27-12-2005: RKC Waalwijk-sc Heerenveen (2-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

We moeten dit wedstrijden gewoon winnen - we zetten de eerste tien minuten goed in en gaan pas bij een 2-0 achterstand weer voetballen. Na 2-2 (echt niet alleen de verdienste van KJH trouwens) waren er bij de komst van Nilsson nog wel mogelijkheden. Tering, wat is dat ventje fel op de bal.

Verder wel een gezellige sfeer al moet het niet van die Brabo's komen.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Wanneer eindigd de transferperiode?

Riemer heeft er nu dus voor gezorgd dat de beurs goed gevuld is maar het team is onthoofd met een half seizoen voor de boeg! Riemer kennende zal hij de oplossing wel weer binnenskamers gaan zoeken..... zucht. :roll:

De eerstkomende vijf wedstrijden zullen we zien welk wanbeleid dit is, of niet.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Ook weer thuis, was mijn koudste wedstrijd ooit.
Tot de 7e minuut in de eerste helft deed sc Heerenveen het aardig, totdat RKC hem erin schoot. Heerenveen hield op met voetballen, iedereen ging lopen met de bal. Was een groot zootje.
Tweede helft gelukkig stukken beter, Kissi viel zeer sterk in. Kwaliteitverschil werd duidelijk, wat resulteerde in 2 goals. Jammer dat het achter-het-standbeen-hakje van Huntelaar er niet inging, wat had dat een mooi doelpunt geweest. Ook jammer dat het, maar 2-2 bleef er had denk ik wel meer ingezeten.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

mechielz schreef:Ook weer thuis, was mijn koudste wedstrijd ooit.
Zeker nog niet lang supporter :mrgreen:

Vraagje voor de die hards die in Waalwijk zijn geweest, waarom werd Bruggink gewisselt? Speelde hij slecht? Als je de cijfers bekijkt zou je wel zeggen dat de wissel geholpen heeft.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Bruggink was verschrikkelijk. Alleen maar balverlies.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Jeroen schreef:Bruggink was verschrikkelijk. Alleen maar balverlies.
Ook veel te koud voor zo'n wereldvoetballer natuurlijk, echte sterren kunnen ook niet presteren met deze kou :lol:
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Zo ben net weer thuis van een ''leuk'' reisje Waalwijk, met bijpassende brandweeroefening.
Reden lekker rustig met de bus bij Utrecht toen er een auto vlak voor de bus schoot zodat de chauffeur de rem moest intrappen, gevolg was dat een niet goed vastzittende poederblusser naar voren schoot en de bus binnen een paar seconden vol met witte poeder zette.
Hulde aan de chauffeur die ons zonder iets te zien rustig op de vluchtstrook reed zodat we frisse lucht konden halen.

De wedstrijd in het koude Waalwijk begon nog wel goed aan SCH kant maar een door Hansson van richting veranderd schot vloog zo in de goal.
Daarna vond ik SCH niet goed spelen, RKC liet SCH wel wat combineren tot de helft van hun eigen helft maar verder kwamen ze dus niet.
Nog een walgelijke swalbe vlak voor ons vak die helaas niet werd bestrafd, de grensrechter zag het wel maar deed niks (maar ja dat deed hij de halve avond niet)
De 2-0 was een opeenstapeling van fouten.
SCH nam een vrije trap veel te snel waardoor RKC kon overnemen en voorzetten(wat dus nooit mag), De voorzet werd ingekopt (mag natuurlijk nooit koppen tussen twee man van SCH)
VDB dook daarna ook nog eens onder de bal door (had hij moeten hebben)

Gelukkig starte SCH de tweede helft agressief en sterk waardoor het dus snel 2-1 en 2-2.
Jammer nog van de bal op de lat en de bal achter het standbeen van Huntelaar anders hadden we er ook nog mooi met de volle winst van door gegaan.

