24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente (0-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente (0-0)

Berichtdoor COYBIWAB » 22-08-2019 14:20

Afbeelding

Na een goede openingsstart liepen we een dikke flater op tegen Emmen. Tegen Twente gaan we zien of Heracles uit een incident was, of Emmen uit. Als we met zijn allen achter het team gaan staan dan moeten we Twente oprollen! Even geen bestuurlijke onrust, even geen transfernieuws. Alleen de ploeg supporten die NU op het veld staat.

Met zijn allen achter Johnny's army!

Deel deze afbeelding overal! Twitter, Facebook en Instagram. Misschien wel de laatste kans om de twijfelaars over te halen om een SK te nemen!

#JOHNNYSARMY
COYBIWAB
Bankzitter
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 04-08-2019 16:41

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor Demster » 22-08-2019 17:47

COYBIWAB schreef:Afbeelding

Na een goede openingsstart liepen we een dikke flater op tegen Emmen. Tegen Twente gaan we zien of Heracles uit een incident was, of Emmen uit. Als we met zijn allen achter het team gaan staan dan moeten we Twente oprollen! Even geen bestuurlijke onrust, even geen transfernieuws. Alleen de ploeg supporten die NU op het veld staat.

Met zijn allen achter Johnny's army!

Deel deze afbeelding overal! Twitter, Facebook en Instagram. Misschien wel de laatste kans om de twijfelaars over te halen om een SK te nemen!

#JOHNNYSARMY


Toppost weer! Leuk dat je dit zo oppakt en meehelpt met het verspreiden van het positieve gevoel. :D Volgens mij mis je alleen wel de B in de hashtag.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor COYBIWAB » 22-08-2019 19:14

Whoops, je hebt helemaal gelijk. Mijn eigen username verkeerd gespeld :lol:

Mochten er suggesties voor spelers zijn die jullie in de volgende flyer willen, let me know!
COYBIWAB
Bankzitter
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 04-08-2019 16:41

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor Mackan68 » 23-08-2019 04:31

Een foto van een iets vrolijkere foto van Johnny misschien? Ik moest even goed kijken, in 1e instantie vond ik hem meer op Jan van Halst met een kwaaie kop lijken :wink: Op iedere volgende flyer sowieso de beste speler(s) van de wedstrijd daarvoor lijkt me.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor hhage » 23-08-2019 08:15

Juist mooi die foto van Johnny. Straalt inzet, karakter,passie en de wil om te winnen uit.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor Jazz » 23-08-2019 08:57

Extreem wazige foto maar verder een leuk idee
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor paparazzi » 23-08-2019 14:39

Er moet wel uit een ander vaatje getapt worden morgenavond. Want Twente heeft echt een goed ploegje dat ik hoger inschat dan Emmen.
Het is te hopen dat die Odgaard eens productief gaat worden.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor Otsje P » 24-08-2019 09:17

paparazzi schreef:Het is te hopen dat die Odgaard eens productief gaat worden.


Ik hoop juist dat hij daar niet te erg mee bezig gaat zijn. Odgaard moet zich net als tegen Heracles gewoon focussen op zijn eigen spel en zijn kwaliteiten voor het team. Ballen vasthouden, goed kaatsen, aanspeelbaar zijn en zich op het juiste moment in de 16 aanbieden als daar kansen voor een voorzet ontstaan. Hij was tegen Feyenoord na zijn gemiste strafschop veel te geforceerd op zoek naar doelkansen. Dan wil hij mensen passeren en lange solo's aangaan richting het doel maar daar liggen zijn kwaliteiten helemaal niet. Hoop dat ze hem een beetje tot bedaren hebben gebracht.

Doen waar je goed in bent en waarmee je de ploeg helpt dan gaat het aanvallend lopen en dan ga je als spits je kansen krijgen. Zo werkt het altijd voor spitsen. Als je gaat zoeken naar goals dan zul je ze niet vinden, veel te geforceerd. Concentreer je je daarentegen op je andere taken en het samenspel, dan zul je vinden waar je niet naar zocht: GOALS.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor Feanfan 1 » 24-08-2019 20:42

Wat een ongelofelijk geknoei achterin steeds. Speel een keer de lange bal en zorg er dan voor dat je de afvallende bal wint
Verder hadden we al 3 goals moeten maken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor paparazzi » 24-08-2019 20:44

Feanfan 1 schreef:Wat een ongelofelijk geknoei achterin steeds. Speel een keer de lange bal en zorg er dan voor dat je de afvallende bal wint
Verder hadden we al 3 goals moeten maken



Inderdaad. Het is maar goed dat je nog niet tegen Ajax speelt want sta je met de rust met 0-5 achter.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor Demster » 24-08-2019 21:39

