17-12-2005: sc Heerenveen-FC Twente (3-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gerrits
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 14-04-2003 12:46
Locatie: Axel

Bericht door Gerrits »

Leuk die prestaties in Europa, maar ik vind de competitie eerlijk gezegd toch belangrijker. Tegen Twente moet er vol gestreden worden om drie punten te pakken.
De Beker is NOG belangrijker denk ik.En Europees is gewoon een bonus.Leuk dat we zo ver kunnen komen.Dat zet ons Europees op de kaart.Als we 10e worden en de Beker winnen ben ik tevreden.Dan kan ik ook eens mee.Naar de Finale bedoel ik :D
Twente82
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 16-12-2005 22:05

Bericht door Twente82 »

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met het behalen van de volgende ronde.
Altijd leuk om te overwinteren dat is erg lang geleden voor ons haha. Maar we hebben er iig weer punten bij voor de ranglijst in europa.

Over morgen, we hebben al zo weinig stootkracht en zonder kufo al helemaal niet. Omdat de wedstijd vast op een nederlaag voor ons eindigt, ben ik benieuwd welk cafe jullie ons aanraden om voor de wedstrijd heen te gaan?

Tips?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Competitie lijkt mij belangrijker. Je kunt de beker winnen waardoor je zeker bent van UC, maar er bestaat ook nog een kans om vijfde te worden en uiteindelijk een plekje in de voorronde CL te verdienen. Ik vind dat hele play-off systeem zwaar waardeloos, maar als het kan moet je er wel gebruik van nemen.
Maar goed, dat zal misschien ook wel een kwestie van smaak zijn. In ieder geval moet je met deze selectie eigenlijk Europees halen en vooral thuis moet je geen punten laten liggen.
Dieder

Bericht door Dieder »

Heerenveen heeft nu zijn doel bereikt: overwinteren. Alles wat er bij komt is alleen maar mooi meegenomen. Vizier nu weer op de competitie vind ik. Drie punten zouden lekker zijn, want Vitesse heeft verloren...
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

HaEmTeDe schreef:Shittttttt..... :cry:

Stond deze wedstrijd eerst niet op de zondag gepland?
@#$%#%$#@ :grmbl:
Dacht het niet. Ik heb dat boekje nog in de beurs zitten, dat aan het begin van het seizoen werd uitgedeeld. Er staat echt de 17de december.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Heubach en N'Kufo zijn vanavond geschorst en Shoukov is er ook niet bij, hij raakte deze week geblesseerd.
Ik heb het dit seizoen al veel vaker gezegd dat je thuis alles moet winnen, alleen word dat niet altijd gedaan.
Ik durf dus niet bij voorbaat te zeggen dat we het vanavond zomaar even zullen winnen.
Het zal in ieder geval zwaar worden, zelfs als deze drie niet meedoen.
Ik hoop vanavond in ieder geval op drie punten en een groot feest in de plaza.
supporter: in voor en tegenspoed
Superfrieze
Nieuw talent
Berichten: 90
Lid geworden op: 30-10-2005 20:14
Locatie: R'haule

Bericht door Superfrieze »

Kunne we dan niet een paar extra vakken dus plaatsen maken voor Sfeervak?

Er zijn genoeg mensen die erheen willen denk k :asian:
Proud to be a Frisian
Gebruikersavatar
Teppie Superfries
Selectiespeler
Berichten: 592
Lid geworden op: 10-12-2004 13:53

Bericht door Teppie Superfries »

Superfrieze schreef:Kunne we dan niet een paar extra vakken dus plaatsen maken voor Sfeervak?

Er zijn genoeg mensen die erheen willen denk k :asian:
Waar heb je het over?
Gaat dit over Heerenveen - Twente? :huh:
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

FC Twente is een geduchte tegenstander, waarvan we vorig seizoen ook 2 keer verloren. Zelfs als er 3 basisspelers van ze ontbreken, blijft het een gevaarlijke ploeg. Grootste gevaar zal komen van Kennedy Bakircioglü en Sharbel Touma, uitstekende spelers. Als je die twee niet aan het voetballen laat, haal je de angel uit hun team, en zijn ze aanvallend machteloos. Achterin zijn ze met Zomer en Majstorovic ook sterk, dus met hoge ballen hoef je het niet te proberen. Backs vind ik redelijk zwak van ze, veel over de vleugels spelen dus.

Thuis moet je altijd voor de overwinning gaan, en dus ook vanavond. Al zullen we ze absoluut niet mogen onderschatten. Er is redelijk veel onrust binnen de club, dus vanavond moeten ze te pakken zijn, gezien hun plek op de stand.

