16-02-2003: De Graafschap-sc Heerenveen (1-5)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

Was vandaag mooi feestje in doetinchem, jammer dat er niet meer met de trein gingen!
Ondanks dat vond ik het superwreed, heb al weer zin in de volgende keer!!
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

1-5, die aanval loopt echt perfect de laatste tijd 8)
De beste aanval is een goede aanval.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Het was goed te doen vanmiddag in DTC. Tussen de superboeren was het wel even billenknijpen bij de 1-0 voor de Graafschap. Gelukkig dragen de zebra's ook blauw/wit zodat het voor mij slechts een kwestie van dom kijken was wanneer ik stiekem zat te juichen bij elke goal van sc Heerenveen :wink: (met zo'n blik van..."goh ik dacht dat het de Graafschap was die scoorde, want sc Heerenveen heeft toch van die blauw witte shirts?") :oops:
En dat die mede stadgenoten van me dan ook nog proberen uit te leggen dat sc Heerenveen in een ander shirt speelt vanwege die kleurverwarring..... ge-wel-dig gewoon! (ik kwam zelfs bijna in de verleiding om ze het verschil tussen een strafschop en een penalty uit te gaan leggen :lol: )

Minder leuke kant van deze wedstrijd was wel dat er een stelletje onverlaten er met mijn ATB vandoor zijn gegaan :angry: (moet ik nu meelopen in een demonstratie tegen de criminaliteit??? :blbl: )
Ik had er ook nog eens een hagelnieuw glimmend slot opzitten :evil:
Kijk, ik word niet snel boos.... maar als je aan mijn 'hotstuff' komt.... nou dan..... dan........ dan.... (ff tot tien tellen Sam) Bij nadere inspectie bleek hij op het station te staan (op het slot na was alles nog intact, maar juist dat slot was ik inmiddels helemaal aan gehecht <=== lees ik begreep eindelijk hoe zo'n spiraalslot op slot moest :cry: :cry: ) Blijkbaar wist die crimineel ook hoe zo'n slot technisch gezien in elkaar zit (grmbllll :? ) Morgen maar weer eens op zoek naar een nieuw slot (of zal ik de fiets maar gewoon verkopen :roll: :roll: ) Maar door de vette overwinning van vandaag was het ATB incdent snel weer vergeten in het café. :lol: :lol:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Martsje de Jong
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 03-12-2002 09:59
Locatie: Beetgum

Bericht door Martsje de Jong »

Dat was een lekkere tweede helft! Heb me zelfs niet geërgerd aan Denneboom (voetbalde eigenlijk wel goed :oops: ). Heb me wel ernstig verbaasd over zijn tweede goal: wat deed dat jong ineens op rechts??? Maar goed, hij zat er ontzettend knap in, petje af. Verder ben ik superblij met die goal van Sella. Als ik er één een doelpunt gun, is het hem wel. Ik mag hopen dat er hard voor hem gezongen is en dat er in de toekomst nog harder voor hem gezongen gaat worden. Ik heb trouwens wel het idee dat hij de laatste tijd wat beter in z'n vel zit (heb al meer aardige acties gezien de laatst weken).
Verder de eerste van Sibon, en dat er nog maar vele mogen volgen, KEZZA HERE WE COME!
En dan wil ik ook nog even melden dat ik het erg sneu voor PSV vind dat ze twee keer achter elkaar tegen SCH moeten. De stakkers, dat zal hard aankomen bij de gloeilampjes...
Arie de Boer
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 02-12-2002 14:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Arie de Boer »

Wat een prachtige wedstrijd en een leuke treinreis, voor mij een geslaagde dag!!!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Lekker dagje gehad. Leuke treinreisje en 1-5 is ook 'wel leuk'.

