeien", maar er zit genoeg voetbal én karakter in het elftal! Metname het middenveld moet beter aansluiten bij de aanval. Als dat nog wat beter wordt dan kan het een goed seizoen worden.

Trouwens, wat mij betreft mag Heerenveen best behoudend spelen in uitwedstrijden (a la Europees). Het boeit mij helemaal niet dat we daar dan door de media kritiek op krijgen. Ik heb liever dat ze heel sneaky de punten meenemen dan alle lof krijgen en geen punten. En wees eerlijk, er is bijna geen enkele ploeg die naar Heerenveen komt om een lekkere pot te voetballen. Bij ons in Heerenveen gaan ze ook allemaal zwaar verdedigend voetballen.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Om zoals veel doen nu al een oordeel te geven over de tactiek en de instelling waar de jongens het veld mee op komen te geven, vind ik wel heel vroeg.. Laten we daar nou nog maar even 3 á 4 wedstrijden mee wachten!

Nu gewoon blij zijn dat de drie punten mee naar huis zijn genomen! Dat is vorig jaar bij ADO ook maar 8 van de 17 ploegen gelukt! Zo makkelijk als sommigen ADO-uit zien, is het niet.
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Ben het helemaal met Makkum8 eens.
Ik denk ook dat SC Heerenveen dit seizoen meer uitwedstrijden speeld op de europese manier, je zag met de play offs dat dit ook rendement had.
Beste man aan Heereveen zijde vond ik overduidelijk Prager, wat die allemaal opknapt daar op het middenveld!
Dingsdag speelde ook sterk, hij schuwd het duel niet, hij is rustig aan de bal en soms als het nodig is schiet hij de bal de tribunnes in.
Moet wel zeggen dat niet alle passes van beide spelers goed aankwamen.

De tweede goal ontstond door een fout op het middenveld van Zuiverloon, hij had de bal simpel weg kunnen pasen maar wilde het voetballend oplossen, daarna kwam VDB als een dolle stier uit, over de penatie die dan gegeven word kan je blijven discuseren, ik vond het geen penaltie, maar ja......ik kijk met een blauw-witte bril op.
Voor Yildirim is dit de enige manier om te laten zien dat hij in de basis hoort, door te scoren en goed te spelen, hij viel namelijk goed in.
Alves heb ik bijna in de wedstrijd niet gezien, één vrije trap die rakelings naast ging en de goal in de laatste seconden, misschien is dat juist zijn klasse, je ziet hem 90 minuten niet en in de laatste seconde scoort hij.

Was voor de rest een leuk groepje mee, ik denk ongeveer 150 man, dat is in Den Haag wel eens anders geweest.
supporter: in voor en tegenspoed
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

pete schreef:Het wordt een zeer goed jaar voor SC Heerenveen. Als je al in het "Haags kwartiertje" de overwinning binnen kan halen vind ik dat zeer knap. Ik denk dat er veel zijn die Ado onderschatten. Ado heeft best een aardig team.

En over het spel. Ach in uitwedstrijden hoef je niet fantastisch te spelen en dat kan op dit moment ook nog niet. Na een wedstrijd of 6 a 7 mag je een klein beetje kritiek leveren.
Ben zeer blij met deze overwinning. Weet het niet zeker maar het is een tijdje geleden dat er een openingswedstrijd werd gewonnen.
TOP!!!!!!!!
Hier kan ik me helemaal in vinden. Waar ter wereld wordt nog mooi voetbal gespeeld en gewonnen. We moeten niet te veel eisen. Met een team in opbouw mogen we blij zijn met een uitoverwinning in de eerste wedstrijd. Ik kan me niet herinneren dat we de afgelopen jaren zijn begonnen met een winstpartij uit.
Gebruikersavatar
fcdinamo
Selectiespeler
Berichten: 698
Lid geworden op: 02-12-2002 16:39
Locatie: Heerenveen

Bericht door fcdinamo »

Ook ik vond de beste spelers aan H'veen-kant Prager en Dingsdag. Prager zat overal tussen en Dingsdag heeft ook veel onheil weten te voorkomen :!:

Alves was misschien niet altijd even gelukkig in zijn acties,maar heeft toch wel behoorlijk inzet getoond (wat met Brazilianen weleens anders is). Volgens mij zag ik hem in de slotfase zelfs op de rechtsback positie :!: :shock:

