16-10-2004: Ajax-sc Heerenveen (1-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Sahu
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-12-2002 13:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Sahu »

Vi.nl:
Ajax getroffen door blessuregolfje

15/10/2004 19:03

Ajax is niet ongeschonden uit de voorbije interlandronde gekomen. Rafael van der Vaart, Tomas Galásek en Rosales liepen averij op. Het drietal zal zaterdagavond tegen SC Heerenveen dan ook ontbreken op het appèl.
Van der Vaart en Rosales kampen met blessures aan hun bovenbeen, terwijl Galásek in de Arena terugkeerde met rugklachten. Ook Maarten Stekelenburg is er tegen de Friezen nog steeds niet bij. Bogdan Lobont keept nog minimaal twee duels in Ajax 1.

Ronald Koeman had vrijdag echter ook goed nieuws te melden. Zo is zowel Hatem Trabelsi als John O'Brien dit weekeinde weer inzetbaar. De Amerikaan is terug van langdurig blessureleed, terwijl de Tunesiër een half jaar uit de running was in verband met een conflict met Ajax. Hij is nu ook conditioneel weer op peil.

Trabelsi begin vrijwel zeker in de basis tegen Heerenveen, evenals trouwens Daniël de Ridder. De rechter aanvaller heeft zowel op de training als bij Jong Oranje laten zien over een goede vorm te beschikken. Bovendien kampt Tom De Mul met een kleine terugval.


Had er al vertrouwen in maar dat vertrouwen wordt steeds groter.
Ik denk dat we eindelijk gaan winnen...1-2
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
Gebruikersavatar
Noukske
Invaller
Berichten: 293
Lid geworden op: 08-09-2003 21:18
Locatie: Amsterdam

Bericht door Noukske »

Ik heb er ook vertrouwen in Sahu!!
Een kennis belde net, had nog een kaart over voor mij voor morgen, vak 428 boven de F-side. Helemaal gratis deze wedstrijd bekijken dus, nu nog een goed resultaat.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Cruciale week voor Ajax



JOP VAN KEMPEN



AMSTERDAM - Gehandicapt begint Ajax aan een periode waarin het seizoen staat of valt. Sleutelspelers Tomás Galásek (rug), Rafael van der Vaart (bovenbeen) en Mauro Rosales (lies) zijn geblesseerd. Waarschijnlijk maken Wesley Sneijder, Daniël de Ridder en Hatem Trabelsi hun rentree.

De drie blessuregevallen komen Ajax slecht uit in een zware fase. ''Het is een streep door de rekening,'' aldus trainer Ronald Koeman. Vanavond tegen Heerenveen kan hij niet op het drietal rekenen. Het is nog onduidelijk of ze aanstaande dinsdag inzetbaar zijn voor het Champions Leagueduel tegen Maccabi Tel Aviv. Volgend weekeinde wacht koploper PSV. De spelers raakten geblesseerd tijdens interlandwedstrijden.

Ook in een ander opzicht brachten de interlands niet wat Koeman had gehoopt. De onrust die bij Ajax heerste, duurde ook tijdens het intermezzo voort.

Want nadat de trainer vlak voor de interlandperiode de voltallige directie bijeen had laten komen om de Europese verwachtingen te temperen - overwinteren in de Uefacup is nu voldoende - zette Wesley Sonck vanuit België een paar dagen later grote vraagtekens bij het nut van een langer verblijf bij Ajax. Koeman riep hem vervolgens op het matje. De trainer herleidde de onvrede van de Belg tot een gebrek aan zelfvertrouwen.

''Hij beheerst de onderdelen van een echte nummer negen van Ajax misschien minder, maar hij heeft wel andere goede eigenschappen,'' zei Koeman over Sonck. ''In de zestien heeft hij veel scorend vermogen, maar ook dat is weggevallen. Daarom is hij aan zichzelf gaan twijfelen. Er moet een moment komen waarop hij over die twijfel heen komt. Ik twijfel niet aan zijn geschiktheid voor Ajax.''

