08-11-2003: sc Heerenveen-FC Zwolle (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Amen Zuid dat roep ik dus ook al tijden, ben het dan ook helemaal eens met wat je zegt, wil er alleen aan toevoegen dat we geen spelers bijna hebben met echte clubliefde die door het vuur gaan, bakkati klompe dat zijn van die spelers maar verder?
Lang leve het censuur
hrfean
Jeugdspeler
Berichten: 27
Lid geworden op: 20-12-2002 09:30

Bericht door hrfean »

Volgens Harris is het bijna ondenkbaar dat Drent niet bij Heerenveen komt te spelen.
Dat zei iedereen ook, toen Heerenveen interesse had voor Huizingh.
Hetzelfde scenario zou ook nu wel eens kunnen spelen.
Heerenveen kan hem financieel iets meer bieden dan Groningen, dus ik zou niet weten waarom niet.
En alle doemdenkers die laatdunkend doen over Drent, ik denk dat jullie ook zo reageerden toen Heerenveen interesse toonde voor Keur en Huizngh.
Ze werden op handen gedragen toen ze eenmaal bij Heerenveen speelden.
Niet alleen in het veld kan zo'n vonk overslaan maar ook zeker op het publiek, dat kunnen we zeker bij Heerenveen wel gebruiken.
Verder is de reaktie bij diegenen die niets van Drent moeten hebben nogal een kwestie van zelfoverschatting. Als ik uit het rijtje Samaras, Selakovic, Correia, Drent moest kiezen staat Drent op 1: kopsterk, sleurend, trekkend en andere spelers op sleeptouw nemen, momenteel hebben we daar iets aan!
Wat dacht je van volgend seizoen, eventueel een voorhoede met Yildrim op rechts,
Lurling op links? met Sibon in het centrum en Drent als pinchhitter........
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Tja als Drent erin komt bij Groningen dan gebeurt er wel wat, maar ik schat hem wel lager in dat Keur en Huizingh. Die hadden voetballend ook nog iets in te brengen.

En daarbij heeft Drent zich al negatief uitgelaten over Heerenveen, iets in de trant van bioscooppubliek, waar hij nooit voor zou willen spelen.
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

DE ZUID schreef:Joh, the rock, als je eens wist hoelang ik al sta te bleren van, FOPPE ROT OP!
Ook tegen die roemenen heb ik niet mee gedaan. Ook tegen AZ heb ik het geroepen.
Laat me 'e'en ding duidelijk maken, Foppe verdient een standbeeld, een eigen tribune, een erelid-titel, maar hij had even een paar jaar eerder op moeten houden. De laatste jaren krijgen we niet het mooiste voetbal te zien en zien we de mooiste spelers vertrekken omdat Foppe er niet mee overweg kan. Of ze zijn niet te houden, dat kan ook. Maar dan nog, met het matriaal wat heerenveen ook dit jaar weer heeft, moet gewoon aantrekkelijk en gewoon efficient voetbal kunnen spelen.
Het roepen van FOPPE ROT OP vind ik respectloos ten opzichte van de op twee na belangrijkste man in de clubgeschiedenis. Verder ben ik het wel met je eens dat hij een (paar) jaar eerder had moeten stoppen, maar ik vind dat hij het verdiend om dat moment zelf te bepalen.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