Nog één puntje: begin aub. wat scherper dan vorige week tegen Willem II...
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Ik zal vanavond mee hoesten, maar meezingen zal er iets minder in zitten. Nog meer mensen last van de keel (na afgelopen woensdag?)?
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik had vorige week tegen Willem II een ontiegelijke keelpijn. Maar toch heb ik me rot-geschreeuwd, en daarna was de keelpijn een stuk minder.
Mijn stem trouwens ook. :wink:
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Gearard schreef:Ik had vorige week tegen Willem II een ontiegelijke keelpijn. Maar toch heb ik me rot-geschreeuwd, en daarna was de keelpijn een stuk minder.
Mijn stem trouwens ook. :wink:
Mm goede tip :P Het lijkt wel kinkhoest :? :shock:

Maar ik verwacht voor deze wedstrijd toch een goede overwinning. Het goede gevoel zit vast nog wel in de ploeg na afgelopen woensdag, alleen hopen dat ze inderdaad niet zo lamlendig van start gaan. Ik denk dat Twente zonder onder andere Heubach en N'Kufo een stuk minder is..
Gebruikersavatar
West Indische Buurt
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-06-2005 11:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door West Indische Buurt »

@twente82,

Als ik jou was dan ging ik naar naar café 't Kannet toe. Ik zou er wel voor zorgen dat je je gewoon gedraagd, want anders kriujg je ruzie met Lia (de eigenares) en dat wil niemand.
Leven en laten leven...
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Gezien de winterse omstandigheden vrees ik dat de wedstrijd vanavond niet door zal gaan. Maar misschien zijn ze op dit momemt het veld wel aan het sneeuw vrij maken.
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Ik verwacht niet dat het word afgelast. De sneeuw blijft niet echt goed liggen en er ligt misschien een centimetertje ofzo. Zal in de loop van de dag wel wegsmelten.
menjo
Basisspeler
Berichten: 956
Lid geworden op: 08-11-2003 23:46

Bericht door menjo »

Ik denk dat de wedstrijd wel dooor gaat dat kleine beetje sneeuw, zullen ze wel weg halen. Er is Heerenveen alles aangelegen het programma zo te houden anders wordt het nog lastig om die wedstrijd weer in te plannen in het zo overvolle programma.
NN gekkenhuis
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Met menjo eens. Ik verwacht dat de wedstrijd gewoon doorgang zal vinden. Ook nu Heerenveen een beetje in vorm lijkt te komen, en omdat Twente gehavend naar Heerenveen komt. En dat kleine beetje sneeuw dat er ligt, zal best wel verwijderd worden.
SCH
menjo
Basisspeler
Berichten: 956
Lid geworden op: 08-11-2003 23:46

Bericht door menjo »

Oke, goed voor onze perfecte grasmat :wink: zal het niet zijn, maar ja, Die zal denk ik ook niet veel groener worden als dat die nu is. :D
NN gekkenhuis
Gebruikersavatar
justjanjeweet
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 28-09-2005 18:29
Locatie: Grou

Bericht door justjanjeweet »

Heerenveen heeft ook veld verwarming, op dit moment lijkt dat geen punt, volgends mij
het gaat gewoon door, want ze hebben ook wel eens een zeil over het veld gedekt.
Trots V/h Noorden
pete
Bankzitter
Berichten: 203
Lid geworden op: 01-12-2005 19:45
Locatie: Oudkarspel (NH)

Bericht door pete »

Het zou niet slecht zijn als de wedstrijd wordt afgelast. Hebben ze even rust voor dinsdag, want dat wordt ook nog een zwaar potje voetbal.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

De voorbeschouwing van de Twente-site


Op bezoek in Heerenveen
FC Twente speelt zaterdagavond voor de competitie in en tegen Heerenveen. De Friezen staan momenteel negende met 22 punten. Woensdagavond speelde de ploeg van coach Gert Jan Verbeek nog een alles beslissende UEFA Cup wedstrijd tegen Levski Sofia. Resultaat: de Friezen overwinteren in Europa.

SC Heerenveen

De club was deze week in de ban van het Europees voetbal. Voor de UEFA cup speelden de Friezen woensdag de cruciale wedstrijd tegen Levski Sofia. Heerenveen moest winnen om nog een kans te maken op de volgende ronde. Dat lukte woensdag ternauwernood, door een late treffer van Hanssen. Nu speelt de ploeg van trainer Verbeek na de winterstop in de derde ronde van het UEFA Cup toernooi.