Rest mij één vraag: Wie moet in godsnaam Huntelaar opvolgen bij ons, ik heb namelijk het idee als hij straks bij Ajax speelt de bal er niet zo vaak meer invliegt.
Viel me vandaag namelijk op.
Samaras is opzich wel goed, maar die pielt veel te veel met de bal, plus dat ik denk dat hij beter van de zijkant kan komen.
Tava zou ht misschien kunnen maar die mag al niet meedoen met de UEFA.
Bruggink is een optie maar ik zie dat eigenlijk ook niks worden.
Dus als Tarva een blessure krijgt hebben we niks meer.
Mijn tip: druk die 9 miljoen nu niet in het stadion maar koop een spits die er gelijk staat.
supporter: in voor en tegenspoed
Irnsum Fans
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 26-01-2004 12:36

Bericht door Irnsum Fans »

juist investeren.. we willen groot worden hoor je riemer altijd zeggen..

echt leuk reisje gehad... succes verzekerd met 9 man in busje met paar kratten bier!!!

ga nu slapen ben niet FIT
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Was gisteravond toen ik thuiskwam van dit reisje zo gaar als een rietje. Dus ik reageer nu maar even, aangezien dat gisteravond onmogelijk was. En oja, het was ook nog koud! :mrgreen:

Voor de zoveelste keer dit seizoen zat ik na de wedstrijd met een dubbel gevoel; een 0-2 achterstand wegwerken is natuurlijk grote klasse, en in die tweede helft waren we ook stukken beter dan de Waalwijkers. Jammer dat we dan niet meer de kracht hebben om door te drukken en die 3 punten mee naar huis te nemen. Gezien de 1e helft had een gelijkspel ook helemaal niet gehoeven, we kregen 2 knullige goals tegen en als we normaal hadden gevoetbald die 1e helft dan hadden we "gewoon" gewonnen.

Riemer heeft er absoluut geen goed aangedaan om Huntelaar te laten verkassen naar 020, die jongen is momenteel goud waard voor ons. Daar kan ook een bedrag van 9 miljoen euro niet tegenop! Verder ben ik van mening dat we er beslist een spits bij moeten halen. Samaras is een goede voetballer maar (nog) geen afmaker, en Tarvajärvi is terug naar Finland omdat hij er helemaal doorheen zat. Dus dan blijft er weinig over, en als we na de winterstop mee willen blijven doen is een nieuwe spits echt noodzakelijk!
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Ook ik ben weer terug gekomen uit Waalwijk.

Ik vond in het begin Heerenveen goed voetballen met een paar aardige aanvallen, en dat hield met de 1-0 gelijk op. Was een "lucky" goal. VDB lag al op de grond, en de bal werd toen nog aangeraakt. De 2-0 reken ik VDB toch wel aan. De bal werd matig ingekopt, maar hij kon hem niet keren. Daarna was het een drama, Heerenveen liep constant achter Rkc Waalwijk, en leed veel balverlies.

In de 2e helft begon Heerenveen goed, en dat leverde gelijk een goal op, goeie strakke voorzet waarbij Klaas Jan hem binnengleed. Heerenveen voetbalde daarna wel aardiga, en dat leverde de 2-2 op.

Heerenveen had toch nog wel kansen om de 3-2 te maken, maar achteraf was 2-2 een terechte uitslag.
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Force schreef:De bal werd matig ingekopt, maar hij kon hem niet keren. Daarna was het een drama, Heerenveen liep constant achter Rkc Waalwijk, en leed veel balverlies.
Daarna?
Daarna waren er nog maar 4 minuten te spelen, inclusief blessuretijd.
Volgens mij bedoel je dat SC Heerenveen na de 1-0 achter RKC aanliep, en ook dat vond ik nou ook wel weer meevallen.
RKC was in de eerste helft wel beter maar nou ook weer niet zo goed.
supporter: in voor en tegenspoed
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Ja bedoelde ik ook, foutje.