JeroenB schreef:En daarbij heeft Drent zich al negatief uitgelaten over Heerenveen, iets in de trant van bioscooppubliek, waar hij nooit voor zou willen spelen.
Nou dat genoegen is wat mij betreft geheel wederzijds, ik zie liever een goede film :D
Heerenveen: superbia ex septentrio
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Mag Foppe zelf bepalen waneer hij stopt?
Ik vind dat je de eindverantwoordelijk op dit moment de spreekwoordelijke kop moet kosten en dat is toch echt Foppe.
En je moet niet denken "och omdat het zn laatste seizoen" is" en hij zit hier al zolang"
Dat 14.000 mensen een heel seizoen betalen voor baggerprestatie,s mag niet gebeuren omdat het Foppe zijn laatste kunstje moet zijn.
Gaat het tegen verwachting, weg ermee, dit is het zoveelste seizoen dat we prut verkopen en draaien.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Cross79 schreef:Mag Foppe zelf bepalen waneer hij stopt?
Ik vind dat je de eindverantwoordelijk op dit moment de spreekwoordelijke kop moet kosten en dat is toch echt Foppe.
En je moet niet denken "och omdat het zn laatste seizoen" is" en hij zit hier al zolang"
Dat 14.000 mensen een heel seizoen betalen voor baggerprestatie,s mag niet gebeuren omdat het Foppe zijn laatste kunstje moet zijn.
Gaat het tegen verwachting, weg ermee, dit is het zoveelste seizoen dat we prut verkopen en draaien.
Foppe gaat echt niet eerder weg :) En dat hoeft ook helemaal niet, het komt vast wel goed, het komt elk seizoen weer goed :)
devito
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 11-04-2003 16:32
Locatie: Gorredijk

Bericht door devito »

Zoals gebruikelijk in het voetbal zijn de reacties na zo'n wedstrijd weer zeer zwart-wit. Heerenveen heeft het volledig aan zichzelf te wijten dat ze punten laten liggen. Na 10 minuten had de wedstrijd al beslist moeten zijn in het voordeel van Heerenveen, met kansen voor Selakovic, Knopper en Sibon (2). Maak je dan de 1-0 / 2-0 dan win je gemakkelijk met 3-0 of meer en bestond dit hele topic niet. Om over de instelling van de spelers te klagen vind ik dan ook onterecht, daar ligt het niet aan. Het belangrijkste blijft vooralsnog het creeren van kansen, want dat er uiteindelijk meer gescoort gaat worden daar ben ik van overtuigd. Knopper schoot bij Ajax heel vaak met scherp vanaf de rand 16-meter, dat kan hij niet verleerd zijn.

Ik denk dat sommige mensen voor dit seizoen onterecht hoge verwachtingen hebben. Er werd al gesproken over een derde plaats. Beseft men dan niet dat Heerenveen met Nurmela, De Jong en Jensen drie belangrijke, creatieve spelers zijn kwijtgeraakt waarvoor in feite alleen Knopper is terug gekomen? Laat ik er gelijk bij zeggen dat ik niet verlangde naar meer aankopen, de jeugd wordt dit jaar eindelijk echt een kans gegeven. Bakkati, Seip, Van Hoving, Quito, Samaras, Fledderus, Haarala worden alleen nog maar beter door in het eerste te spelen, maar bij jonge spelers gaat dit natuurlijk wel gepaard met wisselvallig spel. Op de lange termijn plukt Heerenveen hier echter de vruchten van.

Op dit moment moeten Heerenveen in ieder geval nog niet in paniek raken. Heerenveen moet gaan voor een vijfde plek en als Zuurman in de blessuretijd die bal er niet in had gekopt was dat precies de plaats waar Heerenveen had gestaan.

En wie staat er nu op de vijfde plaats? Laat dat nou net Roda JC zijn, de ploeg die verloor van Baronie, die verloor van Volendam en RBC, de ploeg die niet wist te winnen van Vitesse en .... Zwolle.

P.S. Toch zou een versterking van de vleugels wel verstandig zijn denk ik. Begin alsjeblieft niet over Kolk of Denneboom want die hebben de afgelopen 4 jaar zelden beter gespeeld dan Heerenveen liet zien tegen Zwolle. Is Wamberto misschien een optie? Bij Ajax kan hij het met Mitea en Soetaers voor zicht voorlopig wel vergeten denk ik.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

devito schreef:Zoals gebruikelijk in het voetbal zijn de reacties na zo'n wedstrijd weer zeer zwart-wit. Heerenveen heeft het volledig aan zichzelf te wijten dat ze punten laten liggen. Na 10 minuten had de wedstrijd al beslist moeten zijn in het voordeel van Heerenveen, met kansen voor Selakovic, Knopper en Sibon (2). Maak je dan de 1-0 / 2-0 dan win je gemakkelijk met 3-0 of meer en bestond dit hele topic niet. Om over de instelling van de spelers te klagen vind ik dan ook onterecht, daar ligt het niet aan. Het belangrijkste blijft vooralsnog het creeren van kansen, want dat er uiteindelijk meer gescoort gaat worden daar ben ik van overtuigd. Knopper schoot bij Ajax heel vaak met scherp vanaf de rand 16-meter, dat kan hij niet verleerd zijn.

