21-10-2004: Benfica-sc Heerenveen (4-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

En hoe ken je mij dan Frisian??

Kennen is een groot woord hoor.
Ik kom ook geregeld bij uitwedstrijden en daar ''ken'' ik je van.
Van gezicht bedoel ik.[/quote]
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Nou riemer,

Het ging over de franse (ster)speler Petit!

Na de uitloop training sprak Oogje hem even aan. Hij vertelde haar dat hij erg getergd was om een goede wedstrijd neer te zetten.

Vlak voor de 1-0 nam hij een corner. "A crazy old guy sweared to me in French" zei Petit. "He shouted something like: You are going to miss the ball".
"this made me even more anxious to beat Heerenveen"

Gelukkig voor deze oude dwaas heeft Petit geen aangifte gedaan!
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Arnoud schreef:(vinho verde voor de kenners en bier voor de barbaren
En aan het eind van de avond waren de Barbaren en de Kenners de grootste maatjes! Gelukkig voor de mooie natuur op plein Saldanha!! Het had al een tijd niet meer goed geregend. :wink:

Olaf, ik sluit me overigens helemaal aan bij het stuk van Arnoud! En...de deal van mei staat!!(als Heerenveen de finale haalt). :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Fotze op 24-10-2004 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Ook van deze kant nogmaals hartelijk dank en blijf onze sc promoten daar zo in Portugal :)

En de foto's komen binnenkort eraan! :)
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Ik heb de wedstrijd nog wel ergens op videoband staan...
Ik weet niet of jullie inmiddels al eentje in je bezit heb...
Volgens mij waren jullie paar keer volop in beeld.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Fotze, die Petit is gewoon een Portugees hoor. En zijn echte naam is Armando Gonçalves Teixeira. 8)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

pffff had dit nou niet in het Benfica topic gekund... :evil: :evil:

:wink: :wink: :mrgreen: :mrgreen:
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

:oops: JeroenB, ik heb geen idee of die gast dan wel Frans of Portugees is. Het gaat er in ieder geval om dat hij in het Frans iets is toe geschreeuwd.

Beetje jammer dat hij het er nu op gooit dat hij daardoor meer getergd is geraakt en dus daardoor de 1-0 volgde... :?
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

JeroenB schreef:pffff had dit nou niet in het Benfica topic gekund...
Ik denk dat de fanmaster geen problemen heeft met dit extra topic. Het mag naar mijn mening best onder de aandacht van andere forummers komen dat O.V. ons daar een enorm mooie tijd heeft bezorgd!

En nu weet ook iedereen gelijk wie er op Omrop Fryslan is geinterviewd! inderdaad, Olaf V.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Die wedstrijd is toch pas komende donderdag? :roll:
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Was inderdaad erg fijn om tenminste iemand in de buurt te hebben die de taal machtig is. Handig vooral als je in het Portugees uitgescholden wordt, en iemand begrijpt wat er gezegd wordt. :wink: :mrgreen:


...zit er nog een Heerenveenfan in Zagreb?
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Vlak voor de 1-0 nam hij een corner. "A crazy old guy sweared to me in French" zei Petit. "He shouted something like: You are going to miss the ball".
Misschien moet ik wel aangifte tegen Petit doen, want om me nou uit te laten maken voor "a crazy old guy".... :wink:
Ben ik nu schuldig aan het eerste Benfica doelpunt doordat ik tegen Petit geroepen heb in een poging hem uit z'n concentratie te halen: "tu vas rater cette balle " ???
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Een oudere man heeft ervoor gezorgd dat enkele Befica spelers nog meer getergd raakten volgens enkele Benfica spelers na de training. Gelukkig waren we niet in Nederland want dan hadden we een gestaakte wedstrijd gehad wegens beledigende spreekkoren :wink: .