Zo dik winnen en dan toch niet tevreden; dat kan bijna niet. Toch vond ik Heerenveen de eerste helft niet goed spelen. Je kon de hele wedstrijd zien, dat Heerenveen de betere ploeg is. De Graafschap is kwalitatief gewoon veel minder. Samen met AZ (de eerste wedstrijd van het seizoen was AZ ook erg slecht) en Zwolle de zwakste ploeg die ik totnogtoe gezien heb.
Maar daar deed Heerenveen weinig mee. Tot het zestienmetergebied en dan hield het op. Denneboom verpruste veel voor in en was erg laks. Dat verwijdt ik hem toch wel. Ik wil veel meer strijd in die jongen zien. Er zit nog veel meer in, maar het komt er niet vaak genoeg uit. En oom Sibon was niet overtuigend. Hij heeft mij nog niet echt kunnen overtuigen van zijn kwaliteiten. Veel ballen springen van zijn en passes komen niet aan. Wel staat er iemand in de punt van de aanval, met de rug naar de goal toe. En daar hebben andere spelers zeker profijt van. John de Jong speelde de hele wedstrijd goed, Nurmela deed het ook leuk en Romano kon de tweede helft excellereren. Ook Radomski strooide met mooie pasjes en was 'de man op het middenveld'. Achterin stond het de tweede helft erg goed, maar de eerste helft zeker niet. Tot aanvallen kwam De Graafschap nauwelijks, maar als ze tot het zestienmetergebied kwamen, dan waren ze wel meteen gevaarlijk. En dat kwam niet door de enorme goede spitsen daar voorin (Huntelaar, Van Vossen, Van der Haar etc.). Toch weinig weg gegeven verder, maar ik blijf zeggen dat we een leider missen achterin en dat is Hansma te weinig. Ik denk dat, dat ons tegen PSV straks de das om doet. En wellicht tegen Utrecht ook. Want we krijgen straks drie belangrijke, maar vooral zware wedstrijden. Met enig geluk en een in vorm zijnde John de Jong liggen er natuurlijk wel mogelijkheden.

Zaterdag half 5 op mijn nest en om kwart voor negen ging de wekker; wat een lol. Maar na een bakje koffie ging het wel weer en toen naar het station in Heerenveen. Toen stond de enorme blauwe supportersmassa al op het station; niet dus! Dertig man met de trein is gewoon triest eigenlijk. Ik heb me prima vermaakt, maar het was geen legendarisch reisje zoals voorgaande keren naar Sparta of zo. De sfeer in het uitval was wel goed, de Spinside was akelig stil. Ook toen ze voor stonden. Dat was vorig jaar wel anders. Met een 1-5 uitslag kan het natuurlijk niet anders dan dat de sfeer goed is. Maar zo'n uitvak moet voor een club als Heerenveen gewoon vol zitten. Nu waren er denk ik zo'n 250 man. Het is te hopen, dat er straks met het eigen vak meer mensen te bereiken zijn en dat er dan dus ook meer mensen met de trein gaan. Gewoon minimaal 100 man moeten er mee die trein in. Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten, hoe die naar een wedstrijd gaat, als ie uberhaupt gaat. Maar waarom met de supportersbus, de auto of apart busje gaan, als je gezellig op je gemak een biertje of colaatje kunt drinken in de trein met nog 100 andere Heerenveensupporters!? Nogmaals, iedereen moet het zelf weten, maar jammer is het wel.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Vond je het nou echt ver lopen vanaf het station naar het stadion Roelof? (jij hebt toch niet toevallig mijn fiets "geleend" voor de terugreis hé? :wink: )

Vanmorgen een splinternieuw slot gekocht.... nog veiliger en nog sterker dan de vorige en absoluut criminalteit werend volgens de verkoper (dat zei de smiecht de vorige keer ook al :evil: ) Er zit ook nog eens een extra kabelslot bij, waarmee je hem aan objecten kan vastkoppelen (kijk dat is nog eens handig in een groene stad als DTC :lol: )
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Neem, dat viel reuze mee. Voor mij is alles ver lopen, maar dit was zeker te doen. Had andere dingen gehoord, vandaar...
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Over de wedstrijd kan ik zeggen dat deze op een heel professionele wijze is uitgevoerd. Goed resultaat en het spel was over het algemeen redelijk goed. Tweede helft stuk beter dan de eerste. Roelof moet natuurlijk niet vergeten dat het veld bevroren was en het daardoor lastig voetballen is en de ene speler kan hier beter dan de andere mee omgaan.

De reis viel idd. enigzins tegen. Gezien de ophef die altijd wordt gemaakt over het reizen met de trein en dat dit voorgaande jaren vaak door combi's werd belemmerd, viel de opkomst zeker tegen. Komt nog bij dat er veel jongeren bijwaren, wat natuurlijk wel heel positief is. Iedereen moet idd. zelf kiezen voor het gewenste vervoer, echter er gaat toch niets boven een hele grote groep over het spoor??
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

Ja er waren inderdaad niet veel mee met de trein,25 man ongeveer.
Maar het was wel superwrede treinreis heb nu al zin in de volgende keer!!!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

het was een lekkere wedstrijd! dat voorop.

heerenveen speelde een betere eerste helft maar kreeg de laatste pasjes gingen net mis, of de schoten op goal misten perfectie.(de jong 2x)

2e helft ging het beter, maar dat kwam ook doordat de verdediging bij de graafschap minder speelde. misschien doordat Berck Beelenkamp wegviel??

treinreis was leuk, alleen vrij weinig, toch jammer. had iniedergeval op 50 man gerekend, waren er slechts 25. maar het was toch zeker gezellig.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Ik ben het wel eens met Roelof wat betreft over de 1e helft. De eerste helft was het allemaal erg onzorgvuldig aan Heerenveen.Veel balverlies. Er was een te lage handelingssnelheid bij bepaalde spelers, wat overigens de tweede helft helemaal goed werd gemaakt!!

Ik hoor hier mensen roepen over dat De Jong, Sibon en Denneboom goed waren. Dat waren ze ook, maar er was maar een man of the match Radomski!! Wat een geweldige speler!!

Verder wil ik ff de anti Vonk fans :) attenderen op het feit dat Vonk 3 knappe reddingen verrichten bij 3-1 en zo het offensief van De graafschaap in de kiem smoorde..
(Jelle, kom maar op .. :lol: )

Nu ff offtopic
Minder leuke kant van deze wedstrijd was wel dat er een stelletje onverlaten er met mijn ATB vandoor zijn gegaan
Afbeelding

Is dit hem :lol: :?:


Reportage De Graafschap-SC Heerenveen
http://www.feanfans.nl
Fausto
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 19:16
Locatie: Costa del Iselmar
Contacteer:

Bericht door Fausto »

Een paar aardige ex-collega's van me die steward zijn bij De Graafschaop lieten me binnen voor deze wedstrijd zodat ik mooi op de eerste rang zat: als ze de uitslag hadden kunnen vermoeden, had ik waarschijnlijk buiten gestaan! Bij de 1-0 werd nog driftig over m'n bolletje geaaid maar bij de 1-1 t/m 1-5 ging ik juichend de lucht in...met name in de 2e helft ging het erg lekker. Denneboom kwam nog door op links en had toen de 1-4 op z'n slof en dat waren dan 3 doelpunten binnen 5 minuten geweest.
Dat zelfs Sella scoorde geeft toch ook te denken over De Graafschap dat niet veel liet zien.
Man of the match: Radomski inderdaad. Wat een dynamiek en agressie, geweldig om te zien.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Ik had het toch over "Hotstuff" sammygoal? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Dit komt meer in de richting :wink:
Laatst gewijzigd door (pl)euro op 20-02-2003 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
COR
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 15:45
Locatie: Duiven

Bericht door COR »

En daarmee ga jij naar een voetbalmatch......... :? Ook achterhoekers zijn niet te vertrouwen.... :lol:
Groningen - Heerenveen 0-3
Mika the best
Nieuw talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 02-12-2002 17:57
Locatie: Heerenveen the place to be!
Contacteer:

Bericht door Mika the best »

Tja daar zou ik niet mee naar een voetbalwedstrijd gaan!

Maar goed Radomski speelde een topwedstrijd en Vonk heeft ons de 2de helft wel voor een gedeelte op de been gehouden. Verder was het ongelooflijk KOUD!!!! :erm:
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Doet dat nie zeer, als je van je trapper afglijd?? Ik bedoel, toen ik nog een fiets had, had ik een damesfiets!! :lol: 8)
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Fausto
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 19:16
Locatie: Costa del Iselmar
Contacteer:

Bericht door Fausto »

Spiet mien donders...tis de Daewoo onder de ATB's, de goedkopigheid druipt eraf. Een paar keer flink aanzetten in de Kruisbergse bossen en je kunt een nieuwe aanschaffen. :mrgreen:

Dat er iemand te vinden was die 'm mee wou nemen bij De Vijverberg, onvoorstelbaar eigenlijk. :wink: De onfortuinlijke dief moet dat zelf ook gerealiseerd hebben, vandaar dat hij 'm maar weer snel gedropt heeft bij het station. :lol:
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Fausto schreef:Spiet mien donders...tis de Daewoo onder de ATB's, de goedkopigheid druipt eraf. Een paar keer flink aanzetten in de Kruisbergse bossen en je kunt een nieuwe aanschaffen. :mrgreen:

Dat er iemand te vinden was die 'm mee wou nemen bij De Vijverberg, onvoorstelbaar eigenlijk. :wink: De onfortuinlijke dief moet dat zelf ook gerealiseerd hebben, vandaar dat hij 'm maar weer snel gedropt heeft bij het station. :lol:
Hmmmm dit zet me even aan het denken fausto...

Zo'n crimineel moet dus wel een kenner van fietsen zijn :huh: :huh: Wat is jou alibi voor deze dag :upto: :upto:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Blue White Billy
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 03-12-2002 17:02
Locatie: Middle Friesland

Bericht door Blue White Billy »

1-5.. heel netjes..

Toen ik zondag op het station kwam, zag ik een kleine groep van 25 a 30 man. Ik had een kater en ik had er direct geen nocht meer in. Blij dat ik toch ben gegaan want de reis was erg gezellig. De vrouw van de toiletten in Arnhem, was vast ook errug blij ons te zien hahah :lol:

maar ook goede sfeer, ik heb een mooie dag gehad!
Let's Go Blue White Army!!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Blue white billy schreef:1-5.. heel netjes..

De vrouw van de toiletten in Arnhem, was vast ook errug blij ons te zien hahah :lol:
vergeet die gozer die met een kater de trein inkwam bij het eerste station niet en die persoon zonder kaartje :lol: :lol: :lol:
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

(Pl)euro, wat moet jij met zo'n fiets in Doetinchem?
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Ooit van het prachtige Montferland gehoord Eric? Vanuit DTC rij je zo de natuur in, waar je ook gerust eens van de paden af kan gaan. Samen met mijn Shar-Pei (zo'n wrinkle beest dat de oil of olazz nog niet uitgevonden heeft) rij ik vaak een tochtje door Montferland (en ik denk dat er nog wel iemand op het forum is die kan beamen dat dit een prachtig stukje Nederland is).
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Knap dat een topic na een 1-5 gewonnen wedstrijd verneukt kan worden door het jatten van een fiets!

Hopen dat ze nu niet overmoedig worden na twee keer een ruime overwinning, want AZ en de Graafschap waren natuurlijk wel erg dramatisch.
Fausto
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 19:16
Locatie: Costa del Iselmar
Contacteer:

Bericht door Fausto »

Hmmmm dit zet me even aan het denken fausto...

Zo'n crimineel moet dus wel een kenner van fietsen zijn Wat is jou alibi voor deze dag
Ahum...en ik heb destijds nog wel een ijzerzaagje aangeschaft dat in DTC tot werk in uitvoering moest komen. :twisted: Zou ik dan toch??? :wink:

En ja, dat Montferland heb ik hier vergeefs naar gezocht. Het enige geaccidenteerde terrein in de buurt is het viadukt van Folsgare! :urgs: Haalt het niet bij Peeskes Bult, noch van de Stokkumse noch van de Beekse kant. :crying:

BTW, dat een onderwerp verwordt tot een praatje over fietsen is helemaal niet erg natuurlijk. :P
Het één leidt tot het ander, alles om ons heen (en wijzelve incluis!) is daar een voorbeeld van. Anders wordt het als een topic stelselmatig door "een zeker iemand" op een vals of dood spoor gezet wordt. :!:
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

Ja, het nieuwe forum heeft sommige mensen wel heel blij gemaakt met al die verschillende smiles.........
Del_Mario
Nieuw talent
Berichten: 68
Lid geworden op: 13-12-2002 15:09
Locatie: Langweer

Bericht door Del_Mario »

En sommige mensen gebruiken liever een heleboel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en ????????????????????????? of niet soms E.D?

De wedstrijd was weer een overweldigend suc6je voor onze club, en na een dramatische start voor de winterstop mag de start na de winterstop ook wel eens 100% het tegenovergestelde zijn!
Superrrr Mariooo was eens Lid van de dag!
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

HAHA ja, maar ik dacht dat ik het tegenwoordig al aardig aan het beperken was toch?
Plaats reactie