Ik denk dat sommige mensen voor dit seizoen onterecht hoge verwachtingen hebben. Er werd al gesproken over een derde plaats. Beseft men dan niet dat Heerenveen met Nurmela, De Jong en Jensen drie belangrijke, creatieve spelers zijn kwijtgeraakt waarvoor in feite alleen Knopper is terug gekomen? Laat ik er gelijk bij zeggen dat ik niet verlangde naar meer aankopen, de jeugd wordt dit jaar eindelijk echt een kans gegeven. Bakkati, Seip, Van Hoving, Quito, Samaras, Fledderus, Haarala worden alleen nog maar beter door in het eerste te spelen, maar bij jonge spelers gaat dit natuurlijk wel gepaard met wisselvallig spel. Op de lange termijn plukt Heerenveen hier echter de vruchten van.

Op dit moment moeten Heerenveen in ieder geval nog niet in paniek raken. Heerenveen moet gaan voor een vijfde plek en als Zuurman in de blessuretijd die bal er niet in had gekopt was dat precies de plaats waar Heerenveen had gestaan.

En wie staat er nu op de vijfde plaats? Laat dat nou net Roda JC zijn, de ploeg die verloor van Baronie, die verloor van Volendam en RBC, de ploeg die niet wist te winnen van Vitesse en .... Zwolle.

P.S. Toch zou een versterking van de vleugels wel verstandig zijn denk ik. Begin alsjeblieft niet over Kolk of Denneboom want die hebben de afgelopen 4 jaar zelden beter gespeeld dan Heerenveen liet zien tegen Zwolle. Is Wamberto misschien een optie? Bij Ajax kan hij het met Mitea en Soetaers voor zicht voorlopig wel vergeten denk ik.
Amen :) Vleugel spelers hebben we opzich wel, Quito, Hakanson, Haarala en Selakovic speelt dan meestal buiten, maar dat is niet zijn plek.
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Wamberto bij SCH :shock:
Ik heb liever een echt vent die wel kan voetballen en niet zo'n braziliaans-belgische clown die beter naar de circus school had kunnen gaan
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

Cross79 schreef:Mag Foppe zelf bepalen waneer hij stopt?
Ik vind dat je de eindverantwoordelijk op dit moment de spreekwoordelijke kop moet kosten en dat is toch echt Foppe.
En je moet niet denken "och omdat het zn laatste seizoen" is" en hij zit hier al zolang"
Dat 14.000 mensen een heel seizoen betalen voor baggerprestatie,s mag niet gebeuren omdat het Foppe zijn laatste kunstje moet zijn.
Gaat het tegen verwachting, weg ermee, dit is het zoveelste seizoen dat we prut verkopen en draaien.
Heerenveen is onderuit de eerste divisie opgeklommen tot subtop eredivisie, door het geloof in eigen kunnen altijd te behouden, en niet na een paar teleurstellende wedstrijden de trainer te ontslaan. Dit onderscheid ons van andere clubs, en is de reden wat ons zo speciaal maakt. Het nooit in paniek raken = Heerenveen. En trouwens, we staan nu zevende. We zijn 1x tweede geworden en een keer vierde, maar verder zijn we nooit hoger als die zevende plek geeindigt. Ik weet niet wat voor onrealistisch beeld jij in je hoofd hebt zitten, maar meedoen om de plaatsen 4 t/m 9 hoort bij Heerenveen. Niet meer en niet minder.
Plaats reactie