14-11-2003: sc Heerenveen-Werder Bremen (0-2, oefen)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik moet zeggen dat ondanks de koude ambiance en het weinige publiek ik meer genoten heb van het spel dan tijdens Zwolle. Waar ik absoluut niets van snapte is waarom ze entree geld hieven op deze wedstrijd. Een dooddoener als "dan zit het snel te vol" is lariekoek. Open dagen zijn ook nooit afgeladen vol, dus dat zou nu ook niet zo zijn. Wel, het resutaat was er dan ook naar. De seizoenkaart houders konden zo naar binnen maar vol werd het niet. Er waren zelfs twee vakken (12 en 23) waar helemaal niemand zat! De rest was ook verre van afgeladen.


De openingsfase, ik kan het kort omschrijven, kut... Even voor degenen die er niet bij waren:
Een bal komt terecht in het strafschopgebied en Väyrynen vond het nodig om dwars over het veld de bal terug te koppen naar Vonk. Niemand rekent er op, Vonk incluis, en erg simpel wordt de bal binnen gewerkt door Ailton. Er waren twee minuten gespeeld en ik had nog niet eens de tijd gehad de apparatuur klaar te zetten...
De tweede goal was een goed uitgespeelde counter. Sibon verspeelde op knullige wijze de bal door die ongecontroleerd terug te spelen in de voeten van een tegenstander. Op links brak Ailton door. Hem werd het spelen van de bal wel moeilijk gemaakt maar toch zag hij de kans de bal voor te zetten. Vonk zag er misschien niet goed uit. Hij had de voorzet wellicht kunnen onderscheppen. Hoe dan ook, Valdez kon oog in oog met Vonk niet missen. Het publiek floot niet eens.

Het eerste applaus:
Dat kwam doordat de bal weer sportief naar Heerenveen gespeeld werd nadat die voor een blessure uit het veld getrapt. De Werder speler die geblesseerd was zong een paar octaven hoger. Hij kreeg de bal keihard in z'n.... vul maar in. (Ook op beeld vastgelegd.. Auw.)

En dan toch een goal van Heerenveen.
Ongeveer na een half uur kreeg Heerenveen recht voor de goal een vrije trap. Door een slim overstapje, en getreuzel van de Werder verdediging, klapte de buitspel val niet dicht en kon Selakovic ongestoord op goal schieten. De keeper werd kansloos gelaten met een boogballetje: 1-2. Heerenveen kreeg nog een mooie kans via Sibon, maar die mikte naast.

Rust.

Na rust tapte Heerenveen uit een ander vaatje. Er had kennelijk een storm gewaaid in de kleedkamer want zowaar werd Werder onder druk gezet. En Heereveen kreeg ook kansen maar gescoord werd er niet meer. Na lang warmlopen mocht Quito invallen voor Samaras. En hij liet weer zien waarom hij zo geliefd is bij de fans. Helaas ging zijn, zelf gecreeerde kans, verloren. De keeper kwam uit om hem te stuiten maar hij miste alles. Quito ging door en moest uit een moeilijke hoek schieten.De bal ging voorlangs.

Conclusie:
Wel verloren maar niet afgegaan. Op basis van de tweede helft had Heerenveen recht op een gelijkspel. Maar we zijn niet voor niets de derde ploeg met de minste productie (na ADO en Zwolle).

Nog een dikke pluim voor de aanhang van Werder. Ze kwamen van ver en lieten horen dat ze er waren. Veel vlagvertoon en gegroepeerd juichen. Ik zal er wat van laten zien via Feanfans. En dan die rookbom... Mag niet. Maar stiekem kon iedereen er wel om lachen. Het was een erg heftige die het halve stadion onzichtbaar maakte. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Nog even wat zelfbevlekking doen:

Vrijdag ging Feanfans door de grens van 200000 bezoekers!
Waarvan 98860 bezoeken in de dit kalenderjaar.
Wéér uit!!!!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Hij had de voorzet wellicht kunnen onderscheppen.
Lulkoek! :blbl:
Outlaw
Invaller
Berichten: 437
Lid geworden op: 09-12-2002 20:05

Bericht door Outlaw »

Nielshh schreef: Lulkoek! :blbl:
En dat is het commentaar van een Fanmaster!
Af en toe mag je je wel een beetje meer op de vlakte houden.
Ik zie Vincent, Ruben , Olaf en Jaap ook niet op elk berichtje reageren, waar misschien een kleine onwaarheid of een overdrijving in zit.

Beetle, gewoon doorgaan, mooie foto ook overigens, gelukkig dat je die ongelooflijke (PVC) stank nu nog niet eens kunt ruiken.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik ben blij dat ik gratis naar binnen kon, want ik had hier zeker niet voor willen betalen.. Helemaal na de eerste minuten..
Achteraf was het resultaat nog redelijk, maar mooi zag et er zeker niet uit... (Hoogtepunt was wat mij betreft et vuurwerk incident in het uitvak..)

