30-04-2006: FC Twente-sc Heerenveen (0-1, play-offs)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gaan we UEFA-cup halen?

Peiling eindigde op 01-05-2006 22:15

Ja
71
57%
Nee
53
43%
 
Totaal aantal stemmen: 124

schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

wIlmEr 88 schreef:Als Heerenveen scoort telt het toch ook dubbel? :roll: Kben er bij!
uitdoelpunten tellen dubbel/zwaarder zeg maar
Superfriezen!!!!
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Il prima Capo! schreef:Anti-play-offs of niet, ik kan het gewoon niet laten om bij zulke wedstrijden niet aanwezig te zijn. Ik kan het gewoon simpelweg moeilijk via de televisie of radio volgen. Bovendien is het fantastisch om in een vol uitvak je club in Enschede te ondersteunen.

Helaas moet ik naar Manchester.

ben ik met je eens, ik kan dr ook niet wegblijven. het clubgevoel en alles overheerst toch meer dan dat anti playoff.
heb net 2 kaarten gehaald plaats 20 en 21 we zullen dus wel met 1 bus rijden aangezien er om 2 uur wordt bekeken hoeveel bussen er rijden en het nog maar de vraag is of er 1 bus volkomt...
Superfriezen!!!!
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

ik vind opzich de opmerking van Henk Hoekstra terecht.
Maar kom op zeg. De Feanfan kan initiatief nemen, maar de club kan dat toch ook doen? Ik vind ze hierin allebei fout.
ikke
Jeugdspeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-02-2006 11:00

Bericht door ikke »

Okè, we zullen geluk nodig hebben, maar dat hebben we al een tijdje.... :)
We spelen inderdaad niet erg goed de laatste tijd en in Mark de Vries leek woensdag
geen power in te zitten, maar tja, geblesseerd spelen..toch nog knap hoor!
Helaas zijn er veel uitvallers en de kans om te winnen is klein, maar ik was er woensdag en ga woensdag weer.( Al verliezen ze de uitwedstrijd.)
Je staat achter je groep of niet.. maar okè dat is mijn mening. :D
Goed ik ben er mee eens dat er dingen moeten veranderen. Zowel in het team als de kaat verkoop. (waarom de seizoenkaart houders niet gratis, CC-kaarthouders niet voor half geld en de rest gewoon betalen tijdens de playoff)
Hopen dat we het winnen en volgend jaar een sterker team hebben!!
sumwise
Jeugdspeler
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-10-2005 17:48

Bericht door sumwise »

sumwise schreef:Iemand nog een plaats vrij in de auto, heb anders drie vrijkaarten voor de wedstrijd.
laat iets weten via pb.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Er zullen zondag 2 bussen afreizen naar Enschede. Valt me mee. Zelf reis ik met EV richting Enschede.
Ik verwacht wederom een matige wedstrijd en voorspel een 1-0 winst voor de tukkers.
SCH
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

TORCIDA schreef:ik vind opzich de opmerking van Henk Hoekstra terecht. de sv Feanfan verzorgd de uitwedstrijden en NN de thuiswedstrijden. Dat de Feanfan op dit soort punten niet actie onderneemt vind ik jammer. Het is wat een passieve club die alleen bingo`s organiseerd als er voldoende sponsorprijzen zijn te verdelen. Ze hebben geld zat en als ze dit niet hebben dan zouden ze voor wat betreft een uitwedstrijd een idee als korting of gratis busreizen bij heerenveen kunnen neerleggen. Ik weet zeker dat Heerenveen dit niet afwimpeld.
Maar Heerenveen kan zelf ook een keer actie ondernemen en niet afwachten of een ander met iets komt. Vroeger deden ze dat ook bijvoorbeeld naar SVV. De club had hier actie moeten ondernemen en een bus/treinreis moeten organiseren met extra veel korting. Je kan europees voetbal halen en de eerste stap moet zondag gezet worden door minimaal een keer te scoren. Maar helemaal niets doen past precies in het supportersbeleid van de club, dat is al jaren klote.

