22-10-2017: sc Heerenveen-Vitesse (0-4)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 26-10-2017 22:08

Hansen
0
Geen stemmen
Dumfries
2
9%
Høegh
0
Geen stemmen
Pierie
0
Geen stemmen
Woudenberg
0
Geen stemmen
Schaars
0
Geen stemmen
Kobayashi
0
Geen stemmen
Thorsby
6
26%
Ødegaard
1
4%
Rojas
3
13%
Ghoochannejhad
0
Geen stemmen
Veerman
0
Geen stemmen
Vlap
4
17%
Mihajlovic
7
30%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Reactievoetbal zou de intentie moeten zijn geweest bij aanvang van dit duel dat kon je duidelijk zien.
Maar ook kon je duidelijk zien dat we daarvoor helemaal niet bij machte waren.
Dat je als trainer dit niet na 15 minuten ook kunt waarnemen zegt mij voldoende over de capaciteiten van deze coach.
Miereneukert!
denevert
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-11-2006 14:56

Bericht door denevert »

Kansloos tegen een uitgebalanceerd Vitesse.Had ook 6-0 kunnen zijn.Je kon niet zien welk team afgelopen Donderdag een zware Europeesche uitwedstrijd heeft gehad.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

hier zakt toch ook Streppel faliekant door het ijs. Hij heeft maar 1 taktiek en helaas niet het vermogen om om te schakelen als je zoet dat je continue een mannetje tekort komt. Hoe makkelijk wist vitesse telkens een vrije man te vinden, Heerenveen deed niets anders als achter de bal aanlopen. We willen wel met veel pressie spelen, maar vitesse speelde daar erg knap onderuit. Als we dan ook nog eens zonder karakter voetballen, dan is het een gelopen koers. Na de 0-1 (woudenberg dacht m wel ff weg te tikken) had streppel de boel moeten omgooien. Toen al zag je dat Heerenveen met die tactiek ene verloren wedstrijd zou spelen. En wat ik totaal niet snap is dat er in de rust gewoon niemand warm liep...

Ik zie dit helaas niet als een offday, maar als een neerwaartse spiraal waarin we nu al terecht zijn gekomen.

Het enige wat we Streppel niet kunnen verwijten is dat we geen spits hebben.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

In mijn ogen is het vooral een gebrek aan diepgang dat ons momenteel nekt. Zeneli zorgde voor veel dreiging en snelheid vanaf links, maar Rojas kan datzelfde niet brengen. Reza en Odegaard missen ook gewoon snelheid, waardoor het hele aanvalsspel vertraagd en het met fysieke verdedigers makkelijk te verdedigen is.

Wat mij betreft mag Streppel het voorin wel eens proberen met Rojas op rechts (zijn favoriete positie) en Mihajlovic op links. Ik weet niet waar Odegaard moet gaan spelen - misschien is het wel eens tijd om hem op de bank te zetten. Met deze teamgenoten kan hij op rechts weinig klaarspelen (behalve voorassists geven op Dumfries als die in vorm is).
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ik ben behoorlijk beroerd van deze uitslag, maar nog beroerder van de slappe inzet.

Samenvatting: Gebrek aan inzet (je bent overal een stap te laat), gebrek aan strijd (je verliest bijna alle duels), gebrek aan passie (waar was de beleving), gebrek aan durf (het is te behoudend) en een gebrek aan tactisch vermogen van de trainer (de wissels begreep ik niet).

Het is voorin veel te behoudend. Ik denk niet dat het te maken heeft met snelheid of diepgang voorin. Uiteraard speel je met Zeneli voorin wat een speler is die een actie in huis heeft, wat voor meer verrassing zorgt. Zelf denk ik dat het allemaal te voorspelbaar en behoudend voorin is. Yuki die door Streppel bewust achter de bal wordt gehouden (en niet mag schieten rond de 16), Rojas die duidelijk niet op z'n plek is op de linksbuiten en daarnaast niet sterk is in de combinatie met Woudenberg (moet nog wennen), Odegaard die teveel op zoek is naar z'n goal en Reza die op een eiland staat.

Het moest nu allemaal via Odegaard komen. Odegaard werd dubbel gedekt, en je haalt de angel uit ons spel. Met name omdat Yuki die niet 10 meter dieper mag staan (wat ik deels begrijp aangezien we o zo kwetsbaar zijn in de omschakeling) en Thorsby geen genie is in doorsteekpassjes of het combinatiespel voorin, moet of alles in de omschakeling via Rojas of in de combinatie via Odegaard gebeuren. Het is te simpel..

Of je kiest voor meer aansluiting van de backs, of je kiest ervoor om een centrale verdediger vaker te laten doorschuiven, of je kiest voor een creatieve man (Odegaard) op de '10'. Maar ga als trainer nou niet dooreikelen als dit over 3-4 wedstrijden nog steeds hetzelfde euvel is.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Stemmen maar weer!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ik hoop dat de jaarlijkse ineenstorting niet nu al begint en dat het slechts een tijdelijk dipje is. Één keer zo'n reeks wedstrijden als de voorgaande tweede seizoenshelft vind ik wel genoeg voor de eerstkomende driehonderd jaar. Toch zou het me niks verbazen als ondanks alle geruststellende woorden van de spelers deze drie nederlagen toch in de koppies zijn gaan zitten. Ik hoop op een reactie tegen Willem II en AZ, maar vrees er wel een klein beetje voor. Hopelijk ben ik te pessimistisch.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Is er ook een optie voor geen speler? Dit is een collectief falen, niemand verdient de titel "Man of the Match"
Heerenveen fan in Leiden
Plaats reactie