In de competitie staat sc Heerenveen op een verdienstelijk negende plaats. Dit komt vooral door de goede serie die zij hebben gemaakt na een slechte competitie start. Bij Heerenveen spelen twee oud bekenden van FC Twente. Oud-Twente spelers Paul Bosvelt en Arnold Bruggink verdedigen vandaag de dag de kleuren van SC Heerenveen. Na een stroeve start van de competitie lijken beide ex-internationals hun draai te hebben gevonden bij SC Heerenveen.

De Balans

Heerenveen pakte dit seizoen in acht thuiswedstrijden veertien punten.

Winst Gelijk Verlies

FC Groningen (4-0) FC Utrecht (1-1) PSV (2-3)

NEC (2-1) Willem II (3-3) Heracles Almelo (1-2)

RBC (2-0)

Roda JC (5-4)

Klaas Jan Huntelaar

Man in vorm bij Heerenveen is Klaas Jan Huntelaar. De jonge topscorer van de Friezen is terug van een blessure en staat naar alle waarschijnlijk in de basis tegen de Tukkers. Huntelaar scoorde dit seizoen al twaalf doelpunten en staat daarmee op de tweede van de topscorerslijst, achter AZ-spits Shota Arveladze.

FC Twente

Na de verloren wedstrijd van zaterdag zou het voor de mannen van Rini Coolen een goede zaak zijn als er in Heerenveen een goed resultaat wordt behaald. Om zo aansluiting te behouden met de brede middenmoot. Rini Coolen kan daarentegen niet beschikken over Jeroen Heubach en Blaise N’Kufo die beiden geschorst zijn.

De Historie

SC Heerenveen en FC Twente stonden in het Abe Lenstra Stadion veertien maal tegenover elkaar. De Friezen wonnen vier van deze confrontaties en FC Twente vijf. Ook het aantal gelijke spelen tussen beide clubs staat op vijf. De grootste overwinning voor de Friezen was 3-0, tot twee keer toe wonnen de Friezen met deze cijfers in 2003 van FC Twente. Acht jaar eerder in 1995 boekte FC Twente de grootste overwinning. Mede door twee goals van huidig Heerenveen-speler Arnold Bruggink werd het op 10 februari 1-4.

Wedstrijd informatie

Datum zaterdag 17-12-2005

Tijd 19.30 uur

Stadion Abe Lenstra Stadion, Heerenveen

Arbiter J.W. Wegereef

Assistent-Arbiter R.P.M. Geutjes

G.B.C. Buiting

Vierde official F.E. ter Brake

Laatste vijf ontmoetingen

Datum Thuisclub Uitclub Uitslag

27-5-2001 SC Heerenveen FC Twente 1-1 (0-0)

5-5-2002 SC Heerenveen FC Twente 0-0 (0-0)

15-3-2003 SC Heerenveen FC Twente 3-0 (0-0)

27-9-2003 SC Heerenveen FC Twente 3-0 (2-0)

9-4-2005 SC Heerenveen FC Twente 1-2 (0-1)
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Veldverwarming helpt weinig bij sneeuw hoor. Maar goed,sneeuw blijft tot dusver nauwelijks liggen, dus zal wel doorgaan.
Gebruikersavatar
Teppie Superfries
Selectiespeler
Berichten: 592
Lid geworden op: 10-12-2004 13:53

Bericht door Teppie Superfries »

Ach ja, het gaat vast wel door, even zo'n lelijke oranje bal uit het ballenhok pakken en voetballen!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Bedankt voor de nutteloze informatie ALS26000 en veldverwarming helpt niet tegen sneeuw? wil je me dat even uitleggen..
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Verdienstelijke negende plaats :shock:
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Irnsum Fans
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 26-01-2004 12:36

Bericht door Irnsum Fans »

heb het op 2-0 vanavond.. drama wedstrijd
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Veldverwarming helpt weinig bij sneeuw hoor.
En ik maar denken dat sneeuw smelt als de ondergrond wordt verwarmd. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat gesmolten sneeuw verdacht veel lijkt op water en het schijnt tegenwoordig zelfs zo te zijn, dat water (in tegenstelling tot sneeuw) in de grond weg kan zakken. Maar ik geef toe: dat is een totaal nieuw verschijnsel.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Het is niet zo dat die verwarming zorgt dat de grond naar 10 graden gaat ofzo, het verwarmt slechts tot net boven het vriespunt en dat is niet genoeg om veel sneeuw tegen te gaan op korte termijn. Het gaat uiteraard wel bevriezing tegen. (heb ik me laten vertellen :) )
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Jurruh schreef:Ik zal vanavond mee hoesten, maar meezingen zal er iets minder in zitten. Nog meer mensen last van de keel (na afgelopen woensdag?)?
* steekt vinger op*
Ja ikke. :cry:
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Leuk om na al die transfergeruchten in het verleden Kennedy eens in het ALS te zien
Plaats reactie