Ook John Heitinga voerde een discussie over Ajax-zaken, al deed hij dat vanuit Noordwijk aan Zee. Het was de verdediger opgevallen dat de niet-Ajacieden van het Nederlands elftal fysiek sterker waren dan de Ajacieden. Die constatering sloot aan bij wat veel critici van Ajax vinden. Vlak na het met 4-0 verloren duel tegen Bayern München werd gewezen op de grote krachtsverschillen tussen de Nederlanders en de Duitsers.

Koeman pareerde die kritiek. ''We hebben bij Ajax ook een fitnessprogramma, maar ik geloof ik niet dat je wedstrijden in het krachthonk wint. Dat doe je vooral op mentale kracht. Toch kan het geen kwaad dat spelers wat sterker worden. Ik vind in het algemeen dat spelers meer in zichzelf kunnen investeren.''

Over Heitinga zei Koeman: ''Hij is fantastisch teruggekomen na die zware knieblessure. Hij is in het Nederlands elftal gekomen en daarna heeft hij even uitgeblazen. Zo van: 'ik ben er.' Maar dan moet je juist doorgaan. Er zit nog zoveel meer rek in. Daar lopen jonge spelers dan tegenaan en dan zijn wij degene die dat proberen recht te zetten.''

Van der Vaart, Rosales en Galásek kampen met lichte klachten. Galásek heeft een rugblessure, Van der Vaart tobt met een bovenbeenblessure en Rosales klaagt over zijn lies. Maxwell liep vertraging op vertraging op bij de terugvlucht uit Brazilië. Pas gisteravond kwam hij terug in Amsterdam.

Er is wel ook een geluk bij het ongeluk. Door de blessure van Van der Vaart blijft Koeman een nieuw hoofdstuk in de discussie over de mogelijkheden van een middenveld met Sneijder én Van der Vaart bespaard. Vanavond, tegen Heerenveen, speelt Sneijder waarschijnlijk centraal op het middenveld. Uit bij AZ (0-0) begon de Utrechter nog op de bank.

De blessure van Rosales opent de weg voor Daniël de Ridder. Waarschijnlijk krijgt hij de voorkeur boven Tom de Mul. De Belg komt volgens Koeman toch te kort. Bovendien imponeerde De Ridder de laatste weken tijdens de trainingen.

De Ridder heeft aangegeven dat hij Ajax in de winterstop waarschijnlijk wil verlaten, maar Koeman zei dat de Amsterdammer voorlopig nog niet weg mag. ''Ik heb met hem afgesproken dat we zijn situatie in de winterstop evalueren. Zover zijn we nog niet.''

Ook Hatem Trabelsi maakt vanavond naar alle verwachting een rentree bij Ajax.
Bron : Het Parool
Sjoerd
Bankzitter
Berichten: 184
Lid geworden op: 18-08-2003 19:25
Locatie: Wommels
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Hoor ik net van een vriend dat ons cluppie weer niet live op canal + is te bewonderen.
Kiezen ze daar voor Ado - PSV....
Niet te geloven.
Petter Hansson, rots in de branding.
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Kiezen ze daar voor Ado - PSV....
Daar begrijp ik nou ook niets van, Ajax - SC Heerenveen lijkt me toch een mooier affiche :wink:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Brian Vandenbussche vloog net over Boukhari heen.Kwam wat ongelukkig neer.
Volgens Omrop Fryslan valt het mee maar ze schrokken wel even :erm:

Brian pakte een knappe bal trouwens 8)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

En Anastasiou brengt Ajax aan de leiding, 1-0
Laatst gewijzigd door Superfries88' op 16-10-2004 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

shit 1-0
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

1-1 Ugur Yildirim !!! :D
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Lol! Andy Houtkamp zat net te vertellen dat Heerenveen erg slecht speelde en kon zijn zin niet afmaken omdat Ugur de bal raak schoot. :lol:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

En Vayrynen schiet ons op 1-2 :stan: :stan:
eddie
Nieuw talent
Berichten: 135
Lid geworden op: 02-12-2002 14:27

Bericht door eddie »

en yes, 1-2 door Mika :P
eddie
Nieuw talent
Berichten: 135
Lid geworden op: 02-12-2002 14:27