Die Ailton gaat volgens seizoen trouwens naar Schalke 04, M-H.. Dus als die al had moeten komen is et nu al te laat :wink:
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

En dat is het commentaar van een Fanmaster!
Tjong, en daarmee mag ik dus niet een simpel kort antwoord geven, maar moet elke reactie van mij minstens een half boekwerk zijn?!

Nou ja, jij je zin...

'Ik vind het volstrekte onzin om te stellen dat de voorzet van Ailton op enigerlei wijze had kunnen worden voorkomen door onze doelman Hans Vonk aangezien de bal ver buiten zijn bereik was en de bal behoorlijk scherp en secuur alsmede op behoorlijke snelheid strak bij de tweede paal werd gegeven alwaar deheer Alvez behoorlijk vrij stond en de bal knap met een slidingschot via de binnekant van de paal binnenschoot. Daar kon Hans Vonk dus helaas heel erg weinig aan doen, of zelfs niks!'

Ik hoef mij helemaal niet op de vlakte te houden want ik geef mijn mening in dit geval niet als Fanmaster maar als supporter die bij de wedstrijd aanwezig was.
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Die goal van Selakovic was ook onterecht, hij stond namelijk wel enkele meters buitenspel.
Ik zat precies op 1 lijn dus ik heb het goed gezien.

Ik vond SCH ook weer erg mak, gelukkig was de 2e helft wat beter.
Diegenen die er niet waren die hebben niet veel gemist behalve het uitvak, ik heb me doodgelachen om die lui
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

De teksten staan niet helemaal goed bij de filmpjes, dat breien we later wel weer recht, maar de filmpjes en foto's staan online op:

http://www.feanfans.nl
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
villa Cruoninga
Invaller
Berichten: 291
Lid geworden op: 05-12-2002 17:01

Bericht door villa Cruoninga »

Beetle schreef:Nog een dikke pluim voor de aanhang van Werder. Ze kwamen van ver en lieten horen dat ze er waren. Veel vlagvertoon en gegroepeerd juichen. Ik zal er wat van laten zien via Feanfans. En dan die rookbom... Mag niet. Maar stiekem kon iedereen er wel om lachen. Het was een erg heftige die het halve stadion onzichtbaar maakte.
Waren ook nog paar Groningers bij. FCG en Werder zijn al enkele jaren vriendjes zoals misschien wel bekend is. Kwam nog heel ff op het idee om ook mee te gaan omdat ik het NN-vak weleens in actie zou willen zien onder het mom van 'ken je rivalen'.

Maar om daarvoor nou naar Friesland te gaan..... Bovendien plande FCG later ook zelf een oefenwedstrijd in tegen Duitse tegenstander.
..still wearin' of the green!
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

Villa Cruoninga schreef: Waren ook nog paar Groningers bij. FCG en Werder zijn al enkele jaren vriendjes zoals misschien wel bekend is. Kwam nog heel ff op het idee om ook mee te gaan omdat ik het NN-vak weleens in actie zou willen zien onder het mom van 'ken je rivalen'.
Heb die groningers gezien ja, zijn dat nu je vrienden?
Het enige wat ze konden uitkotsen was: k*nk*rfriezen.
Wat een tuig!
Gebruikersavatar
villa Cruoninga
Invaller
Berichten: 291
Lid geworden op: 05-12-2002 17:01

Bericht door villa Cruoninga »

Finuh schreef:Heb die groningers gezien ja, zijn dat nu je vrienden?
Het enige wat ze konden uitkotsen was: k*nk*rfriezen.
Wat een tuig!
Ehm, geen idee wie dat dan precies waren. Kende er 1 die heen ging omdat die veel vrienden heeft bij Werder. Zullen wel andere zijn geweest. Hoeveel waren 't er ongeveer?
..still wearin' of the green!
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

Volgens mij ongeveer 10 tot 15.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Dat het hoogtepunt van de wedstrijd vanaf de tribunes moest komen zegt al genoeg lijkt mij. Weinig mensen, weinig dingen die goed liepen bij Heerenveen en als Bremen iets meer had gedaan was het volgens mij een monsterscore geworden. Weinig vertrouwen dus voor aanstaande zondag. Misschien hadden we beter kunnen oefenen tegen een tegenstander waar je wel iets aan het zelfvertrouwen had kunnen doen.

Ben benieuwd of wij net zoveel toeschouwers meehebben naar Amsterdam, Breda en Roosendaal??
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Bremen had er 50 mee, dat moet wel lukken toch?
Plaats reactie