Het zegt Heerenveen namelijk helemaal niets of er uberhaupt mensen naar uitwedstrijden gaan. Zolang het thuis maar vol zit is het bestuur tevreden, verder kan het ze helemaal niets (meer) schelen. De spelers geven in uitwedstrijden ook niet echt blijk van het feit dat ze blij zijn dat wij meereizen (uitzonderingen daargelaten). Kortom waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan........
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Zit wel wat in. Ik denk dat Heerenveen denkt dat het meer te verliezen dan te winnen heeft. Met verliezen bedoel ik dan de reputatie die het heeft opgebouwd met de club met de beste supporters.
Ze vergeten dan wel dat de wedstrijd tegen SVV en ook de 2 finales om de beker ervoor gezorgd heeft dat Heerenveen bij veel mensen in Nederland een speciale plaats heeft.

Ik denk dat het belangrijk is dat Heerenveen eraan denkt dat ze hier ook een "cultuur" te bewaken heeft. Misschien moeten ze dan wat meer doen om ervoor te zorgen dat ze dingen kunnen controleren. Het is natuurlijk ook wel eens iets minder gegaan met uitwedstrijden.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Peter schreef:Zit wel wat in. Ik denk dat Heerenveen denkt dat het meer te verliezen dan te winnen heeft. Met verliezen bedoel ik dan de reputatie die het heeft opgebouwd met de club met de beste supporters.
Ze vergeten dan wel dat de wedstrijd tegen SVV en ook de 2 finales om de beker ervoor gezorgd heeft dat Heerenveen bij veel mensen in Nederland een speciale plaats heeft.

Ik denk dat het belangrijk is dat Heerenveen eraan denkt dat ze hier ook een "cultuur" te bewaken heeft. Misschien moeten ze dan wat meer doen om ervoor te zorgen dat ze dingen kunnen controleren. Het is natuurlijk ook wel eens iets minder gegaan met uitwedstrijden.
pas wanneer er spreekkoren of iets van de tribune komen, krijg je te horen van stop ermee dit brengt onze goede cultuur of iets dergelijks in gevaar, maar waneer hebt om zoiets gaat zijn ze ook maar te beroerd om iets te doen :urgs:
Superfriezen!!!!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Peter schreef:Ik denk dat het belangrijk is dat Heerenveen eraan denkt dat ze hier ook een "cultuur" te bewaken heeft. Misschien moeten ze dan wat meer doen om ervoor te zorgen dat ze dingen kunnen controleren.
Heerenveen is volgens mij een van de weinige clubs zonder hooligans die toch elke wedstrijd stug volhoud aan de uitregistratie. Veel clubs houden voor niet risicowedstrijden niet vast aan de uitregistratie. Zo konden Groningen supporters zonder uitregistratie toch gewoon een kaartje halen voor de wedstrijd Heerenveen-Groningen, dat is iets dat ik me bij onze club niet kan voorstellen.

De club doet er al alles aan om de uitwedstrijden zo gecontroleerd mogelijk te laten verlopen, helaas hoort daar ook bij er een afschrikbeleid geld voor uitwedstrijden. Hoe minder supporters er mee gaan naar een uitwedstrijd hoe minder 'gedoe' er kan ontstaan. Helaas heeft men niet door dat dit wel eens een van de redenen kan zijn voor de abominamele presteren buitenshuis.
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Hallo vlqrt, jouw gedachtengangg is ok! De SCH denk alleen niet zo. We moeten dan ook maar eens wat afspreken. Het kan volgens mij niet zo zijn dat de club bepaalt hoe de supporters zich gedragen. Zondag gaan we los, dan zijn er 30 man, dus we horen graag van je. Piet.

Edit: was :wink: aan het eind vergeten...
Laatst gewijzigd door Piet op 29-04-2006 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik zie geen probleem in die uit-registratie hoor. Je levert een formuliertje in met pasfoto en klaar ben je, niet zo moeilijk toch?

Wel frappant dat er momenteel zo'n 5000 supporters van Heerenveen zijn die een uit-registratie hebben. Dan zou je toch verwachten dat meer mensen meegingen naar uitwedstrijden. Dus het argument dat er minder mensen meegaan naar uitwedstrijd door de uitregistratie klopt dus niet helemaal.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

vlqrt schreef: Heerenveen is volgens mij een van de weinige clubs zonder hooligans die toch elke wedstrijd stug volhoud aan de uitregistratie. Veel clubs houden voor niet risicowedstrijden niet vast aan de uitregistratie. Zo konden Groningen supporters zonder uitregistratie toch gewoon een kaartje halen voor de wedstrijd Heerenveen-Groningen, dat is iets dat ik me bij onze club niet kan voorstellen.

De club doet er al alles aan om de uitwedstrijden zo gecontroleerd mogelijk te laten verlopen, helaas hoort daar ook bij er een afschrikbeleid geld voor uitwedstrijden. Hoe minder supporters er mee gaan naar een uitwedstrijd hoe minder 'gedoe' er kan ontstaan. Helaas heeft men niet door dat dit wel eens een van de redenen kan zijn voor de abominamele presteren buitenshuis.
Je kan ook zeggen dat Heerenveen één van de weinige clubs is die zich verantwoordelijk voelt voor het volk dat ze meebrengt. Dat zouden er meer moeten voelen. Zoals het schorem van Ajax.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Gearard schreef: Dus het argument dat er minder mensen meegaan naar uitwedstrijd door de uitregistratie klopt dus niet helemaal.
En volgens mij is het probleem, dat er veel mensen tussenzitten die alleen naar Grunn zijn geweest, en naar wedstrijden waar het om het "eggie" gaat.
Er zit op een goeie 50 man na, geen vaste kern in de mensen die naar uitwedstrijden standaardmeegaan, wat bij veel andere clubs veel hoger is.

Ik verwacht morgen een zware dobber in Enschede, en denk dat we met een klein nederlaagje naar huis gaan. Ik ben er in ieder geval bij, wat moet je anders op een saaie zondag in april :lol:
Erik de Noorman
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 22-08-2005 11:36

Bericht door Erik de Noorman »

Ik kom met drie generaties naar het stadion woensdag.
Geweldig wat mooi, 3 kaartjes kunnen bemachtigen.
Hoop wel dat het wat drukker is dan de vorige keer. Dus mensen koop een kaartje en laat je ploeg niet in de steek :D
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Ik wil even reageren op het naar uitwedstrijden gaan. In mijn geval is dat ik ook vaak niet kan naar uitwedstrijden. Doordat heerenveen vaak rond een uur of 4 half 5 of zo weg gaat kan ik er gewoon nooit op tijd komen ivm eigen voetbal verplichtingen. Ik probeer elk seizoen dan wel een paar wedstrijden mee te pikken maar het is gewoon onmogelijk om bij de meeste wedstrijden te zijn.

Morgen ben ik er ook neit bij dat is om een andere reden gewoon omdat ik er geen geld voor heb deze maand :p
Gebruikersavatar
spiderman
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 29-12-2002 14:45

Bericht door spiderman »

Gearard schreef:Morgen gelijk maar even om een kaartje. Wat moet je anders op een zondag?
naar de kerk gaan
en bidden
:oops:
rood is de kleur van je hart,rood is de kleur van je club
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

spiderman schreef:naar de kerk gaan en bidden
Als het engeltje van woensdag tegen Roda weer meegaat dan moet het vast goedkomen. Misschien voor de wedstrijd nog even een schietgebedje doen. :mrgreen:
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

en vergeet niet een kaarsje op te steken. Zal hard nodig zijn.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

naar de kerk gaan en bidden
Dat laat ik aan Ron Jans en zijn staf over :wink:
De poll van dit topic is trouwens heel wat realistischer dan die van abelenstra.com..
SCH
Gebruikersavatar
spiderman
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 29-12-2002 14:45

Bericht door spiderman »

heren ik wens jullie een prettige wedstrijd toe

maar denk toch dat mijn clubbie er wel een paar inschoppen dus....2-0

goed gaan en tot ziens in enschede

:lol:
rood is de kleur van je hart,rood is de kleur van je club
Gebruikersavatar
Mars
Bankzitter
Berichten: 246
Lid geworden op: 17-02-2004 15:48
Locatie: Assen

Bericht door Mars »

Zien we in elk geval doelpunten.... :mrgreen:
Erik de Noorman
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 22-08-2005 11:36

Bericht door Erik de Noorman »

Mensen mensen mensen, wat zijn we weer negatief.
Oke Heerenveen oogt vermoeid, maar als Danijel Pranjic 1 vrije trap benut of uit een corner Mark de Vries of Petter Hansson hun knikker tegen de bal zetten en we het achter redelijk goed dicht houden hebben we reele kans op een uefa ticket. Ik vergeet echt niet 2 jaar geleden Benfica- Heerenveen. Ons clubie in de eerste helft achter maar door grandioze vrij trap van Ugur Yildirim en penal van Klaas Jan Huntelaar kwamen we weer gelijk. Voetbal is een raar spelletje. Ik kom woensdag gewoon naar het Abe Lenstra stadion om Heerenveen een Uefa ticket op zak te zien voetballen. Daarnaast zwaai ik Petter en Arnold nog even uit. Bedank ik Brian nog even voor zn fantastische keepers werk ( na teleurstelling van 2e doelman verwerkt te hebben heeft hij goed gekeept ) Juich ik nog even om de 1-0 door Lasse 'klasse' Nilsson en de 2-0 door invaller Niklas Tarvajarvi. Bedank ik ook nog ff kevin Moeilijker voor het goed vervullen van de 2e doelman te zijn. En bedank ik eigenlijk iedereen :D LoL ik moet nu eigenlijks maar slapen. :shock:
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Erik de Noorman schreef: Ik kom woensdag gewoon naar het Abe Lenstra stadion om Heerenveen een Uefa ticket op zak te zien voetballen. Daarnaast zwaai ik Petter en Arnold nog even uit. Bedank ik Brian nog even voor zn fantastische keepers werk ( na teleurstelling van 2e doelman verwerkt te hebben heeft hij goed gekeept ) Juich ik nog even om de 1-0 door Lasse 'klasse' Nilsson en de 2-0 door invaller Niklas Tarvajarvi. Bedank ik ook nog ff kevin Moeilijker voor het goed vervullen van de 2e doelman te zijn. En bedank ik eigenlijk iedereen :D LoL ik moet nu eigenlijks maar slapen. :shock:
De wens is de vader van de gedachte ! :mrgreen:
Miereneukert!
master24
Jeugdspeler
Berichten: 25
Lid geworden op: 18-01-2006 14:04

Bericht door master24 »

komt vanmiddag allemaal wel goed. Denk dat we een ietwat verdedigend heerenveen krijgen te zien en dat de nul heilig is!!! Zelf ff 1 erin prikken en dan komt het woensdag helemaal goed
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Prachtig, al die optimistische voorspellingen hier...

Maar laten we even reëel zijn a.u.b.! FC Twente is momenteel goed in vorm, heeft veel zelfsvertrouwen en knikkert toch vrij eenvoudig FC Utrecht naar huis. Een ploeg die weliswaar al enigzins opgebrand was en teleurgesteld, maar het gemaak waarmee FC Twente dat heeft gedaan is toch knap.
Als we dan even naar onszelf kijken, dan mogen we helemaal nergens op rekenen. Slechts lichtjes hopen. Een aanval hebben we niet en defensief is het ook nog steeds dweilen met de kraan open. Tegen Roda boften we dat de Limburgers al die enorme kansen verprutsten én dat we Vandenbussche nog hebben om het tij te keren. Maar de defensie is echt een drama.

Maar dat geluk kan niet eeuwig duren en de spitsen van FCT zijn bovendien toch ook veelal betere afmakers dan die van Roda JC.

Ik denk dan ook dat we met 2-0 of erger worden afgedroogd...
ZKV
Nieuw talent
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-11-2005 21:22

Bericht door ZKV »

Ik vrees ook voor jullie dat Twente net op tijd in vorm is. Dat Heereveen uit vorm is, hoef ik hier eigenlijk niet te melden :wink:

Toch hoop ik dat jullie het halen.

Succes
iffit kantko lijkkit sjoet, it sjoetko lijkkit kan
Gebruikersavatar
BlackJack
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-04-2006 13:24

Bericht door BlackJack »

Kan iemand mij vertellen of deze wedstrijd ook ergens live te volgen is op internet?
Linda05
Nieuw talent
Berichten: 125
Lid geworden op: 10-09-2005 16:27

Bericht door Linda05 »

BlackJack schreef:Kan iemand mij vertellen of deze wedstrijd ook ergens live te volgen is op internet?
Het sopcast forum ligt eruit....dat schiet dus ook niet op.
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Het lijkt erop dat de wedstrijd nergens live komt. Er was kleine hoop op een link, maar tot nu toe nog niets.
Plaats reactie