Bericht door eddie »

laatste 10 minuten zijn ingegaan en het blijft erg spannend. Ajax is volgens de commentator 2x een strafschop onthouden. Na een bal op de paal door de Ridder nu Hersi (speelt goed) op de paal.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

En de winst is binnen.1-3 Selakovic :D

Wat een feest man !!
eddie
Nieuw talent
Berichten: 135
Lid geworden op: 02-12-2002 14:27

Bericht door eddie »

1 -3
Selakovic!!!!!!!
Assuh for scH
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-09-2004 12:59
Locatie: Assen

Bericht door Assuh for scH »

EINDELIJK, wordt t nu echt de eerste overwinning in Amsterdam????? :twisted:
Assuh for scH
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-09-2004 12:59
Locatie: Assen

Bericht door Assuh for scH »

HET IS DE EERSTE OVERWINNING!!!!!!!

Mijn weekend kan niet meer stuk!!!! :lol:
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

1-3 gewonnen! Dit wordt nog een hele gezellige avond! :D
ScH #1!!!
Gebruikersavatar
Sahu
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-12-2002 13:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Sahu »

Wat een spanning als je thuis de laatste 10 minuten via teletekst volgt.
Historische zege!!!

Gewoon sprakeloos wordt je hiervan.
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
Gebruikersavatar
bigbear
Invaller
Berichten: 373
Lid geworden op: 21-08-2003 23:12
Locatie: snits

Bericht door bigbear »

great result guys!!!!!!! :P :P

superblij, kannie wachten tot studio sport!
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

13 jaar slaagde Foppe er niet in te winnen bij de top 3. Verbeek nota bene in zijn eerste toper uit lukt het....

Ik geloof dat Sneijder behoorlijk van toon moet veranderen. Die was weer eens nergens. Afgelopen week haalde hij al het bloed onder de nagels vandaan van Hugo Borst, die in een column de haard aan maakte met Wesley. En hij heeft nog gelijk ook.
Meneertje Sneijder verdient een lesje
Door Hugo Borst

Deze column is een kritische beschouwing over een sleutelhanger die denkt dat hij al een sleutelfiguur is bij Ajax en Oranje.


De foto van Wesley Sneijder, woensdagavond gemaakt door Bastiaan Heus en op donderdag afgedrukt in Het Parool, riep woede bij mij op.

Wat is er te zien? De voetballer van Ajax heeft zojuist gelijkgemaakt tegen Finland en houdt zijn wijsvinger tegen de lippen. Sssssssssst, zegt hij. We weten wat dat betekent. 'En nu even koppen dicht allemaal. Gezien wie er gelijk heeft? Ik, Wesley Sneijder!'

Meneertje heeft zaterdag tegen Macedonië geen bal geraakt, heeft het geluk dat de bondscoach hem niet wisselt, mag vier dagen later tegen de Finnen toch starten in de basis, lijdt de eerste 20 minuten weer veel balverlies, begint eindelijk te draaien en scoort. Vervolgens krijgen publiek (ze hadden het lef te fluiten) en media (ze hebben geen goed woord over voor zijn prestaties bij Ajax en Oranje) de vinger.

De vinger ja! Een wijsvingertje aan de lippen is nog erger dan de middelvinger die hij begin dit seizoen opstak naar Ronald Koeman. Een middelvinger is primaire emotie, een wijsvinger naar de mond getuigt van een diep gewortelde arrogantie.

Ik plagieer hier eventjes mijn vriend Wilfried, die concludeerde dat Sneijders gelaatsuitdrukking verrot veel op die van Frank de Boer begint te lijken. Waarbij ik opmerkte dat Frank zo geboren is en verwaandheid hem vreemd is. De recordinternational kon ook nonchalant en gemakzuchtig zijn, maar hij heeft zich geen moment tijdens zijn loopbaan een miskend genie gevonden. Dat komt natuurlijk omdat Frank een reëel zelfbeeld heeft, iets dat je van Wesley Sneijder moeilijk kunt zeggen.

