22-04-2006: Roda JC-sc Heerenveen (0-0, play-offs)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Heerenveen houdt Roda JC knap op 0-0
22 april 2006
Heerenveen heeft in Limburg een uitstekend resultaat geboekt. De door blessures gehavende ploeg van trainer Gertjan Verbeek hield Roda JC op 0-0. Heerenveen moest het in Kerkrade stellen zonder Yildirim, Bruggink, Derveld, Tarvajärvi en Seip, maar hield zich keurig staande. Roda JC kreeg voor rust een aantal kansen, maar stuitte steeds op de uitblinkende doelman Brian Vandenbussche. Heerenveen, dat aanvallend onmachtig was, heeft woensdag aan een minimale zege voldoende om de hoop op een Europees ticket levend te houden.

In een met ongeveer 8500 toeschouwers nog niet voor de helft gevuld Parkstad Limburg Stadion begonnen beide teams voorzichtig aan de wedstrijd. Gezien de belangen die er op het spel stonden en de nodige mutaties bij zowel Roda JC als Heerenveen was het niet onlogisch dat beide teams eerst de kat uit de boom wensten te kijken.
Roda JC gooide als eerste de schroom van zich af en liet na tien minuten de eerste kans noteren. Cissé ontdeed zich knap van Drost en vond de vrijstaande Bodor. De Hongaar stuitte op de alert uit zijn doel komende Vandenbussche. Heerenveen kon in de beginfase aanvallend geen vuist maken. De gasten probeerden het vooral met de lange bal op Mark de Vries, maar de spits werd door Kah en Saeijs goed in bedwang gehouden.

Heerenveen kwam na een klein kwartier goed weg. De Friezen konden na een corner van Cziommer de bal niet weg krijgen en in de scrimmage die volgde was het Cissé die binnen tikte. Het Limburgse feestje ging niet door, want scheidsrechter Kuipers keurde de treffer af omdat een speler van Roda JC buitenspel zou hebben gestaan.
Roda JC bleef het spel dicteren en Heerenveen mocht Vandenbussche dankbaar zijn dat het niet vroeg in de wedstrijd op achterstand kwam. De goalie onderscheidde zich met enkele fraaie staaltjes keeperswerk. Vooral de redding op een fraai gekruld schot van Sergio mocht er zijn.
Heerenveen moest het hebben van standaardsituaties. Pranjic mocht twee maal aanleggen. Bij de eerste vrije trap werd de bal door Kah met de hand beroerd wat de verdediger een gele kaart opleverde. De tweede poging van de Kroaat was een makkelijke prooi voor Roda-goalie Kujovic.
Heerenveen stond lange tijd onder druk, maar naarmate de eerste helft het einde naderde, werden de Limburger aanvallen steeds minder gevaarlijk. Heerenveen stond verdedigend goed, maar bleef aanvallend helaas onmachtig. Het Friese gevaar beperkte zich tot een schot van Pranjic dat op de vuisten van Kujovic eindigde.

Het begin van de tweede helft was voor Roda JC, maar net als in de fase voor rust ging er amper dreiging uit van het aanvalsspel van de thuisclub. Dat kwam vooral omdat Cziommer, de laatste weken de grote man bij Roda JC, aan de ketting lag bij Thomas Prager. En op de momenten dat Cziommer zich al wist te ontdoen van de Oostenrijker was Bosvelt meestal wel terplekke om het gevaar in te dammen.
Het meeste balbezit was voor Roda JC, maar de eerste kans na rust was voor Heerenveen. Jakob Poulsen schakelde zich goed in bij een Friese uitval en legde de bal knap voor op Mark de Vries. Helaas was de voorzet van de Deen net te hard zodat de spits net een stap te laat was om Kujovic het nakijken te kunnen geven.

Roda JC antwoordde via Cziommer. De spelverdeler van de thuisclub kapte zich knap vrij en haalde kiezelhard uit, maar zag Vandenbussche met de vingertoppen redding brengen. Heerenveen bleef overeind, maar had wel de nodige overtredingen nodig om zich Roda JC van het lijf te houden. Het leverde Hansson en Bradley voor rust geel op en daar kwamen na de pauze nog eens kaarten voor Bosvelt en Pranjic bij.
Heerenveen verscheen zelden in het Limburgse strafschopgebied, maar had twintig minuten voor tijd misschien wel een strafschop verdiend. Lasse Nilsson ging op avontuur en werd voor hij gevaarlijk kon worden door Senden naar de grond getrokken. De Zweed claimde een strafschop, maar scheidsrechter Kuipers durfde het niet aan de bal op de stip te leggen.

Bij Roda JC vloeiden de krachten langzaam weg, maar Heerenveen kon niet profiteren van de terugval bij de thuisclub. De vele mutaties in de ploeg van Verbeek eisten hun tol. De automatismen ontbraken en Heerenveen leed in de opbouw te snel balverlies om Roda JC onder druk te kunnen houden. Bovendien waren de aanvallers van Heerenveen niet opgewassen tegen de Limburgse defensie waarin vooral Kah sterk speelde.
Toch ging Heerenveen er nog bijna met de winst vandoor. Danijel Pranjic kreeg in de slotminuut nog een vrije schietkans, maar zag de bal via het lichaam van een Roda-verdediger over het doel verdwijnen. Zo bleef het 0-0. Een goed resultaat voor Heerenveen, maar de Friezen zullen woensdag in eigen stadion aanvallend beter voor de dag moeten komen willen ze de volgende ronde van de play offs bereiken.