Lucky Heerenveen,maar who cares. Hopelijk wordt het spel wel beter,heeft nog wat tijd nodig :roll:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
SCH_'05
Invaller
Berichten: 304
Lid geworden op: 24-04-2006 09:43

Bericht door SCH_'05 »

Ben het helemaal eens met de laatste posts. Lucky Heerenveen ja of nee, de 3 punten zijn mee in de tas naar huis! :D Heerenveen heeft (hopelijk wordt dat had dit seizoen) er een handje van uit bij kleinere clubs vaak te verliezen, en als je het seizoen dan start door uit bij ADO te winnen, kun je niets meer zijn dan tevreden! Laat Willem II nu maar komen, een slechtere start dan vorig seizoen tegen de Tilburgers kan in ieder geval niet! :P
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Weet ook iemand waar ik de samenvatting kan vinden?
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Heerenveen rules schreef: Ik kan me niet herinneren dat we de afgelopen jaren zijn begonnen met een winstpartij uit.
3 jaar geleden, Volendam-uit, penalty Selakovic, 0-1. Afgelopen 2 jaren begonnen we met een gelijkspel tegen respectievelijk AZ en Vitesse, ook prima uitslagen.

Voetbal was de 1e helft niet best, en gelukkig scoorden we meteen na de goal van ADO. Alleen jammer dat je dan na rust weer op achterstand komt door een doldrieste actie van VDB. Voorafgaand wel een fout van Zuiverloon, die wel vaker zijn man liet lopen.

Daarna zou ik me wel neerleggen bij een gelijkspelletje, maar toen die 2-2 viel, hoopte ik dat Heerenveen nog voor de overwinning wou gaan, wat de spelers dus ook graag wilden. Mooi dat de 2-3 dan toch nog valt, diep in blessuretijd.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar gestolen overwinningen zijn wel de lekkerste overwinningen!
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

sf_nn schreef:samenvatting?
Het gezegde: "kijk eens verder dan je neus lang is" komt in me op.
Is deze link misschien een idee? -->viewtopic.php?t=2798&start=0

(heb er wel lang om moeten zoeken hoor, dus wees er zuinig op)
Heerenveen: superbia ex septentrio
marc
Bankzitter
Berichten: 175
Lid geworden op: 10-03-2003 13:00
Locatie: Gramsbergen

Bericht door marc »

Iemand al gekeken naar het intervieuw op dipo.tv van hansson?
Geweldig! "ik ben het niet met je eens" haha. :lol:
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Poeh, zware bevalling. Maar ADO-uit is voor geen enkel team een walk-over, dus wel een uitstekend resultaat. Helaas de wedstrijd niet kunnen zien (hoewel die in mijn achtertuin werd gespeeld), maar de samenvatting zag er qua spel niet denderend uit. Ik had gehoopt dat we wat meer aanvallende dreiging zouden hebben, maar heb eigenlijk nauwelijks kansen geteld naast de goals. Heeft die Nilsson uberhaupt wel iets laten zien?

Achterin kan het ook een stuk beter. Eerst glijdt Dingsdag weg na een simpel draaitje van bejaarde Mols (redding VDB). Bodde kan daarna volkomen vrij inkoppen na een vrije trap en vervolgens staat bij de 1-0 de hele verdediging op het verkeerde been. Bij de 2-1 fout van Zuiverloon en een compleet onnodige overtreding van VDB. Leek wel een kopie van Marseille-uit vorig jaar. Ik blijf onze keep een zwakke plek vinden.

Positief natuurlijk Yildirim (al had de bal op de stip gemoeten als de scheids het een overtreding vindt: duwtje was duidelijk binnen de zestien) en de laatstesecondegoal van Alves. Ben heel benieuwd naar Willem II-thuis.
wouterD
Bankzitter
Berichten: 182
Lid geworden op: 27-12-2005 11:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door wouterD »

Super reis gehad naar ado uit.
Alleen jammer dat de wc in bus 9 kapot was en ik zo nodig moest plassen, dus ik dacht ik stap er even snel uit in joure om te plassen ben ik klaar, is de bus al doorgereden.
Na lopend langs de mac drive te zijn geweest met mark en een mac feast, met de taxi verder naar de koemarkt en vandaar moest ik naar het stadion lopen.
majah omdat het tog al zon mooie reis was geweest en heerenveen had gewonnen kon ik er nog wel om lachen.
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

wouterD schreef:Super reis gehad naar ado uit.
Alleen jammer dat de wc in bus 9 kapot was en ik zo nodig moest plassen, dus ik dacht ik stap er even snel uit in joure om te plassen ben ik klaar, is de bus al doorgereden.
Na lopend langs de mac drive te zijn geweest met mark en een mac feast, met de taxi verder naar de koemarkt en vandaar moest ik naar het stadion lopen.
majah omdat het tog al zon mooie reis was geweest en heerenveen had gewonnen kon ik er nog wel om lachen.
Hé Wouter, had je Sander nog gevonden? ;)