De eerste vraag die Hans Kraay junior na afloop aan het jochie stelde had betrekking op het Nederlands elftal. Wesley Sneijer begon meteen over zijn eigen prestatie te praten. Later, tegenover de schrijvende pers, ontviel hem het volgende: hij had vanavond wel wat mondjes gesnoerd.

Nou niet die van mij hoor, Wesley. Ga jij nou eerst maar eens zorgen dat Ajax landskampioen wordt, de UEFA Cup wint en dat het Nederlands elftal zich onder jouw bezielende leiding plaatst voor het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland.

Je bent gek, zei schoenenboer Ferenc toen ik hem vertelde dat deze column een kritische beschouwing zou worden van een sleutelhanger die denkt dat hij al een sleutelfiguur is bij Ajax en Oranje. ,,Hij is de nieuwe Zidane man'', meent Ferenc.

Dat denkt Wesley Sneijder dus ook hè. Dat hij Zinedine Zidane is (schei uit, hij mist diens fysieke kracht en werklust en technisch is de Fransman buitencategorie) en zo komt het dus nooit goed met hem.

De bondscoach vindt hem een brutaaltje. In werkelijkheid is de middenvelder onbescheiden. Vorig seizoen riep meneertje dat geen routinier bij Ajax hem wat kon leren. Dat was beledigend, omdat Jari Litmanen op dat moment nog bij de Amsterdamse club rondliep.

Zijn gebrek aan respect voor de Fin die Ajax mede groot maakte in de jaren 90 liet hij eens op de training blijken. Ze (Wesley en Jari) speelden elkaar vanaf twee meter een balletje toe. Expres schoot de jonge Sneijder de bal hard langs Litmanen, zodat die hem (onder hoongelach van Sneijder) kon halen. (Litmanen liet zich niet onbetuigd en schoot, nadat hij de bal had opgehaald, het ding even hard langs Sneijder én keek er boos bij.)

Ik zie de esthetiek en het rendement van Wesley Sneijder ook wel, hoor. Altijd alles voetballend op willen lossen, tweebenig, een puik afstandschot en scorend vermogen. Maar daar hoort een glimlach bij, geen venijnige rotkop. Zo jong al op rancune drijven is niet goed. Maar een beetje vrolijkheid uitstralen is vast te veel gevraagd.

Hij speelde woensdag niet voor volk en vaderland, maar om het ongelijk te bewijzen van lieden die het gewaagd hebben kritiek op hem te hebben, Ronald Koeman voorop. En dus kuste hij het Nederlandse leeuwtje niet toen hij scoorde, maar bracht de wijsvinger aan de lippen. Die houding hoort niet bij het nieuwe Nederlands elftal. Sneijder past meer bij Seedorf en Kluivert dan bij Kuyt en Landzaat. Je zou hem willen toeschreeuwen: 'Stop met die verongelijktheid en die zelfingenomenheid, jongen. De wereld is niet tegen je. Doe normaal, Wesley.'

Maar hij trekt het zich toch niet aan. Woensdagavond sprak hij over een omslagpunt dat bereikt was. Maar vervolgens zei hij: ,,Ik wil vanaf nu deze lijn doortrekken en me niet laten afleiden door kritiek of een plaats op de reservebank.'' Maar gisteren lag hij al weer in de clinch met een verslaggever van Sportweek, omdat de covertekst van dat blad hem niet was bevallen. Waar bemoeit zo'n blaag zich mee?

En wat als Koeman de Grote Wesley Sneijder morgen in de rust wisselt? Altijd maar die verongelijktheid. Als binnenkort zijn biografie verschijnt, weet ik de titel wel: 'Ik Wesley Sneijder.'