Verder waren de portugezen erg aardig en was de sfeer bijzonder gemoedelijk, behalve die ene Benfica fan die in de metro een beetje aan het jennen was. Hij kreeg een hartverzakking toen er een tiental Heerenveenfans bij hem op het perron kwam te staan en was meteen stil (bleek het verkeerde perron voor de heerenveenfans te zijn maar toch vreesde de Benficafan het ergste wat niet nodig was natuurlijk). Het was een mooi avontuur dat hopelijk in mei een vervolg krijgt :mrgreen: :mrgreen:

Overigens ben ik/zijn wij zaterdag bij de stadsderby tussen Sporting en Belenenses geweest vlak naast een fanatieke groep van Sporting, jammer dat er niemand van :stan: bij was want we hebben weer veel nieuwe deuntjes gehoord en de sfeer was negentig minuten erg gaaf (vooral de versie van de lambada zou bij ons geintroduceerd moeten worden).



p.s. wij hebben de videoband met de wedstrijd al in huis, nu nog een videorecorder :?
Olaf
Erelid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Lissabon
Contacteer:

Bericht door Olaf »

Jongens (en meiden), dank dank dank. Ik vond het heel erg leuk om jullie 'mijn' stad en het portugese leven (late en lange etentjes) te laten zien. En hoewel ik het met Arnoud eens ben qua barbaren, jullie waren wel hele leuke barbaren. :P

En Jeroen, jij azijnzeiker, wordt er eens een keer een topic voor mij geopend...... :wink:
Franssie
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 14-02-2004 11:06

Bericht door Franssie »

Wat is azijnzeiker eigenlijk in het portugees :D
Oogje
Nieuw talent
Berichten: 71
Lid geworden op: 02-12-2002 22:55
Locatie: Sneek

Bericht door Oogje »

Opde uitloop training vertelde Gomes dat hij extra geprikkeld was door de scheldpartij in gebrekkig Portugees door een oudere man met bril 8) . De scheldpartij kwam vanuit het Heerenveen vak. Dat was de inleiding tot de 3-2 aldus dhr. Gomes.

Ik vind het zonde, het heeft ons de overwinning gekost... :twisted:

Riemer je moet het wel goed vermelden: 1-0-0-0

JO JOJO JO JO JOJOJO JOJO JOOOOOOO (NIEUWE STRIJDKREET??)
1-0-0-0 !
Olaf
Erelid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Lissabon
Contacteer:

Bericht door Olaf »

Die oude meneer met bril sprak helemaal geen gebrekkig Portugees, dat was gewoon Spaans. Vind je het dan gek dat die spelers geprikkeld zijn?

Als een Italiaan jou in het Duits uitscheld, scoor je vanzelf wel die winnende goal.
Ik vind het zonde, het heeft ons de overwinning gekost... :twisted:
Enige juiste conclusie...
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Nu is Gomes ook al getergd geraakt door die oude man. Wie heb je nog meer gesproken na die uitlooptraining Oogje ? Give it to me, babe :mrgreen:
marlijn
Jeugdspeler
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-10-2004 20:39
Locatie: Groningen

Bericht door marlijn »

We weten dus nu waar het aan ligt dat we hebben verloren!!! Bij Villareal kreeg ik de schuld. Ben blij dat nu iemand anders het boetekleed aantrekt. Alleen 1 verschil ik kon er toen nix aan doen.

Arjen dus jullie hebben de videoband al in huis. Beter! Als het goed is krijg ik ook nog een
band via een kennis.

We hebben het verder erg leuk gehad in Lissabon. Wat grotendeels ook te danken was
aan Olaf. Hij heeft ons ook nog een hele rondleiding gegeven. Dit was superrelaxed, dus wel toepasselijk na een kort nachtje met de bijbehorende drankjes. En dit ondanks het feit dat hij die dag ook nog een tentamen had! En 's avonds was hij er gewoon weer bij...... met zijn Heerenveen-sjaal in het Benfica-vak....!!! Geweldig!

Ik had er ook graag langer willen blijven want het is ook nog es een hele mooie stad.
Was dus best wel een beetje jaloers op de mensen die vrijdag nog niet vertrokken.
He oogje.

Extra reden om nog een keer te gaan :wink:
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Nu is Gomes ook al getergd geraakt door die oude man. Wie heb je nog meer gesproken na die uitlooptraining Oogje ? Give it to me, babe


Vandaag Sikora even gesproken... Een vriend van hem schijnt op de tribune te hebben gezeten tijdens de openbare training. Er werd nogal negatief over hem gesproken. Sommige supporters wilden zijn shirt niet hebben! :mrgreen: Dat heeft hem niet een positieve impuls gegeven.

Gelukkig voor de oude man was hij niet de enige die ietsje negatief over hem was :wink:
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Dan heb jij een andere Sikora gesproken dan ik (zondag na de wedstrijd) want hij was geweldig gemotiveerd omdat die oude man juist wel zijn shirt wilde hebben.
Wel gaf hij aan erg teleurgesteld in de jeugd te zijn en gaf hij aan eventueel te overwegen de overstap naar de veteranen binnenkort te maken.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Toch nog een vraagje: waar was Ferreira ? Ohhhhhh sc Heerenveen, here in Portugal supporting you :twisted: :twisted: :twisted:
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Fotze Bumser schreef:
Er staat volgens mij niet direct dat jij het shirt niet van hem wilde hebben! Ik weet in ieder geval dat ik zijn shirt niet wilde hebben! Ik ging 100% voor die van Ugur.

Maar blij dat door jou gesprek onze vriend Victor weer gemotiveerd is! Ps. hij zat toch niet aan het bier he?
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Vijf goals, een adelaar en nog wat andere dingen. Door omstandigheden een beetje laat.

Met andere woorden:

DE FILMPJES ZIJN ONLINE!


http://www.feanfans.nl
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
ferreira
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 15-08-2004 11:39
Locatie: Porto, Portugal
Contacteer:

Bericht door ferreira »

hey mates,i've been trying to post for...2 weeks,or something. to asnwer some questions:

i live in Porto. :)
i wasn't able to drive to lisbon that night, 'cause i had classes and swimming next morning... that'd be impossible,or almost.
i've seen the game on TV. too bad we lost :cry:

we played well in the 2nd half. much better than Benfica! But we were kind of unlucky... 2 goals in counter-attack. Hansson was quite good, and portuguese press got impressed with him and with Huntelaar's mobility. I was not surprised, and I know we can play much better! :D
Let's see what happens in the next Uefa cup matches.

GO HEERENVEEN!
ohhhhh,sc heerenveen,here in portugal supporting you!
Gebruikersavatar
ferreira
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 15-08-2004 11:39
Locatie: Porto, Portugal
Contacteer:

Bericht door ferreira »

Arnoud schreef:Toch nog een vraagje: waar was Ferreira ? Ohhhhhh sc Heerenveen, here in Portugal supporting you :twisted: :twisted: :twisted:
that means...? anyway,i'll translate it. :)
ohhhhh,sc heerenveen,here in portugal supporting you!
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Toch nog een vraagje: waar was Ferreira ?
that means...? anyway,i'll translate it.
It means:

By the way: Did anyone see Ferreira?

Well Ferreira, did you enjoy the match in Portugal? Which section of the stadium where you? We had tickets for section 28. Unfortunately I did not meet you. Too bad, as I would like to have a look at your 2 sisters! :mrgreen:

But I am happy that you are back on the forum! :huh:
Gebruikersavatar
ferreira
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 15-08-2004 11:39
Locatie: Porto, Portugal
Contacteer:

Bericht door ferreira »

i don't have any sisters. :wink:
ohhhhh,sc heerenveen,here in portugal supporting you!
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Maybe a nice young mom in the late 20's?

Too bad you were not able to skip classes! You'd better make sure you don't have any classes or swimming lessons (??) in May 2005.

Got the message :?:
Oogje
Nieuw talent
Berichten: 71
Lid geworden op: 02-12-2002 22:55
Locatie: Sneek

Bericht door Oogje »

Ach wie heb ik niet gesproken, ik heb ook al een logeeradres voor de maand mei wanneer we weer in Lissabon moeten spelen :lol: .
Plaats reactie