Bron http://www.sc-heerenveen.nl
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Nou ik ben er geweest en het was zo on-ge-lo-fe-lijk baggerslecht, niet normaal meer.

1e helft was Prager echt heel erg slecht, maar feitelijk was alleen de verdediging aanwezig. Wat de Vries aan het doen was weet ik niet, maar bij het inschieten bij de warming up scoorde hij helemaal niks en knalde zelf een bal bijna het uitvak in. Hij vroeg in de 2e helft om een wissel, maar kreeg 'm niet. Onbegrijpelijk.

2e helft was iets beter, maar Roda was ook niks. Alleen Cziommer liep werkelijk op alles, die was heel goed bezig. Maar ja, als je in de laatste minuut van de 1e en 2e helft je eerste en tweede kans (schoten) krijgt, tsja, dan mag je blij zijn met 0-0.

De scwalbe van Nilsson was recht voor m'n neus, hij had gewoon door moeten lopen. Sukkel.
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Tsja.. wat moet je zeggen? Het was wederom niet om aan te zien. Er werd (van beide kanten) slecht gevoetbald. Nillson speelde elke aangespeelde bal te ver voor zich uit en verder was het voorin ook niet veel soeps.

Gelukkig kwamen de spelers op initiatief van Vandenbussche wel even het vak bedanken! De ongeveer 50 mee gereisde suppporters hebben zich prima vermaakt. :mrgreen:
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Fotze schreef:Gelukkig kwamen de spelers op initiatief van Vandenbussche wel even het vak bedanken! De ongeveer 50 mee gereisde suppporters hebben zich prima vermaakt. :mrgreen:
Ja, ze maakten meer lawaai dan de Rodafans, maar ik zat er dan ook naast 8). 50 man? 20 teveel denk ik.
ZKV
Nieuw talent
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-11-2005 21:22

Bericht door ZKV »

Niet dat ik met een verplichte combi meega hoor, absoluut niet zelfs, maar het waren wel schrijnend weinig die van jullie mee waren.
De commentator probeerde nog positief te zijn, zo van : "het zijn er niet veel, maar het zijn échte supporterts die hier in het uitvak zitten om Heereveen te supporten"

Maar was dit ook onderdeel van jullie anti-pleeoffs-actie, of niet? Heb eerlijk gezegd de eerste pagina's van dit topic niet gelezen dus weet het niet...

EDIT: zie net dat het topic pas 2 pagina's lang is :D
Laatst gewijzigd door ZKV op 23-04-2006 01:45, 1 keer totaal gewijzigd.
iffit kantko lijkkit sjoet, it sjoetko lijkkit kan
Gebruikersavatar
ROVY
Jeugdspeler
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-07-2004 00:18
Locatie: Heerenveen

Bericht door ROVY »

Fotze schreef: Gelukkig kwamen de spelers op initiatief van Vandenbussche wel even het vak bedanken! De ongeveer 50 mee gereisde suppporters hebben zich prima vermaakt. :mrgreen:
Ik moet zeggen dat zelfs GJV deze keer vooraan stond bij het bedanken van de meegereisde fans!!!
Over de wedstrijd; zaadpot. Maar vooraf had ik zeker getekend voor een gelijkspel en achteraf ben ik er zeer blij mee....
Op naar woensdag
Laatst gewijzigd door ROVY op 23-04-2006 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Onderweg naar de auto hoor je allerlei Rodafans superpositief praten over woensdag. Alsof ze zelf zo goed waren. Maar goed, als ik de opgevangen conversaties moet geloven, speelt Roda volgend seizoen Europees, winnen ze de beker (sterker: de dubbel!), halen de 1/2e finale van de UEFA Cup waarin ze verliezen van Real Madrid en Fortuna gaat failliet.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Zo, ook alweer terug van de langste busreis in de eredivisie.

Wedstrijd was zeker slecht te noemen. Met een gelijkspel hebben we dus niets te klagen, want de kansen waren voor Roda. Er is dus voldoende perspectief voor woensdag, al zullen we dan wel beter moeten gaan voetballen.

Vraag me alleen af wanneer Poulsen en de Vries weer een enkeltje richting respectievelijk Denemarken en Engeland krijgen. Die twee kunnen echt helémaal niks! Poulsen staat constant als een wijf te verdedigen, en de Vries heeft de balaanname van een olifant.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Fotze schreef:Gelukkig kwamen de spelers op initiatief van Vandenbussche wel even het vak bedanken! De ongeveer 50 mee gereisde suppporters hebben zich prima vermaakt. :mrgreen:
VDB had denk ik wel zin een feestje :D

Wedstrijd om snel te vergeten!

Zag gister een mooi spandoek in Enschede: 100% anti Play-offs, 200% achter Twente!
Gebruikersavatar
fcdinamo
Selectiespeler
Berichten: 698
Lid geworden op: 02-12-2002 16:39
Locatie: Heerenveen

Bericht door fcdinamo »

Satyricon schreef: Ja, ze maakten meer lawaai dan de Rodafans, maar ik zat er dan ook naast 8). 50 man? 20 teveel denk ik.
Toch waren het er ongeveer 50. In de bus zaten er 25 en met eigen vervoer waren er ook ongeveer zoveel (iets minder,waarschijnlijk). Neemt niet weg dat het wel gezellig was :!:

Voor Arnoud: Als de nacht verdwijnt..... :D
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

fcdinamo schreef:Toch waren het er ongeveer 50. In de bus zaten er 25 en met eigen vervoer waren er ook ongeveer zoveel (iets minder,waarschijnlijk). Neemt niet weg dat het wel gezellig was :!:

Voor Arnoud: Als de nacht verdwijnt..... :D
En de zon weer schijnt. :angry:

Jaja, ik weet er nog alles van. Zijn ook van die inspirerende teksten hé.

Overigens, de busreis was inderdaad leuker dan de wedstrijd zelf.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Gearard schreef:Vraag me alleen af wanneer Poulsen en de Vries weer een enkeltje richting respectievelijk Denemarken en Engeland krijgen. Die twee kunnen echt helémaal niks! Poulsen staat constant als een wijf te verdedigen, en de Vries heeft de balaanname van een olifant.
Ben benieuwd of Bruggink weer fit is voor woensdag want de Vries vind ik echt een aanfluiting. Ere-divisie onwaardig! En wat betreft Poulsen, het valt mij ook steeds op hoe slap hij staat te verdedigen! Hij is duidelijk geen verdediger. Daar moet een echte verdediger voor komen.

Maar hoe bedroevend het spel ook was, het resultaat is prima! En dat is momenteel het enige wat telt. Hoe we Europees voetbal gaan halen interesseert me niet, als we het maar halen.
Woensdag achter de ploeg staan (helaas niet iedereen denkt er zo over) en vlammen maar! :mrgreen:
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Satyricon schreef:Nou ik ben er geweest en het was zo on-ge-lo-fe-lijk baggerslecht, niet normaal meer.

1e helft was Prager echt heel erg slecht, maar feitelijk was alleen de verdediging aanwezig. Wat de Vries aan het doen was weet ik niet, maar bij het inschieten bij de warming up scoorde hij helemaal niks en knalde zelf een bal bijna het uitvak in. Hij vroeg in de 2e helft om een wissel, maar kreeg 'm niet. Onbegrijpelijk.
En toch die subtitel in je topic:

"Mark de Supervries".
Wéér uit!!!!
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

baggere wedstrijd :? hoop woensdag toch op betere wedstrijd met hopelijk bruggink in de spits en Hanssen voor Prager. Aanvalland waren we gister onmachtig , maar gelukkig dankzij een uitstekende VDB is alles nog open

Verder weinig mensen, maar wel gezellig:) alleen de achterbank op de bus slaapt niet echt lekker :P
Superfriezen!!!!
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Beetle schreef: En toch die subtitel in je topic:

"Mark de Supervries".
Ja, moet ik dat dan na deze wedstrijd 'dus' maar veranderen?
chrissie
Basisspeler
Berichten: 998
Lid geworden op: 17-09-2004 23:11
Locatie: sneek

Bericht door chrissie »

schfries1989 schreef: Verder weinig mensen, maar wel gezellig:) alleen de achterbank op de bus slaapt niet echt lekker :P
Je moet voortaan de bank in de bus zetten :wink:
Ruultje
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-02-2006 12:25
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Bericht door Ruultje »

Satyricon schreef: Ja, ze maakten meer lawaai dan de Rodafans, maar ik zat er dan ook naast 8). 50 man? 20 teveel denk ik.
Dan toont de akoestiek aan in het PLS. De sfeer was in de Rodavakken eindelijk eens goed te noemen, tenminste op de Westtribune. Dus dat viel nog wel allemaal mee, wij hebben de Heerenveen supporters niet gehoord. Terwijl je ze op TV soms wel hoorde zingen.

Maar goed Roda verdiende meer, en Heerenveen was inderdaad erg slecht. Het zal voor Roda nog ontzettend moeilijk gaan worden a.s. woensdag maar alles kan. Roda streed voor elke meter en ik heb mij geen moment verveeld. Roda ging er duidelijk voor, maar het belangrijkste ontbrak.

Woensdag ben ik in elk geval ook in Heerenveen. We zullen met een mannetje of 100 afkomen, denk ik. Jammer dat de wedstrijd doordeweeks is.

Allemaal succes natuurlijk, alhoewel ik dit nu misschien in het verkeerde topic zet.

Maar tot woensdag, en veel succes
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Wat kostte een kaartje voor het uitvak trouwens? edit: €11,10 dus :oops:

Ik betaalde voor een plaats naast het uitvak €10. Ik zie nu dat Heerenveen 'gewoon' €16 vraagt voor de play-off wedstrijden. Beetje veel.
Plaats reactie