12-03-2006: FC Utrecht-sc Heerenveen (2-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
tarva-nn

Bericht door tarva-nn »

Frisian Viking schreef:

Is het aan een trainer om spelers te motiveren om goed te spelen? Het is toch geen gekke boel. Ik mag toch hopen dat de spelers die Verbeek onder zijn hoede heeft professioneel genoeg zijn en zichzelf met een goede instelling het veld op laten gaan?


Maar als ze dat niet doen dan is het alsnog de taak van GJV om de spelers op te peppen. :roll:
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

tarva-nn schreef:Maar als ze dat niet doen dan is het alsnog de taak van GJV om de spelers op te peppen. :roll:
Dan is het de taak van Verbeek om ze zo snel mogelijk uit de selectie te zetten. Spelers verdienen bakken met geld en dan moeten ze opgepept worden door een trainer? Lijkt mij de omgekeerde wereld.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het is toch een feit Frisian Viking? Kan je nog zo hard roepen dat het uit de spelers zelf moet komen (ben ik met je eens), maar het gebeurt gewoon niet. Bijna nergens trouwens. Coaches als Guus Hiddink en Jose Mourinho hebben zoveel succes, omdat ze van de individuen de optimale motivatie naar boven kunnen halen. Ook bij Barcelona zie je dat het spelplezier er vanaf straalt. Het is dus uniek als die motivatie 100% uit de groep zelf komt. Een groot gedeelte ligt bij de kwaliteiten van de trainer om een groep te motiveren.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Precies, een trainer is tegenwoordig meer dan alleen iemand die z'n spelers op het trainingsveld beter maakt. Een goede trainer haalt (in elke sport) het beste uit zijn pupillen naar boven, hij begeleid ze. Daar hoort ook een stukje motivatie en plezier in de sport bij. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat elke speler elke wedstrijd weer met dezelfde topmotivatie bij een wedstrijd komt(op een zondagmiddag tegen RBC bijvoorbeeld).
Corruption is everywhere, fight it!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Een goede sportman wil altijd winnen. En winnen doe je alleen als je er alles probeert uit te halen. Kun je dat niet, dan ben je niet geschikt als sportman. En motivatie moet uit jezelf komen vind ik. Als je daarbij een trainer nodig hebt, dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Je speelt in eerste instantie voor jezelf en je wilt winnen. En dat mis ik bij wel eens in ons elftal (helaas te vaak). En daarom mogen er wel spelers bijkomen die wel de absolute wil hebben om te winnen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Bij individuele sporten geef ik je gelijk Heerenveen rules. Daar zie je echte winnaars. Bij een teamsport komt er echter meer bij kijken. Spelers die een hekel aan elkaar hebben, spelers die de kantjes ervanaf lopen, ploegen die niet voor elkaar willen werken. Al deze randzaken kunnen ervoor zorgen dat een voetballer niet 100% gemotiveerd is. Het is de taak van de trainer om daar wat aan te doen, en inderdaad, desnoods snijden in de spelersgroep om dit proces te veranderen.

Je hebt voetballers die puur op talent de top halen, maar waar op mentaliteit getraind moet worden. En je hebt voetballers die op pure mentaliteit de top halen, maar waar aan het voetballende geschaafd moet worden. Het is in mijn ogen te makkelijk om te zeggen dat het 100% vanuit de spelers moet komen. In beide gevallen kan men met behulp van derden aan deze punten werken.
jasperio
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-12-2005 00:56
Locatie: Giekerk

Bericht door jasperio »

Ik weet niet over welke Yildrim hier gesproken wordt, maar 100% inzet??? Die is er toch zeker bij de Yildrim van SC Heerenveen niet! Zeker niet tegen Utrecht afgelopen zondag.
Hoevaak laat hij z'n man niet lopen zodat Seip deze op mag vangen, die daarnaast ook nog z'n eigen man in de gaten moet houden?
Volgens mij is dat meer een snelheidprobleem dan een inzetprobleem. Yildrim is wel een van de spelers die de meeste gele kaarten haalt. Dat bewijst wel dat hij wel zijn best doet om zijn man niet steeds te laten lopen. Maar na een gele kaart moet hij zijn man wel steeds laten lopen, omdat hij anders kans op rood maakt.

Maar mensen die bosvelt hee wat een verschrikkelijke inzet heeft die vent. Elke wedstrijd een gele kaart maar dat maakt niet juit hij is mijn held.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

jasperio schreef:
Volgens mij is dat meer een snelheidprobleem dan een inzetprobleem. Yildrim is wel een van de spelers die de meeste gele kaarten haalt. Dat bewijst wel dat hij wel zijn best doet om zijn man niet steeds te laten lopen. Maar na een gele kaart moet hij zijn man wel steeds laten lopen, omdat hij anders kans op rood maakt.
Dus volgens jou is het zo dat de gene met de meeste gele kaarten de meeste inzet toont?! De gele kaart tegen Utreg zondag, was ook gewoon superdom. Hij had gewoon naar de bal moeten kijken ipv zo dom "happen". Het is mijn inziens meer onkunde dan werklust.
Arnold Bruggink heeft nog niet veel gele kaarten, maar werkt zich wel wekelijks kapot!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Tsja, ik weet niet of je Verbeek de huidige 'malaise' aan kunt rekenen. Ik denk dat het transferbeleid ook niet echt motiverend werkt, elke keer dat je het gevoel krijgt dat het team lekker loopt (eind vorig seizoen/vlak voor de winterstop) dan komt er ergens een zak geld vandaan en is de chemie weer weg.

Het lijkt me niet erg motiverend om elke keer weer het team op nieuw te moeten opbouwen en om als speler weer vanaf nul te beginnen. Ik wil het niet goedpraten dat spelers als makke lammetjes de club naar de slachtbank leiden ... maar op de een of andere manier kan ik het me ook wel een klein beetje indenken.

Ik denk dat de club de fout heeft gemaakt door geen adequate vervanging voor de voorhoede te halen. Ik denk dat er bij veel spelers (net zoals bij veel fans) een stukje ongeloof is dat de club de competitie zo licht neemt dat er een bankzitter uit de engelse championship wordt gehaald om de voorhoede te versterken. Dat deze speler gratis kan worden 'gehuurd' versterkt natuurlijk alleen maar het idee dat men gewoon te erg met de hand op de knip heeft geshopt.
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

Heren!

Yildirim heeft na het WK vrije trappen géén deuk in een pakje boter geschopt... ik denk niet dat íe dat met opzet doet, maar het is een kwestie van (zelf)vertrouwen... hij is te snel omhoog geschreven en nu wordt hij weer te snel omlaag gehaald... ik denk dat de waarheid in het midden ligt! Met een beetje meer zelfvertrouwen een goede subtopper.
Niveau Talan, Lurling, ALberda (al heeft hij het nooit helemaal waar kunnen maken jammer genoeg). Goede clubvoetballers dus.
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zelfs met deze uitgeklede, onevenwichtige selectie word je fluitend 5e als er iedere week gestreden wordt zoals in thuiswedstrijden tegen topclubs. Je moet je schamen als clubs met lagere begrotingen en kleinere selecties met minder talent boven je eindigen.
Plaats reactie