Voor de rest was wel een gezellige dagje, alleen jammer dat Yildirim scoorde. Busreis was ook erg mooi!
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

sja ik denk gewoon snel vergeten en de wedstrijd positief bekijken

slecht spelen, en toch winnen


Gelukkig kwam de individuele klasse van Heerenveen toch nog bovendrijven, vorig jaar verloren of speelden we dit soort wedstrijden gelijk. En nu toch nog 3 puntjes mee naar Heerenveen.
!
Gebruikersavatar
Teppie Superfries
Selectiespeler
Berichten: 592
Lid geworden op: 10-12-2004 13:53

Bericht door Teppie Superfries »

Smitte schreef:alleen jammer dat Yildirim scoorde
Inderdaad...ben dan wel blij omdat het 2-2 word maar had ook liever een ander hem zien maken, ook lekkere reactie van hem trouwens, kon zien dat die er zelf ook erg blij mee was...!
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Wat er gister lang niet in leek te zitten, halen we er wel uit. De 3 punten.
De wedstrijd was van laag niveau, van beide kanten. Er was bij Heerenveen in het
veld geen communicatie. Spelers begrepen elkaar niet. Dingsdag en Prager de enige 2 spelers die in de 1e helft nog redelijk waren. Pas in het Haagse kwartiertje na de 3 wissels begon Hveen wat beter te voetballen, alles-of-niets poging.
Yildirim viel gister ook weer uitstekend in. Hield goed de rechterkant, daar hebben we Nilsson de hele wedstrijd niet gezien. Die was echt slecht gister. Ook Friend werd pas gevaarlijk toen Yildirim en Tarva in de ploeg kwamen. Dat wij de wedstrijd nog weten te kantelen is erg belangrijk. Met dit programma moeten we eigenlijk 12 punten in de eerste 4 wedstrijden halen. Als dat lukt, kunnen we wel eens een heel leuk seizoen tegemoed zien.
Ken-nie Steppe, wel keepen
Den Haag Fanatic
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 24-08-2005 22:34

Bericht door Den Haag Fanatic »

AllardP schreef:Poeh, zware bevalling. Maar ADO-uit is voor geen enkel team een walk-over, dus wel een uitstekend resultaat. Helaas de wedstrijd niet kunnen zien (hoewel die in mijn achtertuin werd gespeeld).
Kon je geen kaartje bemachtigen?
Den Haag Fanatic
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 24-08-2005 22:34

Bericht door Den Haag Fanatic »

:D
Net geen droomdebuut
Club Achter de Duinen column
21/08/2006 Geschreven door: Loosduinuh

“Goedenmiddag, politie Haaglanden.” - “Goedenmiddag meneer agent. Ik heb gelezen dat je tegenwoordig ook online aangifte kan doen.” - “Ja dat klopt, alleen geldt dat niet voor alle soorten misdrijven. Wat is er aan de hand? Is uw fiets gestolen, is er bij u ingebroken.” - “Nee, niks van dat. Ik wil aangifte doen tegen de club SC Heerenveen.” – “Wat heeft deze voetbalclub precies gedaan dan, meneer.” – “Meneer agent, ze hebben drie punten in het Zuiderpark gestolen!”

Ook al kijken we als Haagse supporters altijd door een geelgroene bril, zelfs alle ochtendkranten vonden dat onze mooie club de overwinning verdiend had. En als dat niet het geval was, dan had Heerenveen in ieder geval helemaal niet mogen winnen. Het is natuurlijk altijd balen om te zien dat een voorsprong wordt omgedraaid naar een nederlaag. Het was natuurlijk fantastisch geweest om de competitie met 3 punten te beginnen. Maar helaas mocht het ook dit jaar niet gebeuren.

Van het vertoonde spel mogen we wel vrolijk worden. We moeten ons niet vergissen, Heerenveen gaat gewoon voor plaats zes en heeft 15 miljoen euro mogen uitgeven aan nieuwe spelers. En wat had deze Friese club nou te vertellen? Heer en meester is een groot woord, maar het was de Haagse ploeg die de lakens uitdeelde. Pas na de 2-1 begon Heerenveen wat drang naar voren te zetten. Daavoor probeerden ze dat ook, maar ze kwamen er niet langs. Het is dat Gert-Jan Verbeek het nodig vond om Tarvajärvi in het veld te brengen, anders waren we gewoon met een overwinning aan het nieuwe eredivisieseizoen begonnen.

Afgelopen vrijdag was er weer een groot transfernieuwtje vanuit het Zuiderpark te horen. Mark de Vries komt de Haagse gelederen versterken. De Vries is natuurlijk niet de eerste de beste en volgens mij zijn er heel wat supporters die twee maanden geleden zijn naam noemden, uitgelachen. De Vries is een boom van een kerel heeft genoeg kwaliteiten die bij Den Haag nog ontbraken. Zo is hij altijd aanspeelbaar, sterk in de duels en kan hij een doelpunt maken. En dat laatste kan hij zelfs met het hoofd. De afgelopen jaren waren de corners er eigenlijk alleen voor de show. De bal kon nog zo mooi voor het doel worden gekruld, Alberto Saavedra is de enige die er ook maar een beetje zijn hoofd tegenaan kan zetten. Jammer genoeg is de Spanjaard vooral goed in wegkoppen en niet in op het doel koppen. Met Mark de Vries hebben we eindelijk een wapenfeit met corners. Natuurlijk moet de bal niet lullig laag voor de eerste paal gegeven worden, maar anders kan elke corner een doelpunt opleveren.

Het voorproefje hebben we tegen de Friezen al gekregen. Mark de vries stond net een paar minuutjes op het veld toen Den Haag een corner mocht nemen. De bal suisde mooi voor het doel en kwam in het bereik van de Haagse luchtmacht, die vanaf nu De Vries heet. De lange speler sprong, strekte, maar kwam net twintig centimeter te kort. Om de nederlaag er nog even lekker in te wrijven: Als Mark de Vries net 20 centimeter hoger was gekomen, had hij zijn nieuwe ploeg gewoon op een 3-1 voorsprong gezet. Helaas zat een droomdebuut voor onze nieuwe aanwinst er net niet in.
FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

Jullie Mark de Vries, wij de 3 punten. Iedereen blij :lol:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

FC Drogeham schreef:Jullie Mark de Vries. Iedereen blij :lol:
Ja, daar moet je heel blij me zijn :mrgreen: . Een kinderhand is snel gevuld in Den Haag..... :lol:
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Kon je geen kaartje bemachtigen?
Het was nou niet dat je zegt uitverkocht he! Nee, ik had andere verplichtingen. Wel jammer, want het is altijd leuk om in de buurt uitwedstrijden te bezoeken.
Den Haag Fanatic
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 24-08-2005 22:34

Bericht door Den Haag Fanatic »

AllardP schreef: Het was nou niet dat je zegt uitverkocht he!
Zo, dat is een vriendelijke reactie. :roll:
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Tarvajärvi heeft nogal wat indruk gemaakt daar in Den Haag als ik het allemaal zo lees. Ben benieuwd hoelang Verbeek deze jongeman nog op de bank kan laten zitten.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Frisian Viking schreef:Tarvajärvi heeft nogal wat indruk gemaakt daar in Den Haag als ik het allemaal zo lees. Ben benieuwd hoelang Verbeek deze jongeman nog op de bank kan laten zitten.
Ik hoop dat Niklas Tarvajärvi toch echt bij Heerenveen blijft. Ik vind hem een versterking voor het team en een vechter. Zo vond ik dat hij zaterdag vocht voor balbezit wat ik bij Nilsson toch wat minder vond zaterdag. Maar we zullen zien. Het was in ieder geval niet zo'n leuke pot maar wel 3 punten en daar gaat het om:) Èn om de gezelligheid natuurlijk :D
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zo zie je maar weer dat mensen verschillende brillen op hebben. In de VI wordt Prager met een onvoldoende beoordeeld en Nilsson met een voldoende terwijl dat hier toch heel anders werd gezien. Maar goed, het blijven maar 'cijfers'.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Prager is een Oostenrijker en daaraan heeft Derksen een hekel. :lol: Ik vind het prima. Laat VI de spelers maar negeren of onderwaarderen dan houden wij ze langer vast.
Plaats reactie