Nou, dit was niet best he. Mag een behoorlijke kwaliteitsinjectie komen op het middenveld/spits anders speel je rond plek 14.
Voetballend achterin niet best maar ik geniet wel elke keer van het duo Dresevic/Botman verdedigend gezien. IJzersterk.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor fuotbalgek » 24-08-2019 21:41

Deze wedstrijd had je moeten winnen. Wat dat betreft was het prettig geweest dat we een extra spits / aanvaller is vanaf de start van de competitie, die je had kunnen brengen voor de wederom tegenvallende Odgaard. Je hebt gewoon geen alternatief, ook in de vierde competitiewedstrijd nog niet. Absolute fout van Hamstra.

Verder was het vandaag inderdaad erg slordig, desondanks had je gewoon drie punten kunnen pakken door beter met de kansen om te gaan. Bruijn ook meerdere keren veel te wild. Moet scorend vermogen bij in de vorm van een 10 en een extra spits. Hup Hamstra.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor paparazzi » 24-08-2019 22:12

Een potje niveau Jupiter league.
Voor m'n gevoel heeft die Odgaard twee linkerbenen.
Gaf wel een aardige steekpass (of twee) maar is niet de afmaker die je nodig hebt in dit soort potjes.
Moet gauw wat scorend vermogen bij en voor de rest ziet het er allemaal wat krakkemikkig uit.
Wat ervaring zou niet misstaan.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor Superfries1994 » 24-08-2019 22:34

Ja, veel fouten en sowieso in de opbouw veel balverlies. Maar ik heb ook een karrenvracht aan goede kansen gezien. Het was ook behoorlijk spannend. Jammer dat de jonge gasten veel te onrustig waren voor de goal, maar ik heb wél een leuke wedstrijd gezien. Er werd altijd de oplossing naar voren gezocht. Dat dat dan soms balverlies oplevert, neem ik maar voor lief. Er wordt tenminste geprobeerd. Dat is wel eens anders geweest!
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor hhage » 24-08-2019 23:10

3 klassen beter dan Twente, heel veel kansen en weinig weggegeven.zoveel leuker dan vorig seizoen,helaas niet de verdiende overwinning. Maar als we zo doorgaan komen er nog genoeg punten.
Ook de neutrale pers is positief over Heerenveen na deze wedstrijd.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor pes5 » 25-08-2019 01:57

Ik heb, ondanks de 0-0, een leuke wedstrijd gezien. Ja er gingen dingen fout en ja we misten heel veel kansen, maar ik ben blij met de manier waarop we willen spelen en met het feit dat we weinig weggeven. Twente heeft 1 keer tussen de palen geschoten geloof ik en 1 keer net naast. Daarnaast hadden ze nog een grote kans kunnen krijgen na een fout van Botman, maar Vuckic dacht dat hij iemand anders in stelling moest brengen.

Minpunten vanavond:
1) voetballend kom je te kort op het middenveld. Bruijn is het net niet, Kongolo is aan de bal te wild en positioneel niet zo sterk en Faik heeft geen rechterbeen, wat hem kwetsbaar maakt. We missen finesse op de helft van de tegenstander op ons middenveld.
2) Achterin blijft het via de backs behelpen in de opbouw. Te veel zwakke aannames en te vaak terugdraaiend. Als we onder druk staan, leveren we bal vanuit achteruit veel te vaak in.
3) Men riep hier wel dat we beter kunnen gaan counteren, maar juist in de omschakeling moeten we als team veel sneller zijn. Te vaak missen we de 2e bal op het middenveld, omdat Kongolo nog staat te snurken of Bruijn uit positie is. We moeten veel sneller uit elkaar spatten bij balheroveringen. Te vaak staan er nog spelers te dromen.
4) Als laatste wil ik Odgaard noemen. Hoewel hij beter speelde dan voorheen, scoort ie wederom niet en is hij niet goed genoeg met het gezicht naar het doel.

Pluspunten:
1) We hebben ontzettend veel energie in het duel gestopt. Er wordt weer gejaagd en men is bereid te ondersteunen. Iedereen geeft vol gas.
2) Kongolo ontwikkelt zich tot prima balafpakker en lopen. Zet een betere voetballer voor hem en hij gaat nog beter renderen.
3) We geven weinig weg.
4) We creëren heel veel kansen via soms leuke aanvallen en hebben twee smaakmakers op de flanken.
5) Er is meer connectie met het publiek.
6) We hebben heel veel jongens waar de rek nog lang niet uit is, getuige ook onze jonge wissels die gretig invielen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor zweed1 » 25-08-2019 08:47

Was een leuke wedstrijd maar wij missen inderdaad een aanvallende middenvelder en een goed bewegende spits, wanneer wij dat nog oplossen zie ik het wel zitten.