Heerenveen leed vooral op het middenveld veel balverlies, en daar ergerde ik me kapot aan. Daarom had ik misschien wel het gevoel dat Heerenveen constant achter Rkc aanliep.

Vond die goal van Huntelaar mooi, hij paste precies in het hoekje!
Oogje
Nieuw talent
Berichten: 71
Lid geworden op: 02-12-2002 22:55
Locatie: Sneek

Bericht door Oogje »

Het was idd erg koud, gelukkig kwam de sfeer er de tweede helft beter in, net geen bevroren tenen :lol: .
Wat betreft de wedstrijd, het lijkt me verstandig als we voortaan alleen nog maar tweede helften spelen...Dit afgaande op de ervaringen van de laatste weken (Willem 2, AZ, Rkc). Nee, flauwe kul natuurlijk, maar wat het dan wel is... Ik weet het niet, gelukkig ben ik geen coach.
Over het vertrek van Huntelaar is het natuurlijk mega jammer en vooral het moment waarop en hoe is klote. Aan de andere kant heb ik er wel vertrouwen in dat Riemer en Gert Jan de juiste personen weten te vinden voor de verschillende positie's. Feit blijft natuurlijk wel dat je een uitzonderlijk talent gaat missen en dit niet zo makkelijk zult invullen. Zonder v Nistelrooy en Tomasson zijn we ook opgeklommen tot het niveau waarop we nu staan. Het komt goed, misschien duurt het even.

Weet iemand toevallig meer over Tarvijarvi?? Wat en hoe m.b.t Finland?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Je zou haast denken dat het een motivatie probleem is. Het lijkt er op dat ze de eerste helft gewoon niet wakker zijn. En dan moeten ze de opgelopen schade in de tweede helft rechtbreien. En dan laten ze zien dat ze wel kunnen voetballen.
Gewoon een kwestie van instelling lijkt me, waarom is het niet mogelijk 90 minuten lang er bovenop te zitten?
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Ik denk dat het gewoon een onschuldig duel is geweest. Heb er niets van meegekregen dat van der Haar kwaad werd op Bosvelt of dat er mede spelers reageerden.

Tarva is moe. Mentaal zat ie er ff doorheen en daarom is hij er even tussenuit naar zijn geboorteland.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Heb nog koude tenen van gisteravond...brrrr. Leuke reis gehad, maar beetje jammer dat Waalwijk zo weinig te bieden heeft. Welgeteld 1 kroeg, waarbij kroeg nog een groot woord is. Maar voor de rest een leuke dag gehad :)
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Leuke dag gehad. Trein is best leuk! Zeer slechte 1e helft, 2e helft moesten we.
Gelukkig toch nog een punt. Vrijdag ajax oprollen, en dan in groningen de eerste wedstrijd in de euroborg winnen :P
SCH
Gebruikersavatar
Teppie Superfries
Selectiespeler
Berichten: 592
Lid geworden op: 10-12-2004 13:53

Bericht door Teppie Superfries »

koud, maar de tweede helft was zeker de moeite waard. Het was de eerste keer dat ik in dit stadion kwam en het viel me nogal tegen, klein, niet eens helemaal vol en geen sfeer...
Nog een brandblusser ongelukje in de bus, maar al met al een geslaagd dagje Waalwijk.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Teppie Superfries schreef: Het was de eerste keer dat ik in dit stadion kwam en het viel me nogal tegen, klein, niet eens helemaal vol en geen sfeer...
Voor mij ook de eerste keer, maar het stadion viel mij juist erg mee. Een mini-ALS, goed uitzicht op het veld vanuit het uitvak, en normale supporters op de tribune. Kon een kopie van het Heerenveenpubliek zijn. Stil, meelevend met de wedstrijd en een klein groepje fanatiekelingen achter het doel. Verder een prettige ontvangst en een goede opkomst van onze kant.

Jammer alleen dat men bij de drinks en snacks wel bier wilde verkopen maar dat dat vanuit onze club verboden is... (hoorde ik van de verkoper zelf) :urgs:
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Naadt het uit vak zat ook een hele groep heerenveen fans hebben die geen last van waalwijkers gehad ?
Gebruikersavatar
Teppie Superfries
Selectiespeler
Berichten: 592
Lid geworden op: 10-12-2004 13:53

Bericht door Teppie Superfries »

Jeroen schreef:Voor mij ook de eerste keer, maar het stadion viel mij juist erg mee. Een mini-ALS, goed uitzicht op het veld vanuit het uitvak
Op het uitvak ook geen kritiek die vond ik ook erg mooi, geen netten, mooi dicht op het veld, had wel wat van ADO.
Maar ik had een groter stadion verwacht, aangezien RKC toch een goede middenmoter is die het dit jaar zelfs goed doet en het niet eens vol zat. In dat opzicht viel het me tegen.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Teppie Superfries schreef: Op het uitvak ook geen kritiek die vond ik ook erg mooi, geen netten, mooi dicht op het veld, had wel wat van ADO.
Maar ik had een groter stadion verwacht, aangezien RKC toch een goede middenmoter is die het dit jaar zelfs goed doet en het niet eens vol zat. In dat opzicht viel het me tegen.
Maar welk stadion zat wel vol afgelopen dagen? zeker bij Utrecht en Vitesse viel het mij op dat er erg veel lege plekken waren.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

casparD schreef:
Maar welk stadion zat wel vol afgelopen dagen?
De Kuip zat vol. Was wel een topper, maar toch. RKC is nooit uitverkocht vanwege de vele clubs in de regio. Bij ons gingen vanwege de vakantie ook veel supporters mee.

Bevalt me wel, zo voetballen rond de kerst. Alleen als het op 2e kerstdag was geweest had ik het denk ik slecht kunnen verkopen om mee te gaan.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

sch4-live schreef:Naadt het uit vak zat ook een hele groep heerenveen fans hebben die geen last van waalwijkers gehad ?
Dat waren maar 3 supporters volgens mij. En er zaten ook veel nac'ers in dat vak, dus zullen niet veel problemen zijn onstaan.

Ik ben van mening dat er toch een directe vervanger voor Klaas Jan Huntelaar moet worden gehaalt, want Sam is geen killer, en Tarva kan waarschijnlijk nog niet wekelijks goed presteren.
jeroentjeheerenveen
Invaller
Berichten: 337
Lid geworden op: 22-12-2003 17:40
Locatie: franeker

Bericht door jeroentjeheerenveen »

Leuke reis na Waalwijk, idd klein stadionnetje, en op het eerste gezicht geen gezellig centrum, om over die kroeg maar te zwijgen.
Naast het uitvak zaten ongeveer 8 h'veen supporters.
@Torcida, idd mooi vol uitvakje, leek mij zelfs meer als 150 man.
Vind dit ook wel lekker zo tussen kerst en Ou/nieuw wat voetballen.

Net als bij willem 2 thuis brengen we ons zelf weer in de problemen, uiteraard knap dat we weer gelijk komen.
En achteraf weer blij zijn met het punt, maar tevreden is anders!
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Jammer alleen dat men bij de drinks en snacks wel bier wilde verkopen maar dat dat vanuit onze club verboden is... (hoorde ik van de verkoper zelf)
...je kijkt niet eens meer van zulke acties op... :urgs:
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

Een halve wedstrijd voetballen was genoeg voor een puntje. Achterin was het de eerste helft ook niet al te best. Vooral Hansson was paniekerig. Verder ging er van Seip aanvallend helemaal niets uit. Dat moet toch beter kunnen, want thuis komt hij wel regelmatig over de middellijn.

Achteraf blij met een puntje, maar wel stervense koud.
Tink om de beam!!!!!
Plaats reactie