Ik snap het niet. Hij is een aardige voetballer en ondanks een gebrek aan snelheid en verdedigende kwaliteiten kan hij zelfs een goede speler worden, maar dan moet zijn omgeving hem niet zo naar de mond praten, zaakwaarnemer Sören Lerby en Wesleys vader in het bijzonder. Meneertje Sneijder verdient dringend een lesje in nederigheid.
Dat wordt zondag smullen op Nederland 2. Sla die uitzending maar niet over. Hugo gaat denk ik los.
Laatst gewijzigd door Beetle op 16-10-2004 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Tijdens de wedstrijd zat ik op een Ajax chatbox te kijken.
Bij rust was alles hosanna en we gaan Heerenveen (werd soms iets anders geroepen :wink: ) wel even pakken.Na de 1-2 riep iedereen van Koeman en spelers mogen oprotten

Tja..Leedvermaak is toch wel leuk :D

Dit is echt historisch en niks meer dan lof voor onze spelers
We pakken Benfica ook :wink:
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

haha geweldig ... van tevoren hoopte ik dat heerenveen op 1 of andere manier een keer gelijk zou spelen in de arena. Dat ik op een gegeven de 1-0 op teletekst zag, verbaasde me eigenlijk niets. Maar nu ik net even de einduitslag bekijk kan mn hele weekend niet meer stuk.... :D
Gebruikersavatar
Sneek
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 07-03-2004 16:25
Locatie: Sneek

Bericht door Sneek »

Mooi.. 1-3 Een historische zege in Amsterdam... :!:

Hoop dat we deze lijn kunnen door trekken naar Benfica :twisted:
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

Ik heb net gehoord dat een aantal heerenveensupporters niet ongeschonden het uitvak kon verlaten. Zo hebben een aantal supporters die naar het parkeerterrein moesten klappen opgelopen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Een wedstrijd met mazzel..
Ik schrok zeer van de val van onze belg :shock:
De bal van de ridder had ook zo in de goal kunnen vliegen..
Sikora was wat tegen vallend maar Hersi viel heel goed in..
Op teletekst staat dat Vayrynen gewisseld is voor een zekere royer ik ben benieuws welke speler dat geweest is.. :?

De scheld partijdjes tussen sneider - sonck en heitinga - lobond waren wat triest voor zulke international's
taz
Nieuw talent
Berichten: 121
Lid geworden op: 02-12-2002 14:40
Locatie: near Drachten
Contacteer:

Bericht door taz »

HOERA :mrgreen: !!!!

eindelijk.. Eindelijk! wat een match! Geweldig om eindelijk eens te zien dat we na de 1-1 niet gelijk in onze schulp kruipen, maar gewoon dr overheen vliegen :upto: ! Bye bye lucky Ajax; fantastisch die verdeeldheid ook tussen de ajaxspelers; iedereen gaf elkaar de schuld.. In plaats van de oorzaak zoeken bij hun eigen arrogante gebreken :twisted:

Vreselijk om te zien trouwens, hoe VandenBussche viel, kreeg er zelf bijna nekkramp van :frown:
..Nothing but fame; our club is HEERENVEEN!
Gebruikersavatar
Sahu
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-12-2002 13:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Sahu »

Carwood Lipton schreef: Op teletekst staat dat Vayrynen gewisseld is voor een zekere royer ik ben benieuws welke speler dat geweest is.. :?
Dat is Breuer (klinkt als..juist Royer) :roll:
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
Gebruikersavatar
ROVY
Jeugdspeler
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-07-2004 00:18
Locatie: Heerenveen

Bericht door ROVY »

[quote="Beetle"]13 jaar slaagde Foppe er niet in te winnen bij de top 3. Verbeek nota bene in zijn eerste toper uit lukt het....

PSV hebben we ook al uit gehad.... :(
Niettemin, zeer knappe overwinning!!! Komend weekend kunnen we de amsterdammers al inhalen :D
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

YES.YES,YES,YES,YES!!!!! Heerlijk, wat een STUNT!!! Heb zojuist ook de samenvatting gezien. Inderdaad heerlijk hoe de spelers van Ajax tegen elkaar tekeer gingen, echte profs hoor :wink:

Triest dat er een aantal HUFTERS zijn geweest die niet van onze supporters konden afblijven. Je moet toch wel een zielig bestaan leiden als je je zo moet afreageren. Hoop dat het niet al te ernstig is geweest. ( en hoop dan ook wel dat het niet is uitgelokt ).

Maar goed, verder idd geen woorden aan vuil maken. Benfica, ik zou maar hard gaan trainen want: Here We Come.....
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Plaats reactie