Het is laat dus echte parels met doorverkoopwaarde gaan wij niet meer ontdekken, daarvoor moet je ruim voor de zomer de boel op orde hebben.

Wat mij betreft halen we, is wel een huur Noa Lang als aanvallende middenvelder die is veel te goed voor de KKD competitie en Ajax wil hem graag stallen in de Eredivisie bij een grasclub die middenmoot speelt. Ik weet het is huur want die gaat in de toekomst bij Ajax 1 spelen. Zou ik geen probleem mee hebben.

Verder halen wij uit Italië Armentetos, doet het altijd goed in de Eredivisie en heeft nog een kort contract daar in de Serie B, wel wat ouder maar is wat mij betreft geen probleem in dit jonge team.

Goedkope oplossingen die passen bij het budget en de afloopdatum transfertermijn.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor Crash » 25-08-2019 10:07

En beslist nodig om de doelstelling te halen, bleek gisteren maar weer.

Vermakelijk was het zeer. Maar als je tegen dit soort ploegen punten verspeeld ga je er gewoonweg te veel laten liggen om bij de eerste 10 te eindigen.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor badfrisianboy » 25-08-2019 10:34

Eigenlijk hadden we wel drie punten verdiend gisteravond. Er gaat nog het nodige mis, maar ik zie wel dat er een goede organisatie staat. In tegenstelling tot vorig seizoen (waar er geen lijn te ontdekken viel) zie je deze jaargang dat er met een bepaalde visie wordt gespeeld. Bovendien werkt de ploeg keihard en spelen ze als één team.

Ik zie nog wel de nodige verbeterpunten, maar ik heb in de eerste twee thuiswedstrijden meer plezier beleeft dan in het hele vorige seizoen. Het vertoonde spel is stukken beter dan afgelopen seizoen en zeker vermakelijker om naar te kijken. Met een elftal dat voor het overgrote uit andere/nieuwe spelers bestaat ten opzichte van vorig seizoen (Ejuke, Odgaard, Faik, Bruijn, Kongolo, Dresevic, Botman aangevuld met Ras, van der Heide en van Rhijn) vind ik dat zo vroeg in het seizoen een prestatie van formaat.

De afstemming onderling kan en moet nog beter, maar het begin is er. Een team in opbouw moet je ook de tijd gunnen en geven om zich te ontwikkelen. Die ontwikkeling zag ik onder Jan Olde Riekerink niet, maar die zie ik onder deze trainersstaf wel plaats vinden.

Als de trainers en spelers op deze voet verder gaan, wellicht met nog één of twee versterkingen, dan zie ik het dit seizoen wel goed komen. Dit team en deze trainer verdient onze volle steun.

ÉÉN MET HEERENVEEN
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor Satyr » 26-08-2019 08:11

Feanfan 1 schreef:Wat een ongelofelijk geknoei achterin steeds. Speel een keer de lange bal en zorg er dan voor dat je de afvallende bal wint
Verder hadden we al 3 goals moeten maken


Van vi.nl

• Het eerste en enige schot op doel van FC Twente tegen sc Heerenveen was de poging van Rafik Zekhnini in de 87e minuut.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: 24-08-2019: sc Heerenveen - FC Twente 20:45

Berichtdoor Otsje P » 26-08-2019 09:25

Ondanks het feit dat je achterin af en toe verschrikkelijk loopt te knoeien heb je feitelijk niet 1 echte kans weggegeven. Alleen 1 of 2 pogingen van een meter of 18.

We zijn er in de 1e helft niet 1x voetballend uitgekomen om vervolgens een knappe aanval op te zetten. Twente zette met veel mensen druk, achterin hebben we te weinig voetballend vermogen om ons daar onderuit te voetballen en toch blijf je dat de gehele 1e helft proberen. Met alle risico's van dien. Alle kansen die we in de 1e helft creëerden kwamen wanneer we de bal over die druk van Twente heen naar voren speelden om vervolgens het daaropvolgende duel of de afvallende bal te winnen.

Dat moet de coach en de ploeg toch zien of ben ik nu gek??? Waarom dan zo dom volharden in plan A?? Leg die bal erover heen, ga die duels om de afvallende bal aan en profiteer van het feit dat die Twentenaren dan met veel mensen voor de bal zijn.

Al met al heb je een kans of 8 gehad en daar niet uit gescoord. Dat ligt overigen niet bij Odgaard want die heeft maar 1 van die kansen gehad en die lag voor zijn verkeerde poot, helaas.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten